Viruswaanzin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:37

Afbeelding

Gewoon de bingokaart voor mijn zusje dit, zo waar :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:12

Dimphyl schreef:
[ [url=m/ODWR2W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze wordt gedeeld op facebook. Als dit echt is (kan verder nog niks vinden erover) is het wéér een fout..

Die foto heb ik eerder gezien. Die komt uit het begin van de zomer. Kan hem ook even niet terugvinden, maar die is echt al oud.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 23:18

Blue_Eyes schreef:
Dimphyl schreef:

Deze wordt gedeeld op facebook. Als dit echt is (kan verder nog niks vinden erover) is het wéér een fout..

Die foto heb ik eerder gezien. Die komt uit het begin van de zomer. Kan hem ook even niet terugvinden, maar die is echt al oud.

Mensen op de foto hebben allemaal dikke jassen aan, dus begin zomer geloof ik ook niet direct.
Er staat inderdaad nergens een bron of tijdsaanduiding vd foto, dus ik neem t ook niet direct voor waar aan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:20

Relaxed schreef:
[ [url=m/Yre35w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon de bingokaart voor mijn zusje dit, zo waar :')

Er zijn ook echt bingo kaarten gemaakt :') 15 minuten op Facebook en je hebt hem vol

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:04

Dat soort foto’s , tja te wazig om borden te lezen, toeval? Misschien is het wel een groep die naderhand stijf op elkaar in het vliegtuig zit . Kan er me niet druk om maken, ben blij dat ik er niet tussen sta.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:11

Dimphyl schreef:

Als je die meneer zijn Facebook pagina kijkt is dat nou echt een complot..........mannetje.

Eng dat zulke mensen überhaupt een podium krijgen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:16

Zulke foto's hebben toch niets met complot te maken ..ik zie dagelijks foto's voorbijkomen van zulke overtredingen ..teveel om op de noemen en ik vind dit meer iets van 2 maten en 2 gewichten meten
Die foto is niet van de zomer want zo vertrek je niet op vakantie in de zomer ..en bovendien hebben ze bijna allemaal een mondmasker aan ( degene van wie je het gezicht ziet ) was dat mm al verplicht in de zomer - bij ons wel maar in NL ?
Ik vind het triest dat je meteen als complotdenker weggeschoven wordt als je zo'n foto deelt
Ik ben echt geen complotdenker ..heb wel problemen met een aantal maatregelen ( die overdreven zijn ) maar ook weer dat sommige niet gehandhaafd worden en dat bepaalde groepen er niet worden op aan gesproken ..ik heb ook een aantal foto's opgeslagen op mijn telefoon met dit soort taferelen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:18

Nou als je ziet wat hij op fb deelt is het echt een complot denker

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:26

Ik heb ook gekeken op FB :D, maar er hebben meerdere mensen gereageerd, dat die foto niet actueel is, omdat zij ook op Schiphol waren.

En hij is wel een Wappie ;), dus ik neem dan berichten minder serieus, omdat het vaak fake-news is of uit de context is getrokken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:30

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:30

Dimphyl schreef:

Deze foto is in juni verspreid

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:52

purny schreef:
Dimphyl schreef:

Deze foto is in juni verspreid

Grenzen zijn pas 15 juni opengegaan voor reizen ..half juni kregen we te maken met de eerste tropische temperaturen van het jaar richting 30°..sorry maar dan vertrek je niet met dikke jassen en sommige met muts op ..op vakantie !!
Ik krijg af en toe ook het gevoel dat degene die mensen wegzetten als complotdenkers vaak de realiteit ook niet willen zien en meteen foto's afschieten als ja dat is van maanden geleden of van voor corona etc of zijn de mondmaskers gefotoshopt misschien
De beelden op tv spreken voor zich en die zijn niet door complotdenkers geplaatst ..de brusselse grote markt was afgelopen weekend net een evenement met duizenden mensen op elkaar om de kerstboom te komen aanschouwen maar ojee wij mogen voor 3 maand niet naar de kapper ! En zo kan ik tientallen foto's plaatsen allemaal echt ..maar ben geen complotdenker of een wappie

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:52

Het gaat er helemaal niet om of het onmogelijk is dat dit echt gebeurde of niet. Het gaat erom dat de mensen wel even wat minder mogen aannemen dat wat er op Facebook staat ook echt waar is. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:59

Bovendien is dit dus oud nieuws. En dan moet je dit niet posten om mensen op te jutten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:26

Wat maakt die foto eigenlijk uit? Waarom is het zo'n ding? Wat zegt het ons? Behalve dat het stom is dat mensen hutjemutje staan in deze tijd?
Zulke plaatjes heb je ook van demonstranten in Den Haag, mensen die shoppen voor Black Friday, illegale feestjes etc etc. Het laat zien dat mensen dom en egocentrisch zijn soms. Maar dat wisten we al toch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:28

Dat is ook zo. En meer dan waarschuwen: blijf thuis, houd afstand, vermijd drukte, gedraag je verantwoordelijk, en boetes uitdelen kan de overheid uiteindelijk ook niet doen. Schiphol sluiten is geen optie, er zijn ook noodzakelijke reizen. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:35

Blue_Eyes schreef:
Dat is ook zo. En meer dan waarschuwen: blijf thuis, houd afstand, vermijd drukte, gedraag je verantwoordelijk, en boetes uitdelen kan de overheid uiteindelijk ook niet doen. Schiphol sluiten is geen optie, er zijn ook noodzakelijke reizen.

Dan kan de overheid Schiphol toch sluiten voor alle niet-noodzakelijke reizen? Of in elk geval de regels handhaven?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:13

Ik ging gisteren weer even de discussie aan met virusontkenners en mensen die zeggen dat het allemaal door Bill is gemaakt om de mensheid onder controle te krijgen enzo. Eindelijk eens iemand die met wat informatie kwam ipv 'ga zelf maar zoeken'. Toen kwam ze met Een docu over plandemic, https://www.kla.tv/Coronavirus-nl/17450 ... At4YVYlTzo
Ik heb 3 minuten gekeken, en even wat rond gezocht, en ik hoefde niet lang te zoeken om te zien dat bijna alle uitspraken die in deze docu worden genoemd, wetenschappelijk ontkracht konden worden :') Dus dat heb ik terug gekoppeld aan haar, nu is zij weer aan de beurt :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:07

Is dat trouwens zeker weten Schiphol?
Ik vind alle (grote) vliegvelden er altijd hetzelfde uit zien van binnen haha

Daarbuiten vind ik nu met het vliegtuig ergens heen gaan ook uiterst onverstandig. Snap ook wel als je een horeca zaak hebt of een andere baan die door corona niet meer door kan gaan dit erg frustrerend is. Waarom zij wel... Vind zelf die dingen wel lastig. Ook met de hotels die dan wel weer diners mogen serveren bijvoorbeeld

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:11

Ik deel deze maar even hier.

Voordat dit alle kanten op gaat.

Er gaan verhalen dat er in Noorwegen een meisje narcolepsie opgelopen heeft door een nieuw coronavaccin.

Het is onderzocht, en het is een hoax.

Meest eenvoudige argument is wel dat er in Noorwegen überhaupt nog niet geënt wordt.

Het verdere uitpluizen van het verhaal:
Zie dit linkje, van Hoaxwijzer.nl

https://www.facebook.com/19901915690141 ... 306474246/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:14

Goed dat je het deelt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:15

Femke_Tweety schreef:
Meest eenvoudige argument is wel dat er in Noorwegen überhaupt nog niet geënt wordt.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:25

verootjoo schreef:
Femke_Tweety schreef:

:')

Is toch vreselijk dit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:44

En alle wappies geloven het direct :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:48

Femke_Tweety schreef:

Ik zag dit op fb en moest zo hard lachen. Diegene die deze hoax bedacht heeft was gewoon dom :')