Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:32

Ik loop momenteel ook echt enkel alleen voor mijn knie. Kan echt nog niet zonder metronoom.

Maar! Gisteren gelopen en geen pijn :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:31

Fijn Poes!

Gisterenavond 5 km gewandeld met zoon en hond, vanmorgen ongeveer 6 km (denk ik) met hond. Ben blij dat ik dat alweer pijnvrij kan, hoewel meteen stramme kuitspieren :') .
Vandaag mezelf alvast een beetje blij gemaakt met het zoeken van een leuke hardlooproute in Rome, waar we eind april heen gaan :) . Goed voor mijn humeur.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 00:42

Oooo ga je naar Rome? Heb je al slaapplek en andere tips? Ik hou van Rome. Ben er in 2017 10 weken geweest.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 01:00

poes schreef:
Oooo ga je naar Rome? Heb je al slaapplek en andere tips? Ik hou van Rome. Ben er in 2017 10 weken geweest.

Wow ... 10 weken! We hebben een lang weekend geboekt (incl. hotel en ontbijt) want mijn kinders kunnen niet langer vanwege studies en vakantiebaan. Vind hardlopen tijdens een citytrip zo gaaf ... vorig jaar in Geneve en Valencia gelopen en een paar weken geleden in Edinburgh. En 4 weken daarna gaan man en ik voor 14 dagen naar Sicilië. Dus de Brooks en Mizuno's (trailschoenen) gaan weer mee.
Maar tips voor routes zijn welkom! +:)+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:52

Gem schreef:
poes schreef:

Wow ... 10 weken! We hebben een lang weekend geboekt (incl. hotel en ontbijt) want mijn kinders kunnen niet langer vanwege studies en vakantiebaan. Vind hardlopen tijdens een citytrip zo gaaf ... vorig jaar in Geneve en Valencia gelopen en een paar weken geleden in Edinburgh. En 4 weken daarna gaan man en ik voor 14 dagen naar Sicilië. Dus de Brooks en Mizuno's (trailschoenen) gaan weer mee.
Maar tips voor routes zijn welkom! +:)+

Pb gedaan. Lopen op reis nog niet geprobeerd. Was in Afrika geen doen vorige keer. Misschien deze keer wel in zuid Afrika :j

Kine vond het er erg goed uitzien vandaag!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:03

Ik heb vandaag voor t eerst onafgebroken 15 minuten gelopen op 11km/h. Daarna ook niet een uitgeput gevoel ofzo. Voor velen van jullie waarschijnlijk niet zo’n heftige prestatie, maar ik ben er wel tevreden over omdat ik nu 3 weken bezig ben en echt al verbeteringen merk in mijn conditie. Fijn gevoel!!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:14

@Emma, dat is wel heel snel voor iemand die pas 3 weken loopt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:25

Dat was ook mijn gedachte.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:33

Ik heb me niet zo verdiept in wat snel of langzaam is, ben gewoon een beetje gaan rennen op een fijn tempo. Ik denk wel dat als ik langer, meer, verder ga lopen ik moet opletten of ik het ook op de lange termijn volhoud. Ik vind dat wel belangrijker dan een snelle tijd. Maar het is nu denk ik vooral een kwestie van uitproberen en mijn eigen tempo vinden gedurende de komende weken.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:33

Ik ga straks weer een rondje, maar moet even kijken of ik tijd heb! Ik ben namelijk een weekend weg :) Als ik het vandaag niet haal ga ik morgen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:54

Ik heb een heerlijke duurloop van ruim 15km door het bos en over de hei gedaan vanmiddag. Nog steeds een plek aan de zijkant van mijn kuit die niet helemaal ok voelt, maar met mijn compressietubes ging het wel goed.
Na twee kilometer struikelde ik over een boomwortel en viel ik. Dat ga ik wel voelen morgen.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:08

Oei gevallen. Veel pijn gedaan?

Ik heb een heel lekker rondje gedaan, vind het weer ook ideaal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:11

Ik kon me aardig opvangen met mijn handen, maar ik viel op mijn rechterheup, dus ik denk dat die wel stijf is morgen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:39

Ai toch! Ik duim dat je geen pijn hebt morgen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:58

Supervixen schreef:
Ik heb een heerlijke duurloop van ruim 15km door het bos en over de hei gedaan vanmiddag. Nog steeds een plek aan de zijkant van mijn kuit die niet helemaal ok voelt, maar met mijn compressietubes ging het wel goed.
Na twee kilometer struikelde ik over een boomwortel en viel ik. Dat ga ik wel voelen morgen.

[ [url=m/3IVFX9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopen dat de spierpijn gaat meevallen van de val... Heb je een blessure van je kuit waardoor je hem nu voelt? Heb je al is geprobeerd om een foamroller te gebruiken voor de kuiten?

Ik heb van de week 2 keer hard kunnen lopen, dinsdag een rustige training omdat ik 2 weken niet gelopen had en griep gehad heb. Viel erg zwaar (training 1,2,1,3,1 minuut rennen en tussendoor 2 minuten wandelen steeds). Gisteren ook een rondje gedaan waarbij ik 4,4,4,3,3,3 minuten heb gerend met tussendoor weer steeds 2 minuten wandelen. Ondanks dat ik het wel vrij pittig vond heb ik best lekker gelopen! in totaal 4,87 km met een gemiddeld tempo van 7,7 km/u (incl 5 minuten wandelen als warming-up)

Ik gebruik nu een schema van sportzorg speciaal voor beginners, ik ben met les 6 begonnen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:55

Yesterday kan me voorstellen dat het na griep weer zwaar is om op te starten. Soms denk je dat je er klaar voor bent na ziekte, maar dan is je lijf toch nog wat aan het herstellen.

Het zit niet helemaal goed bij mijn enkel/kuit. Lijkt of er soms een pees niet lekker zit, trekt door naar de binnenkant van mijn kuit. Ik heb dit al een jaar of twee zo af en toe. Soms kan er wat verkeerd schieten (ik denk die pees op het plaatje), waardoor gewoon lopen ook heel erg zeer doet. Dit komt niet alleen door het hardlopen, ik heb het soms ook zomaar als ik wandel of als ik aan het werk ben.
Meestal trekt het wel snel weg.
Denk dat een foamroller niet helpt hiervoor.

Tja ouderdom komt met gebreken :\

Afbeelding

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:14

Supervixen schreef:
Yesterday kan me voorstellen dat het na griep weer zwaar is om op te starten. Soms denk je dat je er klaar voor bent na ziekte, maar dan is je lijf toch nog wat aan het herstellen.

Het zit niet helemaal goed bij mijn enkel/kuit. Lijkt of er soms een pees niet lekker zit, trekt door naar de binnenkant van mijn kuit. Ik heb dit al een jaar of twee zo af en toe. Soms kan er wat verkeerd schieten (ik denk die pees op het plaatje), waardoor gewoon lopen ook heel erg zeer doet. Dit komt niet alleen door het hardlopen, ik heb het soms ook zomaar als ik wandel of als ik aan het werk ben.
Meestal trekt het wel snel weg.
Denk dat een foamroller niet helpt hiervoor.

Tja ouderdom komt met gebreken :

[ [url=m/KcK25F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die plek kun je inderdaad niet echt foamrollen... hoe is de stand van je voeten? Geen lichte platvoet/doorzakking van je voet? Vervelende plek wel zeg.

Inderdaad je denkt dat je weer redelijk fit bent, maar valt bij inspanning dan vies tegen. Morgen ga ik gewoon een lekkere HIIT training doen, dinsdag weer hardlopen, ik kan er nu alweer zin in krijgen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 06:12

Nee juist geen platvoeten. Ik heb al wel schoenen met correctie voor op de weg (anti pronatie).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:16

Osteo een keer laten kijken? Of kine?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:15

Is een mogelijkheid, maar ik kijk het nog even aan.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:19

Mag ik mij ook melden? :)
Ik heb op 13 april een trailrun van 15 km staan en loop nu ruim 10 km.
Nog even doortrainen dus voor over 6 weken :)

Ik vind het alleen heel lastig om te blijven lopen met regen want ik houd het dan zo slecht war.
Hoe doen jullie dat?

Groetjes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:11

Leuk, welke trailrun ga je lopen?

Ik loop ook liever niet in de regen, maar wat moet, dat moet. Gewoon gaan. Of samen met iemand gaan. Gedeelde smart is halve smart :P

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:09

Ik loop gewoon niet in de regen :') Doe hardlopen puur voor m'n plezier, en als het regent heb ik écht geen plezier. Als het begint te regenen tijdens m'n loopje loop ik dan wel weer gewoon door.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:16

Ik hou zo van regen haha. Rainlegs en goed jasje erbij?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:57

Supervixen schreef:
Leuk, welke trailrun ga je lopen?

Ik loop ook liever niet in de regen, maar wat moet, dat moet. Gewoon gaan. Of samen met iemand gaan. Gedeelde smart is halve smart :P

Woldbergtrail (Steenwijk)!
Ik heb wel al wedstrijden op asfalt / 50/50 gelopen maar nooit een echte trail dus wel super spannend! :)

hahaha ja niet gaan is ook een idee :+

Ik heb een fijn waterdicht jasje en ik vind het ook helemaal niet erg om te rennen in de regen maar even naar buiten komen is altijd lastig :')

Ik heb net 8 km gepakt :)