GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 07:51

Ennasuus schreef:
Het reservoir lijkt nog volledig vol … wel een beetje gek

Er zit een stampertje in wat verschuift. Maak eens een foto anders? Stampertje hoort nu wel bijna op de helft te staan.

Tirza: nee ik heb totaal geen maagklachten gehad. Ik had het wel heel koud. Vooral de dagen na het prikken.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:50

Het reservoir lijkt nog volledig vol … wel een beetje gek[/quote]

Dat had ik volgens mij met mijn 0,25 mg pen ook. Ik heb er wel 8 x 0,25 mg uit kunnen halen. Je zou nu 0,5 mg kunnen spuiten, door 2 x te prikken. Dan ga je de stamper van de spuit wel zien.[/quote]

Ah gelukkig dat jij dat ook had
Dan klopt het vast wel en ga ik ook gewoon proberen om er nog een aantal x extra mee te doen
Dank!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:56

Suzanne F. schreef:
Ennasuus schreef:
Het reservoir lijkt nog volledig vol … wel een beetje gek

Er zit een stampertje in wat verschuift. Maak eens een foto anders? Stampertje hoort nu wel bijna op de helft te staan.

Afbeelding

Heel dom want na je opmerking over een stamper zie ik nu ineens wel dat er een stamper in het reservoir tevoorschijn is gekomen :')
Dank! Hij staat dan nu bijna op de helft
Zal dat nog 1x 0.25 zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:07

Ja gaat prima zo hoor. Nog zeker 2 x 0.25 denk ik.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:10

Suzanne F. schreef:
Ja gaat prima zo hoor. Nog zeker 2 x 0.25 denk ik.

Super :)

manic

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:55

In die spuit zit in principe 4x0.25 en 2x 0.5 of 8x0.25. En dan houdt je waarschijnlijk nog wat over. Dus als je nu 4x gespoten hebt staat hij ergens op de helft.

Ik heb er 4x0.25 en 2x0.5 uitgehaald. De laatste hogere dosis dmv 2x spuiten van 0.25 met eigen naaldjes en toen was hij ook nog niet leeg maar wou er verder niet mee rommelen. Dat 2x spuiten is omdat je deze pen maar max op 0.25 in kan stellen.

Bij de instructie zeggen ze volgens mij ook dat je als je spuit zicht moet hebben op de cijfertjes om te controleren dat die correct terug draait en op dit window om in de gaten te houden dat het stampertje beweegt. Dat is een visuele controle op of je wel correct inspuit.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:59

manic schreef:
In die spuit zit in principe 4x0.25 en 2x 0.5 of 8x0.25. En dan houdt je waarschijnlijk nog wat over. Dus als je nu 4x gespoten hebt staat hij ergens op de helft.

Ik heb er 4x0.25 en 2x0.5 uitgehaald. De laatste hogere dosis dmv 2x spuiten van 0.25 met eigen naaldjes en toen was hij ook nog niet leeg maar wou er verder niet mee rommelen. Dat 2x spuiten is omdat je deze pen maar max op 0.25 in kan stellen.

Bij de instructie zeggen ze volgens mij ook dat je als je spuit zicht moet hebben op de cijfertjes om te controleren dat die correct terug draait en op dit window om in de gaten te houden dat het stampertje beweegt. Dat is een visuele controle op of je wel correct inspuit.

Super heel erg bedankt!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:40

Weer terug na een weekje vakantie. Ik heb niet alles bijgelezen.

Ik heb vorige week dinsdag gespoten en heb afgelopen dinsdag overgeslagen. Gisteravond thuis gekomen en ik spuit zo weer. Dan hou ik ook vrijdag aan voor de vaste spuitdag.
Ik was heel benieuwd of ik was aangekomen en hoeveel het dan zou zijn.... Maar het viel me 100% mee: maar 400 gram. Dus we gaan weer vrolijk verder. Ik moet nog 4,5 kilo voor mijn streefgewicht, daarna wil ik afbouwen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:19

Volgende week donderdag bloed laten prikken. Ben heel erg benieuwd of die verbeterd is. Moet ook m'n bloeddruk laten meten maar vraag of mijn collega op m'n werk dat wil doen want anders moet ik daarvoor aparte afspraak maken bij de huisarts.
Betekent dat ik alweer bijna een half jaar ben gestart.

Dankzij dit topic, want anders was ik er nooit aan begonnen.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:00

Ik ben 5 maanden onderweg met Mounjaro en de teller staat op -15 kilo.
Nog ongeveer 15 kilo en dan ben ik tevreden.
Sinds 2 maanden gaat krachttraining (nog) beter en kan ik goed opbouwen naar zwaardere gewichten.
Voor de liefhebbers/kenners: ik doe 4 dagen split en 1 dag Full Body.

Ik heb zoveel meer energie dat ik interval (hard)looptrainingen ernaast ben gaan doen.

Volgend weekend gaan we op vakantie voor een paar weken en gaat m’n spuit mee in de elektrische koelbox. Hond gaat ook mee dus we gaan lekker veel wandelen in de bergen.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 19:50

Midoy schreef:
Ik ben 5 maanden onderweg met Mounjaro en de teller staat op -15 kilo.
Nog ongeveer 15 kilo en dan ben ik tevreden.
Sinds 2 maanden gaat krachttraining (nog) beter en kan ik goed opbouwen naar zwaardere gewichten.
Voor de liefhebbers/kenners: ik doe 4 dagen split en 1 dag Full Body.

Ik heb zoveel meer energie dat ik interval (hard)looptrainingen ernaast ben gaan doen.

Volgend weekend gaan we op vakantie voor een paar weken en gaat m’n spuit mee in de elektrische koelbox. Hond gaat ook mee dus we gaan lekker veel wandelen in de bergen.

Geweldig! Wat een resultaat en super om dan ineens veel fitter te zijn zeg!
Dat berg wandelen was voor mij deze zomer de eye opener dat ik echt wat met mijn gewicht moest gaan doen, man en kindjes liepen zo de Berg op en ik kon niet meer! …
Zet m op met je volgende doel!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:41

Ik wandel twee keer per week in de bergen en man oh man wat een verschil met bijna 30 kilo minder!

Vorige week een tocht met flinke klim, met 43% stijging. Zo steil heb ik nog nooit gelopen!
Ik merk aan mijn hond dat ik vooruit ga, ik kan nu zonder pauzes doorwandelen als ik wil, maar de hond gaat er op den duur wel bij liggen om aan te geven dat hij er even klaar mee is :')
Op fotos zie ik duidelijk dat er nog echt wel een boel kilos af moeten.

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:50

Ik merk het ook met trappenlopen. Ik loop nu veel makkelijker 6 trappen op naar de 3e verdieping op mijn werk. Voorheen was ik aan het hijgen en steunen. Je hoeft nu duidelijk minder gewicht mee te zeulen natuurlijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:56

Wauuw opisop! Wat een mooi resultaat!

Zo bloeddruk gemeten op m'n werk, gelijk gebleven met een half jaar geleden.

Afbeelding
-20 kg verschil
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 26-09-25 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:00

Goed bezig, mooi verschil!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:19

Suzanne F. schreef:
Ik merk het ook met trappenlopen. Ik loop nu veel makkelijker 6 trappen op naar de 3e verdieping op mijn werk. Voorheen was ik aan het hijgen en steunen. Je hoeft nu duidelijk minder gewicht mee te zeulen natuurlijk.

Dit heb ik ook!! Ik kan op de derde verdieping nog praten en eerst moest ik aan de zuurstof :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:26

Wat een mooie resultaten!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 22:38

Wat een super voor en na foto's. Ik herken het @opisop_shop, blij zijn maar nog niet tevreden haha. Maar je mag zeker trots zijn hoor!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:04

tirzasarah10 schreef:
Zijn er meer die een nare maag krijgen smorgens? Ik ben nu op het vliegveld en het gebeurde voor de zoveelste keer. Gisteravond niet heel veel gegeten en vrij vroeg op naar het vliegveld. Ik stond net en krijg dan gevoel van overgeven, hartkloppingen en het is in ene onwijs heet.
Ik heb dit vaker smorgens sinds ik begonnen ben met mounjaro, ken het gevoel van maagpijn aanvallen enkel zet dit niet door en hoe misselijk ik ook ben als ik wat eet lost het op.
Thuis vind ik het niet zo heel erg maar onderweg wel :o

Ik moet in de morgen ook redelijk snel even wat eten. Kan soms heel simpel zijn. Even een half beschuitje of plak ontbijtkoek is genoeg om het te laten stoppen. Wat bij mij ook goed werkt is voor het slapen gaan nog wat te eten. Ik neem meestal een beker kefir. Maar ook meer omdat ik het lekker vind.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:47

Klinkt een beetje als een lage bloedsuiker/flauwvallen. Dat is toch vaak door een lege maag

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:20

Mogelijk ook lage bloeddruk. Bijwerkingen van Mounjaro.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:23

Dees schreef:
Mogelijk ook lage bloeddruk. Bijwerkingen van Mounjaro.

Ik zal eens meten als ik mij zo voel!

Savonds nog extra eten kan ik helaas niet, ik 'mag' gewoon niet meer.
Grappig eigenlijk wel dat ik hiervoor nooit problemen had om niet te eten en ook meermaals rustig maaltijden over kon slaan, ik werd niet snel wankel zegmaar.

Ik word in november geopereerd en moet van de anesthesie 3 weken voor de operatie stoppen met mounjaro, zie er ene kant er tegen op en anderzijds kijk ik er naar uit. Heel veel angst voor aankomen maar andere kant geen bijwerkingen meer lijkt mij zo fijn. Snap overigens wel dat je moet stoppen en ook echt een aantal weken want laatst voelde ik mij echt slecht en kwam rond 23:00 mijn ontbijt er nog uit :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:54

Waarom moet je eigenlijk stoppen? Want mensen die het medicijn echt nodig hebben zouden dan ook moeten stoppen? Ik ben gewoon benieuwd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:57

Mounjaro (en ozempic en andere ook) hebben als bijwerking een vertraagde maaglediging.
Voor narcose moet je nuchter zijn om te voorkomen dat maaginhoud de longen in loopt en daar complicaties (verstikking of een longontsteking oid) veroorzaakt.
Met mounjaro heb je dus een groot risico dat de maag niet leeg is binnen de nuchter-periode.

Voor diabeten moet inderdaad gezocht worden naar alternatieve opties. Maar dat is sowieso, nuchter zijn als diabeet levert überhaupt extra gedoe op.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 11:08

Ik heb laatst een narcosebehandeling gehad, ik ben niet gestopt (uiteraard wel gemeld wat ik gebruik he). Had de dosis wel iets naar beneden gedaan en ik spoot 5 dagen van te voren. De dag van de behandeling heb ik niks gegeten terwijl ik pas om 13 uur geholpen werd. Dit ging prima, ik heb nergens last van gehad.