Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sophie_Wind schreef:Hey, wat leuk!
Ik vind dit topic nu pas, right on time![]()
Want ik heb jullie hulp nodig.
Een tijdje geleden ging ik vaak rennen met mijn hond in het bos. Rond afgelopen kerst ben ik gestopt omdat ik erg grieperig werd. Ik ben toen naar de dokter gegaan, en blijkbaar heb ik een allergie. Ik ben hierdoor heel snel buitenadem, en heel snotterig.
Nog steeds ondanks medicijnen, maar ik wil alsnog weer graag beginnen, maar weet ik niet goed hoe.
Ik voel me niet erg goed bij hoe ik het eerst deed. Ik ging toen gewoon eerst 10 minuten rennen, toen 12, 14, 16 ga zo maar door. Ik kon toen na 4 weken rond de 35 minuten rennen (denk 10 km/u).
Nu weet ik zeker dat ik dit niet goed vol ga houden.
Hoe kan ik het best volgens jullie beginnen? 3 min rennen 1 min lopen en dat dan 5 keer ofzo? Moet ik dan ook af en toe mijn tempo wat versnellen? Of andere oefeningen doen?
Ik heb wel een activity tracker, alleen zonder snelheidsmeter helaas.
Alvast heel erg bedankt, en ik praat verder graag met jullie mee als ik weer ga beginnen!
Jullie zijn allemaal iig al goed bezig
s1993 schreef:Het is druk in het topic, leuk! Zelf zat ik even in een dipje (niet alleen qua lopen) dus wat minder gelopen en geen zin gehad om te posten in het topic.
Gister voor het eerst weer écht lekker gelopen zoals ik eerder liep. Vrolijk en aan het genietenHopelijk blijft dat zo. Heb me opgegeven voor de 15km steamtrail op 24 augustus en wil denk ik in oktober marathon lopen dus deze maand 'moet' ik nog even niks, ga ik daarna weer opbouwen
Over afvallen: van hardlopen specifiek ben ik niet afgevallen. Wel toen ik op gegeven moment heel veel bewoog (hardlopen fietsen stalwerkzaamheden paardrijden zwemmen) en druk was met stage waardoor ik ook weinig tijd had om eten te bereiden
Nozidia schreef:Hey mag ik hier ook mee kletsen?![]()
Vorig jaar mijn leven omgegooid en gestopt met roken etc. en begonnen met hardlopen.
Gemotiveerd door Annemerel haar boeken en zo rustig opgebouwd met haar schema's.
Afgelopen april mijn eerste 6km gelopen (35min) en afgelopen september mijn eerste 10km run door duin & strand (1:01) en zondag ga ik de CPC in Den Haag lopen de 10 km en mijn doel is die nu om onder het uur te lopen, ben erg benieuwd.![]()
En stiekem droom ik al over mijn eerste halve/marathon.