Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:52

Ik wil ook meer cardio gaan doen, maar ik zie er zo tegen op. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:54

Daarom zet ik Netflix op, dan kijk ik minder naar de tijd :') .

Alleen heeft basic fit een storing gehad waardoor ik uit het bestand ben geflikkerd, dus ik besta niet meer voor ze :') . Dus nu met het pasje van mn vriend naar binnen, want ik kan dat niet zelf regelen (en vriend zit midden in afstudeer desdline stress).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:55

Dreamer balen zeg. Hopelijk snel over weer.

Op sportschool staat muziek aan maar toch veel mensen met koptelefoons. Om de toch best hard staande muziek te overspelen of zo?

Esther vreemd :? Gelukkig zo op te lossen

Ik ga orgen kjken of trainen kan. Nou ja buik, benen en een rug, meer gaat niet met handen rust geven. Toch wat gedaan dan. Zondagmiddag open dag daar,

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:59

Mijn oortjes zijn noise canceling, dus die hoef ik niet hard aan te zetten gelukkig :).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:01

Netflix is wel een goeie. Ik wil vandaag ook cardio gaan doen. Kijken of dat zo leuker wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:11

Waarom zou je niet met oortjes mogen sporten? Vind ik echt een rare regel en voor mij ook wel een reden om ergens niet te gaan sporten als ik eerlijk ben

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:14

Het is niet heel sociaal naar anderen hier ook wel eens. Wil je vragen of een apparaat vrij is. Maar door de snoeiharde muziek op koptelefoon is bereiken bijna onmogelijk. Moet je iemand echt aantikken eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:15

karuna schreef:
Het is niet heel sociaal naar anderen hier ook wel eens. Wil je vragen of een apparaat vrij is. Maar door de snoeiharde muziek op koptelefoon is bereiken bijna onmogelijk. Moet je iemand echt aantikken eerst.

Ik kom eerlijk gezegd niet in de sportschool voor sociaal contact, dus daar zal het verschil zitten dan. Ik wil gewoon sporten met mijn eigen muziek en niet die vreselijk van de sportschool :')
En als iemand bij een apparaat staat is hij duidelijk niet vrij, dus ga ik gewoon naar de volgende :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:15

Als ik alleen ga heb ik wel eens oortjes in. Ik maak me anders de hele tijd druk om wat anderen vinden. (Op een slechte dag). Maar meestal ga ik niet alleen. :P

Omg gister waren 2 meiden aan het sporten voor het eerst denk ik??? Maar die waren denk ik 17? En ze deden alles fout en snapten niks. Die hipthrust deden ze met de rug op het bankje. En dat apparaat dat jij je benen bij elkaar moet drukken ( :+ ) kreeg ze niet eens goed. Ze vond de oranje (!!!) hendel niet. Dus heb ze maar even geholpen. Waarna ze 5x de oefening deed en weer “geen zin meer” had. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:17

_Dreamer schreef:
karuna schreef:

Ik kom eerlijk gezegd niet in de sportschool voor sociaal contact, dus daar zal het verschil zitten dan. Ik wil gewoon sporten met mijn eigen muziek en niet die vreselijk van de sportschool :')
En als iemand bij een apparaat staat is hij duidelijk niet vrij, dus ga ik gewoon naar de volgende :D

Hier is de neiging om handdoek, schema en bidon ergens neer te leggen maar ernaast bezig te zijn. En dus moet je vragen regelmatig ben je bezig of is het een opbergplek :+ of weglopen en gewichten laten hangen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:20

_Dreamer schreef:
Waarom zou je niet met oortjes mogen sporten? Vind ik echt een rare regel en voor mij ook wel een reden om ergens niet te gaan sporten als ik eerlijk ben

Omdat je ten alle tijden makkelijk aanspreekbaar moet zijn als je met de gewichten bezig bent. Bij de cardio ben je vrij in wat je doet.

Hemdjes voor mannen zijn ook niet toegestaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:22

Oh dat hemdjesverbod zou ik ook achter staan. Lekker vies en bezweet borsthaar en okselhaar. :r

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:23

Bij ons heb ik daar nog nooit echt problemen mee gehad. Net wat Dreamer zegt, ik sport ook beter met eigen muziek. Als mensen ergens bij willen vragen ze het vaak netjes.
Bij ons blijven er vaak geen spullen liggen als mensen weg zijn, behalve als ze de apparaten schoonmaken. Zeker niet als het druk is, dan haalt iedereen netjes zn handdoekje weg.

En de hemdjes... Ik vind ze zooo lelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:24

capopjekop schreef:
_Dreamer schreef:

Omdat je ten alle tijden makkelijk aanspreekbaar moet zijn als je met de gewichten bezig bent. Bij de cardio ben je vrij in wat je doet.

Hemdjes voor mannen zijn ook niet toegestaan.

Sorry maar ik vind dit echt onzin, dingen te gaan verbieden... Waarom moet je aanspreekbaar zijn als je met gewichten bezig bent?
Bij ons legt ook niemand spullen op apparaten waar ze niet bezig zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:34

Omdat ze dan makkelijker met je kunnen communiceren als ze opmerkingen hebben of als ze twijfelen of het goed gaat met je. Het zit hier tussen sportschool en personal training in. Het is ook wel wat exclusiever dan de gemiddelde sportschool.

Maar goed. Niet iedereen vind dat fijn. Mijn vriend heeft nauwelijks begeleiding nodig en sport fijner met eigen muziek. Maar dan sta je vrij om ergens anders te gaan sporten. Ik vind het wel juist fijn omdat de sfeer gemoedelijker en persoonlijker aanvoelt dan sportscholen waar ik eerder sportte. Daar liepen ook veel van die anabolen rond. Niet dat ik iets tegen dat type mens heb, maar dan heb je vaak wel een andere sfeer hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:36

Mijn sportschool heeft ook PT opties en kennen werkgelijkwaar iedereen bij naam, dus wel heel persoonlijk :) Maar ik hou er inderdaad niet van als iemand anders zich ongevraagd met mijn sporten gaat bemoeien. Ik heb mijn eigen schema en PT'er, als is hij er misschien niet bij dan.

Maar dat verschilt per persoon inderdaad, voor mij klinkt het echt vreselijk haha :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:38

capopjekop schreef:
Netflix is wel een goeie. Ik wil vandaag ook cardio gaan doen. Kijken of dat zo leuker wordt

Je kan ook gewoon niet-zo-saaie-cardio doen :j.

Ik heb vorige week deze gedaan, best wel pittig:
40min, elke minuut doorschuiven naar volgende oefening:
1. Burpees
2. Slamball throws
3. Battle rope
4. Touwtje springen
5. Rust

Oefeningen kan je perfect vervangen met bv jumping squats, jumping lunges, box Jumps, mountain climbers, Kettlebell swings,...

Geloof me vrij, goeie cardio training :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:59

Nachtmerries van burpees :') ik houd het wel lekker bij de loopband met Netflix na de krachttraining :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:04

Iemand die ook heel geinspireerd kan raken van youtubers? Momenteel ben ik echt into Natacha Océane. Haar kijk op voeding en training vind ik echt heel prettig. Ze is enthousiast en doet ook echt oefeningen die voor mij vernieuwend zijn, ze lijkt er echt heel veel lol in te hebben en dat werkt bij mij zooo aanstekelijk :j
Dus een tip voor de mensen die ook meer motivatie willen :):)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:04

Ik kijk geen sporters op YT :+.
Ik heb wel eens wat filmpjes gekeken, maar kreeg er niet meer motivatie door om eerlijk te zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:24

Ik volg wat mensen op insta en de hashtag #workoutinspo. Dus dat is motivatie voor mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:27

Ik volg geen sporters en kijk er eigenlijk ook niet naar, mijn doel is in mijn geval genoeg motivatie! :D En daarna zien we wel weer haha

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:29

Ik kijk soms met mijn vriend mee. Die volgt er heel wat op insta en YouTube. Ik heb er zelf niks mee en vind het ergens wel link want ik heb het idee dat het een onrealistisch beeld schept. Hij laat wel eens filmpjes zien van mannen die zijn voorbeeld zijn qua lichaam. Ik vind ze vaak veel te gespierd en probeer hem toch maar een beetje af te remmen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:07

Ik volg normaal ook niet echt sporters, maar zag 1 filmpje van haar & werd echt enthousiast. Ze laat gewoon realiteit zien en het plezier dat ze erin heeft. Dat realistische vond ik wel motiverend :)

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:37

Hier trouwens geen oortjes in tijdens het trainen. Met snatches en clean&jerks vliegen die altijd uit :')
Er staat ook geen hard op muziek aan, mis het eigenlijk ook niet echt.

Ik volg wel een aantal gewichtheffers op insta en youtube. Vindt het interessant om hun trainingen en techniek te zien. Maar van die echte fitgirl influencers krijg ik echt de kriebels van...