Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:21

Ik gebruik altijd de gellak van Florence en van Pink
Als base de fixbase en de base/top voor de top. Beide van Florence, zo ook de primer en prep van Florence.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 21:56

Ik bied gelpolish natuurlijke nagel en gelpolish extra versteviging (meerprijs).
Ik werk met magnetic. Zou sowieso voor een proffesioneel merk kiezen, geen pink of sensationail en zéker geen Ali

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:22

Yellowbird schreef:
Alleen de topcoat open vijlen moet voldoende zijn.
Is je top wel afweekbaar?

Het is een no wipe soak off top coat..
Na 20 minuten begint hij een beetje los te laten maar het gaat niet van harte -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 22:34

Vijl je m wel echt open dan? 150/180 grit, en niet alleen dof vijlen, je moet wel echt door de toplaag heen zitten

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:41

Vrije hand gekregen :D

Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:13

Oh wauw, wat mooi.. :wow:

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:22

Hoi, meelezer hier :D
Er werd hier het merk Kiki Londen genoemd, heb 3 kleurtjes besteld en moest ook nieuwe base- en topcoat dus heb de rubberbase- en topcoat besteld. Ik heb een lamp van Meanails, en lakjes van Pink of Meanails of Sensationails, en alles hard perfect uit onder m’n lamp. Na twee weken ben ik de kleur of de uitgroei zat dus vijl ik de lak weg maar heb eigenlijk nooit dat het loslaat of gaat chippen. Nu met die rubberbase- en topcoat dus wel.. zou dat liggen aan de sterkte van mijn lamp? Heb geprobeerd met 60 sec en 90 sec maar beide keren binnen een dag chippen of helemaal loslaten zelfs. Doe ik iets verkeerd?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:30

Wat een mooie nagels komen er allemaal voorbij!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 21:24

Ik vraag me wel af, ivm Corona Ik heb klanten uit zowel Gorinchem (ziekenhuis gesloten) als nieuwendijk (woonplaats besmette vrouw waardoor nu het ziekenhuis gesloten is).
Ik werk super hygiënisch. Draag altijd handschoenen, en de dettol vloeit rijkelijk :') . Ik werk met een mondkapjes (maar dat is voornamelijk tegen het stof).
Elke klant heeft haar eigen vijlen, of ik gebruik hygiëne vijlen.

Kan/moet ik nog meer doen?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:33

Je klanten vragen wanneer ze griep/verkoudheidsklachten hebben vragen afspraak te annuleren :) ?

Ik heb al nagelstylistes op Facebook voorbij zien komen die een soortgelijk bericht hebben gedeeld.

Vwb het open vijlen, ja ik vijl verder door als de flanelachtig dof maken. Maar de lak blijft enorm plakkerig aan mijn nagels zitten.

Mloes, heb je wellicht bij die nagels je zijwallen of nagelriem mee gelakt? Merk bij de Kiki dat ze daar echt heel gevoelig voor zijn. Je hoeft maar een klein stukje te hebben waar ‘lucht onder kan’ en er komt een groter stukje mee los.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:54

A_nouk; grootste probleem is chippen aan de voorkant. Maar zal er goed op gaan letten, thanks! Ze hebben wel leuke kleurtjes en leuke prijs dus zou leuk zijn als het een fijn lakje is :-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 09:55

Rubberbase is van zichzelf al wat dikker. Let op dat je goed dun aan blijft brengen. Verder valt of staat alles bij een juiste prep

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:54

LadyMadonna schreef:
Rubberbase is van zichzelf al wat dikker. Let op dat je goed dun aan blijft brengen. Verder valt of staat alles bij een juiste prep

Ja ik denk dat ik goed prep omdat de normale base- en topcoat (van verschillende merken) perfect blijft zitten. Maar misschien breng ik het te dik aan, ga ik ook op letten thanks!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 12:55

Waarom ga je dan op rubber over als je met normale base geen problemen hebt?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:26

Hier weer nieuwe set <3
Afbeelding

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:22

Even een vraagje van een stille meelezer :)

Ik heb laatst een set acryl gezet, waarbij de uitgroei nu ongeveer 2 weken is. Verder geen problemen, alleen op 2 nagels zijn de nagels "omgeklapt" doordat ze vol tegen een hard oppervlak stootte/viel en heeft het acryl tot vlak voor de free edge losgelaten van de natuurlijke nagel.
Ik heb deze nagels zo voorzichtig mogelijk verwijderd, maar ik zag dat de natuurlijke nagelplaat behoorlijk wat schade heeft opgelopen... Het acryl heeft echt bij het omklap-punt wat van de natuurlijke nagelplaat meegetrokken tijdens het omklappen.

Nu heb ik niet meteen opnieuw acryl geplaatst omdat de natuurlijke nagel ontzettend dun aanvoelde op die plekken, ik heb er wel verstevigende/ voedende basecoat +kleur + topcoat (gewone nagellak) op gedaan en de andere nagels gecontroleerd. Maar ze wilt op deze nagels toch graag acryl terug en kom ik hier even advies vragen als dat mag? :)

Ik heb zelf al wel bedacht dat het dan geen grote verlenging van de nagel kan zijn gezien deze niet genoeg steun heeft aan de hele dunne nagel eronder, maar vraag me af of het wel goed is om met deze beschadiging aan de natuurlijke nagel er meteen acryl overheen te zetten?

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:38

Hoi,

Zijn jullie bekend met het merk bluesky? Zij hebben precies de kleur die ik zoek dus die heb ik besteld, maar benieuwd hoe jullie ervaring hiermee is!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 15:47

Ben ik ooit mee begonnen, prima.

Soeboenoe, kom er straks even op terug, ik zit tussen klanten door ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:49

Ik heb een keertje met lange acryl nagels tot in het levende deel van de nagels een scheur gehaald tot bloedens toe. Dezelfde avond nog naar mijn styliste gegaan in een ontsmettende bad gezeten met die vinger, vervolgens heeft ze er een verstevigend gaas overheen gedaan en heldere acryl overheen gedaan zodat we het goed zichtbaar op konden blijven volgen. Valt of staat denk ik enorm met goede ontsmetting voor het plaatsen.

Ik was enorm blij met de versteviging van de acryl. Deed namelijk enorm zeer en nadat de acryl eropaf was de pijn grotendeels weg.

Als je op mijn Posts zoekt vind je denk ik nog een foto terug.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:25

LadyMadonna schreef:
Soeboenoe, kom er straks even op terug, ik zit tussen klanten door ;)

Helemaal prima hoor!

A_nouk schreef:
Ik heb een keertje met lange acryl nagels tot in het levende deel van de nagels een scheur gehaald tot bloedens toe. Dezelfde avond nog naar mijn styliste gegaan in een ontsmettende bad gezeten met die vinger, vervolgens heeft ze er een verstevigend gaas overheen gedaan en heldere acryl overheen gedaan zodat we het goed zichtbaar op konden blijven volgen. Valt of staat denk ik enorm met goede ontsmetting voor het plaatsen.

Ik was enorm blij met de versteviging van de acryl. Deed namelijk enorm zeer en nadat de acryl eropaf was de pijn grotendeels weg.

Als je op mijn Posts zoekt vind je denk ik nog een foto terug.

Ik heb even gezocht naar jouw foto's, maar ik denk dat ze niet meer bestaan? Staat volgens mij een prullenbakje bij :o
Maar het klinkt in ieder geval wel als erg pijnlijk...
"Gelukkig" is het bij haar niet helemaal door, ligt er nog wel nagel over het leven, maar erg dun. Ik denk dat wanneer ik er een vijl bij in de buurt houd, ik meteen in het leven zit.
Dus wil vooral voorkomen dat ze nogmaals omklappen als er nieuw acryl over zou gaan. Weet namelijk hoe je dan door de grond gaat |(

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:50

LadyMadonna schreef:
Waarom ga je dan op rubber over als je met normale base geen problemen hebt?

Geen idee }:0 moest nieuwe top- en basecoat hebben en toen zag ik rubber en dacht ik; laten we het eens proberen haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 17:06

Soeboenoe: aantal vragen.
Heb je een foto?
Heeft het gebloed?
Ligt het nagelbed bloot?

Indien laatste twee vragen nee kan je gewoon acryl plaatsen. Let op dat je bolling niet te ver naar voren legt. Leg eerst een heel dun laagje acryl en ga daarna pas bouwen, dit om eventuele pijn tijdens het uithard proces te voorkomen.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:36

LadyMadonna schreef:
Soeboenoe: aantal vragen.
Heb je een foto?
Heeft het gebloed?
Ligt het nagelbed bloot?

Indien laatste twee vragen nee kan je gewoon acryl plaatsen. Let op dat je bolling niet te ver naar voren legt. Leg eerst een heel dun laagje acryl en ga daarna pas bouwen, dit om eventuele pijn tijdens het uithard proces te voorkomen.

Foto heb ik helaas niet, kan er straks wel een vragen (ze had de nagellak er zelf toch weer afgehaald omdat ze toch weer acryl wilde).
Het heeft niet gebloed en het nagelbed ligt niet bloot, er is echt een laagje vanaf. Haar natuurlijke nagel is "gechipt" zeg maar.

Ik neem aan dat de verlenging dan ook niet te lang kan zijn? Dus dat ik al haar nagels een stuk in moet korten?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:43

Wat kan ik het beste gebruiken of doen bij iemand die gevoelige nagels heeft, maar wel graag een verlenging wil?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 17:52

Ik begrijp dat het echt door een stom ongeluk is gekomen en niet door lompigheid?

Zammie: in welke zin gevoelig?