Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:36

Hier gaat het qua eten ook goed.
Knopje is wel weer om nu een week of 5.
Qua kilo's geen idee, maar broeken worden wel iets losser.
Vorige week gewogen en was 74.4. Viel best tegen :')
Over een paar dagen komt de maandelijkse bende weer om de hoek kijken dus deze week weeg ik me sws niet, ben dan toch zwaarder.
Dus ik ben van plan om pas eind deze maand weer te wegen.

Van het weekend keken de tijgernootjes me wel aan in de kast maar ik heb ze kunnen weerstaan :')
Toen ik zag hoeveel kcal er in 1 handje zaten dacht ik, laat maar haha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:46

Ik kom ook even meepraten als dat mag.

Ben nu al eigenlijk sinds maart bezig. Ik ben sinds ik op kamers woon 10 kg aangekomen en die moeten er eerst af, en dan nog 5 zodat ik eindelijk weer onder de 70 weeg en dan ben ik tevreden. :')

Ik ben wel al van 85 naar 83 gegaan dus er is al wat af, maar het gaat nog steeds niet zo snel als ik hoop.

Ik doe nu IF, dus tussen 12-8 eten, en dit gaat mij wel gewoon prima af want ik heb vaak meer honger als ik juist ontbijt dan wanneer ik dit niet doe, maar met thuis zitten tijdens corona is dit natuurlijk ook wel makkelijker dan wanneer je vroeg naar de uni moet. Al sta ik wel elke dag rond 8.30 op. Verder probeer ik online workouts te doen, wat me best goed afgaat. Ik probeer 2-3 keer per week maar wil eigenlijk vaker, want wat is dit nu op een dag.

Maar ik merk wel dat het me een beetje irriteert dat het minder snel gaat dan ik hoopte want ik heb al veel aangepast - minder bier, minder chips etc - ik dronk namelijk echt super vaak per week bier, en nog gaat het niet echt snel. -O-

Ik eet eigenlijk vaak op een dag:

- Een goede kom magere yoghurt met granola en een kiwi en halve appel < ontbijt/lunch
- Rond 3/4 vaak twee volkoren boterhammen met banaan of iets anders
- Avondeten
Ik drink alleen water/thee/1 glas crystal clear.

Toch komt er wel vaak nog een ijsje bij of iets anders of toch als we met vriendinnen avonds zitten dat ik wel wat chips pak en een wijntje, wat natuurlijk niet meehelpt maar dit is echt al stukken minder dan eerst.

Dit klinkt weinig, maar mijn avondeten is niet super goed want mijn grote struikelpunt is dat ik niet super veel lust. Ik zou super groot kha willen eten maar ik lust al geen broccoli en courgette en bloemkool dus al die vervangers van pasta/rijst vind ik al vies. Dat ik dat soort dingen niet lekker vind, vind ik zo lastig.. heb het al vaker proberen te eten maar ik kokhals bijna als ik het proef :') Misschien ook wel een beetje tussen m'n oren maar ik krijg het er gewoon niet uit.

Iemand nog tips c:
Laatst bijgewerkt door sureido op 04-06-20 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:48

Eet je niet te weinig?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:51

Ik denk het niet, ben niet super goed in calorieen tellen maar die twee boterhammen met banaan of iets anders zijn best wel flink, yoghurt met alles erin ook wel en mijn avondeten is dus echt niet super gezond, als in vaak pasta/rijst of wraps ofzo dus denk wel rond de 700 dan per avondmaal.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:52

Sureido het lijkt mij ook dat je veel te weinig eet.
En waarom moeilijk doen met pasta vervangers, je kan ook gezond eten met (volkoren) pasta, volkoren brood, goed beleg.
Ik zou iig smorgens beginnen met volle yoghurt of kwark en niet met magere.
Volle producten zitten gezonde vetten in en je blijft langer vol.
Ipv granola waar vaak veel te veel suiker in zit, kan je beter wat havermout, een banaan en een hand ongezouten noten toevoegen.
Voor savonds zou ik gewoon aardappels, vlees groente eten, of een salade met kip, ei, kaas....
Eet een gekookt ei als he snaai trek hebt, of bak een omelet met veel groente.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:54

Van te weinig eten zou je juist veel moeten afvallen als je gezond bent. Ik denk dat je alsnog te veel eet. Een schaaltje chips is al snel 500-600 kcal. En dan een wijntje of twee. Hoppa 800 kcal meer dan je gepland had.

Zou sowieso anders gaan eten. Want het kan gewoon niet dat jij alleen maar dit eet op een dag en alsnog niet veel afvalt. Dan eet je toch meer dan je denkt.
Zal als ik jou was eens een week je kcal in gaan voeren in my fitness pall. Wat is je lengte? Zou als ik jou was eens je BMR berekenen (basisverbranding, google maar eens) en je verbruik. En daar op gaan eten.

Zo eens je lijstje:
Granola, daar zit soms best veel kcal en suiker in. Kijk eens goed op het pak. Bijvoorbeeld gedroogd fruit is vaak erg kcal rijk. Je kan beter verse noten, gepofte tarwe en vers / diepvries fruit combineren. Ik zou ook volle yoghurt pakken zodat het meer vult dan magere yoghurt. Dan kan je veel meer volume eten met minder kcal, waar je langer vol van zit.

En 1 boterham is sowieso te weinig als "lunch". Zou zeker er 2 eten met een schaaltje rauwkost (paprika, komkommer oid) bijvoorbeeld. Dat voorkomt dat je in de avond honger hebt en gaat snaaien.

KHA vind ik sowieso helemaal niks, het is ook niet gezond om koolhydraten uit je leven te verbannen. Die heb je gewoon nodig. Je kan in ieder geval beginnen met dat je 50% van je bord met groente vult, 25% met vlees en 25% met aardappelen / rijst / pasta. Natuurlijk kan dat niet met elk gerecht maar je kan je wel bedenken dat als je 80 gram pasta kookt, je dan 150-200 gram groente toe moet voegen om dit te bereiken.

En je beweging? Een work-out is goed maar hoeveel beweeg je gedurende de dag? Ik zelf probeer altijd rond de 10.000 stappen te zetten. Ik zou dus zorgen dat je genoeg wandelt. En als je dat super stom vind kan je ook zeggen ik fiets af en toe een uurtje.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:03

Maar ik doe IF, dus ik eet niet 's ochtends! Ik heb nu met dit eigenlijk nooit echt honger, er zit nu 2/3 uur tussen mijn eten wanneer ik kan eten, en ik vind het dan jammer om meer eetmomenten te pakken wanneer ik geen honger heb.

+ zoals ik al zei, dit lijstje wordt soms wel veranderd met ongezonde dingen er nog bij zoals chips of dat ik tussendoor nog een ijsje erbij pak, of ipv die boterhammen een wit pistolet eet met iets erop.

Ik vind kwark helemaal niet lekker en magere yoghurt ook veel lekkerder als volle. Havermout is een goede tip met noten. Ik ben al over gegaan op van een broodje altijd naar dit. Ook vind ik banaan zo niet zo lekker en eet dit al op mijn brood vaak, waarom moet ik die dan ook nog in de yoghurt doen als ik al een kiwi en halve appel of aardbeien erin doe?

Aardappels vind ik ook niet lekker, heb ik vroeger zo vaak moeten eten dat ik er wel klaar mee ben. Dan eet ik of liever zoete aardappel of gewoon niet. Ik woon ook in een studentenhuis dus moet wel een beetje aanpassen aan de rest haha.

Die snaaitrek tips zijn goed, bedankt!

Er komt idd zoals Marlinde zegt wel vaker wat bij dan wat letterlijk op dat lijstje staat maar op mijn goede dagen eet ik dat. :+

Mijn lengte is 1.75! Ga dat eens googelen ja, bedankt. Ik heb eigenlijk s' avonds nooit echt honger meer, maar als er chips voor mijn neus staat is het wel moeilijk er vanaf te blijven :')

Verder, beweeg ik wel te weinig, zit nu in mijn tentamen periode en vind het heel lastig om inderdaad die cardio te doen, want ik moet echt hele dag studeren. Eerst zat er ook nog dagelijks fietsen bij a 20 min heen 20 min terug. Alleen die workout eigenlijk dus eigenlijk momenteel, eerst wandelende ik wel heel veel maar dat schiet er nu even bij in!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:10

Ik zit ook veel achter mijn computer te studeren (zit nu ook in een werkcollege haha). Maar ik ga toch altijd na het eten even wandelen. Podcast op of samen met een vriendin. Zodat ik toch niet de hele dag thuis zit. Daarbij, wanneer je meer beweegt mag je ook meer eten haha. :D

Bij mij helpt het om dingen niet in huis te halen. Ik eet zelf geen tot weinig zuivel dus ik ontbijt bijvoorbeeld met brinta met amandelmelk. En in een studentenhuis kan je ook zelf koken of zelf bepalen wat je opschept toch? Wanneer ze bijvoorbeeld een ongezonde pasta maken kan jij zelf een salade erbij maken (gewoon sla, balsamico, olijfolie, komkommer, tomaat etc) en dan eet je daar ook een flink bord van weg. IF is leuk en prima, maar dat houdt in dat je ook grotere maaltijden moet gaan eten. Kijk trouwens uit met noten, ik eet meestal echt maar 6 noten per dag ofzo omdat ze zoveel kcal en vetten bevatten. Maar ik eet eigenlijk bijna elke dag wel wat met noten, of ik eet pindakaas op brood haha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:15

Bedankt voor de tips allemaal al in ieder geval, ik heb hier echt al heel veel aan! Het is gewoon lastig dat ik een moeilijke eter ben, zou daar zo graag van af willen maar dat is niet zo 1-2-3 geregeld. Ik lust al veel meer dan vroeger :+

Met een podcast lopen is idd een goede! Dan voel je je toch niet zo alleen.

Dat kan sowieso inderdaad Marlinde minder opscheppen maar dat heeft veel wilskracht nodig hoor :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:16

sureido schreef:
Bedankt voor de tips allemaal al in ieder geval, ik heb hier echt al heel veel aan! Het is gewoon lastig dat ik een moeilijke eter ben, zou daar zo graag van af willen maar dat is niet zo 1-2-3 geregeld. Ik lust al veel meer dan vroeger :+

Met een podcast lopen is idd een goede! Dan voel je je toch niet zo alleen.

Dat kan sowieso inderdaad Marlinde minder opscheppen maar dat heeft veel wilskracht nodig hoor :')

Met groenten heb ik een gouden tip: gril ze.

Broccoli, courgette, spruitjes etc uit de oven / airfryer van het grillijzer zijn echt 10x lekkerder dan gekookt. Hoewel ik erg makkelijk ben qua groenten. Maar mijn ex en een vriendin van mij heb ik op die manier al met smaak groenten laten eten die ze normaal niet eens lusten. :=

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:22

Ik vind het ook niet te weinig, het klinkt als een bekend lijstje binnen het IF kader. Verder, als je weer kunt, veel inzetten op je beweging denk ik. Aangezien het lastiger lijkt om je eetpatroon aan te passen. Havermout ipv brood is al een hele vooruitgang! :j

SunReggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:26

Goed bezig allemaal!!

Ik heb een dagje gesmokkeld, omdat ik zo nieuwsgierig was of ik was afgevallen. En ja hoor! Vanochtend zei de weegschaal 81,4 kg! dus al bijna 4 kilo kwijt! :-)

Wat mij heel erg helpt is 1 keer per week boodschappen doen, zodat er niet van alles in huis is om te snaaien.

Het moeilijkst vind ik de dagen dat ik werk en dus heel de dag achter de computer zit. Daar krijg ik zoveel honger van! Laat mij maar lekker heel de dag buiten klussen en lichamelijk aan het werk zijn, dan heb ik nergens last van :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:25

Hier gaat het ook echt lekker. Eet nu 's avonds van Hello Fresh en dat scheelt me ontzettend veel snaaien als ik uit werk kom. Zie het ook al langzaam terug op de weegschaal.

Maar vanmiddag wel taart en bij m'n ouders eten omdat m'n zusje geslaagd is en ik kijk er naar uit :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:56

Ik kan echt niet overweg met MfP :')
Waarom kan je niet zelf invullen hoeveel gram je ergens van gegeten hebt? Kipfilet kan ik alleen 100 gram of 0,1 gram kiezen. Nou beide niet...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:58

Zertab schreef:
Ik kan echt niet overweg met MfP :')
Waarom kan je niet zelf invullen hoeveel gram je ergens van gegeten hebt? Kipfilet kan ik alleen 100 gram of 0,1 gram kiezen. Nou beide niet...

Uhm, je kan gewoon het aantal aanpassen. Bij 100 gram kun je gewoon invullen dat je daar 0.6 van hebt gehad (als je bijvoorbeeld 60 gram ervan hebt gehad).

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:00

Denk ook wel dat je het zelf kunt aanpassen hoor. Maar ik vind bijvoorbeeld YAZIO fijner. Moet je even een app vinden die voor jou werkt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:09

Ik kan ook niet overweg met MFP. Daarom gebruik ik Lifesum. Al vanaf 2008 :')
Heb Yazio, food en mfp geprobeert maar kom vanzelf weer uit bij lifesum.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:10

Sureido eet je elke dag hetzelfde fruit?

Banaan bevat veel kcal.
Aardbeien, bessen, mandarijn, framboxen, bramen, peer, meloen.
Er is echt veel fruit. Zeker fruit dat minder kcal bevat.

Escamilla, heb je iets tegen de zweertjes in je mond?
Ik gebruk bij veel zweertjes Listerine mondwater.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:11

Ik eet meestal appel, aardbeien of kiwi in de yoghurt en dan banaan tussen brood.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:13

Banaan met brood. <3 Inmiddels heb ik dat brood vervangen door twee dunne crackers (scheelde me 114kcal) maar ik MOET elke ochtend dat eten anders ben ik chagrijnig. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:19

Neverland schreef:
Denk ook wel dat je het zelf kunt aanpassen hoor. Maar ik vind bijvoorbeeld YAZIO fijner. Moet je even een app vinden die voor jou werkt.

Ik gebruik food, daar kan ik gewoon aanpassen hoeveel gram ik ergens van eet. En de aantallen. Alleen die kan dus niet samen met mijn smartwatch.

@San: ik wil aantal grammen aanpassen. En dat kan niet.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:22

Zertab schreef:
Neverland schreef:

Ik gebruik food, daar kan ik gewoon aanpassen hoeveel gram ik ergens van eet. En de aantallen. Alleen die kan dus niet samen met mijn smartwatch.

@San: ik wil aantal grammen aanpassen. En dat kan niet.

Als je ergens 500 gram zou hebben gehad dan voer je toch gewoon 5 van 100 gram in?

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:42

Ik gebruik ook mfp. Je moet goed kijken wat de maateenheid is vb. 100gram en en moet je invullen hoeveel eenheden je gegeten hebt, dus heb je 159gram gegeten dan moet je 1,5 invullen. In het begin is het veel werk maar de volgende keer stelt de app zelf de hoeveelheid voor. Ook dingen die je vaak samen eet worden door de app voorgesteld. Als ik bij mijn ontbijt koffie invul krijg ik een lijstje van producten die ik vroeger als ontbijt heb gegeten.
Ik gebruik de app om kh bij te houden. De kcal staan bij mij op 1.400 maar dat hou ik minder in het oog. Ik ben vrij zeker dat ik wel aan mijn kcal kom. Ik heb wel de indruk dat mfp weinig kcal rekent.

Iemand zei geen fan te zijn van kha. Voor mij is dat ideaal. Mijn lichaam geeft zelf aan gelukkiger te zijn bij minder kh. Ik heb chronisch lage ontstekingswaarden. Deze waarden zakken door khbeperkt te eten. Dit wil niet zeggen dat ik helemaal geen kh eet. Ik eet veel groenten, met fruit let ik op dat ik er niet te veel van eet maar ik eet wel fruit. Pasta, rijst en brood eet ik momenteel niet omdat ik op dieet ben. Eenmaal mijn gewicht terug ok is eet ik dat wel maar een kleine portie en maar 1x per dag.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:59

luuntje schreef:
Sureido eet je elke dag hetzelfde fruit?

Banaan bevat veel kcal.
Aardbeien, bessen, mandarijn, framboxen, bramen, peer, meloen.
Er is echt veel fruit. Zeker fruit dat minder kcal bevat.

Escamilla, heb je iets tegen de zweertjes in je mond?
Ik gebruk bij veel zweertjes Listerine mondwater.

Nee ik heb er niks voor. Maar goede tip! Ik moet zo toch naar de kruidvat, misschien dat ik het dan even meeneem

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:01

Kha is ook perfect voor mensen met diabetes bijvoorbeeld. Ik probeer in de avonden ook kha te eten. Maar niet vanwege de koolhydraten maar vanwege dat ik dan meer groente binnen krijg. :')

Vanavond maak ik dus weer spaghetti van courgette. Het is gewoon wat gezonder. Oh en mijn macro's zijn dan meer in evenwicht heb ik gemerkt! Ik zat eerst te hoog in koolhydraten en eiwitten en te laag in vetten. Nu is alles mooi in evenwicht. :) Mijn doel is sowieso niet om een speciaal dieet te volgen maar gewoon gezonder te leven in het algemeen.