Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:58

1,2kg afgevallen deze week, zit nu op 76,9 *\o/*

Het maandelijkse feestje is ook weer begonnen en er is chocola in huis... dat beloofd weinig goeds :+

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:05

_sharonnn schreef:
Area51 schreef:
Sharon Hoe lang ben jij? We zitten kwa gewicht namelijk precies gelijk :D En wat is je doel? Heb het ergens zien langskomen maar vergeten :o

Hee wat leuk! Ik ben 1.71 ongeveer. Ik kom van ongeveer 71,5 kilo en wil weer naar 62 kg

En jij?

Ong 1.73 en kom van 68.8 (toen schrok ik zo erg dat ik onmiddellijk wat er aan moest doen haha). Mijn doel is ook rond de 62 maar ben al heel blij als die 63 blijvend op de weegschaal komt. Nu een enkelblessure dus weinig cardioloog behalve rustig fietsen. Liep ook hard en mis dat wel nu... Die laatste kilo's zijn bloedirritant het begin ging namelijk best makkelijk :D

Britt_Sisi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:48

Mijn lijstje van vandaag die ik hier plaatste klopt echt van geen ene kant.. ik heb veel meer op!
Ik voelde me echt energieloos dus heb van alles geprobeerd om meer energie te krijgen om te studeren. Jullie nog advies? heb koffie, banaan, brood en rijstewafel al geprobeerd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:50

Heb je Keltisch zeezout in huis? Hier sole van maken en dagelijks 2 tl. In een groot glas water mengen en opdrinken. Dit werkt heel goed als oppepper. Ik begin er iedere dag mee.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:55

Dat hebben we dan net weer niet in huis.. haha maar bedankt voor de tip! Wie weet voor in de toekomst

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:22

bakkabouter schreef:
Ik kijk meestal wat de uitgebreidere lijsten op internet aangeven, en dan neem ik het ietwat-hoog-uitvallende-gemiddelde :)
Scannen klopt bij mij vaker niet dan wel trouwens, hebben jullie dat ook?

Heb je tips voor goede lijsten of websites?

Ik zie nu ook dat je MyfitnessPal kan koppelen aan de Endomondo app! Zo handig al die apps :D Zo even uitproberen of het ook echt werkt. Iemand hier die dat ook gebruikt?

@Britt_Sisi Als ik zware studie/werk weken heb dan slik ik een cafeïne pil per dag. Heb je waarschijnlijk nu ook niet bij de hand, maar werkt echt top bij mij! Ik drink geen koffie omdat daar eerst een berg suiker bij moet voordat ik het lust, en daar krijg ik dan weer een dip van.
En ik drink altijd veel munt thee, lekker verfrissend! En een trosje druiven om van te snoepen naast mn laptop werkt ook altijd goed :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:33

Ik slik ritalin dus een cafeine pil is ook niet echt verstandig haha. Ik drink ook max 2 koppen koffie per dag haha. Normaal werkt die ritalin aardig en krijg ik er meer energie van.. Vandaag heb ik fanatiek gesport (na een lange tijd) en ik heb de hele tijd het idee dat ik voedingsstoffen mis ofzo.. maar ik weet niet goed wat.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 19:00

Area51 schreef:
_sharonnn schreef:

Hee wat leuk! Ik ben 1.71 ongeveer. Ik kom van ongeveer 71,5 kilo en wil weer naar 62 kg

En jij?

Ong 1.73 en kom van 68.8 (toen schrok ik zo erg dat ik onmiddellijk wat er aan moest doen haha). Mijn doel is ook rond de 62 maar ben al heel blij als die 63 blijvend op de weegschaal komt. Nu een enkelblessure dus weinig cardioloog behalve rustig fietsen. Liep ook hard en mis dat wel nu... Die laatste kilo's zijn bloedirritant het begin ging namelijk best makkelijk :D

Ik liet het er helaas wel op aan komen..
Maar ik mag net als jij ook niet sporten in verband met een knieblessure, dat vertraagd het proces wel. Ik ga over een maand op vakantie en wil me dan in ieder geval happy in m'n bikini voelen..
Hoop dat we er snel zijn! Jij op 63 en ik op 62! :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:30

Het gaat jullie vast lukken dames! Jullie doen er hard genoeg je best voor.

Het belooft weer een prachtige dag te worden met het zonnetje! *\o/*

Mijn dag in een lijstje:
O: rijstwafels met pindakaas
T: banaan
L: Griekse yoghurt met blauwe bessen, speltvlokken, hennepzaad, lijnzaad en paranoten
T: 2 mueslikoekjes + groene appel
A: hamburger, maiskolf & ovenfriet uit de airfryer

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:32

ik heb net mijn bak kwark op en alvast een flesje water met wat appelsap (drinken is zoooo moeilijk)
Vanmiddag lekker een salade en vanavond een visje met beetje aardappel en wat sla wat over is. Donderdag is altijd de restjes bij elkaar schrapen hier, haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 08:33

Ik heb ook moeite met genoeg drinken..
Haal nog wel eens rivella dan :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:03

Ik vind het ook moeilijk genoeg te drinken! Hoewel met het lekkere weer gaat het beter :j

Ik merk dat het afvallen steeds moeilijker gaat nu ik dichter bij m'n doel kom. Deze week 'maar' 0.3 terwijl ik super netjes gegeten/bewogen heb. Natuurlijk wel blij mee dat het er iig af blijft komen, maar de eerste maanden was het altijd wel rond de 1kg. in de week en dat gaf toch wel fijne motivatie.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 09:06

Laatste loodjes wegen het zwaarst, zet hem op!

Mijn lijstje:
O: vanille yoghurt met aardbeien
T: banaan met pindakaas
L: wrap met kipfilet, sla, komkommer ei en wat crème fraiche
T: aardbeien en een appel
A: geen idee
B: geen, ik studeer vandaag thuis

Hoop dat ik het hier op red, krijg om 16 uur altijd zo'n suikerdip.. :=

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:25

Ik heb de laatste tijd ook moeite met drinken. Zit er zo snel vol van!

Zet m op meiden, laatste loodjes wegen idd erg zwaar, maar jullie hebben motivatie genoeg! +:)+

Ik heb vannacht wat druifjes op, een maaltijd salade en net nog wat aardbeien met Goedemorgen drink.
Mijn volgende eten zal m'n avond eten worden denk ik.
Snijboontjes met kipfilet en couscous.

Nu eerst maar is wat slaap inhalen :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:38

Ik had voorheen ook veel moeite met drinken en als ik eens op een liter per dag uitkwam dan was dit veel. Nu drink ik veel thee en water uit grote mokken van 0,5L, dan weet ik zeker dat ik genoeg per keer binnenkrijg. Mijn blaas draait vaak overuren, maar ik heb eigenlijk nauwelijks meer hoofdpijn en voel me ook fitter.

Sharon: smeer je die pindakaas dan op de banaan ofzo? Je hebt een lekker lijstje. :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:42

Goedemorgen Ladies!

Denk aan jullie doelen, het is bijna zomer :')
Enne denk aan die bikini die naar je roept :P

Hier voornamelijk overdag veel thee, als ik thuis ben drink ik nauwelijks nog iets...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:44

Voor mij helpt het om continu water in mijn gezichtsveld te hebben staan, want er zomaar aan denken lukt hier ook niet :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:51

Ik ben ook zo iemand die cronisch te weinig water drinkt.. Soms kom ik er om 10 uur savonds achter dat ik een hele dag nog niks gedronken heb, en dan ook alleen omdat ik hoofdpijn krijg :'D ik heb gewoon nooit dorst.. Doe tegenwoordig thuis wrl elke ochtend een 1,5 liter fles met water vullen en die moet ik van mezelf aan het eind van de dag leeg hebben, werkt best goed! Vorige week heb ik m zelfs 2x gevuld en die dag dus 3 liter water op :D -dat is voor mij echt een momentje van trots lool-

Vakantie kilo's gaan wrl meevallen, alleen de lunch is hier lekker :))

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:54

Ja precies zelfde probleem hier, daarom overdag veel thee drinken :+

Haha mooi Nadine! Lekker weer daar?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:03

Heerlijk! 28 -30 graden :)) wel echt een hele sterke zon want ik heb gister niet eens een half uurtje met m'n rug in de zon gezeten en voor de rest in de schaduw en nu is m'n rug echt vet verbrand :') terwijl ik vorige week een hele vrijdag in nl in de zon liep en echt gewoon helemaal niks verkleurd of verbrand was :'D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 10:05

Jolien87 schreef:
Sharon: smeer je die pindakaas dan op de banaan ofzo? Je hebt een lekker lijstje. :9

Nee ik doe er een klodder naast en "dip" het dan haha, erg lekker!

Dankje, alleen was de yoghurt op dus werd het een beschuitje met aardbeien en perzikstukjes, helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:07

Ook in de schaduw kan je verbranden Nadine! Goed smeren :D Geniet van je vakantie!

Wat betreft drinken: je hoeft het niet te ervaren als dorst. Je kunt van te weinig drinken bijvoorbeeld ook 'honger' krijgen. Alleen daarom is het al verstandig om 1,5 liter water (dat is echt genoeg) per dag te nuttigen, zeker als je wil afvallen :)

Teveel drinken is ook niet nodig, daar heb je niks aan, tenzij je natuurlijk echt vergaat van de dorst de hele dag, haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:11

xNavatu schreef:
Heerlijk! 28 -30 graden :)) wel echt een hele sterke zon want ik heb gister niet eens een half uurtje met m'n rug in de zon gezeten en voor de rest in de schaduw en nu is m'n rug echt vet verbrand :') terwijl ik vorige week een hele vrijdag in nl in de zon liep en echt gewoon helemaal niks verkleurd of verbrand was :'D

Lekker! {:}
Dus lekker gebruind kom jij terug!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:14

Hallo allemaal.

Ik volg hier op bokt al een aantal topics die betrekking hebben op het afvallen. Ik ben op dit moment al een aantal jaar bezig om gewicht te verliezen maar het lukt telkens niet. Misschien dat er mensen zijn die dit ook ervaren of weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik ben 1.70m en weeg iets boven de 80 kilo. Sinds 2 maanden loop ik bij een dietist maar daar gaat het ook niet zo denderend. Ik begon op 82 kilo en woog de laatste keer 81,2 kilo. Ik ga om de 3 weken en volg een caloriebeperkt dieet. Niet strikt omdat dit dieet is gebasseerd op geen inspanning en ik sport ongeveer 2 à 3 keer per week en hoop dit wat meer te kunnen doen als ik klaar ben met mijn scriptie. Het enige wat er gebeurd is dat ik aankom of op hetzelfde gewicht blijf. Nu met de diëtist (die een nauwkeurige weegschaal heeft) zie ik een dalende lijn, in ongeveer een maand tijd ben ik 800 gram afgevallen. Bloed heb ik een aantal maanden geleden laten prikken maar daar kwam niks uit. Verder sport ik, eet ik gezond (sla hier niet op door, blijf voldoende eten en soms ook gewoon wat lekkers). Nu zag ik in het koolhydratenarmtopic dat er iets bestaat als insulineresistent waardoor afvallen moeilijker gaat. Ik heb me er verder niet in verdiept maar zou dit bijvoorbeeld ook gezien moeten worden bij bloedonderzoek?
Voor de mensen die mij op een bepaalde manier kunnen helpen wil ik vragen mij een pb te sturen zodat dit topic niet vol gaat raken hiermee. :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:15

Ik dacht ook altijd dat ik nooit dorst had, tot ik echt genoeg begon te drinken per dag en nu merk ik het beter wanneer ik op een dag minder drink. Dan krijg ik direct hoofdpijn en een zeurend hongergevoel in mijn maag.