Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:18

Is zo'n waterdicht jasje niet heel zweterig?

In die trail zitten denk ik weinig hoogtemeters of niet?

Ik heb flink spierpijn van mijn loop van gisteren, waarschijnlijk door mijn val. En ik heb gisterochtend met mijn vriend een wasmachine en hoekbank verhuisd, wat flink tilwerk was. Dus dat zal ook niet mee hebben geholpen.
Eens kijken of ik morgen een kort herstelloopje aankan.
Woensdag ga ik met een vriendin trailrunnen. Zin in!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:31

Ik hou van rennen in de regen, dus ik ga wél met plezier.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:10

Ik heb nu ook een echt waterdicht jasje. Het zweterige valt wel mee maar het was dan ook wel een heel duur jasje. Net als vandaag voor een rondje van 23,5km met gewoon wat miezer regen doe ik overigens geen jasje aan hoor. Maar ik heb laatst een 44km trail gelopen in de stromende regen en kwam toen tot de conclusie dat ik dat voor volgende week bij een trail van 80,5km echt niet wil. Nu alleen maar hopen dat ik zaterdag dat hele jasje niet nodig heb maar de weersvoorspellingen zijn niet echt veel belovend.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:33

Hey, wat leuk!
Ik vind dit topic nu pas, right on time ;)
Want ik heb jullie hulp nodig.
Een tijdje geleden ging ik vaak rennen met mijn hond in het bos. Rond afgelopen kerst ben ik gestopt omdat ik erg grieperig werd. Ik ben toen naar de dokter gegaan, en blijkbaar heb ik een allergie. Ik ben hierdoor heel snel buitenadem, en heel snotterig.
Nog steeds ondanks medicijnen, maar ik wil alsnog weer graag beginnen, maar weet ik niet goed hoe.
Ik voel me niet erg goed bij hoe ik het eerst deed. Ik ging toen gewoon eerst 10 minuten rennen, toen 12, 14, 16 ga zo maar door. Ik kon toen na 4 weken rond de 35 minuten rennen (denk 10 km/u).
Nu weet ik zeker dat ik dit niet goed vol ga houden.
Hoe kan ik het best volgens jullie beginnen? 3 min rennen 1 min lopen en dat dan 5 keer ofzo? Moet ik dan ook af en toe mijn tempo wat versnellen? Of andere oefeningen doen?
Ik heb wel een activity tracker, alleen zonder snelheidsmeter helaas.
Alvast heel erg bedankt, en ik praat verder graag met jullie mee als ik weer ga beginnen!
Jullie zijn allemaal iig al goed bezig _/-\o_

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:54

Op internet vind je veel schemaatjes, die vind ik goed :j Zelf gebruik ik de 5K app, wel betalend maar goede schema's. Door blessure doe ik ze nog trager dan voorzien.
Hopelijk verbetert je allergie!!

Welk jasje heb je Greetje? Ik heb een windstoppertje van Decathlon dat de eerste regen prima tegenhoudt. Voor ferme regen heb je idd vanalles: van zweterig maar erg waterdicht tot duur en waterdicht en ademend. Voor mijn afstanden is licht waterwerend nog prima.
80 km!!!!

Ik ga me informeren bij een fitness om functionele krachttraining op te pakken ter ondersteuning. Spannend!

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 02:24

Sophie_Wind schreef:
Hey, wat leuk!
Ik vind dit topic nu pas, right on time ;)
Want ik heb jullie hulp nodig.
Een tijdje geleden ging ik vaak rennen met mijn hond in het bos. Rond afgelopen kerst ben ik gestopt omdat ik erg grieperig werd. Ik ben toen naar de dokter gegaan, en blijkbaar heb ik een allergie. Ik ben hierdoor heel snel buitenadem, en heel snotterig.
Nog steeds ondanks medicijnen, maar ik wil alsnog weer graag beginnen, maar weet ik niet goed hoe.
Ik voel me niet erg goed bij hoe ik het eerst deed. Ik ging toen gewoon eerst 10 minuten rennen, toen 12, 14, 16 ga zo maar door. Ik kon toen na 4 weken rond de 35 minuten rennen (denk 10 km/u).
Nu weet ik zeker dat ik dit niet goed vol ga houden.
Hoe kan ik het best volgens jullie beginnen? 3 min rennen 1 min lopen en dat dan 5 keer ofzo? Moet ik dan ook af en toe mijn tempo wat versnellen? Of andere oefeningen doen?
Ik heb wel een activity tracker, alleen zonder snelheidsmeter helaas.
Alvast heel erg bedankt, en ik praat verder graag met jullie mee als ik weer ga beginnen!
Jullie zijn allemaal iig al goed bezig _/-\o_

Ik kan morgen wel een foto van mijn schemaatje sturen als je wil?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:48

Greetje ik ben ook benieuwd naar welk jasje je hebt.
Als ik eenmaal loop vind ik het niet erg om doorweekt te zijn. Koelt lekker af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:47

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:17

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:55

Dankjullie @Poes en @Murphypower, als je dat wilt doen, graag!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:04

Bedankt voor het delen van de jasjes, ik herinner me dat ik ze wel een keer bekeken heb.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:25

Ikzelf ben idd begon met n schema’tje, maar voor mij werkte dat aantal min hardlopen en aantal min wandelen niet. Ik ben toen gaan rennen en als ik moe werd ging ik heel langzaam rennen/joggen ipv wandelen. Zo hield ik eigenlijk vrij snel een bepaalde afstand vol en ging geleidelijk de afstand uitbreiden.
Thnx voor het delen vd jasjes, is toch idd wel fijn om zo eentje te hebben.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:22

Ik ben achteraf gezien helemaal verkeerd begonnen met hardlopen. Maar voor mij heeft het destijds goed uitgepakt. Ging eerst een stukje joggen in de tuin (dus inlopen deed ik dan weer braaf) om vervolgens echt hard een stukje te lopen en weer om te draaien naar huis. Zo begon ik tot de tweede bocht hier in de straat (wat heen en terug dan 1km was) en ieder volgende keer ging ik een stukje verder.
Maar achteraf gezien is het wel een open sollicitatie naar een blessure geweest. Dus zal het niemand aanraden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 01:54

Dat traag lopen om te bekomen is volgens mijn kine ook slechter omdat je dan minder actief loopt en je gewrichten en pezen meer opvangen i.p.v. je spieren. Ik moet dus bewust wandelen tussendoor. Loopstukjes moeten actief en met ritme. Dat bouwt veel trager op maar de andere manier werkte voor mij niet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:05

Leuk om mee te lezen!
Ik ben na jaren te zijn gestopt weer begonnen met hardlopen. Ben beginnen met opbouwen, geen zak aan vind ik dat :') Maar ik ben bekend met bekkenklachten dus ik moet wel. Zit nu in week/schema 3. Vandaag 2-3-4-3-2 met 1 minuut wandelen tussendoor. Mijn doel is 5km te kunnen rennen.
Ik ben met name weer begonnen om fitter te worden en om te kijken of het meer bewegen/sporten helpt tegen migraine. Dat ik daarnaast wat kilootjes kwijt raak zou fijn zijn. Zijn jullie ook gewicht verloren door het hardlopen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:48

Ik nog niet aangezien ik altijd eet voor mijn leven :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:45

Ik ben wel veel strakker geworden door het sporten maar echt afvallen niet. Maar dat is ook niet mijn doel gezien ik al licht ben.
En idd poes :+ eten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:31

Ik vreet ook alles wat los en vast zit, dus geen afvallen hier. Is ook mijn doel niet.
En als ik te hard loop, lees: over mijn grens ga, krijg ik juist migraine van het hardlopen. Oogmigraine. Heel erg naar, want dan zie ik niks meer, alleen maar golven. Een keer na een wedstrijd kon ik daardoor eerst een tijd wachten voordat ik naar huis kon rijden. Gelukkig heb ik het niet vaak.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:02

Hier gisteren de eerste keer na 6 weken, toen ik mijn enkel heb omgeslaan, terug 3km gaan lopen. *\o/*
En het ging verbazingwekkend goed, vandaag voel ik het wel een beetje, maar niet extreem. Dus hopelijk back on track!

Ik val ook niet af van lopen, zoals vele hier ben ik ook een grote liefhebber van eten. :D Maar ik heb wel altijd het idee dat mijn buik er toch wel wat strakker van wordt.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:01

Het is druk in het topic, leuk! Zelf zat ik even in een dipje (niet alleen qua lopen) dus wat minder gelopen en geen zin gehad om te posten in het topic.

Gister voor het eerst weer écht lekker gelopen zoals ik eerder liep. Vrolijk en aan het genieten :) Hopelijk blijft dat zo. Heb me opgegeven voor de 15km steamtrail op 24 augustus en wil denk ik in oktober marathon lopen dus deze maand 'moet' ik nog even niks, ga ik daarna weer opbouwen

Over afvallen: van hardlopen specifiek ben ik niet afgevallen. Wel toen ik op gegeven moment heel veel bewoog (hardlopen fietsen stalwerkzaamheden paardrijden zwemmen) en druk was met stage waardoor ik ook weinig tijd had om eten te bereiden

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:06

Fijn dat je weer zo’n goede loop hebt gehad :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:19

s1993 schreef:
Het is druk in het topic, leuk! Zelf zat ik even in een dipje (niet alleen qua lopen) dus wat minder gelopen en geen zin gehad om te posten in het topic.

Gister voor het eerst weer écht lekker gelopen zoals ik eerder liep. Vrolijk en aan het genieten :) Hopelijk blijft dat zo. Heb me opgegeven voor de 15km steamtrail op 24 augustus en wil denk ik in oktober marathon lopen dus deze maand 'moet' ik nog even niks, ga ik daarna weer opbouwen

Over afvallen: van hardlopen specifiek ben ik niet afgevallen. Wel toen ik op gegeven moment heel veel bewoog (hardlopen fietsen stalwerkzaamheden paardrijden zwemmen) en druk was met stage waardoor ik ook weinig tijd had om eten te bereiden

Leuk, ik heb me ook opgegeven voor de 15km steamtrail!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:00

Hey mag ik hier ook mee kletsen? :)

Vorig jaar mijn leven omgegooid en gestopt met roken etc. en begonnen met hardlopen.
Gemotiveerd door Annemerel haar boeken en zo rustig opgebouwd met haar schema's.
Afgelopen april mijn eerste 6km gelopen (35min) en afgelopen september mijn eerste 10km run door duin & strand (1:01) en zondag ga ik de CPC in Den Haag lopen de 10 km en mijn doel is die nu om onder het uur te lopen, ben erg benieuwd. :D *\o/* En stiekem droom ik al over mijn eerste halve/marathon.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:15

Nozidia schreef:
Hey mag ik hier ook mee kletsen? :)

Vorig jaar mijn leven omgegooid en gestopt met roken etc. en begonnen met hardlopen.
Gemotiveerd door Annemerel haar boeken en zo rustig opgebouwd met haar schema's.
Afgelopen april mijn eerste 6km gelopen (35min) en afgelopen september mijn eerste 10km run door duin & strand (1:01) en zondag ga ik de CPC in Den Haag lopen de 10 km en mijn doel is die nu om onder het uur te lopen, ben erg benieuwd. :D *\o/* En stiekem droom ik al over mijn eerste halve/marathon.

Yes thx dat schema ga ik ook gebruiken :+
En wel heel erg knap van je!!

Murphypower wil jij noch eens een foto sturen van jouw schema?
(nogal offtopic: post nog een wat in je topic sparen voor een paard, leuk ;) )

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:23

Ik blijf last van mijn heup houden, dus kan nog niet echt terug starten met lopen. Doe nu voorlopig wel twee keer per week 5 km, waarbij ik afwissel tussen 1km wandelen-1km lopen. Is niet veel, maar voelt toch fijner dan helemaal niets doen.

Had vorige keer eens geprobeerd met metronoom te lopen, maar dat viel mij echt niet mee. Normaal adem ik op ritme van mijn stappen, 3 passen inademen en 3 passen uitademen. Maar door het geluid van de metronoom raakte ik dat ritme volledig kwijt en zat ik in de knoei met mijn ademhaling. Volgende keer nog eens proberen.