Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:56

Ik zou echt niet zonder muziek willen sporten. Sporten is vaak even moment voor mezelf. Zou dus ook sportschool over slaan met die regel

Zondag 7.00u geland na 17 uur vliegen en stond om 13u in de sportschool :')

@mka clean&jerks kunnen is echt mijn doel voor 2019!!

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:57

Ik sport altijd met koptelefoon, eigen muziek die me motiveert en ik hoor dan het geklets gekibbel of gelach van anderen niet waardoor ik beter gefocust blijf.
Hemd of shirt of trui
Oortjes koptelefoon of niks
I dont care .. ik vind dat iedereen mag kunnen doen wat hij/zij prettig vind.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:59

marit2403 schreef:
Ik sport altijd met koptelefoon, eigen muziek die me motiveert en ik hoor dan het geklets gekibbel of gelach van anderen niet waardoor ik beter gefocust blijf.
Hemd of shirt of trui

Helemaal mee eens!!!!

Al vond ik die keer dat meid haar broek zo erg niet squatproof was dat ik der maandverband zag erg ongemakkelijk :')

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:03

Gianti schreef:
marit2403 schreef:
Hemd of shirt of trui

Helemaal mee eens!!!!

Al vond ik die keer dat meid haar broek zo erg niet squatproof was dat ik der maandverband zag erg ongemakkelijk :')

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:12

Ik heb ook echt altijd mijn koptelefoon op tijdens het sporten. De muziek in de sportschool is niet echt mijn ding en vooral als ik laat in de middag of 's avonds ga raak ik super afgeleid van mensen die heel veel herrie maken of heel uitgebreid staan te kletsen. Daarnaast zijn er in mijn sportschool behoorlijk wat mannen die graag komen flirten tijdens het sporten en ik vind dat echt verschrikkelijk, met mijn koptelefoon op kan ik me daar wat beter voor afsluiten.

Ik merk nu alleen dat als ik echt hard bezig ben mijn koptelefoon te warm wordt. Ook vind ik het strontvervelend om mijn telefoon bij me te houden tijdens het sporten omdat ik geen zakken heb. Moet dus even voor zo'n armband gaan kijken en ik wil eigenlijk AirPods :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:16

Ik zou echt niet met een koptelefoon willen sporten. Ik heb een hele fijne draadloze, maar het lijkt me bloedheet. Sowieso is onze sportschool echt een soort sauna, is dat bij jullie ook?

Als ik ga fietsen zet ik ook wel eens Netflix aan, met oordopjes. Anders is het zo saai om lang te fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:23

Bij mij valt het wel mee met de warmte, alleen als ik er echt tegenaan ga en mijn hoofd loopt rood aan krijg ik het snel warm. Moet zeggen dat ik in een gigantische basicfit sport en dat het daar dus meestal wel ok is qua temperatuur maar niet qua geluidsniveau. De sportschool waar ik personal training heb is super kleinschalig, komen bijna alleen maar oudjes en daar kan ik ook prima zonder.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:24

Ik zit bij de Basic-Fit, best een grote vestiging, maar als je even op de fiets of loopband gaat is het super warm.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:26

Hier ook basic fit, maar ik heb het niet heel warm daar ofzo!

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:46

@Gianti super tof! Ga je het je zelf aanleren of ga je echt iemand zoeken, die je er bij kan helpen?

Bij ons is t meestal wel koud door de airco (zelfs in de winter staat ie aan). Begin meestal ook met een trui aan en na een tijdje wordt ik warm en doe ik hem uit. Merk wel sinds ik 10kg zwaarder ben, dat ik het ook sneller warm heb. Mijn doel voor 2019 is ook om die 10kg kwijt te raken :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:46

Ik train zonder oordopjes. Maar train de helft van de tijd ook bijna alleen.
Als ik met oordopjes train is het met m'n AirPods. Kan daar alles mee zonder dat ze uitvallen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:19

Ik krijg echt de kriebels van een sportschool met zoveel regeltjes :+ Ik ben m'n oortjes kwijt sinds een paar weken dus train nu zonder en eigenlijk maakt het me weinig uit, alleen met cardio zou ik ze liever hebben idd voor netflix en zo.

Capopjekop, bedoel je dat alleen de PT's daar je vriend kunnen spotten? Want daarvoor hoef je het gewicht zelf niet te kunnen tillen toch, ik spot m'n vriend ook als ie bencht maar ik kan zelf echt geen beweging krijgen in 160kg helaas :')

Ik zit heel erg te twijfelen momenteel... Betaal nu £30 voor een commerciele sportschool bij m'n werk om de hoek en onderweg naar huis (vanaf daar 20 minuten lopen) en het is op zich prima maar net niet helemaal geschikt voor wat ik wil. Er is een powerlifting/oly lifting/martial arts gym voor £40 inclusief oly lifting lessen maar daarvoor zou ik vanaf m'n werk eerst 20 minuten moeten lopen en daarna 35 minuten naar huis. Kost toch een hoop extra tijd elke dag maar het is zo'n fijne sportschool dat ik dat er misschien wel voor over heb. Ik denk eigenlijk dat ik uiteindelijk voor 2 abonnementen ga :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:01

Dat ja. Maar het is wel handig als je het gewicht van hem af krijgt mocht het mis gaan toch :')

Kwam er net achter dat Netflix het niet doet. Dus lekker met rammstein gelopen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:12

Bij mij deed ie het net nog prima! Lekker 12 km gefietst in 25 minuutjes, precies een aflevering kunnen kijken.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:18

Wow Gianti, fanatiek na zo'n lange vlucht. Ik vind eigenlijk dat ze op grote luchthavens sportscholen moeten maken O:) laatst hadden we 3 uur overstaptijd ofzo, dat was wel een moment geweest dat het lekker zou zijn om even te sporten.

Bij onze sportschool zijn geen regels geloof ik, gelukkig :D ik ben ook altijd een beetje allergisch voor regels.

Onze temperatuur is nu wel oké, maar ze hebben geen airco dus in de zomer is het wel echt warm maar dan sporten we vaak met groepslessen meer buiten.

Mijn doel voor 2019 is pulls-ups/chinnups kunnen :D

Net lekker lesje boksen meegepakt, vond het toch iets te hard regenen voor de bootcamp vandaag.

Eulogy, is het trouwens geen optie om te fietsen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 02:00

Nice! Boksen lijkt mij ook echt leuk maar ik vind groepslessen niet zo :+

Zou op zich wel kunnen maar ik vind fietsen hier zo'n gedoe en op de terugweg is het dan zo heuvelop dat je beter kunt lopen :') En bovendien een beetje eng hier in het donker (ik woon in de UK en midden in de stad dus ligt hier helaas niet zo voor de hand). Heb het wel overwogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 03:02

capopjekop schreef:
Dat ja. Maar het is wel handig als je het gewicht van hem af krijgt mocht het mis gaan toch :')

In de afgelopen 4 jaar heb ik nog nooit met een spotter getraind.
Bij elke oefening kan je of safeties erop zetten of er nog uitkomen in je eentje.

Voor de benchpress heb je bijvoorbeeld de "roll of shame" wat je makkelijk kan toepassen bij elk gewicht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 06:19

Nice die ga ik door geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:40

Boksen vind ik ook echt geweldig! Nouja, kickboksen dan :) 2 jaar fanatiek gedaan, helaas moeten stoppen door tijdgebrek... Vind het nog steeds jammer!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:59

Lijkt mij ook wel gaaf!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:13

Eulogy schreef:
Nice! Boksen lijkt mij ook echt leuk maar ik vind groepslessen niet zo :+

Zou op zich wel kunnen maar ik vind fietsen hier zo'n gedoe en op de terugweg is het dan zo heuvelop dat je beter kunt lopen :') En bovendien een beetje eng hier in het donker (ik woon in de UK en midden in de stad dus ligt hier helaas niet zo voor de hand). Heb het wel overwogen!

Oh dat had ik wel eens gezien in je profiel, maar even vergeten :+
In Nederland is fietsen wat vanzelfsprekender natuurlijk.

Ja ik vind boksen altijd wel lekker maar ze geven het om 19u en dat haal ik niet altijd met mijn werk / eten.
En de bootcamp is altijd een uurtje later en dat vind ik iets zwaarder en afwisselender. Wij mogen ook los boksen trouwens als er geen groepsles is in de zaal, maar dat doe ik eigenlijk nooit.
Sommige mensen doen het tussen fitnessoefeningen door

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:14

Ik wil dat ook gaan doen, maar durft niet zo goed. Misschien als ik meer conditie heb. En minder vet haha.

Zometeen eerst een sollicitatie, en dan vanmiddag sporten. Heb er zin in al! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:17

Succes met je solli!

Boksen vind ik niks. Mn vriend heeft vroeger wedstrijden gekickbokst en wil me steeds slagen en trappen leren maar ik ren dan hard weg. Niet mijn ding maar ik kan me voorstellen dat het een mooie manier is om frustratie kwijt te raken naast het sportieve aspect.

Sparren jullie dan ook of puur zaktraining?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:19

Succes marlinderooz! :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:20

Ik doe twee keer in de week kickboksen bij mijn broer in de les. Zaktraining voornamelijk. Op vrijdag ga ik altijd met mijn moeder en op maandag alleen. Ik vind het erg leuk en mijn conditie en kracht zijn zeker vooruitgegaan! :j