Hoi, mag ik hier meepraten?
Ik ben inmiddels 31 en werk al jaren in de paarden en eigenlijk daardoor altijd wel 'strak' geweest.
167m met een gewicht van 57 ongeveer en gewoon geen vetjes, maar veel spier.
Nu word ik wat ouder en merk ik dat ik toch her en der wat vetrolletjes krijg en denk dat er inmiddels ook wel een kilo of 3 bij zit, die ik er graag weer af wil.
Probleem is dat ik wel hele lange, intensieve dagen maak en voor m'n gevoel wel 'veel' eten nodig heb.
Voorbeeld:
Ik begin 's ochtends om half 7 met een uur paarden naar de wei lopen en daarna 20 stallen te mesten en opstrooien e.d. Om 10 uur drinken we dan koffie. Ik red die ochtend echt alleen op 4 boterhammen met eiwitrijk beleg. Heb wel eens geprobeerd om er 3 te eten, maar dan val ik rond 9 uur bijna om.
Nouja, om 10 uur eet ik zo weer 2 broodjes weg, want daarna ga ik rijden en tussen de middag weer dat land wisselen.
En zo de hele dag door..
Ben geen snoeper, maar eet wel graag kaas en brood.
Ook geen idee hoeveel ik zou mogen eten op een dag. Myfitnesspal zegt 1850, maar denk dat ik dat dus never nooit red.

edit.
Ik ben wel een goede groente eter hoor, lijkt nu alsof ik alleen brood en kaas eet, maar leef verder ook op salades met kikkererwten, linzen, spinazie, tomaten, paprika, avocado, hummus, huttenkase, wortel, couscous, kip e.d. Niet allemaal tegelijk natuurlijk.