Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SunReggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:09

Nele80 schreef:
Ik heb vroeger zelf nog voedingsadvies gegeven maar iemand iets uitleggen is veel gemakkelijker dan het zelf doen. Ik ken mijn valkuilen heel goed, maar ja ... .

Dit is zo herkenbaar! Voor een ander weet ik het altijd heel goed... :o

En dank voor het welkom!

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:12

Dat zal ik eens proberen, ik lust dat allemaal hoor maar heel eerlijk niets is zo lekker als chips. maar de laatste zak is leeg. nu heb er enkel nog die kids in de winkel gekozen hebben. Ik zal een beetje moeten afkicken vrees ik.

kiwiwitje

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:17

Hier is t vooral dat ik iets hartigs wil. Dus dan doen we komkommer en tomaatjes en dan plakjes worst of blokjes kaas erbij. En gewoon niet teveel. Kaas werkt voor mij qua hartigheid wel.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:25

Heb je weleens de mini rijstwafels geprobeerd van snack a jacks? Misschien qua koolhydraten ook niet heel geweldig maar altijd beter dan chips natuurlijk :j .

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:25

Lieke, gave foto.

Escamilla,hoe gaat het met je keel?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:28

Denk dat het een stuk lastiger is als je samenwoont en kinderen hebt. Ik zou ook mee snoepen namelijk. :+

Maar ik zou inderdaad gaan voor gezonde alternatieven zoals komkommer, paprika, kleine tomaatjes. :9

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:32

Rijstwafel heb ik nog niet geprobeerd. Bevat dat behalve kh iets nuttig qua voedingsmiddelen?

Eten moet gewoon minder belangrijk worden. Nu leef ik om te eten, dat probeer ik om te wisselen naar eten om te leven. Gewoon een normale portie gezonde voeding en dan iets anders leuk proberen te doen. Nu is vooral het eten leuk en komt te rest er maar bij. Zo eet ik deze middag kip en een slaatje en ook broccoli. Daarna doe ik met de kids een leuke fietstocht. Zo zal ik proberen plezier te vinden in andere zaken dan eten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:11

Oh, ik leef ook om te eten hoor. Dat zal er ook nooit uit gaan. Eten is gewoon echt een 'hobby' van me. Maar ik probeer gewoon heerlijke gezonde alternatieven te vinden ipv het ongezonde. Zo net een Kaiser broodje met zalm, rucola en philadelphia gegeten. :9 Nou, dan ben ik gewoon echt gelukkig als ik dat mag eten haha.

Ik denk dat iedereen hier wel van eten houd. Anders waren we natuurlijk allemaal wel maatje 36.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:13

Haha ik houd ook heel erg van eten. Daarom is het ook uit de hand gelopen :")

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:15

Zelfde hier... Dol op eten en is voor mij ook wel een gezelligheidsdingetje. Voor mij is het vooral de kunst geweest om hier echt de balans in te vinden maar dat gaat elke dag beter gelukkig :D . En inderdaad ik kan tegenwoordig (bijna) net zo genieten van een bakje rauwkost met hummus dan een bakje chips. Is ook hoe lastig je het jezelf wil maken denk ik.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:21

Ik heb gisteravond ook komkommer gegeten met tatziki dip. En dan natuurlijk niet meer dip dan komkommer ;) kan ik net zo van genieten als een handje chips.

Net 550 kcal verbrandt met twee body combat lessen.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:31

luuntje schreef:
Lieke, gave foto.

Heel lief dat je het vraagt!!! Het is nogsteeds gevoellig, maar gaat gelukkig de goede kant op. Ik heb wel een zweertje dichtbij de wond en die doet eigenlijk op het moment het meeste pijn. Vooralsnog zijn koude dingen het fijnste om te eten, maar probeer s'avond wel een beetje normaal avond te eten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:22

Escamilla schreef:
luuntje schreef:
Lieke, gave foto.

Heel lief dat je het vraagt!!! Het is nogsteeds gevoellig, maar gaat gelukkig de goede kant op. Ik heb wel een zweertje dichtbij de wond en die doet eigenlijk op het moment het meeste pijn. Vooralsnog zijn koude dingen het fijnste om te eten, maar probeer s'avond wel een beetje normaal avond te eten

Fijn om te horen. Kunnen ze nog iets doen met het zweertje?

Bij mij is het privé training geworden. Je moet je inschrijven en de lessen zijn buiten. Ik was de enige op dit uur.

Het is een kwartier lopen naar het park (park voor mijn huis zelfs haha) en toen vooral krachttraining gedaan. Ik weet de namen niet zo goed van de kerk oefeningen maar squatten, crunch? boxen, planken, etc

Lichamelijk ging het wel goed maar ik heb mijn ademhaling niet goed onder controle waardoor ik een paar keer best licht in mijn hoofd werd.

Maar uiteindelijk de smaak te pakken.

Toen weer kwartier terug gelopen en op de fiets naar huis toe.

Nu even thuis de ventilator aangezet even even rustig op temperatuur komen voor ik ga douchen.

Heb enorm genoten! Natuurlijk wel bij de fysiotherapeut op de fitnessapparatuur getraind maar dit is toch leuker. :+:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:19

Klinkt goed Magda! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:14

Zeker. Vrijdag weer bij de fysiotherapeut en dan maandag weer lekker buiten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:06

Zijn er hier mensen die myfitnespal gebruiken? Ik heb het ingesteld en kom op 1650 kcal uit. Dat vind ik persoonlijk erg weinig, gezien mij ook is aangeraden door de diëtiste om tussen de 1700-1800 te gaan zitten. Hoe kan ik dat aanpassen? Wil de app eigenlijk wel gebruiken omdat deze mooi gekoppeld kan worden aan mijn smartwatch :P

Volgens mijn horloge zit mijn BMR op 1700. Dus is 1650 kcal te weinig... Wil niet dezelfde fout maken als toen om eronder te gaan zitten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 06:09

Bij instellingen kan dat. :) (op je profiel revhtsboven)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:11

Neverland schreef:
Bij instellingen kan dat. :) (op je profiel revhtsboven)

Dankje!

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:56

Trots op mezelf. Gisteren rond middag kreeg ik hoofdpijn (soort mini migraine van de stress). Ik heb geen ijsje of chips gegeten. Wel een nectarine (en 2 pijnstillers).
Dit is misschien maar iets klein maar voor mijn zelfvertrouwen is dit wel goed. Nu op naar het weekend.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:30

@Nele80: wat goed! :)

Vanmorgen toch op de weegschaal gaan staan, benieuwd wat er van de BBQ al af is. En zit nu in totaal keurig op -1,9kg! Dus alles van de BBQ is er weer af :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:35

Goed bezig allebei! Ik dacht dat ik gister een goede dag had gehad, na het invoeren van mijn avondeten zat ik op 1673 kcal. Dacht ik. Want ik was vergeten iets in te voeren, bedacht ik toen ik 's avonds in bed lag. Kwam ik alsnog op 1900 uit. :+ Nog steeds geen ramp, maar ik was net zo trots op mezelf. :')

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:48

Hoi, mag ik hier meepraten?

Ik ben inmiddels 31 en werk al jaren in de paarden en eigenlijk daardoor altijd wel 'strak' geweest.
167m met een gewicht van 57 ongeveer en gewoon geen vetjes, maar veel spier.
Nu word ik wat ouder en merk ik dat ik toch her en der wat vetrolletjes krijg en denk dat er inmiddels ook wel een kilo of 3 bij zit, die ik er graag weer af wil.

Probleem is dat ik wel hele lange, intensieve dagen maak en voor m'n gevoel wel 'veel' eten nodig heb.
Voorbeeld:

Ik begin 's ochtends om half 7 met een uur paarden naar de wei lopen en daarna 20 stallen te mesten en opstrooien e.d. Om 10 uur drinken we dan koffie. Ik red die ochtend echt alleen op 4 boterhammen met eiwitrijk beleg. Heb wel eens geprobeerd om er 3 te eten, maar dan val ik rond 9 uur bijna om.
Nouja, om 10 uur eet ik zo weer 2 broodjes weg, want daarna ga ik rijden en tussen de middag weer dat land wisselen.
En zo de hele dag door..

Ben geen snoeper, maar eet wel graag kaas en brood. -O-

Ook geen idee hoeveel ik zou mogen eten op een dag. Myfitnesspal zegt 1850, maar denk dat ik dat dus never nooit red. :+

edit.

Ik ben wel een goede groente eter hoor, lijkt nu alsof ik alleen brood en kaas eet, maar leef verder ook op salades met kikkererwten, linzen, spinazie, tomaten, paprika, avocado, hummus, huttenkase, wortel, couscous, kip e.d. Niet allemaal tegelijk natuurlijk. :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:51

Hier veel vocht op het moment volgens de weegschaal :( +0.3 kg tov zondag, en 41.4% vocht terwijl dat normaal onder de 40 is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:04

Rytm schreef:
Hoi, mag ik hier meepraten?

Ik ben inmiddels 31 en werk al jaren in de paarden en eigenlijk daardoor altijd wel 'strak' geweest.
167m met een gewicht van 57 ongeveer en gewoon geen vetjes, maar veel spier.
Nu word ik wat ouder en merk ik dat ik toch her en der wat vetrolletjes krijg en denk dat er inmiddels ook wel een kilo of 3 bij zit, die ik er graag weer af wil.

Probleem is dat ik wel hele lange, intensieve dagen maak en voor m'n gevoel wel 'veel' eten nodig heb.
Voorbeeld:

Ik begin 's ochtends om half 7 met een uur paarden naar de wei lopen en daarna 20 stallen te mesten en opstrooien e.d. Om 10 uur drinken we dan koffie. Ik red die ochtend echt alleen op 4 boterhammen met eiwitrijk beleg. Heb wel eens geprobeerd om er 3 te eten, maar dan val ik rond 9 uur bijna om.
Nouja, om 10 uur eet ik zo weer 2 broodjes weg, want daarna ga ik rijden en tussen de middag weer dat land wisselen.
En zo de hele dag door..

Ben geen snoeper, maar eet wel graag kaas en brood. -O-

Ook geen idee hoeveel ik zou mogen eten op een dag. Myfitnesspal zegt 1850, maar denk dat ik dat dus never nooit red. :+

edit.

Ik ben wel een goede groente eter hoor, lijkt nu alsof ik alleen brood en kaas eet, maar leef verder ook op salades met kikkererwten, linzen, spinazie, tomaten, paprika, avocado, hummus, huttenkase, wortel, couscous, kip e.d. Niet allemaal tegelijk natuurlijk. :D

Weet je wat je BMR is? Dus wat je lichaam minimaal verbrandt als je de hele dag op een stoel zit? Want dat is wat ik je zou aanraden om minimaal te eten. En als ik zie hoeveel je beweegt, is 1800 misschien ook wel erg weinig.

Ik vind MFP sowieso erg laag zitten in kcal, dus ik heb 100-200 kcal erbij opgeteld. Maar ik heb een voedingsschema van de diëtiste die mij aanraadde om tussen de 1700-1800 kcal te gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:31

Zo, ik moet broodnodig even bijlezen.. Jullie gaan hard!

@Escamilla geopereerd.. Gaat het nu wel weer goed?

@gaucho 1x per week boodschappen doen lijkt me echt wel beter. Hier al regelmatig met vriend over gehad, maar we komen er steeds niet toe |o

Ha @magda90! Long time no see! Ik heb welgeteld één dag in de groepsapp gezeten en vond het zo'n kippenhok dat ik er weer uit ben gegaan :') Is het daar nu wat rustiger of nog niet? En hoe gaat het bij jou met afvallen??

@Zertab een keer een paar koekjes eten noem ik geen alles-of-niets-mentaliteit. Ik heb van 't weekend ook gewoon friet op. Kunst is om het te compenseren of in ieder geval niet boven je calorieëndoel uit te komen. Maar dat weet je allemaal best, volgens mij.

@Anna_Dani jij gaat ook lekker hè! Goed bezig! _/-\o_ En @Neverland ook! Mooi om te lezen! En ach, ik sta soms ook wat langer stil op hetzelfde gewicht.. en dan een poosje later gaat het toch weer naar beneden. Soms lijkt het ook een beetje alsof je lichaam gewoon even moet wennen aan de nieuwe status quo.

Welkom terug @Achterom. Ik herken je verhaal wel, aan het begin werd ik ook zwaarder toen ik van niet sporten naar flink sporten ging. Probeer niet al te veel te fixeren op de weegschaal. Dat is ook maar een getal. Als jij merkt dat je kleding losser begint te zitten, gebeurt er dus wel degelijk iets. Het belangrijkste is dat het vet plaats gaat maken voor spieren :j Komt goed!

Wauw @oji, mooi resultaat voor de eerste week :oo Ik wilde inderdaad ook wielrennen roepen, maar als je je fiets nergens kwijt kan is dat niet ideaal. Skeeleren is dan ook best leuk :j Of thuis een workout doen op tv?

Welkom @SunReggae je bent al super onderweg! Voor mij was/is dit topic wel echt mega motiverend. Hoewel ik nu wat minder actief ben geweest. De moeilijkste weken aan het begin heb ik wel goed doorstaan doordat ik wist dat hier nog meer mensen waren die met hetzelfde worstelden. Dat hielp mij om vol te houden. Hopelijk jou ook! :):)

Welkom @Nele80, herkenbaar verhaal. Weet je voor jezelf waarom je 's avonds zo'n behoefte hebt aan iets lekkers? Als je dat kunt achterhalen, kun je het misschien vervangen door iets anders. Als het bijvoorbeeld verveling is, ga een stuk wandelen, of stop een kauwgommetje in je mond. Is het stress, zoek dan iets waar je ontspanning in vindt (behalve eten). Overigens vind ik het hebben van honger verre van motiverend voor het afvallen. Ook het 'streng' zijn zorgt er bij mij voor dat ik het niet volhoud. Ik probeer daarom over de dag wat minder te eten qua porties, zodat ik 's avonds eventueel nog wat kan pakken als ik daar behoefte aan heb. En als ik echt wil eten om het eten (gewoon dat m'n kaken bewegen en ik iets in m'n mond kan stoppen), vreet ik gewoon een bak cherrytomaatjes of een hele komkommer weg.

Welkom @Rytm. Heb je al eens iets geprobeerd wat meer vult? Als ik boterhammen ga eten, kan ik er ook wel vier opeten en heb ik een uur later weer honger. Ik ontbijt eigenlijk altijd met havermout met yoghurt (of muesli, als je havermout niet lekker vindt), en daar kan ik de hele ochtend op teren, ongeacht wat ik doe.

Zo hèhè, ik ben weer bij.. Jeetje :') Hoop nieuwe mensen!
Hier gaat het eindelijk weer goed, ik krijg wat meer grip op m'n obstipatie. Ik probeer nu per dag standaard twee koppen koffie, twee koppen thee en een liter water te drinken. Daarnaast doe ik door mijn havermout psylliumvezels. Ik heb het gevoel dat dat al best wel wat doet.. Bij m'n hoofdmaaltijd neem ik twee pilletjes rode iep. En zo komt de boel op natuurlijke wijze, gelukkig zonder tussenkomst van de huisarts, weer op gang. Ik krijg bij de huisarts vaak Movicolon en dan ben ik gelijk een week aan de race, dat is voor mij het andere uiterste en wil ik niet meer.

Maar goed, dit hele verhaal werd vanmorgen eindelijk weer eens beloond. 87,4 kg, terwijl ik steeds rond de 88-89 bungelde, al twee maanden lang. Hopelijk ga ik nu ein-de-lijk eens onder de 85 komen. Ik ga in ieder geval weer wat actiever meelezen hier :j