Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 09:25

Hoi meiden, ik wil graag bij jullie aansluiten en meekletsen :)
Ik ben vandaag precies 27 weken zwanger, ik lees al een poosje mee maar wij hadden een nestje pups waar ik druk mee was. Nu nog maar 1 pup in huis omdat die naar het buitenland gaat, dus tijd om ons echt voor te bereiden op onze eigen kleine man die komen gaat! :D

Dinsdag hebben we de kinderwagen opgehaald, onze buurvrouw heeft een muurschildering gemaakt op de babykamer vandeweek en vandaag beginnen we met meubeltjes in elkaar zetten *D

Ik zie al foto’s voorbij komen van mooie kindjes die geboren zijn, gefeliciteerd allemaal!

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 10:05

Welkom Lisette!! Weten jullie wat het gaat worden en heb je tot zover een fijne zwangerschap gehad?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:50

Ja het word een jongetje! Mijn schildklier werkt te traag doordat ik veel anti stoffen aanmaak, maar ondertussen sta ik goed ingesteld op de thyrax
Verder heb ik een laag gewicht van mezelf en daarom extra groeicontroles, maar dat lijkt allemaal goed te gaan!
Nu beetje last van de buik die hard groeit en onderrug, maar dinsdag moeten we weer naar de verloskundige en dan wil ik een verwijzing naar de fysio daarvoor..

Afbeelding
De muurschildering van ons kamertje <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 13:56

Super schattig!! Hebben jullie dat zelf gedaan?

Hier eindelijk een dag met zon en weinig wind. Ben niet de enige die ervan geniet haha. Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 14:31

Onze buurvrouw heeft hem gemaakt, zij doet dit naast haar gewone werk!

Het zonnetje is hier weg, lijkt alsof we zo regen krijgen, alweer…

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 15:47

Welkom Lisette. En fysio kan je zelf heen toch? Geen verwijzing voor nodig.

Althans ik kon zelf fysio uitzoeken en erheen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 16:10

Ja klopt, maar onze verloskundige werkt samen met een fysio, als je daarheen wilt moet je via hun even een afspraak maken.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:23

Linda, fijn dat echt goed was’ wel echt balen dat je weer voor een Suikertest moet terwijl het niet eens zo lang geleden is geweest…

Kiwipitje, handig zo’n apparaat! En fijn dat je aan kon leggen zonder hulp nu!

Gnome, je ziet indd verschil op de foto! Nog even eventjes hoop ik voor jou!

Melanie, lekker week Texel gehad dus!

Ballard, jou haar zit ook erg mooi! Mooi je krullen zeg!

Mriek, wat een leuke lieve foto van jullie samen!

Marlis, voor jou hoop ik dat de baby in stuit blijft liggen! Maar jij bent nu bijna 34 toch? Kleine kans dat ie nog kan draaien….

Hier gister de bruiloft gehad. Was een mooie gezellige dag. Was wel helemaal kapot. Tussendoor ff ergens rustig gezeten. Beetje gedanst maar dat red ik eigenlijk echt niet meer. Al kreeg ik van vele complimenten hoe ik er de hele dag nog zo bij liep met 34 weken :D een tijdje ook nog op hakken kunnen lopen *\o/*

Lag pas 1:30 in bed. Vanmorgen maakte mn man mij wakker om 9:00 maar ik ben verder gaan slapen tot 10:30.

Vanmiddag high tea gehad, daarna meteen ff langs de zeeman gelopen om laatste spullen te halen voor tas naar t ziekenhuis. En nu uitgevloerd op de bank.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:37

@freekie: woensdag ben ik 34 weken idd. En afgelopen woensdag met 33 weken lag ze nog in stuit. Moet nu woensdag weer dus ben benieuwd.

Leuke dag gehad dus op de bruiloft. Pff hakken heb ik niet zwanger al een hekel aan haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 17:52

Wat leuk Freekieee! Heb je nog een jurk naar je zin kunnen vinden?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:01

Gnome schreef:
Wat leuk Freekieee! Heb je nog een jurk naar je zin kunnen vinden?

Jaa gelukkig wel!

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 18:25

Staat je heel tof! Heb 'm ook in verschillende kleuren <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:29

Gnome schreef:
Staat je heel tof! Heb 'm ook in verschillende kleuren <3

Thanks! Ja snap ik wel! Hii zat echt heerlijk!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:08

Mooi jurkje Freekie!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:52

Zeker welkom Lisette en gefeliciteerd. <3
Wat leuk puppy's, wat voor honden heb je?
Mooie en lieve schildering, handig zo'n buurvrouw haha. :D

Gnome wat een heerlijke foto van jullie hond. Die geniet ook volop zo te zien.

Freekieee wat fijn dat de bruiloft geslaagd was. En nu op hakken lopen met 34 weken, wauw respect haha! Wat zag je er ook mooi uit.

Zo net hebben we het eerste échte glimlachje gekregen van Hidde. Och mijn hart smólt echt. <3 Was ook een duidelijk verschil met de "glimlachjes" van de afgelopen weken.
Ben echt zo benieuwd en heb zoveel zin in alle ontwikkelingen die nu gaan komen. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:58

Even een update tussendoor. Hier ging het even erg goed gisteren en vandaag heb ik weer een piek in mijn bloeddruk. Normaal zou ik morgen naar huis hebben gemoeten maar omdat ik zelf nog klungel met mijn gezondheid mag ik hier blijven.

Nimue doet het geweldig, ze is vanmorgen uit de couveuse gegaan naar haar eigen bedje. Ze ligt nog wel op de couveuse afdeling, daar zorgen ze goed voor haar en houden ze haar scherp in de gate hoewel ze geen gekke dingen doet gelukkig.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:18

Azmay schreef:
Even een update tussendoor. Hier ging het even erg goed gisteren en vandaag heb ik weer een piek in mijn bloeddruk. Normaal zou ik morgen naar huis hebben gemoeten maar omdat ik zelf nog klungel met mijn gezondheid mag ik hier blijven.

Nimue doet het geweldig, ze is vanmorgen uit de couveuse gegaan naar haar eigen bedje. Ze ligt nog wel op de couveuse afdeling, daar zorgen ze goed voor haar en houden ze haar scherp in de gate hoewel ze geen gekke dingen doet gelukkig.

Wat fijn dat Nimue uit de couveuse is, echt een stap vooruit.
Je kan haar dus wel de hele dag zien door een camera las ik laatst?

Vervelend van jou gezondheid. Gelukkig ben je op de goede plek.
Hoe voel je je verder dan?
Sterkte nog de komende tijd. ♡

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:36

Lisette: welkom! Je voelt je wel goed naast de traagwerkende schildklier?

Gnome: heerlijk hè die zon! Hier hebben we tot half 4 buiten gezeten tot het ging regenen :) wat een cadeautje! Nu helaas wel mega last van hooikoorts….

Freekieee: zo je ziet bijna niet dat je zwanger bent op deze foto! Mooi jurkje!

Mriek: wat bijzonder! Op naar nog meer lachjes :)

Azmay: oh wat balen dat de bloeddruk weer omhoog is gegaan…wel heel fijn dat Nimue het goed doet, sterk meisje!

Mijn ouders en oma zijn vandaag geweest. Mijn vader en man hebben samen de keuken getegeld en dat is supermooi geworden. Heel dankbaar voor de hulp! En wij als vrouwen zaten lekker buiten in het zonnetje, ook niet verkeerd :) Ik heb wel mega last van hooikoorts, dus ik hoop dat ik vannacht wat kan slapen. Als ik ooit nog eens spontaan van hooikoorts en andere allergieën af zou kunnen komen, wat een zegen zou dat zijn!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:16

Mriek, wij hebben Drentsche Patrijshonden, 2,5 jaar geleden ons eerste nestje om te proberen, en dat was zo leuk dat we nu officieel fokker zijn. Nu was ons 2e nestje. Uit het eerste nestje hebben we een teefje aangehouden, daar hebben we alles voor klaar om straks mee verder te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3 Paar plaatjes van dit nestje

Wat leuk het eerste lachje!! Dat er maar veel mogen volgen :D

Azmay jammer dat je moet blijven maar op zich wel goed dat ze je in de gaten houden, en uit de couveuse, stap in de goede richting!!

Ballard, ik was heel moe, maar nu niet meer gelukkig, ik voel me verder goed..
Fijn dat de mannen zo zijn opgeschoten met klussen

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:08

Ballard heerlijk genoten in het zonnetje. Wat fijn van alle hulp! Hoeveel moeten jullie nu nog?
Vervelend van de hooikoorts, bakkie. Heb wel eens gelezen dat het eten van een pissebed moet helpen... Zou het alleen zelf niet zo snel uitproberen. En denk ook dat het een broodje aap is. _O-

Lisette wat een schatjes zeg! ♡

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:26

mriek1990 schreef:
Ballard heerlijk genoten in het zonnetje. Wat fijn van alle hulp! Hoeveel moeten jullie nu nog?
Vervelend van de hooikoorts, bakkie. Heb wel eens gelezen dat het eten van een pissebed moet helpen... Zou het alleen zelf niet zo snel uitproberen. En denk ook dat het een broodje aap is. _O-

Lisette wat een schatjes zeg! ♡

We moeten nu nog voegen en wat afwerkdingetjes doen in de keuken. Dan kunnen we verder met de babykast maken :) Dus het schiet op!

En iew een pissebed eten?! Er lopen er hier genoeg rond, maar om die nu in je mond tr steken :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 10:40

Morning ladiesss

@azmay wat rot van je eigen gezondheid. Is dat nog van de hormonen of weten ze niet zo goed waar het door komt?

Super fijn dat de kleine meid zo goed gaat. Dat helpt altijd :)

@ballard erg benieuwd naar het eindresultaat van de verbouwing straks!!

@lisette wat een schatjes!! Die groeien ook zo ontzettend hard.

@mriek als jij dat nou even probeert van die pissebed :Y)

Hier gaat het wel oké. Last van beide heupen maar dat zal wel nodig zijn om ruimte te maken. Had vanmorgen met opstaan wel ineens een klein beetje vochtverlies.. Helder en rook nergens naar. Maar het bleef bij een heel klein beetje dus weet niet of dit gewoon waterige afscheiding was of vruchtwater. Bij dat laatste zou ik meer verwachten maar ik houd het rustig in de gaten.

Nu in het zonnetje aan het genieten van dit heerlijke ontbijtje

Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:04

Ballard_L schreef:
Ja dit was wel erg fijn :) maar ik voelde mijn buik wel weer na een galopje, dus het is goed zo.

[ [url=m/8dZ9I0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk met zo'n mooie lucht

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:04

Kiwipitje schreef:
Vanmorgen de gehuurde Tens nog even op de man geprobeerd. Ik heb daar heel veel aan gehad tijdens m’n bevalling. Maar je kan wel raden hoe een man reageert op stand 1 van dat ding :')

Wel oké geslapen hoor. Voel me best prima eigenlijk vandaag. Irritant met die antibiotica is dat ze op lege maag moeten. Vier keer per dag. Alsof ik lang genoeg niks loop te kanen om vier keer per dag een lege maag te hebben :=

_O- maar goed dat mannen geen kinderen kunnen krijgen he..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:06

linda2008 schreef:
Azmay, wat een mooie bos haar zeg! Mooi popje!

Kiwi, ook al zo'n lieve foto! Langzaam maar zeker gaan de zwangerschapsverhalen plaats maken voor babystories :))
Werkt zo'n Tens apparaat? Ik overweeg het al voor mijn rug, ik heb een zenuw die klem zit...

Ballard, je hebt het lang vol kunnen houden met rijden, maar goed dat je naar je lichaam luisterd en het ziet er uit als een prachtige (tijdelijke) afsluiting zo :D

Gnome, haha goedzo! Goed voor jezelf zorgen :)

Vandaag precies 30 weken en er stond een groei echo op de planning. Uiteindelijk blijkt alles goed (dus ook de beentjes waar ze vorige week in het ziekenhuis over twijfelde) maar ik schijn te veel vruchtwater te hebben. Dus maandag wéér naar het ziekenhuis en ook maandag opnieuw die kl*te suikertest :( ondanks dat de uitslag 3 weken geleden goed was... Baal echt enorm! Ik ben nog gewoon volle bak aan het werk, verbouwen, verhuizen enz. maar je komt nergens aan toe met al die afspraken. En natuurlijk is het belangrijk en ben ik ook blij dat ze het checken ;) maar mijn zus had bij alle 3 ook veel vruchtwater dus mijn inziens is het gewoon iets erfelijks ofzo... :o

Na vandaag nog 6 weken werken (en volgende week maar een korte week voor mij) dus het aftellen is nu echt wel begonnen. Meer mensen die al zo de (werk)weken aan het aftellen zijn ?

Wat balen! Ja hier ook aan het aftellen, nog 3 weken!