Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:36

Ik had van de week een erg lekkere pasta met gamba's kayleigh :)
Ik had m simpel in verband met weinig tijd, maar ingrediënten toevoegen kan naar eigen behoefte.
Ik had: farfalle met broccoli, gamba's, kruidenboter light en wat kruiden :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:37

Ik heb zelf ook gemerkt dat ik nu veel minder vol ben van bv witte pasta dan van volkoren. Ook zo met brood. Hoef je minder van en toch vol.
Witte rijst kan ik gemakkelijk een kilo van eten. Maar volkoren rijst eet ik een normale portie van.

Is wel zoeken, maar meestal vind je de gezondere optie wel.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:52

Leuk, al dat leven weer in het topic! Ik ga ook weer meepraten, nog 4 kilo te gaan :)

O: boterham met pindakaas, plak ontbijtkoek
L: quinoa noten salade
T: kaasbroodje (zo'n vette slechte ja)
A: op werk, wat de pot schaft, maar is nooit erg veel.

B: anderhalf uur krachttraining, 40 min fietsen

Planning morgen:
O: banaan ei pannenkoekjes
L: 200 gr Griekse yoghurt
T: iets van lu crackers ofzo
A: ik ben dan op Outdoor Gelderland, dus iets daar of in het hotel, zal vast niet al te best zijn :Y)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:15

tot nu toe is mijn eerste dagje goed gegaan

o: twee boterhammen met filet american en een kop kamille thee
t: bakje met druivjes
l : kop zelfgemaakte groente soep met een boterham met 20+ smeerkaas
t: een plakje ontbijt koek met een kop thee
A: witlof uit de oven met 30+ geraspte kaas en magere ham met een stukje vlees ( kan er nog aardappels bij doen maar dit weet ik nog niet zeker )

dit vind ik voor mezelf al heel wat , vanmiddag had ik even wat moeite want ze gingen hamburgers maken op school maar ik ging toch op dat moment naar huis :D
voorderest heb ik altijd een flesje water bij me van 0,5 liter die ik vier of vijf keer bij vul op een dag
en ik drink soms nog extra thee

kwa beweging heb ik een half uur heen en half uur terug gefietst van en naar school
vanavond nog wandelen met mijn vader

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:08

Hoi,

Ik zou ook graag meepraten. Ik ben echt te zwaar en moet gaan afvallen, alleen volhouden is een probleem. Hoe doen jullie dat? Wat is jullie motivatie?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:34

lovelys schreef:
Hoi,

Ik zou ook graag meepraten. Ik ben echt te zwaar en moet gaan afvallen, alleen volhouden is een probleem. Hoe doen jullie dat? Wat is jullie motivatie?

Motivatie genoeg lijkt me? :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:38

Mijn motivatie is ziektes voorkomen (diabetes ligt in de familie...laat ik dan op zijn minst mijn stukje er aan doen om dit te voorkomen waar mogelijk), mijzelf niet happy voelen in het lijf waar ik nu in zit (lees: ik kan onzeker worden ervan, en voelde mij aantoonbaar zekerder toen ik minder woog), ik wil een borstverkleining (waardoor afvallen eerst nodig is), en straks ook nog zodat ik op pad kan met de hond zonder dat ik tegen problemen aan loop :D
Hier genoeg motivatie te vinden dus _O-

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:43

Mijn motivatie is idd zekerder zijn in m'n lijf, en ja dag is een deel mind set, maar ik weet dat als ik minder weeg ik me beter en tsja, mooier voel. Verder vind ik met die kilo's eraf het mooier staan op m'n paard :o Ook wil ik binnenkort de pony gaan doorrijden die we hebben staan, en dan vind ik het ook wel netjes tegenover hem!

Hier dus niet enorme redenen en het afvallen is geen noodzaak, want ik heb een gezond bmi, en zie er prima uit. Toch is dit genoeg om voor mij motivatie uit te halen, over het algemeen dan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:50

Mijn motivatie is vooral een gezonder lichaam. Ik ben niet per se mega ongelukkig met de manier waarop ik er nu uit zie (op bepaalde dagen na), maar ik merk wel aan mezelf dat het niet goed voor me is. Ik ben snel moe, heb (mede door medicatie) een hele hoge hartslag, ik zweet erg snel en veel en zo zijn er nog wel wat meer kleine dingen die aanzienlijk minder waren toen ik dunner was. Groot voordeel is dat ik wss weer terug verhuis naar m'n ouders voor een tijdje, daar kan ik me iets beter aan strakke eetschema' houden :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 18:52

De beste motivatie is het echt zelf willen. Zolang je het niet echt wilt, zal het waarschijnlijk ook niet lukken.

Afvallen is niet moeilijk, maar wel lastig vol te houden. Motivatie moet je dus echt vanuit jezelf halen. Hoe jij dat precies doet, ligt maar net aan de redenen waarom je wilt afvallen.

In mijn geval gaat het vooral om een lekker lijf krijgen. Nogal plat, maar het werkt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:49

Mijn kinderen zijn mijn belangrijkste motivatie, om voor hun zo gezond en fit mogelijk te zijn, en ze het goede voorbeeld te geven. Dit is vergroot door mijn zwangerschapsdiabetes, en de daardoor verhoogde kans op diabetes type 2.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:28

Mijn motivatie is vooral om me prettiger te voelen over mijn lichaam. Ik heb geen overgewicht, dus hoef ook echt geen tientallen kilo's af te vallen, maar voelde me gewoon niet meer zo prettig over mijn lichaam. En daarnaast moest ik echt wat aan mijn eetpatroon veranderen omdat ik een laag HB heb wat ik in stand hield door niet heel gezond te eten.

Wel leuk dat er weer wat leven in het topic zit! :)

Ik heb vandaag wat te veel gegeten. Een broodje te veel bij de lunch en vanavond een salade waar wat kaas doorheen ging, maar toen ik het invoerde op MFP zag ik dat het echt te veel kaas is geweest, wat een calorieën zeg! Oepsie haha :Y)

O: 250 gr magere kwark met B&F muesli, 1 rijstwafel met appelstroop
T: beetje gemengd fruit (2 soorten meloen, paar aardbeien), 250 ml smoothie van ananas, rode biet, gember en verse jus d'orange
L: 1 wit bolletje met kaas, 2 vk boterhammen met runderrookvlees, 1 gekookt ei
T: nog wat van hetzelfde gemengde fruit + beetje elitehaver
A: salade van witlof, gerookte kip, appel, mandarijn en dus blokjes kaas! En een kom kippensoep
T: 140 gr griekse yoghurt, 2 blokjes pure chocolade

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:04

Courses schreef:
Ik heb net ook weer een MyProtein bestelling gedaan! :) Kwam erachter dat ze daar echt de meest lekkere smaken whey protein hebben! :D Ben erg benieuwd!

Ik wil dat ook graag kopen, maar ik ben bang dat ik het allemaal niet lust. Hoe smaakt het precies en is het niet super chemisch?

En wat een jaloersmakend lijstje Laura! :D

Mijn lijstje:
Lunch: dikke plak zuurdesem brood met buffel mozzarella, tomaat en basilicum, groene smoothie
T: half stukje strawberry cheesecake, handje kersen
A: 1,5 burrito, biertje

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:17

Koolhydraatarm werkt echt niet voor mij en op volkoren brood na eet ik ook geen volkoren granen. Vind volkoren pasta en zilvervliesrijst echt niet lekker dus ik eet bijvoorbeeld gewoon 75-100 gram witte pasta en niet meer, of ik nou vol zit of niet. Weeg het dus wel altijd af want anders eet ik veel meer. Werkt voor mij echt prima, ben prima afgevallen zo.

Is dus inderdaad heel verschillend per persoon :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 00:31

@maanlicht: ik vind de whey perfection absoluut niet chemisch, en heel lekker. Geniet er wel van na m'n sporten! Then again, het hangt natuurlijk wel van je smaak af. Je kan altijd zo'n variety pack proberen, dan kan je meerdere smaken proberen en kijken of je het lekker vindt :).

Weet iemand wanneer de andere smaken van de perfection bars weer komen bij body en fit? Wil de chocolade (de banaan is echt vies chemisch gewoon) maar die staat er nu niet bij :(

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:32

Ik heb normaal de Whey altijd door mijn fruit smoothie en dan vind ik hem heerlijk.. nu had ik hem vorige week 'normaal' smaak cookies&cream.. vreselijk.. spontaan misselijk :+

Sta trouwens niet meer op de weegschaal, ik eet gewoon lekker gezond en ben goed aan het sporten. Nu hoefde ik ook niet meer af te vallen dus dat scheelt weer, ik wil gewoon steeds fitter worden. Ben nog steeds Kayla fan, mijn lichaam is daar nog steeds positief van aan het veranderen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:53

Mooi om te lezen dat iedereen hier zijn eigen motivatie heeft om gezond(er) te leven. Mijn motivatie is ook gezondheid, er is bij mij een hele grote erfelijke belasting en kans op suikerziekte, door af te vallen en gezond te leven wil ik deze kans zo klein mogelijk houden. :j

Mijn lijstje voor vandaag:
O: optimel griekse stijl kiwi kruisbes
T: 2 gekookte eitjes
L: kop zelfgemaakte (rijkgevulde) groentensoep
T: smart wafer
A: runderreepjes met rijst en groenten uit de wok

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:45

Hoi!

Na wen poosje meegelezen te hebben meld ik me ook hier! Ik wil graag wat kilo's kwijt en heb al inspiratie opgedaan in dit topic. Vorige week heb ik my fitness pal geïnstalleerd en heb me de afgelopen 1,5 week netjes aan de calorieën gehouden met als resultaat -1,6!
Ik ben van plan om hier voorlopig lekker mee aan de gang te blijven! Ik heb Nl twee goede doelen om weer wat strakker en slanker te worden Namelijk het gaan starten met m'n paard en een vakantie naar nieuw zeeland eind van het jaar.
Een aantal jaar geleden ben ik al eens flink wat kilo's kwijtgeraakt mer koolhydraatarm dieet maar op de een of andere manier slaat het niet meer aan! Ook heb ik een tijdje bodieboost geprobeerd maar helaas ook zonder resultaat..
Gelukkig lijkt dit wel te werken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:20

avensis schreef:
Hoi!

Na wen poosje meegelezen te hebben meld ik me ook hier! Ik wil graag wat kilo's kwijt en heb al inspiratie opgedaan in dit topic. Vorige week heb ik my fitness pal geïnstalleerd en heb me de afgelopen 1,5 week netjes aan de calorieën gehouden met als resultaat -1,6!
Ik ben van plan om hier voorlopig lekker mee aan de gang te blijven! Ik heb Nl twee goede doelen om weer wat strakker en slanker te worden Namelijk het gaan starten met m'n paard en een vakantie naar nieuw zeeland eind van het jaar.
Een aantal jaar geleden ben ik al eens flink wat kilo's kwijtgeraakt mer koolhydraatarm dieet maar op de een of andere manier slaat het niet meer aan! Ook heb ik een tijdje bodieboost geprobeerd maar helaas ook zonder resultaat..
Gelukkig lijkt dit wel te werken.

Oohh Nieuw Zeeland, leuk! Ga je rondreizen? Voor hoelang?

Hier ligt het afvallen/sporten wat stil. Mijn laatste twee weken in NL gaan straks in en iedereen moet vanalles van me. (Niet heel vreemd natuurlijk) Maar ik heb momenteel bijna nergens tijd voor helaas. Probeer wel wat op mn eten te liggen, maar heb veel etentjes/uitjes gepland staan.. Dus ja :')

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:25

poeh sanne, ja dan wordt het lastig over 2 weken maar weer aan de gang toch.

Mijn motivatie ligt ook even op een laag pitje, verjaardagen doen het bij mij helaas ook niet zo goed.
Mijn chalange is wel nog steeds bezig.. maar ik ben echt nog aan het herstellen van een virus iedere dag spierpijn en slaap onwijs veel :(
Zoveel energie dat ik had :'(
Maar goed... ik moet even mijn gemak houden en neem extra supplementen bij.
Motivatie is om weer in bikini over het strand straks te kunnen paraderen en nu het lekker gaat met het vetpercentage wil ik die toch ook graag lager hebben :)

Ik heb zelf laatst eens een shake van Body en Fit geprobeerd de vanille smaak... (ik denk dat ik teveel verwend ben met Herbalife... maar wat vond ik die van B&F VIES zeg... bah)
de proteine drankjes krijg ik wel naar binnen en de proteine chocolade/cocos bar vind ik ook lekker... dus ik blijf gewoon lekker mijn shakes van Herbalife drinken (daarvan weet ik ook dat het allemaal natuurlijk is en geen toegevoegde onnatuurlijke andere producten in zitten)....

Al met al is iedereen lekker bezig lees ik al :) dat doet mij goed, ieder ook lekker op zijn eigen manier... :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:16

Hallo allemaal,

ik wil mij ook graag weer melden hier. Heb een hele poos terug ook al eens in dit topic gezeten.
Ik ben ook weer heel gemotiveerd bezig met afvallen.
Ik was vorig jaar heel netjes zo'n 8kg afgevallen. Daar was helaas langzaamaan weer zo'n 2 a 3kg bijgekomen.
Begin april brak ik helaas mijn enkel tijdens een basketbalwedstrijd en toen heb ik dus ruim 2 maanden wel gegeten maar niet bewogen. Ik lette niet echt netjes op mijn eten en drinken en er kwam nog eens 3 kg weer bij. Mijn grootste verslaving zijn blikjes energydrink en chocola.

Nu ben ik sinds 24 juni weer heel goed op mijn eten aan het letten en weer aan het sporten. Het herstel van mijn enkel gaat onwijs snel en ik doe dus ook alles weer. Ik kan weer 3x in de week mijn bijrijdpaard rijden en ik sport 3x in de week in de sportschool. Eind augustus begint basketbaltraining weer en dan wordt de sportschool dus iets minder.
Ik voer al mijn eten in in de voedingsapp die bij de app van de sportschool hoort en probeer elke dag onder de 1800kcal te zitten. Gaat erg goed tot nu toe!

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ben een kilo kwijt in ruim een week. Echter voel ik mezelf wat opgeblazen nu omdat ik ongesteld moet worden (hoewel ik een maand door ga slikken maarja dat weet mijn lijf niet natuurlijk) en dan hou ik altijd wat vocht vast.
Ik wilde zo'n 10kg afvallen. Mijn bmi is nu iets te hoog, hoewel ik niet onwijs dik ben ofzo. Ben ik die kilo's kwijt dan is mijn bmi ook weer netjes.

Mijn doel is dus 10kg eraf, conditie weer opbouwen en strakker worden.

Mijn motivatie is nu echt onwijs goed aanwezig maar ik weet dat ik ook mindere dagen heb. Ik eet ook echt wel eens slecht, zo hou ik gewoon elke donderdag mijn traditie van een blikje monster en een bakje kibbeling. Maar ik hou daar dan de rest van de dag netjes rekening mee. Ik ben verder niet van de shakes en het ingewikkelde eten verder dus hetgeen wat ik eet is altijd heel simpel.

Ik hoop dat ik hier een beetje mee mag praten!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:47

Welkom allemaal!

Ik heb een drukke week achter de rug met allemaal feestjes. Morgen zal ik weer echt letten op mijn voeding en eens bijhouden wat ik eet en beweeg.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:51

leuk die nieuwe aanmeldingen!!
Mijn motivatie is ook gezonder leven en wat afslanken.

Mijn planning voor vandaag ( al reeds volbracht)
O: Herballife shake met 125 ml amandelmelk en 125 kwark
T: Banaan
L Herballife shake met 124 ml amandelmelk en 125 kwark
T: 2 rijstwafels
D: Salade van sla, komkommer, tomaat, paprika met kipfilet en klein beetje pasta
T: handje nootjes of rijstwafels
S: Uurtje bootcamp

Wat vinden jullier hiervan?

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:58

NZ92 schreef:
leuk die nieuwe aanmeldingen!!
Mijn motivatie is ook gezonder leven en wat afslanken.

Mijn planning voor vandaag ( al reeds volbracht)
O: Herballife shake met 125 ml amandelmelk en 125 kwark
T: Banaan
L Herballife shake met 124 ml amandelmelk en 125 kwark
T: 2 rijstwafels
D: Salade van sla, komkommer, tomaat, paprika met kipfilet en klein beetje pasta
T: handje nootjes of rijstwafels
S: Uurtje bootcamp

Wat vinden jullier hiervan?

ik vind het best weinig maar ik weet niet wat de voedingswaarde is van die shakes

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:45

O: 2 eitjes gekookt en ene rijstwafel met salami
L: krentenbol en mandarijn
T: appel en banaan
T: broodje met salami
D: salade van btoersla, komkommer, paprika en kipfilet.
Sport: 20 km fietsen en workout app (+/- 10 min)