Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
gribaldi schreef:Eulogy schreef:Ik zou je niet zo concentreren op calorieen die je verbrand hebt bij het sporten, dat kun je namelijk heel slecht meten.
Ja er was laatst een stukje over dit geval, dat heel veel mensen daarvan uit gaan en denken wow alles is eraf
LauraMc schreef:Jullie zijn allemaal zo goed bezig met sporten!
Ik persoonlijk heb echt een hekel aan sporten, dan doelloze rennen en springen, vreselijk! Ondanks dat vind ik het heerlijk om te werken, de hele dag heen en weer te rennen en extra schoonmaken etc. Werk in een café waar je ook kunt eten en het is een heel lang bedrijf. Ik en de andere bedrijfsleider wisselen vaak bar- en bedieningsdienst, maar ik denk dat ik voortaan maar gewoon de bediening op mij neem, wij hebben een bedrijf wat ontzettend lang is dus worden er flink wat kilometers gemaakt zo
Babsiej schreef:LauraMc schreef:Jullie zijn allemaal zo goed bezig met sporten!
Ik persoonlijk heb echt een hekel aan sporten, dan doelloze rennen en springen, vreselijk! Ondanks dat vind ik het heerlijk om te werken, de hele dag heen en weer te rennen en extra schoonmaken etc. Werk in een café waar je ook kunt eten en het is een heel lang bedrijf. Ik en de andere bedrijfsleider wisselen vaak bar- en bedieningsdienst, maar ik denk dat ik voortaan maar gewoon de bediening op mij neem, wij hebben een bedrijf wat ontzettend lang is dus worden er flink wat kilometers gemaakt zo
Doelloos rennen en springen is niet de bedoeling van een sportschool. Wel kun je er werken aan je conditie en spierkracht. Meer spieren betekent ook in rust meer verbranding.
Kayleigh_ schreef:Babsiej schreef:
Doelloos rennen en springen is niet de bedoeling van een sportschool. Wel kun je er werken aan je conditie en spierkracht. Meer spieren betekent ook in rust meer verbranding.
Precies, doelloos rennen en springen is niet echt wat ik in de sportschool doe...
Kayleigh_ schreef:Ik sta ook zelden tot nooit op de cardiotoestellingen om eerlijk te zijn. Juist gerichte spiergroepen sterker en strakker trainen is heel erg verslavend voor mij. Elke week een paar kilo erbij, elke week een ietsie pietsie strakker lijf.. Niks mis mee
Kayleigh_ schreef:Ik denk dat je je verbrande kcal niet moet rekenen. Bereken je bmr in totale rust, doe dit vermenigvuldigen met je palwaarde en hou je aan die kcal, ongeacht wat je verder verbrandt in de sportschool.
Hier kun je daar meer over vinden: https://www.fitness-tips.nl/afvallen/energiebehoefte
En dan afhankelijk van je doelen kcal aftrekken van het totaal of toevoegen:
Aankomen: BMR x pal + 500 kcal
Afvallen: BMR x pal - 500 kcal
Blijven zoals je bent: BMR x pal
Kayleigh_ schreef:Staat allemaal op die website Laura! En het is al zeker 50x langsgekomen in het topic ook!
Bakkabouter, ik denk als jij je BMR 'eet', dat voldoende kan zijn indien je wil afvallen. Toch zou ik wel iets meer eten in jouw geval, studeren vergt veel energie en die kan je nu ff niet missen in zo'n belangrijke periode! Ik zou pas serieus verder gaan/beginnen met afvallen nadat je drukke studieperiode is afgelopen.