Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:11

Ik zou je niet zo concentreren op calorieen die je verbrand hebt bij het sporten, dat kun je namelijk heel slecht meten.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:21

Doe ik ook niet zozeer hoor, het is niet dat ik er anders door ga eten oid. Maar toch, alles wat je extra verbrand is mooi meegenomen :)
Als het er in werkelijkheid minder zijn is het ook prima. Maar zeker met krachttraining had ik wel een hoge hartslag dus dan tikt t vaak wat harder aan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:25

Lekker bezig dames, mooie lijstjes ook!

Mijn lijstje is al veranderd
L: volkoren boterham met sla, kaas, komkommer en ei een volkoren boterham met pindakaas en een kop groene mandarijn thee
T: perzikstukjes en een stukje komkommer
A: 2 wraps met kipfilet, sla, komkommer, paprika, crème fraiche, prei en geraspte kaas en misschien nog een extra groentemix
B: km lopen en nog met de hond wandelen

Ik wilde m'n stofwisseling even een schop geven.

Jolien: ik denk dat het vocht is, gister zat ik op 65,4 kg namelijk. Ik ben op t moment ook nogal gestrest dus dat kan ook meespelen natuurlijk!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:36

Eulogy schreef:
Ik zou je niet zo concentreren op calorieen die je verbrand hebt bij het sporten, dat kun je namelijk heel slecht meten.

Ja er was laatst een stukje over dit geval, dat heel veel mensen daarvan uit gaan en denken wow alles is eraf :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:51

Hier dus gesport met inge (mevrouwtj) en best wel fanatieke krachttraining gedaan!

Mijn lijstje vandaag
O: 100 gram kwark van optimel 0% en een cracker met pindakaas
T: een kapje volkoren brood met filet american (na het sporten)

Zometeen
L:1 krentenbol en 1 volkoren sneetje brood met een gebakken ei
T: Water meloen
A: geen idee, we moeten de koelkast leeg eten want morgen komt er een nieuwe haha!
B: half uurtje cardio en zeker drie kwartier kracht apparaten in de sportschool

Het kan zijn dat mijn lijstje nog wat veranderd haha!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:16

Iedereen goed bezig!
Jammer van je weegmoment Sharon, het wisselt bij mij ook vaak hoor, je hoeft maar net ff wat vast te houden en je weegt zo weer 0.5 meer.

Ik heb vannacht 2 wraps met kip, sla, komkommer en kruidenkaas op en 2 snack a jacks. En een blikje bullit (veel suikers, maja moet toch een beetje wakker blijven...)
Nu net een geroosterde speltboterham met geitenkaas.
Als avond eten 18 poffertjes rond 5 uur :)

Voor vannacht heeft m'n moeder een Maaltijdsalade gehaald, ga zo is kijken welke :Y)

Beweging ga ik zo vanaf m'n ouders met de fiets naar stal, even paardje kort rijden om te kijken hoe hij nu aan voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:47

gribaldi schreef:
Eulogy schreef:

Ja er was laatst een stukje over dit geval, dat heel veel mensen daarvan uit gaan en denken wow alles is eraf :')

Ja, Jelmer de Boer noemde die mensen weer heel subtiel idioten :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:12

Kayleigh_ schreef:
Ja, Jelmer de Boer noemde die mensen weer heel subtiel idioten :')

Hij en zn taalgebruik toch hé :') Maar ik vind het wel een heel leuke blog!

Overigens heb ik ook nog steeds moeiten met kcal inschatten en tellen, vooral die van sport dan inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:19

Ik denk dat je je verbrande kcal niet moet rekenen. Bereken je bmr in totale rust, doe dit vermenigvuldigen met je palwaarde en hou je aan die kcal, ongeacht wat je verder verbrandt in de sportschool.

Hier kun je daar meer over vinden: https://www.fitness-tips.nl/afvallen/energiebehoefte

En dan afhankelijk van je doelen kcal aftrekken van het totaal of toevoegen:
Aankomen: BMR x pal + 500 kcal
Afvallen: BMR x pal - 500 kcal
Blijven zoals je bent: BMR x pal

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:20

Jullie zijn allemaal zo goed bezig met sporten!

Ik persoonlijk heb echt een hekel aan sporten, dan doelloze rennen en springen, vreselijk! Ondanks dat vind ik het heerlijk om te werken, de hele dag heen en weer te rennen en extra schoonmaken etc. Werk in een café waar je ook kunt eten en het is een heel lang bedrijf. Ik en de andere bedrijfsleider wisselen vaak bar- en bedieningsdienst, maar ik denk dat ik voortaan maar gewoon de bediening op mij neem, wij hebben een bedrijf wat ontzettend lang is dus worden er flink wat kilometers gemaakt zo :D

Vanochtend (13u :o ) opgestaan, een banaan gegeten en toen twee uur schoongemaakt. Als je niet wil sporten moet je toch echt op een andere manier aan je beweging komen. En het is nog goed voor het huis ook!

Zo raar, ik voel sinds vanochtend echt de verandering in levensstijl. Ik moet echt een goede app hebben om dat lekker neurotisch bij te houden en dan gaat het afvallen zoveel beter. Vorig jaar met CalorieTeller 6 kilo afgevallen in drie maanden, lekker rustig aan! Jaar later zit het er weer aan helaas maar hé, heb er wel een jaar over gedaan :)
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 10-06-15 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:21

LauraMc schreef:

Ik persoonlijk heb echt een hekel aan sporten, dan doelloze rennen en springen, vreselijk! Ondanks dat vind ik het heerlijk om te werken, de hele dag heen en weer te rennen en extra schoonmaken etc. Werk in een café waar je ook kunt eten en het is een heel lang bedrijf. Ik en de andere bedrijfsleider wisselen vaak bar- en bedieningsdienst, maar ik denk dat ik voortaan maar gewoon de bediening op mij neem, wij hebben een bedrijf wat ontzettend lang is dus worden er flink wat kilometers gemaakt zo :D

Doelloos rennen en springen is niet de bedoeling van een sportschool. Wel kun je er werken aan je conditie en spierkracht. Meer spieren betekent ook in rust meer verbranding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:22

Babsiej schreef:
LauraMc schreef:

Doelloos rennen en springen is niet de bedoeling van een sportschool. Wel kun je er werken aan je conditie en spierkracht. Meer spieren betekent ook in rust meer verbranding.

Precies, doelloos rennen en springen is niet echt wat ik in de sportschool doe... :')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:25

Kayleigh_ schreef:
Babsiej schreef:

Precies, doelloos rennen en springen is niet echt wat ik in de sportschool doe... :')

Haha nee sorry, ik overdrijf een beetje, wat niet beledigend bedoeld. Voor mij voelt het wel zo, maar ik kan begrijpen dat het voor jullie en anderen heel anders is en ik heb respect voor mensen die zich zo lekker aan het sporten kunnen zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:26

Ik sta ook zelden tot nooit op de cardiotoestellingen om eerlijk te zijn. Juist gerichte spiergroepen sterker en strakker trainen is heel erg verslavend voor mij. Elke week een paar kilo erbij, elke week een ietsie pietsie strakker lijf.. Niks mis mee O:)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:28

Kayleigh_ schreef:
Ik sta ook zelden tot nooit op de cardiotoestellingen om eerlijk te zijn. Juist gerichte spiergroepen sterker en strakker trainen is heel erg verslavend voor mij. Elke week een paar kilo erbij, elke week een ietsie pietsie strakker lijf.. Niks mis mee O:)

Precies... Al doe ik trouw op woensdagmiddag de spinningles :') Das mn vaste groepje en super gezellig :D :o

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:31

Kayleigh_ schreef:
Ik denk dat je je verbrande kcal niet moet rekenen. Bereken je bmr in totale rust, doe dit vermenigvuldigen met je palwaarde en hou je aan die kcal, ongeacht wat je verder verbrandt in de sportschool.

Hier kun je daar meer over vinden: https://www.fitness-tips.nl/afvallen/energiebehoefte

En dan afhankelijk van je doelen kcal aftrekken van het totaal of toevoegen:
Aankomen: BMR x pal + 500 kcal
Afvallen: BMR x pal - 500 kcal
Blijven zoals je bent: BMR x pal

BMR= 1325
pal heb ik 1,4 genomen, ik zit op dit moment hele dagen achter mijn boeken, en behalve een rondje met de hond beweeg ik niet erg veel.
BRM x pal = 1855
Als ik daar 500 van aftrek, dan kom ik opnieuw op mijn BMR uit :+ (nouja, 1355 dan)
Is dat slim?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:39

Kunnen jullie mij bijpraten wat pal en BRM is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:40

Staat allemaal op die website Laura! En het is al zeker 50x langsgekomen in het topic ook! :D

Bakkabouter, ik denk als jij je BMR 'eet', dat voldoende kan zijn indien je wil afvallen. Toch zou ik wel iets meer eten in jouw geval, studeren vergt veel energie en die kan je nu ff niet missen in zo'n belangrijke periode! Ik zou pas serieus verder gaan/beginnen met afvallen nadat je drukke studieperiode is afgelopen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:42

Kayleigh_ schreef:
Staat allemaal op die website Laura! En het is al zeker 50x langsgekomen in het topic ook! :D

Bakkabouter, ik denk als jij je BMR 'eet', dat voldoende kan zijn indien je wil afvallen. Toch zou ik wel iets meer eten in jouw geval, studeren vergt veel energie en die kan je nu ff niet missen in zo'n belangrijke periode! Ik zou pas serieus verder gaan/beginnen met afvallen nadat je drukke studieperiode is afgelopen.

Sorry, ik ga even bijlezen!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:53

Ik ben ook niet heel intensief aan het lijnen op dit moment, dat kan ik gewoon niet opbrengen naast al dat gestudeer :D
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik alles mag eten dat ik wil, als ik het maar in de app gooi. Dan is de drempel toch al iets hoger. Op dit moment ga ik uit van "hoe minder hoe beter" (meestal ergens tussen de 1400 en de 1800kcal, soms een uitschieter als ik écht geen zin heb om te koken en een frietje haal), en probeer ik het zo gezond mogelijk te houden, dus ik koop heel veel fruit en geen snoep :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:56

Okee m'n lijstje klopt van geen kant, ik was vast aan het dromen haha
M'n lijstje
O: volkoren boterham met sla, kaas, komkommer en ei een volkoren boterham met pindakaas
L: komkommer en perzikstukjes
T: 2 rijstwafels met kipfilet en misschien een banaan
A: 2 wraps met veeeeel groente, maar ook kipfilet en kaas

Dat is m :D

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:13

Mag ik hier ook meepraten?
Ik googelde naar tips voor de MyFitnessPal en kwam toen hier terecht. :D

Ik wil wat beter op mijn eten gaan letten. Ik ben gewend om de hele dag door te eten (ook ongezonde dingen) maar omdat ik nu niet kan sporten (door blessure) merk ik wel dat ik niet meer zo dun ben als eerst. Ik heb geen inzicht in wat ik allemaal eet, dus leek mij het handig om de app een paar dagen/weken te gebruiken.
Volgens de app mag ik 1.460cal eten per dag, dat lijkt mij heel weinig :+ maar misschien valt het mee.
Maar hoe berekenen jullie het eten wat je niet kan scannen? Soms staat er wel iets in de zoeklijst, maar het aantal cal. verschilt wel heel veel? Gokken jullie dan gewoon wat, of gebruiken jullie nog een andere lijst/indicator voor het aantal cal?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:16

Ik kijk meestal wat de uitgebreidere lijsten op internet aangeven, en dan neem ik het ietwat-hoog-uitvallende-gemiddelde :)
Scannen klopt bij mij vaker niet dan wel trouwens, hebben jullie dat ook?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:55

Sharon Hoe lang ben jij? We zitten kwa gewicht namelijk precies gelijk :D En wat is je doel? Heb het ergens zien langskomen maar vergeten :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 16:58

Area51 schreef:
Sharon Hoe lang ben jij? We zitten kwa gewicht namelijk precies gelijk :D En wat is je doel? Heb het ergens zien langskomen maar vergeten :o

Hee wat leuk! Ik ben 1.71 ongeveer. Ik kom van ongeveer 71,5 kilo en wil weer naar 62 kg

En jij?