Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mano88 schreef:Ik heb even een beetje terug zitten lezen en zie dat veel van jullie calorieën tellen/bijhouden. Nu heb ik er al 14 jaar aan jojo'en en (crash) diëten opzitten en wil eigenlijk weer terug naar intuïtief eten (https://www.intuitiveeating.org/10-principles-of-intuitive-eating/).
Zijn er meer mensen bezig met het opzij zetten van de dieet mentaliteit?

En weeg momenteel zo'n 67 kg, waarvan 5-7 kg te veel. Bij mij zit alles op mijn buik (vrij dunne benen en armen), dus ik voel me hier echt niet prettig bij. Ik beweeg niet heel erg veel dus mijn onderhoud komt uit op tussen sedentary en light excercise :
 En weeg momenteel zo'n 67 kg, waarvan 5-7 kg te veel. Bij mij zit alles op mijn buik (vrij dunne benen en armen), dus ik voel me hier echt niet prettig bij. Ik beweeg niet heel erg veel dus mijn onderhoud komt uit op tussen sedentary en light excercise :
 (zoals bovenstaand lijstje en want die zit rond de 2300 kcal).
 (zoals bovenstaand lijstje en want die zit rond de 2300 kcal). 
 Het is meer dat sommige mensen 1500-1600 kcal eten en dat dan 1 maand doen en zo'n honger hebben dat ze het na die maand er weer bij eten.
 Het is meer dat sommige mensen 1500-1600 kcal eten en dat dan 1 maand doen en zo'n honger hebben dat ze het na die maand er weer bij eten.  

, 30 min online training
  , 30 min online training                                                         
 ) en een 45 min lowerbody online training
 ) en een 45 min lowerbody online training                                                         

Nee maar netjes hoor!
 Nee maar netjes hoor! 

) was die 4 al een heel iets. Als ik eenmaal begin kan ik zo lastig stoppen
 ) was die 4 al een heel iets. Als ik eenmaal begin kan ik zo lastig stoppen  

Misschien nog iets van groenten toevoegen aan de maaltijden?
 Misschien nog iets van groenten toevoegen aan de maaltijden?