Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:41

HopeMyDay schreef:
De laatste tijd hoor ik ook steeds vaker "val je op meisjes of op jongens" als ik vertel dat ik geen kinderen wil. Alsof dat er überhaupt mee te maken heeft (ik val overigens zelf op beide maar heb momenteel dus al 4 jaar een vriend).

Alsof alleen hetero's kinderen willen krijgen. En lesbiennes per definitie niet. :roll: Lekker kortzichtig weer.

Sanet schreef:
Het huis tegenover ons is verkocht. Mensen hebben 3 kleine kinderen. De oudste is van de paarden, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan..
Vooralsnog zijn ze zeker dit jaar nog wel aan het verbouwen.

Pas maar op: als ze erachter komt dat de buurvrouw paarden heeft kom je er niet meer vanaf. :Y) Met een beetje pech vindt moeders jou dan opeens een uitstekende oppas (lees: kinderdump)... -O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:45

mairead schreef:
Sanet schreef:
Het huis tegenover ons is verkocht. Mensen hebben 3 kleine kinderen. De oudste is van de paarden, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan..
Vooralsnog zijn ze zeker dit jaar nog wel aan het verbouwen.

Pas maar op: als ze erachter komt dat de buurvrouw paarden heeft kom je er niet meer vanaf. :Y) Met een beetje pech vindt moeders jou dan opeens een uitstekende oppas (lees: kinderdump)... -O-

Jaaaa, nou ja, als ze nou echt heel goed luistert en lief is, dan is dat mogelijk interessant :)
Maar ik weet niet hoe groot die kans is...

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:05

:n ik begin daar niet meer aan, aan andermans kinderen. Heb me er eenmaal aan laten vangen, dacht ook "als ze zich gedragen..." en dat deden ze op zich ook wel maar ik kwam er al snel achter dat ik echt geen moeder-materiaal ben... Ik werd gek van de hele dag en elke dag kinderen rond me. := En ze deed niet eens wat verkeerd. Integendeel, maar toch maakte ze me gek. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:07

Ik weet ook niet hoe ik ze moet vermaken de hele dag. Want zichzelf vermaken kunnen ze niet tegenwoordig. Behalve met dingen uitspoken die niet mogen. En dan kun je weer politie agentje gaan zitten spelen.
Nee ik pas dus ook nooit op kinderen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:07

De hele dag??

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:17

Oh nee oppassen vreselijk. Een keer gedaan, paar uurtjes.
Was heel blij dat ze op de leeftijd waren dat de ipad het belangrijkste was. Hoefde er niet zo veel aan te doen, behalve zorgen dat ze aten en dronken.

Maar zelfs die uurtjes waren voldoende om te weten dat het niks voor mij is. Laat staan als je ze ook nog eens moet gaan entertainen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:04

Ik pas heel soms op bij een vriendin. Die gaan bij mooi weer gelukkig gewoon buiten spelen, lekker rustig :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:41

LadyMadonna schreef:
Wij hadden schoolmelk, en op maandag was ie lauw want dan werd het gebracht en stond het nog niet lang genoeg in de koelkast :r

"Melluk drinken, melluk drinken
Slok slok slok
Slok slok slok
Dat zal lekker smaken
Dat zal lekker smaken
Drink maar op
Drink maar op "

:o? :o? :o?
En dat is dan pedagogisch verantwoord?
(En, waarom onthou je zoiets? :') )

Moesten wij ook. Bleggh }:0 . En dan iedereen met een melk-snor in de klas.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:47

Overblijven, wauw. Dat waren leuke tijden *\o/*
Nee, valt wel mee. Ik weet wel dat wij gewoon mochten meenemen wat we wilden, alleen in die tijd heb ik nooit kinderen met echt 'zware' koeken/repen of energydrankjes gezien. (2004-2006 deed ik overblijven) Wij kregen altijd melk of thee van de overblijf vrouwen totdat iemand zich een keer enorm had verbrand aan de thee (zoiets vaags iig, kan ik me nog heugen :Y) ) en vanaf toen was het melk en water. :( Ik was degene die totaal niet van melk hield en juist graag een bekertje thee had. :')

En zo hadden wij 1 x per jaar frietdag op de overblijf. Kreeg je gewoon een bakje friet met kroket of frikandel. Moet ook gewoon kunnen vind ik, zo 1 maals per jaar.
Vind het goed dat school zich bewust maakt van gezonde voeding te stimuleren, alleen eten verbieden zou ik nooit doen. (Behalve dan echt die energydrankjes, en alcohol ofcourse) Kind word uiteindelijk toch opgevoed door de ouders.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:42

In de categorie: de oliebol dat ouderschap met je hoofd doet

Vorige week kwam er een kort geding voor omdat een meisje uit Utrecht (7 jaar) die week huilend thuiskwam omdat ze niet met haar vriendinnetjes in de klas zat na de vakantie. Ouders eisten dat ze per direct werd overgeplaatst, en tevens dat de school een schadevergoeding van 1000 euro zou betalen voor elke dag dat dit niet het geval was. Oja, en ze wilden ook dat dochterlief nóóit meer met kinderen dan een lager niveau dan zij in de klas zou zitten want op dit moment was ze te intelligent voor het niveau van de klas. }:0

En iedereen zich maar afvragen waarom niemand meer naar de PABO wil...

Edit: Ouders zijn trouwens vertrokken na de schorsing omdat bleek dat het geen gesloten zitting was en er wat media op af was gekomen (een handjevol journalisten). Dat was ineens toch wel genant ofzo.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:59

Magrathea schreef:

Vorige week kwam er een kort geding voor omdat een meisje uit Utrecht (7 jaar) die week huilend thuiskwam omdat ze niet met haar vriendinnetjes in de klas zat na de vakantie. Ouders eisten dat ze per direct werd overgeplaatst, en tevens dat de school een schadevergoeding van 1000 euro zou betalen voor elke dag dat dit niet het geval was. Oja, en ze wilden ook dat dochterlief nóóit meer met kinderen dan een lager niveau dan zij in de klas zou zitten want op dit moment was ze te intelligent voor het niveau van de klas. }:0

Edit: Ouders zijn trouwens vertrokken na de schorsing omdat bleek dat het geen gesloten zitting was en er wat media op af was gekomen (een handjevol journalisten). Dat was ineens toch wel genant ofzo.

Jezus dat is toch niet normaal 8)7
Ik ben ook een keer heel erg overstuur geweest omdat ik niet meer bij mijn beste vriendin in de klas kwam, maar mn ouders waren daar heel simpel in: pech gehad. Je ziet haar wel in de pauze.
T was toen ook heel snel klaar en geaccepteerd.

Vind het toch wel te gek voor woorden hoe (sommige) ouders tegenwoordig in de bres springen voor hun wondertje. En komt een hele generatie mensen aan die niks kunnen handelen omdat papa en mama het altijd voor ze opgelost heeft....

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:37

Die generatie is er al. En ze zijn heel vervelend op de werkvloer.
Ze blijken dan opeens toch niet zo bijzonder te zijn, de wereld draait niet om hen en ze moeten soms nog k- klussen doen ook nog.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:42

Inderdaad, meelezer meld zich. :wave:
Paar jaar geleden toen ik bij de Appie werkte.
Pubers van 15/16 wisten niet hoe een afwasmachine werkte. Wisten niet hoe je een dweilkar moest gebruiken. Wisten zelfs niet eens hoe ze iets schoon moesten maken.
Wil ik ze niet allemaal over 1 kam scheren, ik heb ook soortgelijks meegemaakt bij andere bedrijven, maar het word wel steeds meer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:30

Oppassende doe ik ook echt niet... dat drukke gedoe, gejengel en als je ze dan helemaal in het gareel hebt en ze zich gedragen, beginnen ze domme vragen te stellen.
Nope... ben er niet voor gemaakt.

Trouwens...
Deze heeft hier ook wel fans denk ik :+
https://www.kakhiel.nl/posts/39265-11-v ... s-afhelpen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:36

Foto 11, zo erg was ik zelf ook vroeger.:')

Nee oppassen ben ik ook niet voor gemaakt.
Een paar uurtjes wat doen, terwijl pap en mam ook aanwezig zijn, prima. Mijn oudste Shetlander vind het heerlijk dat getut van kleintjes, daar word ik ook weer blij van. Maar ik ben blij dat ik ze daarna weer makkelijk terug kan geven.

Overigens, ik ben niet iemand die een hekel heeft aan kinderen. Ik hoef ze alleen niet zelf.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:59

Hoe lang is er dan geen toezicht geweest?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:04

Oppassen doe ik wel, maar ik pas ook wel op hele makkelijke kindjes. Luisteren goed, zijn helemaal niet vervelend en zijn in zekere zin best leuk, en toch ben ik na een paar uurtjes oppassen wel wat overprikkeld :') Elke week oppassen wordt hem ook niet, dan zou ik knettergek worden. Ik ben er ook echt niet voor gemaakt.

Hier word ik bijna misselijk van zeg :r
https://instagram.com/p/BYnmA27B5On/

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:11

Ik vind het best interessant :j Maar ik volg dan ook vakken voor medische beeldvorming :=
Lijkt me wel echt niet leuk

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:52

Ziet er niet echt comfortabel/aantrekkelijk uit. Interessant, maar het ziet er net uit als een reptiel met die mond :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:55

Nu weet ik wel dat een mri bestaat uit magnetische golven/trillingen, maar hoe gezond is zoiets voor een ongeboren kind?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:13

Ik heb er 1 gehad.
Was om te bepalen of een stuitbevalling veilig was. In dat filmpje is een stuit ligging.
Kind vind het lawaai uiteraard niet leuk maar er is geen aanwijzing dat het schadelijk zou zijn.
Die beweging met de voeten omlaag is heeeeel akelig, dan ben je aan het lopen en hebt het gevoel dat hij zo naar buiten komt :x
Ofwel, geen aanrader _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:21

Magrathea schreef:

Watblieft? echt hebben ze daarvoor een rechtszaak gespannen? Niet geloven, dit lijken wel amerikaanse toestanden aan het worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:52

Je zou zeggen dat dat iets is voor jeugdzorg. Dat ze het überhaupt in hun hoofd halen om een dergelijke zaak aan te spannen maakt die ouders toch totaal omgeschikt om een kind op te voeden? Ongeacht de uitspraak van de rechter in deze zaak, is dat toch een mooie reden om een uithuisplaatsing in gang te zetten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:52

Varekaj schreef:
Nu weet ik wel dat een mri bestaat uit magnetische golven/trillingen, maar hoe gezond is zoiets voor een ongeboren kind?

MRI is in principe niet schadelijk :) Er zijn geen röntgenstralingen bij betrokken, die wel schadelijk kunnen zijn. Als ik het me goed herinner werkt MRI met de bewegingen van watermoleculen en maakt aan de hand daarvan een beeld.

Ik kan me trouwens indenken dat de herrie van de machine de oorzaak is van de bewegingen van het kind. Draaien kinderen trouwens niet vlak voor de bevalling om? Lijkt me raar als ze de hele zwangerschap (wilde bijna dracht typen lol := ) op de kop hangen

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:05

Nog zo'n reden om er voor te zorgen dat je niet zwanger raakt. Pffff
Afbeelding