3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:45

Had de rest van de week best wel opgelet en veel bewogen... En niet eens afgevallen. -O- Deze week nog maar harder mijn best doen dan. Zo in ieder geval even een weekmenu maken en boodschappen doen. Heb de auto van mijn moeder voor de deur dus dat is net even makkelijker om voor een hele week wat te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:48

Vorige week was ik wat grieperig dus niet echt actief gesport. Wel op eten gelet. Mijn foodlog is ook binnen dus die kan ik gaan bijhouden. :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:51

Mijn weekend was tweezijdig. Enerzijds heb ik veel meters gelopen (en dus ruim over mijn stappen gegaan) anderzijds heb ik vooral gister slecht gegeten omdat ik weinig tijd had en veel energie binnen moest krijgen. (mijn lunch was een muesly reep, ei-witreep en Twix, minimars...)

Maar volgensmij ben ik wel onder mijn kcal gebleven... :D maar dat komt vooral omdat ik nogal wat verbruikt had (voor mijn doen) 2965 kcal...

Maar nu gaan we gewoon weer beteren... :Y)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:07

Gisteren echt enorm slecht gegeten. Vandaag een beetje minder kcal eten en ook een uurtje sporten. De gedachte die mezelf wel een beetje minder schuldig doet voelen is dat je de volgenden ochtend gewoon weer slanker bent. ;(
@Riddershow; daar gaat het bij mij ook vaak mis, als ik honger krijg...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:42

Nouja, dit ging niet echt mis hoor :o normaliter heb ik erg weinig eet-tijd tijdens een skirm (airsoft) dus dan moet er snel veel in, in de pauzes die je hebt. En heb er eigenlijk geen gezonde alternatieven voor...

Wat dat betreft zouden tips er welkom zijn. (En liefst iets wat ik niet zelf hoef te maken, want vaak is daar geen tijd voor) -O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:44

Oeh lieszje wellness, heerlijk! Ik moet dat eerdaags ook weer eens gaan doen, alleen ben ik een beetje druk haha.

Balen Marlinde!
Ik heb even naar je lijstjes gekeken. Ik zie dat je best vaak kaiser broodjes, stokbrood etc eet. Misschien kan je dit vervangen voor volkoren brood. Dat je niet over je kcal heen gaat wil niet zeggen dat het het beste is voor je lijf :)
Misschien kan je alles weer even heel streng invoeren, zodat je niks mist wat je in de mond stopt. Ik kwam er zo vrij snel achter dat ik hier en daar toch ongemerkt wat in m'n mond stop.

Wat leuk jans dat je foodlog binnen is, ik ben benieuwd wat je er van vindt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:46

Ja ik ga die broodjes ook opmaken en liefde en passie brood halen. Het is voor mij heel lastig want als ik iets niet lekker vind dan lukt het opeten mij niet. Kan ik zo gerust 2 uur doen over brood. En als ik forceer ga ik rustig kokhalzen helaas. -O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:27

Liefde & Passie brood is super lekker, heb ik ook vaak.

Ik durf niet meer op de weegschaal :(
Gister weer pizza gehad 's avonds.
Ik zit met een burn-out thuis dus dat maakt het ook niet makkelijker. Heb nauwelijks energie om te bewegen/koken en mijn vriend is heel druk op werk. Hebben nu wel Hello Fresh, dus hoef nergens over na te denken, maar zelfs dat in elkaar flansen kost erg veel energie.

Vandaag even een balansdagje:
O: breaker aardbei
T: een grapefruit
L: twee geroosterde boterhammen met een gebakken ei (zonder vet)
T: appel, een paar maiswafels met nader te bepalen beleg, eventueel cup-a-soup
A: kabeljauwfilet met parelcouscous en tomaat.
T: stukje pure chocolade met blauwe bes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:01

Nou ga dan een tijdje gewoon niet op de weegschaal staan. Mocht je echt gigantisch veel bijkomen (wat ik betwijfel met jouw keurige lijstjes), voel je dat wel aan je kledij ook. Eerst voor jezelf zorgen, lijnen komt later wel weer. Het lijkt me verstandiger om je energie dan in jezelf en je gezondheid te stoppen :(:)

Kan je moeder ofzo je een dag per week komen helpen met huishouden en avond eten koken? Ik werk van thuis uit maar ben wel steeds erg druk, dus betaal ik mijn moeder (die het na haar scheiding kan gebruiken) om een namiddag bij me te poetsen om de twee weken, en ik kook dan vaak ook terwijl voor een dag of vijf, terwijl zij helpt / afwast etc. En dan ruilen we ook eten: zij geeft me een grote kom soep, en ik geef haar een bak groentencurry, bijvoorbeeld :)

Je lijstje van vandaag lijkt wel heel vetarm; uitkijken dat je daardoor niet extra trek krijgt trouwens (in bijvoorbeeld chocolade en chips).

Marlinde, heb je toevallig zwaar gesport? Dan kan je ook zo maar een kilo tot twee meer wegen. Kop op, je bent op de goede weg! :(:)

Jans, is je foodlog een soort schriftje om alles manueel bij te houden?

Nou Riddershow, dat klinkt een pittig en beweeglijk weekend! :D Top!

Liesje, Kelly en Nannouki hebben een lekker weekend gehad :9 Kan gebeuren dames, er gewoon van genieten en er nu weer tegen aan!

Knap Kelly, zoveel beweging op een dag. Klinkt pittig. Wandel je alleen / naar een doel (vb. boodschappen) of met de hond oid?

Hier een keurig weekend gehad, zaterdag was er dan ook na exact een week een kg af *\o/* Vanochtend was dat maar een halve kg meer, maar gisteren nogal zoute soep gegeten, dus misschien ligt het daar aan. In elk geval is op mijn foto's keurig verschil te zien, dus ik ben heel blij! Heb wel een weekend minder gesport; na mijn val van de trap werd alles toch wakker na de balletles :o

Vandaag:
O: chocokrispies met magere melk, vanille skyr met eat natural granola (een el), 3 x café au lait
L: 100 g speltbrood met roomkaas en 2 grote mokken groentensoep (soepgroenten, bouillonblokjes)
T: Protein melkunie-dingetje
T: Evergreen koek
B: Anderhalf uur intensieve balletles, 40 minuten wandelen met de hond
A: 2 wraps met broccoli, paprika, wat light room, 100 g quorn en tomaat
T: 100 g cottage cheese, 200 g kwark, ananas en een sinaasappel

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:11

@maanlicht, zou jezelf echt verbieden om te gaan wegen. Gewoon normaal eten en elke dag even wandelen een half uurtje. Dan kom je echt niet aan
@Bhriseis mooi lijstje! En nee ik sport niet. :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:16

Dank je wel Bhriseis, dat is een goed idee, ik zal mijn moeder eens vragen. Gelukkig hebben we wel een hulp, dus de schoonmaak hoef ik niet te doen, dat scheelt een hoop. Over mijn lijstje: Ik gebruik wel een eetlepel roomboter per persoon bij het avondeten, vergeten te vermelden. Iemand nog tips voor lekkere tussendoortjes die een beetje vullen? Kom niet echt verder dan maiswafels en gekookte eieren, maar het eerste vult niet, en ik wil niet te veel eieren eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:22

Mueslirepen? Fruit?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:27

Een boterham met rauwkost en wat roomkaas of kipfilet, een hand noten, Griekse yoghurt...

Dank je Marlinde! Eet je met een streng tekort?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:34

Nee nog niet, wil het deze week wel beter gaan bijhouden. Maar heb gewoon geen zin om mijn eten af te wegen etc. Maar wil gewoon gezond en veel plantaardig aan eten.

Planning deze week:

Maandag:
O: 2 kaiserbroodjes met biologische oude kaas
T: frambozen 125 gram
L: liefde en passiebrood met ??? waar ik zin in heb
T: Snackwortels
A: stamppot andijvie met vega jus en vega braadworst
"toetje": blauwe bessen en bramen

Dinsdag
O: liefde en passie brood met groentespread
L: Liefde en passie brood met oude kaas
T: Peer
A: krieltjes met sperziebonen / diepvriesspinazie
T: Fruit

Woensdag:
O: liefde en passie brood met groentespread
L: Liefde en passie brood met oude kaas
T: mandarijn / nootjes
A: Vegan quesadillas
http://www.degroenemeisjes.nl/vegan-quesadillas/
T: Fruit

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:51

Het ziet er in elk geval netjes (maar wel karig, afhankelijk van de hoeveelheid?) uit. Ik kan er niet zo veel op zeggen omdat ik geen idee heb hoeveel het is of hoeveel je hoort te eten als je niet sport. Hopelijk heb je volgende week gewoon weer resultaat!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:54

Bhriseis schreef:
Het ziet er in elk geval netjes (maar wel karig, afhankelijk van de hoeveelheid?) uit. Ik kan er niet zo veel op zeggen omdat ik geen idee heb hoeveel het is of hoeveel je hoort te eten als je niet sport. Hopelijk heb je volgende week gewoon weer resultaat!

Ik zit de hele week zowat op mijn kont te studeren, dus heb ook weinig nodig. _O- en ik eet ook veeeel avondeten. :=

Maar wordt dus in totaal 4 broodjes per dag gelukkig.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:58

Ik vind 4 broodjes op een dag niet zoveel, heb regelmatig 3 broodjes alleen al bij mn lunch := kun je niet iets van kwark bijvoegen, ik mis namelijk een beetje eiwitten. Ik geloof dat je vegetariër of veganist bent, maar daar zijn wel oplossingen voor toch? :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:15

@Bhriseis, klopt het is zeker pittig. Weet ook niet of ik het ga redden vandaag. Voel me een beetje lamlendig ofzo :')
Moet er om denken dat ik dan niet om die reden ga eten. Ik ga zo eerst maar eens naar stal om te rijden, waarschijnlijk voel ik me daarna wel beter!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:22

Ik ben niet zo van de weegschaal, weeg alleen bij mijn sport/voedingscoach en dat is 1 keer in de twee weken.

Heb wel toen ik begon een foto van de zijkant gemaakt. En vandaag weer 'dezelfde' foto met dezelfde kleding omdat ik precies een maand geleden ben begonnen.
Zag toch al wat verschil, dus mijn motivatie stond vandaag ook echt op 10 :o
Heb in totaal 95 minuten cardio gedaan en het was heerlijk <3
Lekker mijn hoofd kunnen leegmaken, was na gisteren ook wel nodig :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:28

_sharonnn schreef:
Ik vind 4 broodjes op een dag niet zoveel, heb regelmatig 3 broodjes alleen al bij mn lunch := kun je niet iets van kwark bijvoegen, ik mis namelijk een beetje eiwitten. Ik geloof dat je vegetariër of veganist bent, maar daar zijn wel oplossingen voor toch? :)

Vega maar ik ga niet zo lekker op kwark/yoghurt. Maar moet wel meer noten etc binnen krijgen. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:17

Kijk dan eens naar seitan, dat is echt ook heel eiwitrijk. Maar inderdaad, twee sneetjes brood is echt weinig, ook al zit je de hele dag op je kont, zeker icm heel magere tussendoortjes. Kijk het eens een weekje aan, maar aan stelselmatig veel te weinig eten, went je lichaam, en daar val je dan net niet meer van af. Ik zou even een dagje uittellen, dan weet je meteen of je net te veel of net te weinig eet. Je eet enorm gezond, maar je kan ook 4000 kcal aan gezonde voeding eten, of 1200 - en dat is in beide gevallen meestal niet zo gezond en het helpt jou in beide gevallen niet perse afvallen.

Liesje, klopt, ik neem ook foto's omdat ik zo schommel n.a.v. veel spieren en veel krachttraining. Maar het is ook wel een indicator of het de juiste kant op gaat, zeker als je niet sport, denk ik. Mooi om te horen dat je verschil hebt gezien!

Haha Kelly, jij ook al; ik zit ook maar koffie te leuten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:21

Dat denk ik ook Bhriseis :)
Als ik nu aankom in gewicht maar mijn vetpercentage neemt af (en zie mijn vetjes verdwijnen) ben ik al tevreden :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:23

Ja fijn is dat he! Hoe lang ben je al bezig?
Ik zag vanochtend ook resultaat na een weekje (heb daarvoor lang stilgestaan/op onderhoud gegeten en uiteindelijk gebulkt)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:26

Een maand pas, sindsdien sport ik ongeveer 3 keer per week en ben ik met mijn voeding bezig.
Wil op zich de foto's wel plaatsen maar dan plak ik even wat op mijn hoofd :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:31

Wat goed Lies! *\o/* Ik vind voor en na foto's altijd leuk, je mag ze ook altijd PB-en, dan wissel ik de mijne ook uit over een paar weken <<) Maar dat hoeft natuurlijk niet haha.

Wat voor sport doe je?