Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maatje987 schreef:mag ik mij ook melden ? ik heb me hier vorig jaar wel is gemeld geloof ik maar toen was ik depressief dus toen viel ik af op de slechte manier.
nu wil ik weer beginnen ik ben veel en veeelll te zwaar ( als je het gewicht wilt weten doe ik dit liever in pb ) mijn streef gewicht is voor nu 100 en daarna naar de 75
voorlopig heb ik niet de mogelijkheid tot echt sporten de reden daarvan is lopende onderzoeken in het ziekenhuis ik ga wel wandelen en fietsen dat mag en kan wel
ik haal al veel dingetjes uit de sonja boeken hiermee wil ik beginnen niet alles uit de boeken ga ik gebruiken meeste alleen het ontbijt , tussendootjes en lunch soms ook avond eten ga ik niks aan veranderen behalve de hoeveelheid
ik wil rond maart een bepaald aantal kilo,s kwijt zijn en dan als beloning voor mezelf beginnen met auto rijlessen
ik ga 11 juli ook beginnen met werk en dan zal ik ook drie keer per week ( maandag , woensdag , vrijdag ) gaan wandelen naar werk dat is ongeveer 15 tot 20 minuutjes lopen.
ik hoop dat dit al een goed begin is.
linoleum schreef:Met brood is niks mis. Eet doordeweeks dagelijks 4 plakken brood met beleg op het werk. Hiervoor met werk in tankstation altijd luxe belegd broodje. Ben gewoon afgevallen.
Kcal inname en verbruik blijft leidend. Dan kan je prima brood blijven eten.