Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:59

Ik loop daarom ook om de dag. En de dag ertussen ga ik naar de sportschool en daar doe ik dan aan fietsen en krachttrainingen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:29

Ik ga 2x per week lopen, omdat mijn knie het anders niet aan kan (ook nog gymmen en paardrijden), dus moet zeker genoeg rustdagen nemen...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:59

Ik heb gister voor het eerst 5 km gelopen! :) In ongeveer 37 minuten, dus nog wel redelijk langzaam, maar toch. Wilde eigenlijk rond de 4 km stoppen, maar besloot toen dat ik dan net zo goed nog even tot de 4,5 kon gaan en toen dat was gelukt vond ik het zonde om niet nog een halve kilometer verder te lopen. Ben dus steeds een straat verder om gegaan haha, want was bij de 4 km alweer bijna thuis :')

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:06

Hier toch begonnen (met evy) om op te gaan bouwen tot 10 km, heb alleen het idee dat ik met evy niet binnen een half uur (1e les) aan de 5 km zit.
Meten jullie je rondje uit vantevoren?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:10

timokyana schreef:
Hier toch begonnen (met evy) om op te gaan bouwen tot 10 km, heb alleen het idee dat ik met evy niet binnen een half uur (1e les) aan de 5 km zit.

www.afstandmeten.nl :j. Ik zit met een half uur lopen ook niet aan 5km, daar doe ik eerder iets van een 36min over. Maar dat is helemaal niet zo belangrijk.... Ga eerst naar een uur dat je kan uitlopen, en pas als dat vlot gaat, zou je aan je snelheid moeten beginnen werken :).

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:12

Iemand een idee waar ik drukverband (geen bandage drukverband maae dat gewoon aan elkaar zit) in een andere kleur kan kopen? Dokter heeft alleen die rare huidskleur gegeven :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:13

timokyana schreef:

Nee m'n iPod houdt afstanden bij.

Herstel gaat iets langer duren dan verwacht. 6 weken! :wow:
Ga over 7 weken op vakantie en mag daarna pas weer beginnen met hardlopen. :\

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:30

Gister een rondje van 8,5 km gedaan :):) :D Het was daarna ook wel even op, maar er zit weer vooruitgang in!

Weet iemand nog een handige app voor een windows 8 telefoon?
Nike running app kan er helaas niet op..
Heb laatste Run the Map en Runtastic erop gezet, maar beide meten niet goed.. :n

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:39

Endomondo? :D

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:49

ik heb sinds afgelopen week na het hardlopen steek/kramperig gevoel in mijn rechterkuit. Wanneer ik begin met lopen is deze steek er ook, maar naarmate ik loop trekt dit wat weg. Ik voel het wel de hele tijd, dus helemaal weg gaat het niet. Na het lopen voelt mijn voet ook wat verdoofd. Ik heb anderhalf uur geleden gelopen en nu heb ik pas weer een aangenaam gevoel in mijn kuit. Mijn linker kuit heeft dit niet. Heeft iemand een idee wat het is?
Ik zal er morgen ook even een fysio naar laten kijken.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:50

Als je naar de fysio bent geweest en weet waar het eventueel vandaan zou komen, zou je mij dan op de hoogte willen stellen? Ik heb dit precies ook alleen dan in mijn linkerkuit, ik ben dus zeer benieuwd!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:50

dancer_ schreef:
Endomondo? :D

Ga ik naar kijken thanks! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:49

of Runkeeper?

Tot hoe laat durven jullie 's avonds hard te lopen? Ik wilde eigenlijk om 21.15/ 21.30 nog gaan maar het werd toch wel erg snel donker. Dan durf ik (en mag ik van vriendje) het bos niet meer in. En richting de binnenstad lopen doe ik nu ook maar niet vanwege de introweek die in volle gang is :').

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:01

Ik loop meestal tot maximaal 10 uur en dan loop in gewoon in de straten en niet in de polder. :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:24

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben ook begonnen met hardlopen heb net les 11 van evy gelopen.
Ik merk wel steeds dat ik het beter ga volhouden maar ik heb astma dus ik blijf het snel benauwd hebben !
Hebben jullie misschien tips hoe ik de benauwdheid kan verminderen als ik aan het lopen ben ( heb medicijnen ervoor ! )

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:06

Ikzelf krijg het ook heel snel benauwd en heb dus ook een pompje daarvoor. Laatst was ik hem vergeten maar had geen zin meer om terug te lopen (was al laat vertrokken), ben net een beetje lamgzamer gaan lopen en vooral heel gecontroleerd gaan ademhalen, dus echt zorgen dat je nooit korte snelle teugjes adem haalt maar altijd diep in en uit blijven ademen! Heb mijn rondje toen gewoon kunnen gaan lopen en denk dat ik nu vaker eens zonder pompje ga proberen :)

Vandaag echt lekker gelopen, was een week niet meer geweest door vakantie maar was niet te merken aan conditie ;) 5 km in 28,20. Ben nu halverwege schema om een half uur aan een stuk te kunnen lopen :) voor mij blijft de grootste motivatie mijn verbazing hoe snel je conditie wel niet kan verbeteren :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:35

Zo 5km in 28.20 dat is een snelle tijd hoor!

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:39

Inderdaad ik doe ik wel een ruime 5 min langer over..

Oh bah ik heb echt totaal geen zin om te gaan vandaag maar ik moet van mezelf. :o
Ik ga toch maar even m'n loopschoenen aantrekken..

Dan kan ik hier zometeen vertellen dat ik toch ben geweest. :D

Plien ik loop ook niet alleen in het donker hoor. Bovendien loop ik veel liever sochtends of smiddags.
Echt bang ben ik niet maar je hoeft het ook niet op te zoeken vind ik...Ik loop ook altijd door het veld en soms een stukje dorp.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:42

Ik ook hoor WaterMelon, 5 km doe ik zeker 35 minuten over.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:43

Voor mij is het voorlopig klaar met rennen. Zondag voelde ik mijn scheenbeen tijdens het rennen maar niet heel ernstig. Zondag avond kon ik bijna niet meer lopen... Nu heb ik er nog steeds last van. Ondertussen heb ik volledig rust en koel ik mijn scheenbeen veel. Waarschijnlijk scheenbeenvliesonsteking :(. Wat helemaal stom is dat ik het afgelopen jaar op hele slechte schoenen heb gelopen en nergens last ven heb gehad. Nu heb ik aangemeten hardloopschoenen en loop ik een blessure op....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:44

Fenne, misschien helpt het om vlak voor het lopen een luchtwegverwijder (zoals Ventolin) te nemen? Dat helpt mij wel als ik me even flink moet inspannen.

Ik heb uiteindelijk niet meer gelopen gisteravond maar vanochtend vroeg. Loopt toch met een wat prettiger gevoel. De muziek gaat me na ruim vier weken wel vervelen dus straks maar op zoek naar wat nieuwe albums.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:52

Dat doe ik maar misschien moet ik het gewoon even laten inwerken.
Ik moet mezelf er soms ook echt tot toe zetten om te gaan lopen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:57

Ik ben de hele week nog niet wezen hardlopen.
Ik ga maandag weer overnieuw beginnen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:03

Hier toch begonnen met opbouwen naar de 10 km. Heerlijke gelopen en een voldaan gevoel. :-)
September doen we mee met de mudrun,iemand hier weleens mee gedaan?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:14

Hoe moet je je eig opgeven voor zoiets, weet dat er hier in de buurt over een tijdje ook zo'n run is. Dat is marathon Meerssen en daar is ook 5km waar ik graag aan mee zou doen. Heb je daar net als bij KNHS een startpas ofzo voor nodig of zou je daar ook zonder gewoon voor plezier aan mee kunnen doen?