Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:53

Ik ga naar een sportschool in Grootegast gemeente Groningen, dat zal maar voor weinig in de buurt zijn denk ik. :)) Volgens mij was de eerste intake met een gesprek plus een stukje sporten gratis. Heb in de buurt op internet rondgekeken maar deze sportschool en PT sprak mij het meeste aan en denk dat dat gevoel goed is geweest.

Mijn lichaam is een beetje koud geworden, net een wandeling van 12 km gemaakt. :D

BarbaraNova

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:58

Nee dat is ietswat uit de buurt haha.

Gisteren stuk in de duinen/bos gewandeld, was maar 5900 stappen maar voelde het toch goed door dat zand

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 15:40

Er zijn hier wel wat meer noorderlingen Mariëlle, maar Groningen ben ik nog niet tegengekomen :D
PT is zo duur, dat houdt me echt tegen -O- hier in de buurt bieden ze het ook wel aan idd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:45

Mijn lijf werkt even niet mee.

Wel voorzichtig aan sporten maar ik eet even zonder kcal te tellen, zo wat mijn lijf nodig heeft. Ook maar even wat vitamine c erbij want ik heb echt gewoon pertinent geen zin ziek te worden. :7

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:51

Oh ik had gemeente getypt zie ik, moet uiteraard in de provincie Groningen zijn :') Woon wel een stukje van de stad af hoor, dat is niks voor mij. Dacht trouwens dat in elk geval Imre wel uit Groningen komt/er nu woont.

PT is een investering dat wel, maar voor mij momenteel de enige sport die ik doe en geen paarden of paardrijden dus vooruit.

Vervelend Roos, hopelijk valt het mee en word je niet ziek.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 15:53

Rustig aan Roos :knuffel: luister nu maar even naar je lijf en parkeer de rest :j

Marielle, ik vond je topografie al wel bijzonder, maar ik ben bekender met de gemeentegrenzen in Friesland _O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:18

BarbaraNova schreef:
Marielle, dat klinkt idd een stuk beter.
Welke sportschool train jij? Ik hier in Brielle ZH maar daar laten ze me toch vaak erg aan mijn lot over dus misschien is een PT inderdaad wel wat...

Ben wel echt heel blij met jullie ervaringen enz hier, steek er een hoop van op...

Mijn moeder sport bij Healthflow in Rockanje. Daar kan je groepslessen en PT doen. Zij sport al jaren met Richard daar als Pt-er ook toen hij nog in Hellevoetsluis les gaf. Zijn aan het uitbreiden met volgens mij iemand voor voeding en fysio ofzo. Misschien is dat ook iets voor jou.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:33

Hier ook een noorderling :D

Balen Roos, maar even een pas op de plek.

Hier blijft het sporten en beetje hangen momenteel. Eten gaat wel goed, vanochtend weer net iets lichter :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:05

Ik ben vorig jaar gestart met small group PT, PT in een groep van 2-4 personen, daardoor ook iets betaalbaarder. Met name ook voor revalidatie van mijn enkelbreuk, maar beviel erg goed. Mijn sportschool bestaat sinds december niet meer, ga als de sportscholen open zijn weer oriënteren op een nieuwe. Ik vind voor mij nu dingen als Les Mills Bodypump of Body combat lesjes leuk, en wil graag op een loopband kunnen rennen bij erg slecht weer. In de regen rennen is toch echt niet mijn ding :o wil morgen wel weer hardlopen dus hoop dat het weer wat beter wordt.

Sterkte Roosch.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:19

Butterfly schreef:
Er zijn hier wel wat meer noorderlingen Mariëlle, maar Groningen ben ik nog niet tegengekomen :D

Binnenstad Groningen meldt zich! *D

Ik ben even wat minder online geweest, druk weekend gehad want had vrijdageen flinke levering gekregen van de blauwgele meubelgigant en dat moest natuurlijk in elkaar gezet worden. En ik heb een poes uit het asiel gehaald zondag, want degene die we hadden is echt een buitenkat, dus die is bij de ex gebleven. Zonder kat vind ik maar niks, dus nu woon ik samen met Poes van bijna 12. <3

Afbeelding
Poes eet ook graag gezond :j

Extra bewegen zit er hier wegens drukte nog steeds niet echt in, maar vanochtend kon mijn riem wel een gaatje strakker! *\o/*

:(:) voor iedereen met een dipje

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:24

Wat een leuke Poes <3 *\o/*

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:44

Hahaha die opmerking bij Poes :')

Ik heb ooit in Groningen gewoond (100 jaar geleden, toen ik nog jong was :7 ) ik heb daar hele goede herinneringen aan. voor de Groningers; ik begon in Vinkhuizen op een flat, toen naar de Hereweg, en daarna op de Meeuwerderweg. Allemaal studentenkamers.
Nostalgie... ik ben oud -O-

Zijn hier ook mensen met schoolgaande kinderen? Wat vinden jullie van de basisscholen die weer open gaan?
of ben ik nou heeeeel erg off topic :o Wij gaan maandag dus weer open maar er is nog zoveel onduidelijk.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 21:18

Vinkhuizen, kom er wel eens :') en dan ben ik altijd weer blij dat ik ergens anders woon _O- familie van mij woont daar in één van de flats en ik vind het bijzonder boeiend hoe alle keukens erbij euh... hangen :j

Hier geen schoolgaande kinderen, wel een opvanggaand kind. Ik weet het nog niet. Hebben net een tijd quarantaine gehad vanwege een kennis die (toen nog symptoomloos) corona bleek te hebben, en wel erg geschrokken van hoe snel het dichtbij kan zijn ofzo. Nou helpt het ook niet mee dat diegene er al 2x echt heel erg ziek van is (geweest).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:32

Wij hebben allemaal corona gehad, mijn vader was ook wel echt even goed ziek. Maar alsnog vind ik dat de hele boel zo snel mogelijk weer open moet. Het weegt niet op tegen alle ellende die als oorzaak corona maatregelen heeft. Ik heb 3 jonge kinderen, 1 van 3, en 2 basisschool gaande kinderen. Zij zijn er écht aan toe weer naar school te gaan, en dan zitten wij nog goed qua leefsituatie..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:26

Vulina schreef:
Wij hebben allemaal corona gehad, mijn vader was ook wel echt even goed ziek. Maar alsnog vind ik dat de hele boel zo snel mogelijk weer open moet. Het weegt niet op tegen alle ellende die als oorzaak corona maatregelen heeft. Ik heb 3 jonge kinderen, 1 van 3, en 2 basisschool gaande kinderen. Zij zijn er écht aan toe weer naar school te gaan, en dan zitten wij nog goed qua leefsituatie..

Tot er iemand in je directe omgeving overlijdt aan Corona....besmet door de fysiotherapeut....Dus die ‘ellende’ door Corona maatregelen plaats je dan wel in een ander perspectief....

Maar goed, weer on-topic: het starten in de nieuwe job zorgt toch voor een hoop stress, al 2 dagen alleen maar zin in vet en chocola....gister brak er ook nog een paard uit de paddock toen ik met de mijne langsliep en mijn paard werd finaal in elkaar gemept door de uitbreker... -O- Ik stond daar ook nog en als mijn paard er niet tussen had gestaan om de klappen op te vangen...pfoee, het was echt heel eng. En kreeg net een naar telefoontje, dus m’n emmer loopt wel vol....qua beweging was t ook niet veel soeps, hoop morgen op een betere dag op alle fronten.... :D

Ik hoop morgen even wat specifieker te reageren op iedereen, maar wat een dotje die kat Imre :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:49

Edit; gewist. Geen zin in de discussie :+

On topic :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:44

Hier ook schoolgaand kind, voor kind ben ik blij dat school weer start. En voor mezelf ook, 36 uur werken met pittige functie (en partner met vitaal beroep) plus kinderen erbij leidt er wel toe dat ik me overwerkt voel. En kind is ook echt blij, heeft de klasgenootjes erg gemist. (En de ander de opvangvriendjes.)

Oef Pallatin dat klinkt heftig! Ik hoop ook op een betere dag morgen voor jou. :j

Hahaha Imre jouw kat en z’n groenvoer :+ hahaha!

Ik ga weer even heel lekker qua eten en bewegen maar zeg het niet te hard voor het weer mis gaat :+ sleutel is bij mij echt meal preppen, en me niet ergeren als mijn partner mijn ingeplande lunches mee blijkt te hebben genomen naar z’n werk :Y) :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:04

Imre, die kat <3 !

Hier gaat het redelijk. Beweeg genoeg, maar t eten moet anders..

Oef pallatin, heftige dag zeg!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 07:56

Sterkte Pallatin. Even rustig ademhalen en niet alles perfect willen doen.

Plannen blijft hier ook de sleutel. Met 1 camping koelkastje en geen keuken nu wel even wat lastiger :') ga zo maar weer boodschappen doen. Kan deze periode wel goed proberen hoe wat meer brood eten me bevalt. Ga dan wel voor het heel donkere volkoren zuurdesembrood van de bakker. Dat is in ieder geval erg lekker, maar had nu van de week al 2 x dat ik rond 15.00 ineens heel moe was, maar dat kan ook komen van een paar nachten slecht slapen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:02

De weegschaal vindt mij niet zo lief, maar ik merk wel dat m’n broeken iets meer afzakken... maar ik wandel de laatste dagen veel en ik klim ook weer...

Dus misschien ook vocht enzo?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:24

Hormonen, kan van alles zijn. Ik zou me focussen op de afzakkende broek :j *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:28

Vrouw zijn is soms stom -O- .

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:36

Hormonen is bij mij een enorme invloed qua gewicht. In de laatste week van mijn pil (ik neem 2 strips na elkaar) val ik niks af, kom vaak zelfs aan. En dan in mijn stopweek verdwijnt dat allemaal weer + het extra wat ik dus wel was afgevallen maar niet zichtbaar was door het vocht van de hormonen.

Afzakkende broek is altijd goed!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:42

Heftig allemaal Pallatin, hoop dat je paard er ook niks aan overhoudt behalve wat spierpijn.

Ik ben m’n eigen PT tegenwoordig, maar dat is de luxe van fysiotherapeut in opleiding te zijn :j
Ik heb in 2019 ook een tijdje bootcamp gedaan met een PT, maar dat was echt veel te zwaar voor mijn lijf. Had daarna 2 dagen zoveel pijn dat ik vaak bijna moest huilen :+ . Op mijn stagepraktijk begeleid ook mensen met verschillende indicaties en ik probeer heel erg het niveau aan te passen aan de patiënt en zijn/haar lichaam. Dat is nog erg zoeken en ik kan het echt nog niet altijd goed inschatten, maar vind het wel uitdagend om het te proberen!

Goed naar je lijf luisteren Roosch, dat is echt het belangrijkst. Even zonder kcal tellen eten kan je goed doen vind ik, zeker als je daarnaast wel beweegt en je gezondheid op de eerste plaats zet. Dat tellen komt wel weer.

Ben benieuwd hoe het meer brood eten bevalt, gaucho. Ik probeer alleen nog maar brood te eten in het weekend, want ik heb vaak heel snel weer honger van brood en eet er altijd teveel van.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:43

Hoi dames, mag ik me hier ook melden?

Ik lees al een hele tijd mee, maar durfde eigenlijk niet goed aan te sluiten. Ik moet wel afvallen, maar niet echt 'veel', zoals in de topictitel staat. Aan de andere kant: 'veel' is natuurlijk relatief en al gaat het maar om max 5 kilo in mijn geval, technisch gezien is het wel veel, want het lukt dus niet (blijvend) :D.

Ik ben in het verleden ook wel eens in andere topics aangesloten, maar daar eindigt het toch gauw weer in 'lijstjes' of 1 methode die het zou moeten zijn. En hier is het altijd zo gezellig! Ik ben al een paar keer echt geïnspireerd geraakt door de prachtige foto's van gerechten van Gaucho en door jullie motivatie om je toch weer op 'Foxy' (of ander soortgelijk martelwerktuig) te hijsen.

Even voorstellen dan maar: ben 48, woon in Brabant met sinds twee jaar de paardjes aan huis. Laatste jaren continu aan het jojo-en tussen een ok gewicht (wat nog steeds meer is dan het ideale gewicht dat in mijn hoofd zit, maar dat ga ik waarschijnlijk nooit meer halen vanwege de leeftijd :o ) en net iets te veel (als zijnde, spekkies boven de broeksband).

Ik lees weer met jullie mee voor motivatie en inspiratie !