Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Electra63 schreef:Ik zit niet in de horeca, behalve om te eten of te drinken.
Ik bagatelliseer de problemen voor de horeca zeker niet.
Maar al voor Corona heb ik een aantal x gelezen, dat er teveel horecazaken zijn en dat dit tot problemen zal gaan leiden.
https://www.missethoreca.nl/horeca/nieu ... 1607025317
secricible schreef:Ik ben het helemaal met je eens electra. Behalve je laatste zin, volgens mij heeft NL ondertussen wel bewezen niet zelf de afweging te kunnen maken. Ter bescherming van onze zorgmedewerkers, dicht houden die deuren.
Electra63 schreef:Als een horecazaak eind 2019 zelf al zijn broek amper kon ophouden en nu door Corona verder in de problemen is geraakt, moet je dan deze zaken overeind houden met de subsidies?
Terwijl ze zonder Corona, het ook niet hadden gered?
En of het dan een hippe vega-tent is of een kebab-zaak, moet niet uitmaken.
Er wordt ook misbruik gemaakt van deze tegemoetkomingen.
Magrathea schreef:Goed nieuws dan, je moet ook kunnen aantonen dat je niet bepaalde schulden had of failliet was![]()
Ook wordt er gekeken naar de verminderde omzet over 2019, dus als je toen al slecht liep krijg je echt niet zo makkelijk je geld. (Dit omdat sommige grote evenementen in januari en februari al werden gecanceld, dat is dus geen goede maatstaaf.)
Edit: en geloof me, als je er niet tenminste een béétje goed voor stond gaat de steun je ook niet verder helpen want zo royaal is die nu ook weer niet.
Electra63 schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6094245/m ... zocht.html
Ook zo'n fijn gevolg van Social Media tegenwoordig.
Iedereen wordt maar bedreigd.
secricible schreef:Magrathea schreef:Goed nieuws dan, je moet ook kunnen aantonen dat je niet bepaalde schulden had of failliet was![]()
Ook wordt er gekeken naar de verminderde omzet over 2019, dus als je toen al slecht liep krijg je echt niet zo makkelijk je geld. (Dit omdat sommige grote evenementen in januari en februari al werden gecanceld, dat is dus geen goede maatstaaf.)
Edit: en geloof me, als je er niet tenminste een béétje goed voor stond gaat de steun je ook niet verder helpen want zo royaal is die nu ook weer niet.
Maar margrathea, je doet nu alsof de faillisementen bij bosjes binnenkomen. Dat is niet zo, in tegendeel. Het aantal faillisementen is gedaald tot het laagste punt in 20 jaar afgelopen oktober
https://www.parool.nl/nederland/corona- ... ~b53e1ab0/
Cookies schreef:Electra63 schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6094245/m ... zocht.html
Ook zo'n fijn gevolg van Social Media tegenwoordig.
Iedereen wordt maar bedreigd.
Ongelofelijk. Zou er soms nog een tweede virus heersen, waar je hersenverweking van krijgt. Terug naar fabrieksinstellingen: Neanderthaler of zo.
secricible schreef:Magrathea schreef:Goed nieuws dan, je moet ook kunnen aantonen dat je niet bepaalde schulden had of failliet was![]()
Maar margrathea, je doet nu alsof de faillisementen bij bosjes binnenkomen. Dat is niet zo, in tegendeel. Het aantal faillisementen is gedaald tot het laagste punt in 20 jaar afgelopen oktober
https://www.parool.nl/nederland/corona- ... ~b53e1ab0/
Electra63 schreef:Ik weet het niet, maar tijdens de 1e golf heeft een aantal MKB-ers/kleine zelfstandigen, direct geld uit het steunfonds ontvangen, zonder dat ze eerst bewijsstukken van omzetverlies, moesten tonen.
Zij hebben mij dit zelf verteld, zij waren daar zelf ook nl. verbaasd over. Sommigen waren heel blij, maar voor sommigen was het niet genoeg.
Ik vond het zelf apart, dat de controle achteraf plaats vond. Immers als de tegemoetkoming onterecht was, zie deze dan maar eens terug te krijgen.
Maar ik ben geen expert, ik geef aan wat ik gehoord of gelezen heb.
Maar ik geloof zeker dat er komende maanden veel horeca-zaken failliet gaan.
secricible schreef:Electra63 schreef:Besita,
Ik weet niet of er veel verschillen zijn in de steunmaatregelen van België en Nederland?
Ja. En ook verschil in maatregelen. Dus belgische bronnen is echt appels en peren met elkaar vergelijken.
besita schreef:secricible schreef:
Ja. En ook verschil in maatregelen. Dus belgische bronnen is echt appels en peren met elkaar vergelijken.
Wat de horeca betreft niet
dat gaat echt bijna gelijk op jullie hebben met de eerste golf een week eerder geopend maar met tweede golf een week eerder gesloten
Ik wil alleen aantonen dat de faillisementen echt niet minder gaan zijn ..daar zit gewoon vertraging van maanden op
Dimphyl schreef:[ [url=m/ODWR2W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze wordt gedeeld op facebook. Als dit echt is (kan verder nog niks vinden erover) is het wéér een fout..