[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:42

Is zeker normaal, dat kan best een tijd duren, bij sommigrn wel 3 maanden of langer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:45

3 maanden?!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:50

Ja bij sommigen zelfs nog veel langer.
Weet je nog of je regelmatig wss voor je aan de pil ging? Verder ligt heter maar net aan hoe lang je lichaam er over doet om weer zijn werk te doen zonder de extra hormonen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:52

Voordat ik begon ( begin september ) was ik heel regelmatig ja .. Ik word er altijd een beetje panisch van als m'n menstruatie uitblijft dus dit vind ik zeker geen geruststellende gedachte :') Oh help ..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:57

Ben je maar 3 (of 4) maanden aan de pil geweest?
Dat lijkt me zodanig kort dat er nog niet echt sprake van wennen is? Maar weet het niet zeker hoor.

Ik nergens last van, ben na 9 jaar nuvaring een paar maanden geleden gestopt en netjes elke 4 a 5 weken ongesteld geweest. Niet regelmatig, maar dat is na 9 jaar nonstop natuurlijk ook niet gek. Had gehoopt dat het 3 maanden zou duren, stomme maandelijkse prut.

Overigens... Weten jullie of er nog een andere manier van anticonceptie is zónder hormonen dan het koperspiraaltje? Ja, en geheelonthouding, rare berekeningen en pessarium natuurlijk, maar daar doel ik niet op. Voel me zo topfijn zonder die troep in mijn lijf, dat ik eigenlijk neit meer aan hormonen wil. Maarrrr... Heb ook iemand leren kennen wat de leuke kant op gaat :) en vind het toch doodeng...
Maar hoor en lees zulke wisselende verhalen over het koperspiraaltje, dat ik eigenlijk niet zo goed durf en weer twijfel om die nuvaring maar weer te gaan halen.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:03

Toen ik, jaren geleden, stopte met de pil, ben ik een half jaar niet ongesteld geweest. Ben daarvoor toen wel doorverwezen naar de gyn, en vanaf dat moment natuurlijk weer gewoon regelmatig ;).

Ik gebruikte tot afgelopen week de nuvaring, gisteren heb ik een spiraaltje laten zetten en t is me echt alles meegevallen! Zetten is niet heel fijn, maar is zo gepiept, die middag wat buikpijn, maar nu echt nergens meer last van! Ik hoop dat t zo blijft!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:05

Ik heb nu inderdaad ook een vaste vriend maar zit wel te denken aan een koperspiraaltje zonder hormonen. Wil die zooi eigenlijk ook niet meer.

4 maandjes maar, na de 4de strip gestopt. Voelde me zo hondsberoerd dat ik op advies van de HA ermee gestopt ben en voel me veel beter nu, dus moest van hem ook even kijken naar iets anders. Hopelijk duurt het maar een weekje langer, ben echt een beetje panisch voor zwangerschap zeg maar dus dit is voor mij heel lastig :')

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:02

Bij mij duurde het niet lang voor er regelmaat in zat maar de duur en heftigheid van de menstruatie wisselt nogal! Deze maand wil ik eens langs de huisarts gaan. Hebben een kinderwens en wil weten of het allemaal wel goed gaat.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:37

Ik ben vanaf november een hele poos ongesteld geweest, net voor kerst was het over en met oud en nieuw werd ik het weer. Heb nu van mijn huisarts de Microgynon 50 gekregen (gebruikte eerst de 30). Maar is deze niet heel veel zwaarder?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:40

Die is inderdaad zwaarder, weet je ook waarom je deze gekregen hebt?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:44

Omdat ik al bijna 2 maanden ongesteld ben, met tussenpozen waar ik een paar dagen geen last heb (al heb ik dan nog wel de krampen, alleen geen bloedverlies). Begin december bij de huisarts geweest, toen besloten om het nog even aan te kijken (was toen bijna 3 weken ongesteld). Dus nu hopen dat ik hierdoor niet meer bloed (3 maanden aankijken), als het dan nog niet over is een scan maken of zoiets had ze het over.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:45

Oké dan wil de huisarts dus met meer hormonen kijken of je dan weer een normale cyclus krijgt, op zich geen heel raar idee.
Dan is het dus juist de bedoeling dat je nu zwaardere krijgt om te kijken of dat wel het gewenste effect geeft.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:53

Daar vertrouw ik haar ook mee, maar ik las die bijwerkingen en toen ging ik opeens twijfelen. Hiervoor heb ik diclofenac gehad om het bloeden te minderen, dat heeft wel gewerkt.

Maar vraag me ook gewoon af waarom ik na 8 jaar opeens door de Microgynon 30 heen kan bloeden. Heb er hier voor nooit last van gehad en de huisarts weet het ook niet.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:47

Ik heb precies hetzelfde lolacabana. Ben bijna een half jaar ongesteld geweest, uiteindelijk naar de microgynon 50 en nu gaat het redelijk.

Heb eerder een variant van microgynon 30 gehad, maar na bijna 7 jaar ging het daar ineens dwars doorheen.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:50

Hallo, ik heb nu een maandje mijn mirena, en bij bevalt redelijk.
Ik bloed nog steeds non-stop en dat begint me wel te irriteren.

Ik was zo op internet aan het googlen en ik vond dat dat bloeden komt doordat
de spiraal te weinig hormonen afscheidt om het bloeden tegen te gaan ( zoals de pil )
maar wel genoeg hormonen om niet zwanger te worden.

Ook las ik toen op verschillende plaatsen dat je een lichte pil mag gebruiken
de eerste maanden bij de spiraal, om het bloeden te stoppen, dit zou dan
om de dag kunnen , ( het slikken ) .

Wel ironisch dat ik dit vraag, want ik ben naar de mirena overgestapt om minder
hormonen in mijn lichaam te hebben, maar mijn vraag is:
Hebben jullie ervaring met de pil slikken icm mirena spiraal?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:47

Kan iemand mij van mijn zenuwen af helpen, heb net de afspraak gemaakt om mijn mirena te laten vervangen.... -O- auw

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:36

Sterkte! Ik hoor dat het zeer schijnt te doen.. := Maar dan ben je er wel een poos vanaf!

Ik heb een vraagje, ik had de Microgynon 30 voor anticonceptie en het door kunnen slikken zodat ik niet elke maand dat gedoe heb. Nu kreeg ik doorbraakbloedingen, ofja.. gewoon een hele ongesteldheid terwijl ik door slikte dus blijkbaar werkt ie bij mij niet goed. Ik ben naar de dokter geweest en kreeg de Microgynon 50 voorgeschreven. Ik heb vrijdagavond mijn laatste pil genomen en zit nu dus in de stopweek.

Nu wil ik vanavond de eerste Microgynon 50 innemen just to be sure een dagje eerder. Nu is mijn vraag, werkt deze gelijk al goed omdat het eigenlijk dezelfde pil is maar dan iets zwaarder of moet ik de komende week extra anticonceptie gebruiken? (Dat is een week toch? Voor een nieuwe pil betrouwbaar is?)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:48

Als je gewoon goed doorgeslikt hebt, ben je gewoon veilig :j. Staat ook in je bijsluiter overigens.

Maar als je vrijdag de laatste pil hebt genomen...dan ben je toch vanavond 2 dagen te vroeg? Normaal zou je weer op zaterdag moeten beginnen. Niet dat het uitmaakt om eerder te beginnen hoor, maar dan verschuif je steeds je stopweek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:53

Dat werkt gewoon meteen goed hoor :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:56

Oke super, heel erg bedankt! :D Ja, weet dat ik dan zaterdag eigenlijk weer moet beginnen maar just to be sure.. :o

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:00

ik heb een vraagje.
ik ben redelijk regelmatig ongesteld maar wel heel lang soms duurt het bijna 2 weken
(gemiddeld 10 dagen) en ik wordt dit gewoon zat.
ik wil dus aan de pil. maar hoe vraag ik dit aan mn moeder?
ze houd niet zo van medicijnen want dat vind ze troep voor je lichaam.
en als je naar de dokter gaat. hoe verloopt zo'n afspraak?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:04

Niet.... :)
De pil is geen garantie dat het verbetert hè ....

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:06

dieuwertje, ik stuur je een PB ;)

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:08

Hallo bokkers,

Ik heb sinds 2 maanden de ethinylestradiol/levonorgestrel richter pil (hiervoor aantal jaren goedkope variant van Diane 35 (naam iets met cyproxenaat oid) maar die wilde de apotheek niet meer geven dus kreeg ik deze) maar merk de laatste tijd dat ik best wel depri ben. Vat alles heel negatief op, kan overal wel om janken en van alles word ik heel onzeker. Mijn vriend wordt er gek van want dit leidt uiteraard vaak tot ruzie.
Ben destijds aan de (Diane) pil gegaan doordat ik vaak last van puisten had, nu sinds ik de ethinylestradiol slik wordt m'n huid weer slechter. Ook heb ik het idee dat mijn haar wat sneller vet wordt.

Zou dit alles met deze andere pil te maken kunnen hebben? Ik heb nooit een andere pil als de (merkloze variant van) Diane gehad dus vind lastig om te bepalen of het daardoor komt. Of zou het kunnen dat ik gewoon moet 'wennen' aan deze pil?

Ik denk eraan om maandag even langs spreekuur te gaan bij de ha en zien wat die zegt. Mijn moeder denkt alleen dat ze niet zo makkelijk mijn oude pil weer zullen willen geven..

Edit: typo

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:19

Vaak weet de huisarts niet eens dat je apotheek een 'andere' pil geeft. De huisarts schrijft gerust weer je oude pil voor als je dit hierboven hem of haar vertelt. Het is de apotheek die een andere pil geeft ivm hun inkomsten. Je hebt wel de kans dat je meer moet betalen zelf.