Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:karuna schreef:Het advies is niet voor niks bij niezen, of hoesten of koorts blijf thuis. Lijkt erop dat nu uitgegaan wordt voor de zekerheid van klachten behandel je als corona dus thuisblijven.
Het advies is: verkoudheid of verhoging tot 38C én contact gehad met een patient of in een gebied geweest: bel geen huisarts maar blijf thuis en ziek uit
Dus niet bij óf niezen óf hoesten óf koorts..
Wel als je hoger dan 38C hebt én je moet hoesten, of 38C én je bent benauwd, dan moet je de huisarts bellen
IMJ schreef:_Penotti schreef:.
Dus inderdaad, wat snotteren is niet de griep of corona waar mensen dan mee besmet worden.
.
Nou ja.. helaas dus wel.
Meerdere mensen hadden wat luchtwegklachten en dat bleek corona..
Of een nachtje koorts..
BeFunny schreef:Ik vind dus eigenlijk dat je beter je hoofd koel kunt houden. Met beide benen op de grond. Zorgen dat je bestand bent tegen koorts en als je dat niet bent dat je voor jezelf de juiste maatregelen neemt. En verder gewoon doen wat je altijd doet
BeFunny schreef:Ik vind dus eigenlijk dat je beter je hoofd koel kunt houden. Met beide benen op de grond. Zorgen dat je bestand bent tegen koorts en als je dat niet bent dat je voor jezelf de juiste maatregelen neemt. En verder gewoon doen wat je altijd doet
mag schreef:Maar t gaat er toch niet om wat je zelf wilt? Als het RIVM zegt dat je thuis moet blijven mag je dat dan negeren?
BeFunny schreef:Er is niets mis met scherper omgaan met hygiëne. Dat zegt volgens mij ook niemand. Ik denk alleen dat veel mensen zich verkijken op de griep en te heftig reageren op Corona. Het Corona virus geeft in ver uit de meeste gevallen milde klachten.
Dat juffen en meesters verzocht wordt thuis te blijven vind ik opzich ook een goede stap.
Je houd het virus echter met geen mogelijkheid tegen als mensen met klachten gewoon drukke festivals mogen bezoeken. In de spits met ov kunnen reizen etc. Het virus gaat dan als een lopend vuurtje.
Wil je het echt tegenhouden zul je verregaande maatregelen moeten nemen en daar zit het overgrote deel niet op te wachten. Mij is het om het even, ik werk voornamelijk vanuit huis. Verder heb ik weinig last van stress en geniet ik ook nog eens van aardig wat vrije tijd. Ik zit dat virus makkelijk uit.
Ik denk dat het punt wat ik probeer te maken niet duidelijk is
MizzMontana schreef:BeFunny schreef:Er is niets mis met scherper omgaan met hygiëne. Dat zegt volgens mij ook niemand. Ik denk alleen dat veel mensen zich verkijken op de griep en te heftig reageren op Corona. Het Corona virus geeft in ver uit de meeste gevallen milde klachten.
Dat juffen en meesters verzocht wordt thuis te blijven vind ik opzich ook een goede stap.
Je houd het virus echter met geen mogelijkheid tegen als mensen met klachten gewoon drukke festivals mogen bezoeken. In de spits met ov kunnen reizen etc. Het virus gaat dan als een lopend vuurtje.
Wil je het echt tegenhouden zul je verregaande maatregelen moeten nemen en daar zit het overgrote deel niet op te wachten. Mij is het om het even, ik werk voornamelijk vanuit huis. Verder heb ik weinig last van stress en geniet ik ook nog eens van aardig wat vrije tijd. Ik zit dat virus makkelijk uit.
Ik denk dat het punt wat ik probeer te maken niet duidelijk is
Als je naar de cijfers van Zuid-Korea kijkt waar veel meer mensen getest worden dan klopt het wel dat het overgrote deel nauwelijks of alleen milde klachten heeft.
Helemaal tegenhouden gaat ook niet lukken, vertragen hopelijk wel.
De drastische maatregelen zoals in Italië zit niemand op te wachten, dat snap ik. Maar de gevolgen van de uitbraak voor de druk op de zorg wil je ook voorkomen.
Hoe dat dan het beste kan weet ik ook niet. Maar achteroverleunen en het maar laten gebeuren lijkt me ook niet de juiste optie.
Vraag het me gewoon af, wanneer doe je het goed? Alleen specifieke gevallen in quarantaine? De hele sociale omgeving van die betreffende personen? Het hele dorp? De provincie?
Gaan er in Nederland meer maatregelen getroffen worden als het aantal besmettingen oploopt? Zo ja welke maatregelen?
sureido schreef:Ik vind het stront vervelend dat de uni hier even een mailtje stuurt met: thuisblijven met een kuchje ook bij tentamens, maar verder totaal niet informeert wat je moet doen als je niet naar je tentamen mag gaan door hoesten. Of wat er gebeurt als dadelijk de universiteit sluit. Heb volgende week al het eerste tentamen. Geef even wat informatie voor ik voor Jan met de korte achternaam nu aan het studeren ben.
sureido schreef:Ik vind het stront vervelend dat de uni hier even een mailtje stuurt met: thuisblijven met een kuchje ook bij tentamens, maar verder totaal niet informeert wat je moet doen als je niet naar je tentamen mag gaan door hoesten. Of wat er gebeurt als dadelijk de universiteit sluit. Heb volgende week al het eerste tentamen. Geef even wat informatie voor ik voor Jan met de korte achternaam nu aan het studeren ben.
karuna schreef:Ha hij is nu op de radio geweest kennelijk. Die woont normaal hier in de buurt. En als fitte man echt heel erg beroerd geweest.
_Penotti schreef:Dat kan het zijn, maar hoeft dus niet. Nu is er paniek om elke kuch.
En dan gaat een werkgever waar niet thuisgewerkt kan worden echt niet zeggen blijf maar lekker thuis.
Daarnaast geloof ik niet dat je het uit kunt gaan bannen.
Carona gaat echt nog wel vaker terugkomen. Dat heeft zich hier nu gevestigd. Met wat warm weer zal het waarschijnlijk wel op de achtergrond verdwijnen om dan in de winter weer toe te slaan.
Wellicht nog veel harder. Want dan is het gepaniek van nu er in eerste instantie niet.
En dan gaan er langzaamaan mensen anti stoffen tegen krijgen en zal het gaan worden zoals een gewone griep.
tiwi1969 schreef:sureido schreef:Ik vind het stront vervelend dat de uni hier even een mailtje stuurt met: thuisblijven met een kuchje ook bij tentamens, maar verder totaal niet informeert wat je moet doen als je niet naar je tentamen mag gaan door hoesten. Of wat er gebeurt als dadelijk de universiteit sluit. Heb volgende week al het eerste tentamen. Geef even wat informatie voor ik voor Jan met de korte achternaam nu aan het studeren ben.
Wat betreft de mogelijkheid tot inhalen heb je helemaal gelijk, dat zouden ze best kunnen aangeven.
Maar studeren doe je toch nooit voor Jan met de korte achternaam? Wat je nu leert blijft toch wel langer hangen dan de datum van je geplande tentamen?
tiwi1969 schreef:sureido schreef:Ik vind het stront vervelend dat de uni hier even een mailtje stuurt met: thuisblijven met een kuchje ook bij tentamens, maar verder totaal niet informeert wat je moet doen als je niet naar je tentamen mag gaan door hoesten. Of wat er gebeurt als dadelijk de universiteit sluit. Heb volgende week al het eerste tentamen. Geef even wat informatie voor ik voor Jan met de korte achternaam nu aan het studeren ben.
Wat betreft de mogelijkheid tot inhalen heb je helemaal gelijk, dat zouden ze best kunnen aangeven.
Maar studeren doe je toch nooit voor Jan met de korte achternaam? Wat je nu leert blijft toch wel langer hangen dan de datum van je geplande tentamen?