Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:44

Ik heb over 20 kilo ook zo'n 9 maanden gedaan inderdaad. Ik eet nu ook niet heel veel anders, dat is meer ipv 2x per week 1 blokje chocola wat vaker, en ipv 40 gram risotto bij een maaltijd 60 gram bijvoorbeeld. Dit werkt voor mij, nadeel is mogelijk dat je wel wat minder snel resultaat ziet. Ik heb wel het gevoel dat ik dit zo 'voor altijd' volhoud.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:31

BarbaraNova schreef:
Marielle, is die PT niet superzwaar? Collegaatje van me had ook een PT een tijd en moest zelfs overgeven zo pittig waren de trainingen. Was echt beetje te denk ik...

Dat klinkt wel heftig ja :')
Nee hij bouwt het gewoon heel rustig op. Nu we buiten sporten is dat stukje hardlopen erbij gekomen wat mij niet zo ligt en waar ik weinig conditie voor heb maar dan vraagt hij als ik het rondje gehad heb ook wel of het gaat enzo. :)) En mocht er iets niet gaan of je hebt ergens last van dan kan je dat ook zo aangeven. Toevallig de vorige keer nog gezien dat degene voor mij nog niet klaar was en die had wat last van de knieën, dan is het ook gewoon klaar met bepaalde oefeningen. Tuurlijk motiveert hij tijdens de oefeningen weleens maar forceren of je over de toeren jagen, nooit. :n Ik zie het echt als een soort luxe, wel naar de sportschool maar ik heb er 0,0 verstand van dus ik heb iemand die de hele training voor mij bepaald en 'in elkaar zet'. Vervolgens in alles wat ik doe kijkt hij of ik wel de juiste houdingen aanneem en de juiste spieren aanspreek etc en ik vind het ook oprecht leuk en gezellig op die manier. Denk dat ik me ontzettend verloren zou voelen in mijn eentje in een sportschool en dat ik daar geen lol in zou hebben.

Hier vandaag 5 km gewandeld met het idee dat ik dan vanavond nog even op Louie spring.

Sandra dat is jammer maar je was erg goed bezig, hopelijk kan je dat binnenkort weer oppakken.
Roos inmiddels vast flink aan de Foxy geweest :D
Arabella wat een gezellige beestenboel zo bij elkaar, hier al moeite/onmogelijk om 2 leuk op de foto te krijgen, dus hoe je dat doet met 4 :))

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:36

Ik vind het knap met een pt. Ik ben iemand die vaak vol erin gaat en na 6 maanden met lichamelijke klachten loopt.
Voor mij dus alleen nog maar wandelen en zwemmen.

Hoe ik dt doe? Zit en blijf zit er goed in. Ik heb ze allemaal hun gehoorzaamheid geleerd (behalve de maltheser). Dus ze zien mij allemaal als hun baas en ze moeten regelmatig zitten en wachten haha.
Bij deze foto wilden ze heel graag eruit :+ maar ze mogen niet zelf uit de auto springen haha.

Afbeelding

Deze foto was bv aan het begin van een heide wandeling. Toen voor de zekerheid de riemen er maar omgelaten. En heel snel foto's maken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:15

Die honden zijn echt leuk!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:17

Maar of dat duurzaam is, moet ook nog blijken.. Uiteindelijk moet je met elk dieet ooit eens stoppen en op gewicht gaan blijven. Hoe dan ook ga je groeien als je meer gaat eten dan je dagelijks zou moeten eten. Dat werkt met elk dieet of levensstijl hetzelfde.

20 kilo over 9 maand vind ik niet heel langzaam..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:46

Hier is het 18.5 in 5 maanden.
Eten zoals vroeger zal ik niet meer gaan doen. Dan heb ik honger en buikpijn. Wil ik beide niet.

Ik heb nu zoveel lekkere recepten en ik mis bv de rijst in mijn gerechten niet. Waarom zou ik het er dan weer bij eten.
Wel zal ik later weer langzaam gaan opbouwen in kh en uiteindelijk kh arm of beperkt gaan eten. Als dat goed gaat. Lukt dat niet, dan kan ik beter zo blijven eten als nu.
Ik eet veel meer groenten dan voorheen.
Ik zal in de toekomst best een enkele keer eens wat slechts pakken, maar dan met mijn volle verstand en ervoor kiezen daarna een hele tijd weer superstreng keto te gaan eten om zo min mogelijk last van de effecten te hebben.

Maar iedereen doet hier in het topic wat werkt voor die persoon. En dat is belangrijk!!

Zometeen weer lekker stampot maken :9
Aanvraagje van mijn moeder : zuurkoolstampot.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:55

Ik probeer alles met mate te eten en sneller naar m’n gevoel te luisteren. Ook gezondere keuzes maken qua eten. Dus ipv een koekje een stukje fruit. Frisdrank alleen met feestjes, mis het ook niet.
Koekjes, chips enzo hebben we nooit in huis, behalve met visite. En we proberen lekkere en gezonde recepten uit :).

En net geklommen na 2 weken. Was ff flink inkomen :') . Donderdag weer, willen het weer wat meer oppakken.

Butterfly

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 20:59

Dat vind ik zo mooi aan dit topic: iedereen doet wat voor haar (hem heb ik nog niet gespot geloof ik haha) werkt en elk lichaam werkt ook gewoon anders.
Zelf volg ik Celien van HealthyHabits op Instagram en om te spieken ben ik lid van de Facebookgroep van hun nieuwe app. Juist omdat zij zich zo inzet voor een gezonde levensstijl die ook vol te houden is, en zowel mijn man als ik daar wel achter staan.

Trouwens, we zitten al op 182 pagina's zonder te verzanden in eetlijstjes *\%/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:04

Jaaaa echt een fijn topic dit! Ik vind het echt top dat iedereen hier ook in haar waarde wordt gelaten in de methode die ze kiest :) Ik haal veel motivatie uit dit topic en ik vind het leuk dat iedereen er voor elkaar is en de moeite neemt op elkaar te reageren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:04

Yeah *\o/* !

Jaa zeker mooi! En als je een baal periode hebt dan kan je dat hier ook kwijt!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:15

Er is geen lichaam en vooral ook geen geest gelijk, dus een dieet werkt voor een ieder weer anders..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:21

Dat zeker vulina!!!

Afbeelding

Stampot voorraad is weer aangevuld..... dat wordt vaak stampot eten deze week :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:01

Lekker!

Ik ga deze week zelf stoofpotje maken. Eerst de HF gerechten opeten en daarna lekker aan de stoofpot *\o/* .

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:06

Dit is inderdaad een fijn topic. Heb me niet direct 'durven' melden en las en keek hier en daar wat mee terwijl ik zoekende was naar hoe ik het anders ging doen. Juist je eigen manier is heel prettig, hier een wat lastige eter dus aan 'perfecte' eetlijstjes ga ik simpelweg niet voldoen, maar wel aan wat voor mij goed voelt en wat voor mij ook gewoon werkt.

Arabella wederom superleuke foto, goed afgericht dus! :D En wat ben jij veel afgevallen zeg.
Esther lekker geklommen, hoor je toch niet super vaak heb ik het idee. Heb het ooit vanuit (middelbare) school gedaan in Kardinge Groningen binnen op de meest simpele wand, ik vond dat stiekem best spannend al. :')

Hier vanavond nog even op Louie gesport maar dat was toch wel pittig. Heb na 20 min moeten stoppen toen voelde en hoorde ik een hartslag aan beide kanten van mijn keel kloppen. Ga er ook behoorlijk van zweten en loop rood aan, ben blij dat dat iets is wat je thuis doet, word er niet knapper van. :')

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:07

Oh maar ik bedoelde ook niet dat het ‘zo moet’, meer wat mijn eigen ervaring met mijn lijf is. En omdat Vulina zei dat 20+ anders niet zou lukken reageerde ik :) maar absoluut ieder zn methode, het is al lastig zat zonder meningen van anderen. Geldt voor alles eigenlijk, afvallen, paardrijden, opvoeden... beetje hulp en erover praten is goed maar je moet vooral je eigen gevoel volgen :j

Ik vind dit ook echt een leuk topic en heel knap hoe ieder hier zijn of haar manier heeft om bezig te zijn met gewicht!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:10

Bedankt voor jullie tips wat ontbijt betreft.

Vanavond toch even een flinke emotie-snaai moment gehad. Baal er wel van, maar morgen weer een dag.

Ik wil van de week eens proberen om bananenbrood te maken. Kijken of het lukt :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:12

Bananenbrood wil ik ook gaan bakken. Ideaal nu ik vakantie heb :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:18

Ik heb nu ook spontaan zin in bananenbrood :') even wachten tot ik weer een keuken heb :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:20

Es_ther schreef:
Bananenbrood wil ik ook gaan bakken. Ideaal nu ik vakantie heb :D

Ik wil ook vakantie <3 _/-\o_
Geniet ervan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:23

Straks worden we nog bakkers in plaats van bokkers :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:26

Heel Bokt Bakt :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:31

Ryder schreef:
Oh maar ik bedoelde ook niet dat het ‘zo moet’, meer wat mijn eigen ervaring met mijn lijf is. En omdat Vulina zei dat 20+ anders niet zou lukken reageerde ik :) maar absoluut ieder zn methode, het is al lastig zat zonder meningen van anderen. Geldt voor alles eigenlijk, afvallen, paardrijden, opvoeden... beetje hulp en erover praten is goed maar je moet vooral je eigen gevoel volgen :j

Ik vind dit ook echt een leuk topic en heel knap hoe ieder hier zijn of haar manier heeft om bezig te zijn met gewicht!

Ik zei niet dat het anders niet zou lukken ;)
Voor veel mensen die veel moeten afvallen is motivatie het belangrijkste stukje in het proces, en dat krijg je meestal uit positief resultaat. Ik merk dat nu ook echt aan mezelf, ik dacht eerst steeds; ik moet 30 kilo kwijt, dat lukt me nooit.. dus laat maar.. Nu dik 20 kilo later lijkt 10 kilo iesiepiesie :D

Het zegt natuurlijk niet, dat het voor iedereen zo werkt. De 1 zweert bij shakes, de ander bij KHA en de ander sport 20 uur per week. Allemaal dikke prima :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:31

arabella2000 schreef:
Dat zeker vulina!!!

[ [url=m/Dbatlc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stampot voorraad is weer aangevuld..... dat wordt vaak stampot eten deze week :+

Wat is het precies?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:55

Gekookte bloemkool, met de stafmixer erdoor. Kruidenroomkaas erbij. Weer met de staafmixer tot het een puree is en dan nog zuurkool erbij en spekjes :9

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:23

Marielle, dat klinkt idd een stuk beter.
Welke sportschool train jij? Ik hier in Brielle ZH maar daar laten ze me toch vaak erg aan mijn lot over dus misschien is een PT inderdaad wel wat...

Ben wel echt heel blij met jullie ervaringen enz hier, steek er een hoop van op...