[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:20

erg vervelend eigenlijk, die weegschalen haha.

Ik ga echt slecht met eten, voel me ook heel futloos en moet vandaag en morgen de hele dagen nog leren (wat dus ook verveling en zin in eten betekent)
maaar dinsdag aanmelden bij basic fit!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:22

Ik loop ook bij dieetiste, die geeft 3 maaltijden en 2 tussendoortjes (alleen fruit)
Trainer zegt dat ik geen brood en aardappels en pasta mag eten, maar daar ga ik niet in mee want dan kan ik meteen dagen niet naar het toilet.
Ik weeg mij eens per week.....

Ik ben 1.76 lang, weeg op dit moment 80.5 en wil naar de 70 kilo.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:16

Winner91, wat gaaf zeg dat je op boksen zit :)!

Vervelend he meiden, niet afvallen. Kan heel demotiverend zijn. Maar volhouden hoor! Ik hoor vaak dat het gezond is om 1 kg per week af te vallen: bij mij was dat ook het geval bij de eerste paar kg's maar ik had flink overgewicht. Nu val ik echt geen 1 kg per week meer af.

Ik was heel gedemotiveerd, maar ik ben niets aangekomen terwijl ik deze week niet altijd even gezond heb gegeten, dus ga er weer tegen aan! :) Vandaag ook weer een net dagje, behalve het avond eten: 2 boterhammen met hagelslag, 2 kroketten en eet nu wat brinta... maar goed moet een x kunnen in het weekend :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:13

Pff onze Franse vrienden hebben ons allemaal lekker Frans eten toegestuurd -O- . Heb zo een feestje met lopen buffet en heb nog niks gegeten en heb hoooooonger. 'Helaas' is het van onze beste vrienden dus ik schaam me niet om te eten :'). Heb vandaag wel een stuk taart afgeslagen :D.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:38

Oke, vandaag dagje Utrecht met mijn moeder gehad... :x Haha heerlijk genoten,
en wel te veel gegeten :P Morgen gaan we er gewoon weer voor :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:51

Ik had een erg stressvolle dag vandaag en veel te weinig gegeten. (Terwijl ik normaal meer zou gaan eten, dus dat is een positief iets). Nu lig ik in het ziekenhuis. (details evt per pb) Zal me dus moeten aanpassen aan het eten hier. Erg vervelend, kan ook niet zomaar fruit, groente of kwark pakken als ik dat wil.
En niet sporten (al moet er een fitnesszaaltje zijn hier).

Jullie veel sterkte met alvallen iig :) Niet vergeten waar je het voor doet!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 02:34

Hallo,

Sorry dat ik hier zo maar binnenstuiter, ik lees al langer mee en wil nu toch graag iets vragen.

Zijn er hier ook mensen die die nauwelijks tot niet kunnen sporten, maar die toch af konden vallen?
En zo ja hoe heeft men dat dan gered.

Zelf moet ik heel veel kwijt.
Ben ook een erge emo eter helaas.
Ben dat al vele jaren en het zit er erg in.
Lange weg te gaan nog.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:20

@Liin, neem anders een grote bak tomaatjes of komkommers mee naar boven tijdens het leren.
Op deze manier kan je gezond snoepen. Is natuurlijk minder dan een pak koek of zak chips maar dan
kan je vanavond wel trots zijn op jezelf.

@Ivy, misschien is het een idee dat je om de dag je koolhydraten laat staan. Dit scheelt echt een hele hoop is mijn ervaring.

@Madeira, soms mag dat even hoor. Ik was vrijdag in de sauna en twijfelde ook tussen de kroketten. Toch maar een Italiaanse bol met carpaccio.

@Nynke, heb je nog lekker gegeten tijdens je buffet of kon je je inhouden? :+

@ELpatcho, wat leuk! Heb je geschopt? Ik wil ook een keer een dagje Utrecht. Ook gelijk een nachtje want ik ben erg benieuwd naar het nacht leven daar. :=

@Safiera, in het ziekenhuis moet je goed voor jezelf zorgen. Wil je mij pben wat er aan de hand is? :(:)

@R.X. Je mag altijd binnen komen vallen. Ik probeer zelf wel redelijk veel te sporten. Maar er zijn vast mensen die niet/minder sporten. Wat is de reden dat je niet kan sporten? Hoeveel weeg je, hoelang ben je en hoeveel wil je afvallen? En ben je al begonnen?

Zo, weer helemaal up to date.
Het is zo heerlijk dat ik momenteel boven de sportschool woon. De stap om te gaan sporten is veel kleiner.
Ze geven iedere dag verschillende lessen. Heb gister dus boxen gehad wat ik echt super kicken vond.
Zo om 10 uur een lesje BBB. Ben benieuwd wat ik daar van kan verwachten.

Maar eerst even :9k

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:31

Veel plezier :D

Da's wel handig, als je er boven woont. Geen last van geluidsoverlast met die lessen?

Ik ben nu drie/vier dagen heel streng calorieen aan het tellen, kom steeds niet boven de 1400 en ben sindsdien een kilo aangekomen??? :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:27

@ R.X.

Als je niet kunt sporten is een optie meer te bewegen.in je gewone dagelijkse leven.Pak de fiets bijvoorbeeld ipv van de auto, of ga lopen ipv fietsen. Een extra wandelingetje maken als het goed weer is. Of anders ga skaten. Met een vriendin is natuurlijk gezelliger en motiverender.
Verder als je een snaaibui krijgt pak iets gezonds zoals tomaatjes, worteltjes of plakjes komkommer. Eventueel een rijstewafel of twee met slanke smeerkaas.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:18

winner: dank voor de herinnering! ik was komkommer helemaal vergeten!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:32

Hoi allemaal dank voor het welkom.

Misschien moet inderdaad maar zeggen waarom het sporten lang niet altijd kan.
Ik schaam me er nogal voor, vandaar dat ik het ook eigenlijk tegen bijna niemand vertel.
Ik heb een erg blaasprobleem waardoor dat erg word vermoeilijkt.
Maar ik probeer om creatief te zijn.
Daarvoor kon ik ook al jaren niet sporten wegens andere lichamelijke problemen,
ik kreeg zoveel pijnen dat het echt niet meer ging.
Ook ging zelfs mijn onderbeen scheef en kon ik die soms erg moeilijk weer recht krijgen.
Later kreeg ik eindelijk de juiste diagnose en moest ik lange tijd revalideren.
Bleek dat ik hypermobiel ben.
Na de revalidatie toen ik eindelijk weer kon sporten en er goed tegenaan ging en de broek zelfs weer prettiger ging zitten en ik weer sterker werd, kreeg ik dat stomme blaasprobleem.
Ook heb ik 2 heel slechte knieën die kapot zijn gegaan door een val,
daar heb ik ook al meerdere operaties aan gehad.
Zit me dus aardig tegen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:35

Safiera schreef:
Ik had een erg stressvolle dag vandaag en veel te weinig gegeten. (Terwijl ik normaal meer zou gaan eten, dus dat is een positief iets). Nu lig ik in het ziekenhuis. (details evt per pb) Zal me dus moeten aanpassen aan het eten hier. Erg vervelend, kan ook niet zomaar fruit, groente of kwark pakken als ik dat wil.
En niet sporten (al moet er een fitnesszaaltje zijn hier).

Jullie veel sterkte met alvallen iig :) Niet vergeten waar je het voor doet!

Is het ernstig? Beterschap!

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:09

poeff vandaag hoef ik niet te sporten hoor. gisteren nacht op een r&b rn hiphop feestje geweest. gedanst als een malle.... ik heb gewoon spierpijn. was extra bob zodat ik geen calorierijke wijn hoefde te drinken hihihi
ben zo benieuwd wat de weegschaal volgende week zegt.....

@safiera suppeerrr beterschap! kop op....

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:31

Safiera, heel veel beterschap, zoals ik al zei via FB, sterkte!

ik kan maar niet afvallen,
van de week iedere dag 40 min lopen ( normaal nooit )
en 1 x paardrijden, en iedere avond 15 min sporten

maar ik val gewoon NIET af ( en ja ik eet ook gezonder! ) -O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:38

Safiera heel veel beterschap!
Winner: ik leef weer. Heb me zwaaaaar misdragen ( en dan bedoel ik niet alleen met het eten :') ). Het buffet heb ik laten staan want ik vond het er niet zo lekker uitzien dus ben van ellende maar aan de borrelnootjes en wijn gegaan. Toen nog op stap geweest, wijn is zo fijn. En een broodje hamburger bij de Febo uit de muur getrokken.

Nu lig ik mij diep te schamen in bed.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:29

Hahaha heerlijk Nynke! ~~}>
Wel mooie mannen of niet?

Ik zit hier braaf aan een salade :o

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:38

R.X. schreef:
Hallo,

Sorry dat ik hier zo maar binnenstuiter, ik lees al langer mee en wil nu toch graag iets vragen.

Zijn er hier ook mensen die die nauwelijks tot niet kunnen sporten, maar die toch af konden vallen?
En zo ja hoe heeft men dat dan gered.

Zelf moet ik heel veel kwijt.
Ben ook een erge emo eter helaas.
Ben dat al vele jaren en het zit er erg in.
Lange weg te gaan nog.

Ja ik sport momenteel niet wegens een knieblessure. En ik beweeg ook helemaal niet, op wat lopen na, omdat mijn knie snel op slot slaat.
Toch lukt het afvallen wel tot nu toe, maar ik ben nog niet erg lang bezig. Ben in de 1e 2 weken een kilo per week kwijtgeraakt (en ik heb geen zwaar overgewicht, dus echt puur gewoon goed op eten letten).

Eerder ben ik ook al 9 kilo kwijtgeraakt zonder te sporten, maar dat was gewoon uit luiheid en met een gezonde knie, dus toen bewoog ik in het dagelijks leven iets meer dan nu.

Maar wat ik wil zeggen, het kan dus echt wel. Je zal wel iets minder moeten eten dan iemand die wel fanatiek sport natuurlijk.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:43

Wellicht kun je onder begeleiding van een fysiotherapeut gaan sporten op een sportschool? Dat kan namelijk wel bij de sportschool waar ik bij zit. Die kan je dan begeleiden met je knieën e.d.
En wat moet ik me bij blaasproblemen voorstellen? Ongewenst urineverlies? Daar is tegenwoordig toch vanalles aan te doen? Heb je een blaasverzakking? Daar kun je toch aan geopereerd worden? Of heb je hele andere problemen?
In elk geval hoop ik dat je toch kunt gaan sporten, succes

R.X. schreef:
Hoi allemaal dank voor het welkom.

Misschien moet inderdaad maar zeggen waarom het sporten lang niet altijd kan.
Ik schaam me er nogal voor, vandaar dat ik het ook eigenlijk tegen bijna niemand vertel.
Ik heb een erg blaasprobleem waardoor dat erg word vermoeilijkt.
Maar ik probeer om creatief te zijn.
Daarvoor kon ik ook al jaren niet sporten wegens andere lichamelijke problemen,
ik kreeg zoveel pijnen dat het echt niet meer ging.
Ook ging zelfs mijn onderbeen scheef en kon ik die soms erg moeilijk weer recht krijgen.
Later kreeg ik eindelijk de juiste diagnose en moest ik lange tijd revalideren.
Bleek dat ik hypermobiel ben.
Na de revalidatie toen ik eindelijk weer kon sporten en er goed tegenaan ging en de broek zelfs weer prettiger ging zitten en ik weer sterker werd, kreeg ik dat stomme blaasprobleem.
Ook heb ik 2 heel slechte knieën die kapot zijn gegaan door een val,
daar heb ik ook al meerdere operaties aan gehad.
Zit me dus aardig tegen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:49

Over dat probleem wil me niet verder uitweiden, heb alle onderzoeken al gehad.

Ik had toen de tijd de revalidatie inderdaad allemaal therapieën om weer meer te kunnen en vervolgens was ik begonnen met sporten.
Maar daar moest ik dus helaas noodgedwongen ook al mee ophouden door dat andere probleem.

Dus helaas.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:50

Graag zou ik nog willen vragen waarom wit brood ook alweer slecht was,
was dat niet vanwege de suikers of zo?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:54

RubyRed, marizkaa, deviltjh en Nynke1: Erg bedankt voor de beterschapswens :) Fijn gevoel dat er mensen aan me denken.

Nu eet ik alleen zo weinig dat ik er misselijk van word (zeker in combi met alle pillen).
Gisteren niet meer dan pakweg 750 kcal gegeten... Erg slecht, ik weet het. Ben mezelf nu aan het proberen over te halen een appel te eten :\
Als ik die eet heb ik 620 kcal op, daarbij nog wat avondeten... Nog steeds te weinig maar het wil allemaal niet zo :n

@ RX: ik hoop dat je toch een oplossing kunt vinden! Sporten kan gewoon zo lekker zijn... op wat voor niveau dan ook. Wellicht kun je met slechte knieën wel zitvolleyballen?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:56

Safiera Mag ik vragen wat je hebt?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:56

Als jullie op de lijn letten drinken jullie dan wel gewoon ook melk of niet?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:59

Ga je even pb 'en.

Maar ik gebruikte magere melk voor mijn shakes en nu omdat ik geen shakes heb drink ik halfvolle melk.
Moet iets binnenkrijgen is de gedachte. Normaal zou ik met diëten geen extra melk drinken.