[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:33

Allebei mooie tattoo's!

Die van Nessa is meer mijn smaak, waar staat 'ie? :)

Nessa

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:38

Op de borstkast. Net boven mijn borst zeg maar.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:23

Erg mooi Nessa!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:50

LisaaBloem schreef:
http://i1094.photobucket.com/albums/i46 ... WA0006.jpg

Kunnen jullie hem zo zien? Krijg hem niet zichtbaar...

gaaf!!!!!!
ik ben 2 hondenpootjes op mijn been, wil er ook nog iets bij en zat zelf ook aan zoiets te denken, evenn sparen dus. :o
maar echt onwijs gaaf!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:54

nuka schreef:
LisaaBloem schreef:
http://i1094.photobucket.com/albums/i46 ... WA0006.jpg

Kunnen jullie hem zo zien? Krijg hem niet zichtbaar...

gaaf!!!!!!
ik ben 2 hondenpootjes op mijn been, wil er ook nog iets bij en zat zelf ook aan zoiets te denken, evenn sparen dus. :o
maar echt onwijs gaaf!

Dankjewel :D Ik was niet zo veel kwijt hieraan, heb een ruim uur gelegen en was 150 euro kwijt.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:18

Leuk LisaaBloem.
Weer eens wat anders dan de "standaard" hondepootjes.

Bij mij is vandaag de jeuk begonnen.
Mijn hele arm jeukt. :\

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:26

Hoe denken jullie over tattooages in het buitenland zetten?
Het is niet zonder gevaar, dat weet ik. Maar bij goede aangeschreven shops bijvoorbeeld in NYC, Parijs, etc. hoeft besmettingsgevaar toch niet groter te zijn dan hier in Nederland? Ik snap dat dit gevaar er wel bestaat als je bij een willekeurige shop in Turkije een tattoo laat zetten.

Voor mij is de plaats waar de tattooage gezet is net zo belangrijk als de tatoeage zelf.

Is het ook een probleem met eventueel verkeerd resultaat? Kan je dan moeilijk aankloppen bij een shop hier in Nederland?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:56

Stille meelezer hier die even op Resfeber wil reageren.

Ik zit voor m'n studie een semester in Toulouse, ik heb de mogelijkheid om dit te verlengen dus ik blijf nog een semester! Ik ga hier dus volgend jaar een tattoo laten zetten.
Een Frans vriendinnetje van mij heeft een stuk of 8 tattoo's van een artiest, ik zal dan ook naar dezelfde artiest gaan. Het is mooi werk, heb ook op zijn facebookpagina veel mooie tattoo's gezien dus ik geloof dat ik het wel aandurf.
Ook wat jij zegt, de plaats waar je de tattoo laat zetten is ook belangrijk.
Ik ga dan ook voor een 'Violette', de bloem/een van de symbolen van Toulouse, zodat het echt een herinnering wordt aan mijn tijd hier.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:57

Resfeber schreef:
Het is niet zonder gevaar, dat weet ik. Maar bij goede aangeschreven shops bijvoorbeeld in NYC, Parijs, etc. hoeft besmettingsgevaar toch niet groter te zijn dan hier in Nederland? Ik snap dat dit gevaar er wel bestaat als je bij een willekeurige shop in Turkije een tattoo laat zetten.

Voor mij is de plaats waar de tattooage gezet is net zo belangrijk als de tatoeage zelf.

Is het ook een probleem met eventueel verkeerd resultaat? Kan je dan moeilijk aankloppen bij een shop hier in Nederland?

Ik heb mijn tattoo in bangkok laten zetten. Ik heb gewoon goed research gedaan en had een prima shop :) (en uiteindelijk maar 15 euro kwijt)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:05

Ik heb die van mij in Curacao laten zetten haha. Ben er nog steeds heel blij mee en vind het jammer dat ik mijn volgende niet bij hem kan laten zetten.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:06

Ik heb de mijne in New York (NY Ink) en Londen (One By One store) laten zetten. :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:02

Resfeber schreef:

Ik heb er 2 in een kleine stad in Bulgarije laten zetten :') Veel te weinig research gedaan, maar per ongeluk een fantastische artist getroffen! Resultaat was dan ook top & ben er onwijs blij mee!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:12

Ik heb mijn eerste tattoo in Tel Aviv laten zetten. Ik wist dat het in Israël goed en goedkoop kon en kwam in de kibboets vervolgens heel veel mensen tegen die tatoeages hadden laten zetten bij deze artiest. Niet alleen de buitenlanders, maar ook een aantal zogenaamde Kibbutzniks (lokale bewoners van de kibboets).
Wat ik destijds belangrijk vond was dat het schoon en hygiënisch was. Wist ik veel over strakke lijnen en een goed portfolio? Maar hij had een uitgebreid boek met werk (kwam ik ineens de plaatjes tegen van mensen die ik had leren kennen daar, hahaha). Per ongeluk is het dus best goed gekomen, ben nog steeds tevreden over het lijnenwerk en voor een tattoo van 14,5 jaar oud is ie nog steeds heel erg oké. Heb er geen moment spijt van.

Of ik het met de kennis die ik nu heb weer zou doen? Tsja, toen was het internet nog niet zo gangbaar als nu, ik maakte speciaal voor die reis een hotmail-account aan, haha. Als je zo makkelijk kon zoeken en ik dus wist wat ik nu weet had ik waarschijnlijk thuis al wel een artiest uitgezocht op basis van stijl en portfolio. Maar toen ging het via-via ook eigenlijk best goed. :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:22

Wauw, genoeg buitenland ervaringen hier dus. :D
Klinkt allemaal erg gaaf. Ik vind het een extra herinnering/tintje aan je tattoo geven.

Je kunt vaak niet zomaar even terug naar de shop waar je de tattoo hebt laten zetten als je er toch niet tevreden mee bent of er problemen optreden.
Is het geen probleem om hiermee naar een willekeurige shop in Nederland te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:23

Nee hoor, een andere shop kan dit waarschijnlijk net zo goed bijwerken. Het probleem is wel dat je geen 'garantie' hebt. Ik kon bijvoorbeeld tot 8 weken na het zetten gratis laten bijwerken, dat kan niet als je hem ergens anders laat zetten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:24

Resfeber schreef:

Ik heb mijn tattoo in Mexico laten zetten, geen research gedaan (via via er terechtgekomen), maar uiterst tevreden van de shop (hygiënisch en goeie service)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:01

Oke, top! Ik ben over. :D :D :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:20

Ik mocht ook meekijken hoe de toestelletjes werden schoongemaakt en alles gebeurde ook met handschoentjes, dus zeker top! :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:48

Ik heb het zeer kort geleden in Frankrijk laten doen. Wel veel research gedaan, en mocht inderdaad ook de voorbereiding van de werkplek bijwonen. Hij liep zelfs sommige 'grote artists' af te kraken, omdat ze volgens hem op conventies niet schoon genoeg werkten. Ik zou zelf nooit door een ander laten bijwerken, denk dat daar mijn tattoo iets te gecompliceerd voor is, technieken bij gebruikt die niet heel gebruikelijk zijn. Ga sowieso in juni nog terug, dus dan kan hij ook het huidige deel weer zien en evt bijwerken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:38

Resfeber schreef:

Ik heb mijn eerste in Canada laten zetten toen ik er 6 maanden gewoond heb. Had op voorhand veel contact gehad met de artiest en eerst een consultatie gedaan voor ik hem liet zetten, dus ik was er echt wel zeker van dat het een goede artiest is.

Mijn tweede heb ik laten zetten tijdens een weekendje Amsterdam (woon zelf in België) bij een shop waar ik van vrienden goede verhalen over had gehoord en wiens portfolio er netjes uitzag. Gewoon binnengewandeld en een kwartier later stond 'ie :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:11

Nessa schreef:
Op de borstkast. Net boven mijn borst zeg maar.

Bij shennaki laten zetten?? Heb je meer van haar? Wat is je ervaring met haar? Vind haar styl erg gaaf en zit er aan te denken mn volgende tattoo daar te laten zetten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:52

ja van shennaki inderdaad! Nee dit was de eerste van haar.
Vind haar werk echt heel mooi. Ervaring is goed. Lieve meid, maar zeker van der zaak.
Ik zou zo weer bij haar zetten eigenlijk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:53

mooie plaatjes komen hier voorbij :D
Ik tel al af tot ik weer mag... 30 mei komt er een foto van Nikita, mijn overleden hond, aan de binnenkant van mijn bovenarm... in november zal er nog een foto van Banjer op mijn onderarm (buitenkant) bij komen... en dan is mijn sleeve klaar zeg maar... de opvulling reken ik even nog niet mee... ;)

Hebben jullie misschien tips tegen de pijn? Ik heb al behoorlijk wat tatoos, maar mijn ervaring is dat na zo'n 2 uur alles wel pijn doet, zelfs kijken... en gezien de binnenkant van mn bovenarm een bijzonder gevoelige plek is volgens mij (en ik zeker 4 uur mag zitten).... ben ik eigenlijk best wel een beetje "bang"... :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:00

In 2 keer doen?
En focussen op je ademhaling. Eventueel mp3 speler mee ofzo?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:07

in 2x is geen optie... ik zit 4,5 uur in de trein (enkele reis) om bij Marsha te komen... :P
mp3/(iPod) is op zich wel een optie... had ik niet aan gedacht, dank je!

Ademhaling... daar focus ik me al op... doe ook aan zelfhypnose, maar op een gegeven moment breekt te pijn er gewoon doorheen, dan kan ik me niet meer concentreren... :P