Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:27

Haha.. ik vind kou ook erger dan hitte.. dus dan maar zo. Gaat wel ten koste van mijn uithoudingsvermogen.. haha.

Kabels bij elkaar binden ben ik een beetje huiverig voor.. voor de bewegingsvrijheid ervan.
Heb hem nu onder mijn stuur hangen.. met mijn voorwiel in beeld. Dat vind ik altijd wel tof.
Morgen ff testen in de straat..
Soms zie je zo ook aan de zadelpen. Naar achteren gericht. Ok tof als er iemand achter je fietst.. alleen ben ik eigenlijk altijd de laatste met met die mannen. :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 03:51

Helene83 schreef:
Kabels bij elkaar binden ben ik een beetje huiverig voor.. voor de bewegingsvrijheid ervan.

Je moet de binder ook niet strák trekken :)*
5 - 10 mm. ruimte laten.

Rij al 30 jaar atb.; cable ties voor consumentengebruik waren toen nog iets nieuws en hadden een metalen tong :o

Destijds was 1.75 met 70 psi op 26" en núl vering bij ´normale´ straatfiets-geometrie de norm.
Probeer nu mijn zoon van de zin van geen voorvering bij 2.80 met 25 psi op 27,5" te doen begrijpen.

Hij heeft eigenlijk een moderne fiets nodig:
We hebben verschillende jaargang-routes van de Desafio Trabuqueño gedownload en gaan er 1 of 2 rijden.
Als dat enigzins gaat, schrijven we samen in voor die in Maart.
Best ambitieus want het is een evenement met reputatie ´zwaar´ in het Andalusische MBT kampioenschap.
Berglief, moeder van zoon, heeft veto uitgesproken maar ik heb 3 jaar in functie van de Proteccion Civil aan de rit meegewerkt en weet hoe goed/veilig het georganiseerd is. Is VEEL veiliger om de wedstrijd te rijden dan zelf die route te doen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:13

Training afgelast -O-
Er was een code geel voor gladheid, dus wel een verstandige keuze.

Zo maar eens even op de Tacx stappen om toch te trainen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:16

Balen Laura :(:) , maar veiligheid staat natuurlijk voorop .
Ik ben gaan zwemmen , 1,8 km .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:17

Ja uiteraard!

Mooie training ook! Train je dan in zwembad? Of ook wel in buitenwater?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:22

Lauraennala schreef:
Ja uiteraard!

Mooie training ook! Train je dan in zwembad? Of ook wel in buitenwater?

Onze teamtraining is altijd in een binnenbad .
Zaterdags ga ik voor me zelf zwemmen , op het moment ook binnen .
Maar straks als het weer het weer toelaat in buitenwater met wetsuit .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:30

Ja precies! Moet er ook niet aan denken om nu buiten te zwemmen :brr:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:45

Jammer dat de training was afgelast Laura. Maar wel heel begrijpelijk..

Hier ging de (duin)training wel door. Krappe bochtjes en intervallen waren de hoofdzaken dit keer :) lekker getraind weer! Wel even wennen met 27,5inch ten opzichte van 26inch wielen. Draaien en keren kost iets meer technische kwaliteiten.. iets harder werken! :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:03

Vanmorgen weer een stuk wat altijd in de wedstrijdroute zit gedaan.
Morgen een groter stuk.
Zaterdag hopelijk het grootste deel. Dan besluiten we of we inschrijven.

De route is al op de site van de Federatie beschikbaar doch ik krijg het formaat niet op mijn telefoon :oo :o?

Is een hele marathon afstand; 59,4 kilometers. Laagste punt 624 meter, hoogste 1130, cumulatief 2330 meter.
Zitten wel een paar listige punten in en een echt gevaarlijke afdaling maar voor de rest wat we dagelijks rijden. Beetje gezond verstand gebruiken en dan hoef ik niet met beschermers en intergraal.
War dat verstand betreft, Mijn zoon heeft een nieuwe helm en in de gebruiksaanwijzing staat; ´alleen met gezond verstand gebruiken´. Hij: ´Papa, mag die niet op´ _O- _O-

Ik wil eigenlijk de route na dit weekeinde liefst twee keer helemaal rijden. Hoop dat mijn zoon het downloaden wel voor elkaar krijgt....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:19

Volgens plan een fiks stuk gedaan. Was heerlijk weer en een echt mooi stuk route.
Zoon heeft zijn GoPro soort van aan het werk. Best gaaf op de afdalingen!

´Helaas´ gaan we de wedstrijd niet doen.
Vanmorgen een organisator gesproken en een atb-fietsvriend die altijd als vrijwilliger helpt.

De organisator:
De organisatoren hebben besloten dat de Desafio zich moet onderscheiden van de rest door extreme moeilijkheidsgraad.
Welnu, extreem is het wel:
De eerste klim; gelíjk van de start, echt 50 meter na de streep, een klim van 300 meter hoogteverschil omhoog met gemiddeld 20% en het laatste stuk over een rotsige rivierbedding.
De afdaling van 1130 naar ca. 900 meter door een ravijn.

De vriend:
Gekkenwerk. De eerste tien rijders zijn profies die dat aankunnen doch de rest ... Hij vindt het ronduit onverantwoordelijk om een paar honderd gelenheidsrijders een dergelijke moeilijkheidsgraad onder de wielen te geven. Hij werkt er dit jaar daarom níet aan mee.

Jammer van die extreme aanpak, want het grootste deel van de route is echt goed te doen en mooi.

We gaan verder wel door met het plan.
Morgenochtend ga ik weer een stuk doen.
Zondagmorgen gaan we met de Strava de 2014 route rijden, die is als dit jaar maar zonder de X-treme stukken, en kijken hoe ver we komen *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:55

Phew...
Gehaald; Cortijo Gitano op 1260 meter:

Afbeelding

De aanloop vior deze klim is hetzelfde als wat we gisteren gereden hebben. Gisteren gingen we voor de laatste twee secties links een lang en prachtig stuk caminio op. Mijn zoon moets de laatste 100 meter tot dit pad lopen en ik nét de laatste 20 meter. Zó uitgedaagd hierdoor dat ik vandaag weer gegeaan ben maar nu met de instelling nog een stuk hóger te gaan.
Lekker koud en mistig dus veel zuurstof en geen oververhitting. Snot én zwart voor mijn ogen maar héb het gehaald *\%/*

Had voor vertrek mijn zadel iets omlaag gezet hoewel het tov mijn racefiets al aan de lage kant staat. Ook overal een versnelling hoger geprobeerd te rijden.
Had het gevoel dat het beter rendement geeft ook al leek het zwaarder. Met een hogere cadans trapt het wel lekker door, maar je voelt ook dat je minder draaimoment op de pedalen hebt.

Straks wel de stuurstrop weer omdraaien. Staat nu omhoog voor comfort en moet toch naar beneden voor meer gewicht naar voren, want ik trek het voorwiel omhoog.

Oh, en ik wil toch andere pedalen. Weer nylon maar concaaf en met scherpere pinnen. Voor die twee tientjes wat beter gecentreerd en minder vaak eraf glijden is een koopje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:13

Vanmorgen een klein rondje gedaan; de stuurstrop omlaag lijkt beter en nee, toch geen nylon pedalen: De lagering heeft niet genoeg ondersteuning voor mijn gebruik.
Snel magnesium pedalen met cro-mo assen besteld en ga zo weer op pad; de weersvooruitzichten zijn nog veel slechter dan de huidige miezer, dus vandaag nog wat meer kilometers maken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:15

Je bent weer lekker fanatiek aan het fietsen geweest HC. Jammer dat de wedstrijd niet doorgaat voor je, maar begrijpelijk dat je het voor je eigen veiligheid kiest :j

Ik heb vandaag m'n eerste ritje op de racefiets gemaakt van 2018. Heerlijk weer even 35km, zo tussen het werk, studeren en huishouden door. Echt weer van genoten :D

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:30

Goed bezig HC!

En wat lekker MuSli dat je een rondje op de racefiets hebt kunnen doen. Morgen weer MTB training?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:57

Echt leuke foto Musli :j

Net terug van de tweede onverharde rit van vandaag. Was behoorlijk uitdagend met hárde kkkkkoúde wind uiteraard het meeste tegen de steilste hellingen op :Y)
Eenmaal lekker opgewarmd op gang was het heerlijk uiwaaien en voluit trappen zonder het spaans benauwd warm te krijgen :D
Had een korte route (27 km) gekozen met vooral korte klimmetjes en afdalinkjes; zeg maar een hoog viaduct op en af maar dan wat steiler.
De klimmetjes zoveel mogelijk als interval training gebruikt. Minder terugschakelen, harder trappen. Ook afwisselend staand op de pedalen.

Ging heerlijk; regelmatig uitgespind op de 32 x 10 en maar één klim naar 32 x 42 terug hoeven gaan. Was gewoon te laat met aanzetten en met nog maar een km. of 5 te gaan was de pijp te leeg om het met extra kracht te compenseren |(

Echt genoten. Ja het is een coñazo dat zonder clips je voeten makkelijk van de pedalen schieten, maar het geeft wel fijn vertrouwen als je voor- en of achterwiel weer eens zijwaards glijdt/drift. De bandenkeuze is logischerwijze voor droge, harde ondergrond en nu is het nat/zacht/glad dus _/-\o_ voor flat pedals :o

Lekker heet gedouched en gelijk de kleren uitgewassen, vegetarische omelet als lunch, nu weer helemaal fris & fit.

De stuurstrop omlaag was een goede keuze. Ga toch het zadel weer een half centimetertje hoger zetten.

Morgen een rustdag. Nu ja, mbt fietsen dan.
Vingers gekruist dat het zondag niet zo slecht is als de verwachting

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:37

Lauraennala schreef:
Goed bezig HC!

En wat lekker MuSli dat je een rondje op de racefiets hebt kunnen doen. Morgen weer MTB training?

Jazeker :j Nog 3 weken en daarna even rust tot 9 maart, dan begint de voorjaarsserie van de trainingen alweer :) écht blij dat ik de keuze gemaakt heb om bij de club te gaan trainen...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:38

Wat goed MuSli!

Vandaag weer een mooie D1 training gedaan. 85 km met 3x45min cadans op 100 en 3x15min zwaarste verzet. Ook nog even bochten getraind en een sprint gedaan. Ging super! Voor het eerst niet enorm honger tijdens de rit en na de rit nog het idee een beetje energie over te hebben en niet helemaal leeg te zijn zoals de vorige keren :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:21

Was héél koud met een harde wind uit het noordoosten vanmorgen. Sneeuw op de bergen om ons heen. Regen van gisterenmiddag tot diep in de nacht dus zachte paden, modder en veel plassen.
Slim aankleden dus. Stevige motorcross-broek, thermo-shirt als onderhemd, warm shirt en regenjack erover.
Water in de camelbak + twee stukken racecake in alufolie.

Na anderhalf uur vertraging door hormoondramas; puberhormonen van zoon en overgangshormomen van zijn moeder, ben ik alleen op pad gegaan. Heerlijk tegen de wind in de muizenissen fris weg laten blazen.

De hele route van 2014 gedaan en met een heel goed gemiddelde ook nog. Dát geeft een goed gevoel zeg!
Bewust weer zoveel mogelijk hellingen en hellinkjes als interval training gebruikt.
Ook bewust telkens in een eigenlijk wat hoog verzet omhoog gestampt.
Niet 1 keer de laagste versnelling gebruikt en maar een paar keer de 2 na laagste.
Ging echt héérlijk.

De afdalingen zijn mijn forte en leef ik me echt op uit. Ben nu wat meer los op de nieuwe fiets, ga met meer vertrouwen door de bochten dus mijn snelheid gaat omhoog. Spin vaak uit maar op onverhard uitspinnen met 32x10 is hard zat dus laat ik zo.
Waar ik wel wat aan moet doen is aan de ketting. Als ik in de hoogste versnelling omlaag over richels spring, stuitert die soms van de bovenkant van het kettingwiel. Ik dénk dat de ketting een set schakels te lang is voor het ovale kettingwiel.

Maar goed; een heerlijke rit op een heerlijke fiets.

Morgen geen tijd voor een rit, hopelijk wel voor het schoonmaken van - en onderhoud aan die fiets.

De plannen voor de week hangen een beetje van het weer af. Ik hóóp dat ik de meeste dagen op pad kan. Het weekeinde ben ik weg dus dat zou een mooie rust na een zware week kunnen zijn. Moet het wel een zwáre week zijn geweest. Dat is het plan dus. Eens kijken of ik de klim naar de´Camping´ en die naar het ´Cortijo Perez´aan kan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:42

Over goed gevoel gesproken.
Net een uitgebreide diepe sportmassage gehad ter compensering voor het hormoondrama vanmorgen; ze is tenslotte gediplomeerd sportmasseuze.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:59

Dat is een fijne goedmaker ;)

Hier gewoon weer aan het werk helaas.
Gisteren een crossloopje gedaan. Beetje op peil houden dat hardlopen.
25 februari heb ik weer een cross duathlon staan. Mountainbiken - rennen - mountainbiken.
Ben benieuwd :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:56

Vanmorgen fietsspullen bij de Lidl;

Afbeelding

p.s. voor drie personen en érrug goedkoop; daar koop je in een fietswinkel, oeps fietsboutique geen enkel setje culotte en maillot voor en betere kwaliteit dan BTwin.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:14

Een cross duathlon, klinkt als een flinke uitdaging!!

Die fietskleding hebben ze volgens mij bij ons niet bij de Lidl

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:13

Volgens mij had Lidl in augustus fietskleding . En een paar weken geleden nog hardloopkleding . Laats een afgeprijsd hardloop shirt voor 4,99 gekocht :D .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:23

De bovenkleding van de lidl voor fietsen vind ik prima. Fietsbroeken van de Lidl zijn echt niet mijn ding. Krijg daar binnen no-time schuurplekken van, helaas :(

Maar shirtjes/jasjes koop ik er graag! :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:45

Hier net zo MuSLi , de shirtjes zijn oké .
Broeken koop ik er ook niet , ook geen hardloopbroek .
Zijn van die modellen die niet zitten := .
De sokken vind ik ook fijn :D

Voor het fietsen draag ik het liefst een trisuit of tri-short .