[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dianta

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:15

Ja dacht ik ook zonnebloem. Trombose oid wordt veroorzaakt door de toediening van hormonen? Maar in de nuvaring zitten er toch minder hormonen als in een pil. De pil is sowieso voor mij geen oplossing want ik heb regelmatig last van diarree.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:34

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:44

Klopt Zonnebloem, maar door andere stoffen in de Nuvaring is de kans op trombose groter dan bij de gemiddelde pil. Ik wou ook alleen maar even waarschuwen, niet dat je hem straks een maand hebt, dan dit hoort en er toch weer vanaf wil :)
Als dit je niet zo veel doet zou ik er voor gaan though, ik vond hem erg fijn in gebruik :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:46

Even over de nuvaring commotie.
De nuvaring kan net als iedere andere pil trombose veroorzaken. Het risico zou met de nuvaring hoger zijn als met bijv micorgynon 30, maar minder als met de diane. Bedenk eerlijk voor jezelf wat jij het risico waard vindt. Heb je een bmi dat 25 of hoger is, rook je of komen er hart of vaatziekten voor in je familie dan is het wel raadzaam om met je huisarts te overleggen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:24

Twee weken geleden (op een dinsdag) ben ik gestopt met de pil om een stopweek in te lassen, op de
vrijdag werd ik toen ongesteld, nu ruim 10 dagen, later ben ik nog steeds ongesteld.. Iemand die hier
ervaring mee heeft? Het is niet heel heftig, eigenlijk helemaal niet, maar het is natuurlijk wel vervelend.
Ik ben gewoon netjes de pil weer gaan slikken op dag 8, inmiddels bijna een week geleden.. Wel had
ik al een iets van een half jaar geen stopweek meer ingelast.

Ik slik overigens de lichtste pil.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:16

Oke ik post hier ook maar wat, misschien dat het al 100 keer voorbij is gekomen, maar goed.

Ik zit sinds 2.5 maand aan de microgynon 30, in deze tijd heb ik niet echt lekker in m'n vel gezeten.
Heel veel moe, heel chagerijnig, ook ben ik al 3 a 4 kilo aangekomen! (ik sport veel en heb niet veel extra bij gegeten). Dit zie ik in mijn gewicht, maar ook in mijn buikomtrek.
Hier baal ik echt enorm van, aangezien ik net weer op m'n gewicht was.

Nu zit ik er aan te denken om over te stappen op een pil zonder of met minder oestrogeen, en dan kom je al snel uit op de Lovette en de Cerazette.
Ook naar de Yasmin heb ik even gekeken, maar hoor daar wisselende verhalen over.
Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring had met deze drie pillen? En met name dus over gewichtstoename.
Hoor het graag!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:54

Het rare is,ik kwam juist aan met de Microgynon 30 en blijf beter op gewicht met de Diane 35. Ik voel me ook veel beter bij deze pil.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:06

Brittol; is een lichtere pil een optie? Je hebt ook microgynon 20 namelijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:12

Yasmin heb ik geslikt, was ik heel erg tevreden mee. Geen stemmingswisselingen, puntgaaf huidje en ik kwam er ook niet van aan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:15

Ik heb even een vraagje betreft of ik de bijsluiter goed begrepen heb.
De pil die ik gebruik is ethinyestradiol/levonorgestrel Sandoz de 0,03/0,15 mg. Nu ben ik gister ontzettend ziek geweest en heb de hele ochtend gebraakt. Ook mijn pil van gister heb ik uitgebraakt. Nu slik ik altijd meerdere strips achter elkaar omdat ik ook ontzettend ziek word van mijn menstruatie zelf.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h105543.pdf
In de bijsluiter kan in vinden bij 1 tablet vergeten in week 3 dat ik 2 keuzes heb. Of nu stopweek, of nu 2 tabletten innemen en de stopweek van deze strip overslaan en nog een strip erachteraan nemen.
Nu zit ik met deze strip al op strip nummer 3. Ik twijfel wat verstandig is, persoonlijk stel in de mensturatie nog liever uit omdat ik maandag een belangrijk tentamen heb waar ik de laatste dingen nog voor moet leren, en leren en mentruatie gaat hier niet samen. Maar 4 strips vind ik ook wel weer wat veel..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:59

Je bent safe als je nu gewoon doorslikt dan nog 7 dagen zonder vergeten slikt en dan een stopweek hebt, dan hief je niet weer een hele strip te nemen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:17

Dat klinkt al veel beter. Heb er wel voor gekozen om nu dan die 2 tabletten in te nemen, maar als ik mijn huidige strip af maak ( nog +-2 weken) ben ik dus ook gewoon nog veilig.(toch?). Want 4 strips achter elkaar vind ik toch te veel van het goede. 3 is echt een beetje de max ook in verband met doorbraakbloedingen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:19

Ja hoor nog 2 weken is ook prima, na de eerste volledige strip kun je stoppen wanneer je wilt.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:33

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag mbt een 'vergeten' pil.

Ik slik de gewone pil. Maar heb ik de laatste week waarschijnlijk een pil uitgebraakt. Hiervoor hebben we onveilige seks gehad, maar ben nu gewoon ongesteld dus er is niets aan de hand.
Nu vroeg ik me af, ben ik nu nogsteeds beschermd of moet ik eerst weer een hele week slikken voor ik beschermd ben?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:54

Marieke1495, het lijkt mij van wel maar zeker weten doe ik niet.

Ik heb ook een vraag ik ben vier maanden geleden begonnen met de yasmin pil i.v.m. met mijn huid of het echt werkt durf ik niet te zeggen.
Maar ik ben nu al 3 keer midden in mijn pilstrip ongesteld geworden en dan tijdens mijn stopweek weer, dus mijn lichaam is aardig in de war.
Nu ga ik stoppen met de yasmin maar wil ik niet terug naar de micro 30 omdat ik daar erg emotioneel van werd.
Kent iemand misschien een goed alternatief, over de spiraal ben ik aan het nadenken maar ik vind dit idee toch erg eng...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:35

Je mag ten alle tijden 1 pil per week vergeten/te laat slikken, je bent dan in en na je stopweek gewoon veilig.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:38

Even een vraagje.
Morgen moet ik mijn laatste pil nemen dus ik heb tegen woensdag mijn regels normaal gezien.
Nu heb ik zaterdag een evenement en wil ik liever dan niet mijn regels hebben. Maar ik weet niet meer goed hoe dat doornemen werkt?
Dus morgen mijn laatste pil pakken, dan aan een nieuwe strip beginnen voor 1 week en dan stoppen. En dan na een week beginnen en dan de 2 weken slikken en dan opnieuw stoppen?
Of euh hoe werkte het ook alweer? :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:39

Jups kan.. zolang je je stopweek maar NOOIT langer dan 7 dagen maakt!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:44

Nee. Neem altijd een maand. Begin op een zaterdag en eindig dan altijd op een vrijdag.
Bedankt dan weet ik zeker dat ik goed zat :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:54

Staat ook in de bijsluiter, dat je altijd zo lang door kunt slikken als je wilt en kunt stoppen wanneer je wilt, als je maar max 7 dagen stopt! geloof alleen wel dat je min 4 weken moet slikken, maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen..
Dus je kunt dan wel 4 weken slikken, maar geen 2, maar dat zou je even op moeten zoeken in de bijsluiter :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:54

zonnebloem18 schreef:
Je mag ten alle tijden 1 pil per week vergeten/te laat slikken, je bent dan in en na je stopweek gewoon veilig.

Tsjong!

Nouja in ieder geval bedankt! :)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:13

Hallo,

Ik heb nu anderhalf jaar de inplanon eerste half jaar ging goed( bleef zelfs mijn menstruatie weg maar daarna bleef ik menstrueren 6 weken achter elkaar was het feest,

Naar het ziekenhuis geweest onderzoeken gehad en nu moet ik de pil er bij slikken,
wie heeft dit ook gehad of heeft dit? 2 soorten anticonceptie bij elkaar.

Nu heb ik een stop week maar de menstruatie is nog nooit zo erg geweest hevige buikkrampen,
ik loop letterlijk leeg zelfs een tampon houd het niet lang, |(

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:20

Barbabientje schreef:
Staat ook in de bijsluiter, dat je altijd zo lang door kunt slikken als je wilt en kunt stoppen wanneer je wilt, als je maar max 7 dagen stopt! geloof alleen wel dat je min 4 weken moet slikken, maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen..
Dus je kunt dan wel 4 weken slikken, maar geen 2, maar dat zou je even op moeten zoeken in de bijsluiter :)

Morgen even doorlezen..
Is het dan niet beter om gewoon een hele maand door te nemen tot die nieuwe strip op is en dan gewoon te stoppen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:30

Nee hoor, dat maakt niet als je er maar aan denkt dat je na de stopweek minimaal 2 weken slikt voor je weer een stopweek houdt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:40

Ik ben nu gestopt met de pil (begin december) en zou nu weer voor de eerste keer ongesteld moeten worden, echter laat dit redelijk op zich wachten. Is dit normaal, dat m'n hormoon huishouding gewoon een beetje in de war is? Normaal word ik altijd rond de 1ste ongeveer ongesteld ..