Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:56

Balen Collineke! Wij hadden bijna altijd netjes één eitje, al moest ik daar wel 1.5 ampul menopur voor spuiten. Ik duim voor je dat er toch een inseminatie plaats kan vinden!

Wel hadden wij een keer zaad wat ver beneden pijl zat, 'maar' 300.000. Landelijk is het minimum een miljoen, bij ons ziekenhuis was dat 500.000. Ik was er totaal van ondersteboven.. mijn reactie was: 'ja maar nu zit ik hier met mijn springende ei!'. Ben volgens mij ook zo de kamer weer uitgelopen.. zonder gedag te zeggen. Oepsie

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:17

Colinneke dikke knuffel!

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:58

Dadelijk echo nr 2. Dus weten we weer meer.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:42

Duim voor je!!

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:22

Succes! * Duimt volop!*

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:36

Alles wordt nu op de minuut getimed. Heel knap dat ze dit kunnen trouwens.
Vanavond laatste spuit erin om de eisprong op te wekken. Dinsdagochtend moet vriend potje inleveren; gaan ze het zaad bewerken. Om 2 uur later dit bij mij in te brengen.

Eitje rechts was nu dik 18 mm, links was nu 16 mm. Dus beide 3 mm gegroeid op 2 dagen tijd. En er was nog een surprise ei erbij gekomen. Maar die 2 zijn nu onder de 10 mm dus die mogen niet mee doen.
Dus einstand: 2 goede eitjes en 2 iniminie.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:31

Colinneke, ze gaan dus inseminatie doen? En mocht het niet lukken deze poging, de volgende keer ander medicatieschema?

Spannend, veel succes!!

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:16

Oh! Spannend allemaal! We duimen gewoon even door!

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:34

Ja tis zonde om 2 goede eitjes weg te gooien. De arts van vandaag zei het weer; was een andere dan vrijdag.
Tis zonde om niks mee te doen. De kans dat het raak is is laag. Maar das altijd meer dan helemaal niks.
En idd als dit niks wordt, dan verhoging van dosis

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:26

Spannend Colinneke, ik ga voor je duimen!

Ik heb al 2,5 jaar eigenlijk sporadisch gereden, in de verwachting dat het zwanger worden sneller zou gaan. :o
Nu voor de tweede keer op onze 4 jarige gestapt, was schrikken hoeveel ik weer moet gaan werken aan mijn houding, maar ons jonkie was iig braaf (zelfs even over een dubbele cavalettie "gesprongen" :Y) ). :o

Knulletje hebben wij zelf gefokt en wij hebben zijn zus en broertje ook nog staan. <3
Afbeelding

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:23

Net weer controle gehad en de baarmoeder is weer mooi schoon, dus geen verdere behandeling daarvoor nodig.
Er groeide ook alweer een mooi eitje. :+

Ik word nog teruggebeld over of er straks nog een uitgangsecho nodig is en of er 2 cryo's teruggeplaatst kunnen worden, beide zaken wordt in het groepsoverleg besproken.
Ik verwacht dat laatste van niet, ik denk dat in de ogen van het ziekenhuis het risico op een tweeling daarbij te groot zal zijn, maar vragen kan natuurlijk altijd. :P

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:12

Spannend weer cobii, ik kijk met verwondering naar de positiviteit die je uitdraagt!

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:26

Zouden jullie een tweeling erg vinden en de eventuele risico's van de zwangerschap?

Ik heb al meerdere keren gehoord als tp niet lukt dat ze er wel 2 terug plaatsen.
Tp bij jullie is natuurlijk al wel gelukt met een positieve test.
Afwachten weer.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:59

Ik ben net gebeld en ivm leeftijd willen ze wel dubbele terugplaatsingen gaan doen.

Dat we tot nu toe 50% slagingspercentage hebben gehad wat betreft zwanger worden maakte hierbij niet uit blijkbaar.

Een tweeling zouden wij geen moeite mee hebben, het liefst zonder ernstige complicaties. Tot nu toe hebben wij wel duidelijk bewezen dat een eenling zwangerschap ook verkeerd kan verlopen. :+

Daarnaast is de zwangerschapskans bij een diepvries terugplaatsing kleiner dan bij een verse. Mijn beide zwangerschappen waren van vers en niet van diepvries. De kans dat beide zullen pakken lijkt mij niet zo heel groot.

Ook een uitgangsecho is niet nodig de volgende ronde, dat scheelt weer 1 bezoekje. :Y)

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:02

Ik duim voor je cobii!

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:28

Eigenlijk allemaal een soort positief Cobiie! Hopelijk blijft er bij de volgende kans iig1 van de 2 cryos zitten!

@colinneke; ook voor jou een spannende dag vandaag! En een spannende tijd de komende weken weer!

Ik hoop zo voor jullie beide dat het nu mag lukken!

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:17

Spannend Cobii, hopen op een goede afloop.

Hier na wat vertraging dus de iui gehad. Waren niet zoveel zwemmers. Maar alles kan.
Djeez heb best wel buikpijn nu.
Dus kruip dadelijk mijn bedje in

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:25

Spannend Colinneke, Ik ga de komende weken duimen voor je. Hopelijk trekt de buikpijn vannacht weg.

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 05:35

Duim voor jullie colinneke!

Fijn nieuws Cobiie!
Is dat bewezen Cobiie?
In ons geval was het ook een verse tp.
In de eiceldonatie groep waar ik in zit lees ik regelmatig dat cryo's tp goed gaan.
Ik heb geen idee of er ook onderzoek naar gedaan is.
Spannende tijd!

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:07

linnie050 schreef:
Duim voor jullie colinneke!

Fijn nieuws Cobiie!
Is dat bewezen Cobiie?
In ons geval was het ook een verse tp.
In de eiceldonatie groep waar ik in zit lees ik regelmatig dat cryo's tp goed gaan.
Ik heb geen idee of er ook onderzoek naar gedaan is.
Spannende tijd!

Hier een onderzoek per ziekenhuis.

Er zit zeker verschil in tussen vers en diepvries.

http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000002 ... %20(centra)%202010.pdf

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:49

Ik volg hier ook nog steeds en mijn duimen draaien op volle toeren voor iedereen waarvoor het nodig is.

Hier 2 keer zwanger geworden van cryo s. 3 cryo's hadden we, waar 2 zwangerschappen zijn uitgekomen.
Ik heb juist daar meer vertrouwen in. In jette zijn er juist plannen om altijd met cryo s te werken. Denk niet dat ze dat willen doen als er minder kans is op zwangerschappen. Nu vriezen ze bv de cryo s wel in met een speciale techniek en hebben ze een heel goed labo.
Dus kan wel geloven dat er verschil in zit tussen ziekenhuize.

Ik had zelf het gevoel bij mijn verse tp dat mijn lichaam nog niet rustig was van de pick-up en ik had dan nog maar 5 eicellen.
Moest er nog een 2 de verse poging gekomen zijn, zou ik zelf vragende partij geweest zijn om eerst alles in te vriezen. Nu zeker omdat na mijn keizersnede de tp al zowiezo niet vlot verliepen door het littekenweefsel.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:34

Mag ik mij hier ook melden?
3 jaar geleden begon onze kinderwens.
Door ernstige endometriose ben ik bij ivf beland. Van de eerste punctie bleven er maar 3 embryo's over, 1ivf en 2 icsi, en ik had geen terugplaatsing omdat ze niet in mijn baarmoeder kwamen. Dat is toen op de OK nagekeken en opgerekt. Toen alles weer rustig was mocht ik voor een cryo terugplaatsing.
Gisteren officieel te horen gekregen dat t niet is gelukt. Nu wachten op de ongesteldheid en dan weer starten met de progynova. De endometriose maakt het allemaal extra pijnlijk en die tegenslagen hakken er ook aardig in. Ik vind t soms moeilijk om positief te kunnen blijven, dat wij ook ooit een kindje krijgen..
Hoe gaan jullie daar mee om?

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:07

Welkom Saar, wat een moeilijke reis hebben jullie al gehad. Positief blijven is niet gemakkelijk, wat bij ons hielp was goed blijven communiceren. Niet alleen blijven zitten met je verdriet, frustratie en onmacht, maar dat juist delen met je man/ vriend. En daarnaast probeerden wij echt te ontspannen, gezellig uit eten, wandelen, naar de bios.. dat soort dingen. Ik kreeg vanuit het ziekenhuis ook wat begeleiding om te blijven relativeren, dat hielp ook goed

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:30

Thnx voor je reactie! Ja ik probeer mijn vrije dagen veel in te delen zodat ik niet alleen kan zitten met mijn gedachten.
Ik ben een dag minder gaan werken omdat ik veel last heb van mijn endometriose en dat kan heel ongemakkelijk zijn op werk plus minder stress. Maar nu moet ik wel een dag extra zorgen voor afleiding :P
Vanochtend met de arts gebeld en mijn vragen en onzekerheden voorgelegd en die heeft ze heel fijn beantwoord dus ze heeft wat onzekerheden weg kunnen nemen.

Dromertje dat jij 2x zwanger bent geraakt van cryo's geeft mij ook hoop :)

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:53

Welkom Saar, lees ik nu dat er ivf en ICSI is gebruikt binnen 1 punctie? Dat dat gedaan werd heb ik nog niet eerder gehoord.
Vervelend dat de poging niet gelukt is.

Wat Wiebke al zegt, communiceren is erg belangrijk. Een ieder die in deze medische molen zit kent de goede en slechte momenten.