Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:29

F_Orumster

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:37

Leuke set, is 5 kg alleen niet wat zwaar?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:41

Geen idee. Voorlopig in ieder geval wel :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:51

Mag ik mij ook weer melden? :wave:
Een aantal weet vast nog wel dat ik vorig jaar een enthousiast lid van het Jillian Michaels topic was. Ik ging toen als een speer (draafde op een gegeven moment zelfs een beetje door, tot ik door velen hier op de rem werd gezet).
Enfin, op een gegeven moment heb ik veel tegenslagen gehad, met name op gebied van werk, of beter gezegd: het gebrek aan werk. Ik ben toen 's nachts gaan werken bij een bedrijf voor lunchservice maar dit heeft mij volledig opgebroken. Ik zat net over het randje van een burn out en stortte volledig in.
Inmiddels ben ik 1,5 maand geleden verhuisd naar mijn vriend in Almere. Het samenwonen bevalt tot nu toe goed en langzaam maar zeker gaat alles weer de goede kant op.
Maar...door alle tegenslagen ben ik 10 (ja, tien dus) kilo aangekomen en is er van alle resultaten niks meer te zien. Ik ben echt een emovreter en daarnaast grijp ik ook heel makkelijk naar de snacks uit verveling. Ik had nergens meer puf voor en heb dus hele dagen op de bank gezeten, alleen maar tv kijken en snacken.
Ik ben 1.65 meter en ik weeg nu 81 kilo. Ik ben niet moddervet en vast ook niet de zwaarste hier op bokt, maar ik ben zwaarder dan ooit en herken mijn eigen lijf niet meer.
Gisteravond keek ik eens goed naar mezelf in de spiegel en kon ik wel janken. Dat was het moment waarop ik besefte dat het nu of nooit was.
Ik weet dat ik dit alleen moet doen maar omdat dit topic mij destijds ontzettend heeft geholpen, wist ik meteen dat ik dat nu weer nodig heb.
Natuurlijk heb ik ook mijn vriend die ontzettend van mij houdt. Hij vindt het niet erg dat ik zo ben aangekomen, hij zegt zelfs dat het hem nauwelijks is opgevallen. Maar hij weet ook dat ik doodongelukkig ben met mijn huidige gewicht dus hij steunt mij ook wel.

Maar wat nu? Ik wil in ieder geval weer bewuster omgaan met wat ik naar binnen schuif. Ik wil niet gaan crashen, maar voor nu moet het aantal calorieën per dag een heel stuk naar beneden.
Vanmorgen ben ik begonnen met een halve liter thee en een smoothie van 75 gr. diepvriesaardbeien, 250 ml. versgeperste jus, 225 ml. magere melk en een eetlepel lijnzaad. Dit was om 10:00.
Met de lunch wil ik havermout met magere yoghurt, gojibessen en hazelnoten eten.
Straks begin ik weer met de eerste workout van Jillian. Ik denk dat ik voor nu eerst begin met Banish Fat Boost Metabolism. Mijn eerste prioriteit is vet verliezen. Zodra dit de goede kant op gaat wil ik het gaat combineren met Ripped in 30.
Voor de nieuwsgierigen, dit was vorig jaar mijn lijstje na de 30 day shred:

Afbeelding

En in de link mijn fotoresultaat na de 30 day shred:
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/overige/30dayshredzij.jpg

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:04

Dat zag er mooi uit vorig jaar :)
Gaat je vast weer lukken!

Ik heb overigens erg veel moeite om steeds op gelijke plekken te meten...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:27

Het meten kun je het beste voor de spiegel doen. Ik kon dan altijd precies zien waar het meetlint moest.

Ik ben mezelf net flink tegengekomen. Vol goede moed begonnen aan Banish Fat... maar na rond 1,5 ging ik al dood voor m'n gevoel. Vervolgens maar geprobeerd om dan level 1 van de Shred te doen maar toen was het kwaad al geschied en kon ik helemaal niks meer beginnen.
Ik ben nu zó boos op mezelf. Waarom lukte het vorig jaar wel en nu niet?
Misschien moet ik eerst heel laagdrempelig beginnen. Eerst wat kilo's eraf "eten" en dan rustig aan opbouwen.
Van vorig jaar heb ik nog een paar bewerkte video's van Jillian die ik zelf in elkaar heb gepuzzeld. Daar zit onder anderen eentje tussen van alle cardio en buikspieroefeningen van de Shred level 1, 2 en 3. Misschien dat ik die eerst maar moet gaan doen. -O-

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:56

Gewoon rustig bij het begin beginnen Jolien. 30DS
Vanaf daar opbouwen naar de rest. Bijna iedereen ging de eerste keer 30DS dood, en de tweede dag en de derde dag, maar de meeste hebben doorgezet en dat kun jij dus ook!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:07

Een jaar geleden begon ik ook met de 30DS, maar ik kan me niet herinneren dat ik er toen zó erg aan toe was.
Ik heb zelf het idee dat dit meerdere oorzaken heeft: toen ik vorig jaar begon woog ik een stuk lichter, ik denk zo rond de 75 kilo. Daarnaast heb ik de laatste maanden ook flink wat energie ingeleverd en ik vermoed dat dit nog niet helemaal op pijl is.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:08

Ten eerste, super dat je weer de knop om probeert te zetten Jolien! Alleen daar is al aardig wat moed voor nodig kan ik me zo voorstellen.

Als ik jou was zou ik gewoon bij level 1 van 30DS beginnen en alle oefeningen eerst maar eens op de simpelste manier uitvoeren, bij de cardie desnoods op je plaats wandelen en niet springen bij de JJs. Zonder gewichtjes bij de Kracht onderdelen. Even aankijken wat er na 3 dagen gebeurd, heb je dan nog steeds zo extreem veel moeite ermee dan moet je misschien inderdaad een rustigere opbouw gaan kiezen. Wat voor lichaamsbeweging heb je naast de Shred nog? Extra fietsen/wandelen/hond uitlaten (als je die hebt :P ), dat soort dingen helpen natuurlijk ook om in elk geval je basisconditie weer op gang te krijgen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:19

Bedankt voor de tips Eliine.
Ik heb geen gestructureerde lichaamsbeweging, behalve het uitlaten van de hond. Maar dit zijn geen complete (bos)wandelingen. Hondlief is inmidddels al 11 jaar dus af en toe een langere wandeling is te doen maar dit zit er dagelijks niet in. Ik fiets af en toe naar de stad, dit is zo'n 15 á 20 minuten fietsen, maar dit is niet dagelijks en zet dus ook niet echt zoden aan de dijk. Wij hebben een kleiner winkelcentrum praktisch voor de deur dus ik hoef niet iedere dag naar het centrum.
Een sportschool is me momenteel te duur. Ik heb al wel zitten denken aan baantjes zwemmen maar het zwembad hier in de buurt doet alleen aan jaar-abonnementen dus daar zit ik meteen 12 maanden aan vast. Mocht het dan toch geen succes zijn, ben ik mijn geld daar wel aan kwijt.
Paardrijden zit er momenteel ook niet in wegens gebrek aan geld daarvoor, anders zou dit nog enigszins een vorm van beweging zijn. ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:32

Heej jolien! Welkom terug!!! Wat balen zeg! Maar ik weet zeker dat je het weer kunt! Zet m op!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:41

Thanks Lillytjuh. :wave:

Ik heb spierpijn! *\o/*
Blijkbaar heeft het sporten van gisteren toch nog een beetje effect gehad.
Vandaag wil ik lekker een eind gaan fietsen. Aangezien ik Almere nog niet zo goed ken, fiets ik graag ergens naar toe.
Vandaag eerst even naar het centrum en dan om het weerwater heen fietsen. Volgens mijn vriend moet dit een leuk stuk zijn. Als ik het goed heb is dit zo'n 6 kilometer. Tel daar de kilometers van mijn huis naar het centrum bij op en dan zit ik in totaal op zo'n 18 kilometer. Toch lekker :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:12

@jolien: jeetje wat een verhaal. Lijkt me moeilijk om weer onderaan (en dat bedoel ik niet vervelend) te moeten beginnen. Ik kan me voorstellen dat het dan ook moeilijker gaat, maar ik hoop dat je de motivatie behoud. Heel veel succes!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:15

Dankjewel Jotoma. En ik snap dat je het niet verkeerd bedoelt hoor.
Het is inderdaad wel balen dat het echte besef van de week kwam, maar dat is deels ook weer mijn motivatie om weer opnieuw te beginnen.
Natuurlijk is het mij niet ontgaan dat ik telkens weer aan kwam, ik was er zelf bij wanneer ik weer toegaf aan het eten. Maar ik kon mezelf er niet toe zetten om er wat aan te doen. Ik was nog teveel bezig met de andere dingen aan mijn hoofd.
Nu het langzaam maar zeker beter gaat ben ik toe aan deze stap en ik heb er nu ook weer heel veel zin in.
En het feit dat het me vorig jaar ook is gelukt (ookal woog ik toen voor het sporten minder) helpt hier ook bij. Ik ben mijn eigen bewijs dat ik het kan. Ik wil alleen proberen om niet meer zo door te slaan als vorig jaar want dan is het niet vol te houden. Dan is het alles of niets.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:36

Goede mentaliteit hoor!
Ik herken wat je zegt. Ik had t voordeel dat ik nooit aan kwam, wat ik maar at. Helaas is dat sinds kerst 2013 verandert. Ineens is het bij mij zo dat ik niet meer ongestraft onbeperkt kan eten.
Waar ik de afgelopen jaren maatje 34 bleef, kom ik daar nu qua broeken echt niet meer in. Word ik erg verdrietig van. Maar goed ik ben er zelf bij, dus eten en training erop aangepast. Niet leuk, maar wil voorkomen dat t erger wordt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:56

Gewoon DOEN Jolien! Het is je al een keer gelukt, dus lukt het gewoon nog een keer :)

Ik ben gisteren weer begonnen aan Body Revolution. Ik heb best zin in de workout vanavond!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:59

Heeft iemand hier toevallig Killer Abs op de computer staan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:22

Nogmaals bedankt Jotoma :)
Ik kan me voorstellen dat het voor jou helemaal lastig is, omdat je nu ineens wel moet letten op wat je eet. Is er iets in je leven veranderd sinds afgelopen december?

Ah wat leuk dat jij hier ook nog steeds bent Bhriseis! :wave:
En zo te zien ben je inmiddels alweer een boel stappen verder dan de 30DS.

Ik zit inmiddels aan mijn eerste groene smoothie en oooh wat is dat een succes!
Ik heb het volgende erin gedaan:
2 geperste sinaasappels, magere melk, 1 banaan, 100 gr. spinazie en 1 eetlepel lijnzaad. Ik heb nu iets meer dan de helft op en in zit nu al vol. :')
Maar ik heb ergens gelezen dat het niet goed is om hem een dag in de koelkast te zetten omdat de voedingswaarden dan verloren gaan. Invriezen is ook geen optie omdat ik diepvriesspinazie heb gebruikt en het dus niet opnieuw in de vriezer mag.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:32

Smoothies mis ik ook wel hier, haha. Heerlijk zijn ze ja.
In principe kun je het wel een dag (of gewoon tot wanneer je zin hebt) in de koelkast zetten. Wel eventjes afdekken, celofaantje erover ofzo. Terug invriezen durf ik ook nog te doen, maar ik ben dan ook student en overweeg vaak de mogelijke gevolgen met mogelijke kosten xD Maar het schijnt zo te zijn dat je meer bacterien in je eten krijgt als je het wederom laat ontdooien.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:35

Nou je bent lekker bezig Jolien! :D

Ik was gestopt met Jillian, dan een maand wat te veel lekkers gegeten en ik wilde gewoon weer helemaal gezond doen. Helaas was ik iets te streng geweest: na een maand clean eten en intensief Blogilates te doen, begon ik vocht en vet vast te houden door dat ik te weinig at -O-

Mijn gewicht is nadien weer stabiel gebleven door op onderhoud te eten, maar nu wil ik het er weer af met Jillian. Ik streef nog altijd voor een platte buik :P

BR ging fijn vandaag! Ik vond het heerlijk om te doen, en het half uur vloog zo voorbij! Yeah 8-)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:58

Ooit ga ik ook BR doen Bhris...ooit. Ik ben echt geen cardio mens. Ga dood hier tijdens mn cooling down. Maar alles om af te vallen, ben nog niks kwijt, dus moet echt aan de bak nu!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:00

BR heeft weinig cardio 8-) 1 minuut tussen elk circuit. Dus circuit 1 - 1min. - circuit 1/ circuit 2 - 1 min. - circuit 2; etc.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:09

solarpleure schreef:

Dat is de enige die ik maar niet kan vinden. ;(

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:24

Bhriseis schreef:
BR heeft weinig cardio 8-) 1 minuut tussen elk circuit. Dus circuit 1 - 1min. - circuit 1/ circuit 2 - 1 min. - circuit 2; etc.

daarom :P

F_Orumster schreef:
solarpleure schreef:

Dat is de enige die ik maar niet kan vinden. ;(

Same here, level 1 iig wel op youtube, maar de rest of een download is niet te vinden >.>

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:30