Viruswaanzin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:02

Zo, dit is heftig: en meneer die wel heel erg uit z'n plaat ging wegens de mondkapjes.
https://www.tubantia.nl/enschede/mondka ... ~aa62d791/
Verschrikkelijk voor de mensen die hij lastig gevallen / bekogeld heeft. Maar ergens vind ik het ook wel een soort van triest voor zo'n man, dat hij hier blijkbaar helemaal niet mee kan dealen en van het padje raakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:04

Electra63 schreef:
Ik zit niet in de horeca, behalve om te eten of te drinken ;).
Ik bagatelliseer de problemen voor de horeca zeker niet.
Maar al voor Corona heb ik een aantal x gelezen, dat er teveel horecazaken zijn en dat dit tot problemen zal gaan leiden.

https://www.missethoreca.nl/horeca/nieu ... 1607025317

Maar dit is toch niet een probleem van de individuele ondernemer? Maar blijkbaar van steden en provincies die lukraak vergunningen uitdelen zonder na te denken of steden er wel van opknappen. Een crisis is dan niet het moment om te zeggen "joe, sorry, ondanks dat je misschien wel wat toevoegt gaan we je stuk laten gaan door onze eigen keuzes waar we nu op terugkomen". (iets toevoegt: dus niet 30 nutellazaakjes maar misschien een lunchroom met een volledig glutenvrij menu. een niche in de markt en waarschijnlijk niet volle bak elke dag of een getal van zes cijfers op de rekening maar wel een aanvulling op het aanbod.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:12

Als een horecazaak eind 2019 zelf al zijn broek amper kon ophouden en nu door Corona verder in de problemen is geraakt, moet je dan deze zaken overeind houden met de subsidies?
Terwijl ze zonder Corona, het ook niet hadden gered?

En of het dan een hippe vega-tent is of een kebab-zaak, moet niet uitmaken.

Er wordt ook misbruik gemaakt van deze tegemoetkomingen.

Maar van mij mag de horeca open en kan iedereen zelf zijn afweging maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:23

Ik ben het helemaal met je eens electra. Behalve je laatste zin, volgens mij heeft NL ondertussen wel bewezen niet zelf de afweging te kunnen maken. Ter bescherming van onze zorgmedewerkers, dicht houden die deuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:23

secricible schreef:
Ik ben het helemaal met je eens electra. Behalve je laatste zin, volgens mij heeft NL ondertussen wel bewezen niet zelf de afweging te kunnen maken. Ter bescherming van onze zorgmedewerkers, dicht houden die deuren.

Ja klopt.

Maar er wordt zoveel druk, zeker via Social Media, uitgeoefend om de horeca open te gooien, dat er straks geen draagvlak meer is.
Zo is het ook gegaan met de mondkapjes.
Zelfs het afsteken van vuurwerk wordt vergoelijkt, omdat de jeugd het zwaar heeft en niets te doen heeft.

Ik ben gelukkig geen minister, maar ik zou bijna de handdoek in de ring gooien, met zoveel kritiek.

Ik heb Griekse schoonfamilie; als je kijkt hoe het daar gaat met zo'n lockdown en met geen financiële reserves.....na alle ellende van de afgelopen jaren, zoals de extreme bezuinigingen, torenhoge schulden, hoge werkeloosheidscijfers, de grote stroom vluchtelingen, het instorten van het toerisme en de natuurrampen.

En je hebt daar als Nederlandse horeca-ondernemer of werknemer niets aan, maar het is zo slecht nog niet hier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:37

Electra63 schreef:
Als een horecazaak eind 2019 zelf al zijn broek amper kon ophouden en nu door Corona verder in de problemen is geraakt, moet je dan deze zaken overeind houden met de subsidies?
Terwijl ze zonder Corona, het ook niet hadden gered?

En of het dan een hippe vega-tent is of een kebab-zaak, moet niet uitmaken.

Er wordt ook misbruik gemaakt van deze tegemoetkomingen.

Goed nieuws dan, je moet ook kunnen aantonen dat je niet bepaalde schulden had of failliet was :j
Ook wordt er gekeken naar de verminderde omzet over 2019, dus als je toen al slecht liep krijg je echt niet zo makkelijk je geld. (Dit omdat sommige grote evenementen in januari en februari al werden gecanceld, dat is dus geen goede maatstaaf.)

Edit: en geloof me, als je er niet tenminste een béétje goed voor stond gaat de steun je ook niet verder helpen want zo royaal is die nu ook weer niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:24

Ik heb begrepen, dat de controles achteraf zullen plaatsvinden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:46

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:28

Electra63 schreef:
Ik heb begrepen, dat de controles achteraf zullen plaatsvinden.

Voor de eerste steunronde ja, daarna niet meer. Heb vorige week nog een bezwaarschrift ingediend omdat onze omzetdaling volgens de door hen opgevraagde documenten 28.9% was en niet 30%.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:21

Magrathea schreef:
Goed nieuws dan, je moet ook kunnen aantonen dat je niet bepaalde schulden had of failliet was :j
Ook wordt er gekeken naar de verminderde omzet over 2019, dus als je toen al slecht liep krijg je echt niet zo makkelijk je geld. (Dit omdat sommige grote evenementen in januari en februari al werden gecanceld, dat is dus geen goede maatstaaf.)

Edit: en geloof me, als je er niet tenminste een béétje goed voor stond gaat de steun je ook niet verder helpen want zo royaal is die nu ook weer niet.

Maar margrathea, je doet nu alsof de faillisementen bij bosjes binnenkomen. Dat is niet zo, in tegendeel. Het aantal faillisementen is gedaald tot het laagste punt in 20 jaar afgelopen oktober
https://www.parool.nl/nederland/corona- ... ~b53e1ab0/

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:26

Electra63 schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6094245/m ... zocht.html

Ook zo'n fijn gevolg van Social Media tegenwoordig.
Iedereen wordt maar bedreigd.

Ongelofelijk. Zou er soms nog een tweede virus heersen, waar je hersenverweking van krijgt. Terug naar fabrieksinstellingen: Neanderthaler of zo.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:29

secricible schreef:
Magrathea schreef:

Maar margrathea, je doet nu alsof de faillisementen bij bosjes binnenkomen. Dat is niet zo, in tegendeel. Het aantal faillisementen is gedaald tot het laagste punt in 20 jaar afgelopen oktober

Ja ho eens even, nu worden mijn reacties steeds gebruikt als antwoord op wat anders. Dat werkt niet zo. Ik verwees naar het feit dat er werd gesteld dat bedrijven die al op omvallen stonden ook steun kregen. Zo simpel is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:37

Cookies schreef:
Electra63 schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6094245/m ... zocht.html

Ook zo'n fijn gevolg van Social Media tegenwoordig.
Iedereen wordt maar bedreigd.

Ongelofelijk. Zou er soms nog een tweede virus heersen, waar je hersenverweking van krijgt. Terug naar fabrieksinstellingen: Neanderthaler of zo.

In het geval van mijn zusje, yes :j Lijkt er ernstig op :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:39

secricible schreef:
Magrathea schreef:

Oktober waren ze nog open
Nu komt er 3 maanden sluiting bovenop
Het is ook niet zo dat op dag 1 van je schulden er al dagvaardingen of deurwaarders boven je hoofd hangen daar gaan weken /maanden overheen
Door Corona mochten hier de deurwaarders bvb veel minder uitvoeren ,beslag mocht pas in zeer dringende gevallen ..deurwaarders zijn veel coulanter ( nu even althans ) door Corona
Met de steun hebben ze misschien enkele dringende zaken kunnen betalen zodat het zwaard nog redelijk hoog hangt maar met de drie maand sluiting alweer zakt het zwaard toch naar beneden ..
Beetje krom om te zeggen dat de faillisementen gezakt zijn dankzij corona ..ze hebben voorspeld om vanaf februari een heuse stijging aan faillisementen te gaan hebben

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:43

Ik weet het niet, maar tijdens de 1e golf heeft een aantal MKB-ers/kleine zelfstandigen, direct geld uit het steunfonds ontvangen, zonder dat ze eerst bewijsstukken van omzetverlies, moesten tonen.
Zij hebben mij dit zelf verteld, zij waren daar zelf ook nl. verbaasd over. Sommigen waren heel blij, maar voor sommigen was het niet genoeg.

Ik vond het zelf apart, dat de controle achteraf plaats vond. Immers als de tegemoetkoming onterecht was, zie deze dan maar eens terug te krijgen.

Maar ik ben geen expert, ik geef aan wat ik gehoord of gelezen heb.

Maar ik geloof zeker dat er komende maanden veel horeca-zaken failliet gaan.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 04-12-20 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:44

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:48

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:49

Besita,
Ik weet niet of er veel verschillen zijn in de steunmaatregelen van België en Nederland?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:10

Electra63 schreef:
Ik weet het niet, maar tijdens de 1e golf heeft een aantal MKB-ers/kleine zelfstandigen, direct geld uit het steunfonds ontvangen, zonder dat ze eerst bewijsstukken van omzetverlies, moesten tonen.
Zij hebben mij dit zelf verteld, zij waren daar zelf ook nl. verbaasd over. Sommigen waren heel blij, maar voor sommigen was het niet genoeg.

Ik vond het zelf apart, dat de controle achteraf plaats vond. Immers als de tegemoetkoming onterecht was, zie deze dan maar eens terug te krijgen.

Maar ik ben geen expert, ik geef aan wat ik gehoord of gelezen heb.

Maar ik geloof zeker dat er komende maanden veel horeca-zaken failliet gaan.

Ja, dat zeg ik toch ook. In de eerste golf moest het allemaal vlug vlug, vanaf de tweede steunronde is er meer controle gekomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:11

Electra63 schreef:
Besita,
Ik weet niet of er veel verschillen zijn in de steunmaatregelen van België en Nederland?

Ja. En ook verschil in maatregelen. Dus belgische bronnen is echt appels en peren met elkaar vergelijken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:15

secricible schreef:
Electra63 schreef:
Besita,

Ja. En ook verschil in maatregelen. Dus belgische bronnen is echt appels en peren met elkaar vergelijken.

Wat de horeca betreft niet
dat gaat echt bijna gelijk op jullie hebben met de eerste golf een week eerder geopend maar met tweede golf een week eerder gesloten

Ik wil alleen aantonen dat de faillisementen echt niet minder gaan zijn ..daar zit gewoon vertraging van maanden op

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:38

besita schreef:
secricible schreef:

Wat de horeca betreft niet
dat gaat echt bijna gelijk op jullie hebben met de eerste golf een week eerder geopend maar met tweede golf een week eerder gesloten

Ik wil alleen aantonen dat de faillisementen echt niet minder gaan zijn ..daar zit gewoon vertraging van maanden op

Ik bedoelde of er veel verschil is in de financiele steunmaatregelen?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 22:10

Afbeelding

Deze wordt gedeeld op facebook. Als dit echt is (kan verder nog niks vinden erover) is het wéér een fout..

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:16

Ik hoop het niet nee. Vorige week zaterdag was ik nog op schiphol rond een uur of 2. Toen was het gelukkig helemaal leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:22

Dimphyl schreef:
[ [url=m/ODWR2W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze wordt gedeeld op facebook. Als dit echt is (kan verder nog niks vinden erover) is het wéér een fout..

Laat ze eerst maar bewijzen dat het echt van vandaag was.. Geloof dat soort Facebook posts nooit zo.
Daarbij waren de beelden van Black friday toch net zo? Idd een dikke vinger naar de horeca.