Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JustAshley schreef:Dankje SusanH
Een lange weg was het zeker. Eerst natuurlijk heel veel jaartjes zelf geprobeerd. Toen naar de huisarts en samen met de huisarts gekeken naar een oplossing na dat ik alles al geprobeerd had voor het NOK gekozen. Hiervoor kom je in een traject met psygologen dietist artsen bewegingsdeskunige en word je helemaal binnestebuiten gekeerd.
Over het paard : Vrij goede conditie maar het zal in het begin gewoon een beetje wennen aan elkaar zijn en wat stap ritjes buiten. Het echte werk wil ik later pas weer gaan oppakken. Over mij: Ik ben geen dresuur amazone granprix ( Helaas haha) Maar kan aardig rijden.
Maar ik snap dat dit moeilijk te beoordelen is. Ik vind het voor mijzelf zo lastig. Omdat ik weet dat ik niet meteen zwaar met haar aan het werk ga en het voor ons allebei conditie opbouwen is (voor haar stukke minder dan voor mij) . Dus ik zal rustig aan beginnen
JustAshley schreef:Nee boven de 100 kg zal ik er zelf ook niet opstappen hoor ! Zelf had ik 90 kg in gedachte.. voor stap ritjes
Ladybird schreef:Welkom Ashley! ik denk dat je je eigen gevoel volgen moet en moet gaan kijken of je paard er ook last van heeft zegmaar.
bontejames, beterschap! had je een ernstige operatie?
Ik heb verjaardag van mijn oma gehad. icm met familie weekend. Dan lukt het dus echt heel slecht he. je krijgt toch (klein stukje) taart. alleen maar roomboter. zaterdagavond wok, vanmiddag patat met vanalles.
dus ik was vanavond een beetje bang/nieuwsigerig en heb net op de weegschaal gestaan. woensdag was mijn weeg moment en nu net dus weer even gekeken. Het was +0.2 dus eigenlijk helemaal niet zo slecht, maar durf ook niet goed te juichen ofzo. Morgen weer echt heel goed mn best doen en dan hoop ik woensdag op het zelfde gewicht te zitten/afgevallen te zijn.
tinker_sally schreef:Ik wil me hier ook graag melden.
Altijd al te zwaar geweest, maar ondertussen ga ik denk ik richting de 115 kg en vindt het nu wel welletjes. Zit ook niet meer lekker in me vel. Heb nergens energie voor, kleding zit niet fijn, en ben het gewoon beu.
Al vele diëten geprobeerd, maar ga me nu weer richten op caloriën tellen, keukenweegschaal besteld hiervoor (hebben geen goede hier thuis daarvoor), app op telefoon gezet en vanaf morgen beginnen.
Ik weet heel goed waar ik de fout in ga, en dat is met de warme maaltijd en de weekenden.
Als ik werk neem ik mijn eten mee en hou ik me daar netjes.
Ik hoop op deze manier wat grip te krijgen op mijn (vr)eetbuien en doel is toch wel om weer op paard te gaan kruipen.
Deze foto is van 4 jaar geleden toen zat ik rond de 100 kg.
https://myalbum.com/photo/pZmT8EinK6Uu/1k0.jpg
bontejames schreef:Ladybird schreef:Welkom Ashley! ik denk dat je je eigen gevoel volgen moet en moet gaan kijken of je paard er ook last van heeft zegmaar.
bontejames, beterschap! had je een ernstige operatie?
Ik heb verjaardag van mijn oma gehad. icm met familie weekend. Dan lukt het dus echt heel slecht he. je krijgt toch (klein stukje) taart. alleen maar roomboter. zaterdagavond wok, vanmiddag patat met vanalles.
dus ik was vanavond een beetje bang/nieuwsigerig en heb net op de weegschaal gestaan. woensdag was mijn weeg moment en nu net dus weer even gekeken. Het was +0.2 dus eigenlijk helemaal niet zo slecht, maar durf ook niet goed te juichen ofzo. Morgen weer echt heel goed mn best doen en dan hoop ik woensdag op het zelfde gewicht te zitten/afgevallen te zijn.
Ach afentoe wat lekkers mag ook wel! Dat je daar van aankomst de volgende dag kan.. zolang je maar het gezonde weer oppakt. Er zijn nou eenmaal mensen die ongezond kunnen eten en nergens op hoeven te letten en die altijd op een gezond gewicht blijven.. bij velen is dat helaas niet zo maar wat kun je er aan doen? Buitenom opletten en afentoe wel genieten.
Geen ernstige operatie. Keel en neusamandelen zijn weggehaald. Nog een nabloeding gehad maar nu gaat alles best goed buitenom de pijn. Ik stond vanochtend weer op de weegschaal en ben binnen 24 uur meer dan 2 kilo afgevallen.. dat is ook niet goed maar wel logisch als je net geopereerd en herstellende bent..