Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:24

Tof MuSli!

Hier vandaag met de vereniging op stap geweest, 80 km gefietst. Het thema was bochten en remmen, super veel geleerd! Bij het bochtjes maken valt er echter nog steeds een hoop te leren :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:13

Vandaag weer een gave spinning training van 1,5 uur gehad .
En vanmiddag deze machine bekeken en test gereden <3

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:16

Mooi plaatje MuSLi :j

Klinkt goed he training Laura +:)+
Zo ga je er plezier aan krijgen .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:19

Wauw, wat een fiets zeg! En resulteerde dat testritje in een aanschaf?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:47

Lauraennala schreef:
Wauw, wat een fiets zeg! En resulteerde dat testritje in een aanschaf?

Nou ... nee . Is nou niet een bedrag waar je een snelle beslissing over neemt . :o
Wil het iig ook met mijn trainer bespreken.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:15

Ik heb even op google zitten neuzen en ja, ik kan me voorstellen dat je daar goed over na moet denken :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:17

En deze is nog gebruikt en word dus privé verkocht . >;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:30

Maarrr, hij is wel echt heel tof :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:49

Lauraennala schreef:
Maarrr, hij is wel echt heel tof :D

Echt wel ... :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:37

Time2Tri schreef:
En deze is nog gebruikt en word dus privé verkocht . >;)

´Dus´... kan ook via de dealer ;)
Mijn gebruikte was bij de fietsenwinkel.

Geweldige fiets die P5. Dermate aerodynamisch dat het meetbaar scheelt en op langere afstanden telt dat aan.

Ook jong gebruikt wel een vette investering zeg. Kan me voorstellen dat je daar even over moet nadenken ja.

Sterkte met de beslissing.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:21

Mooie fiets HC! En leuke foto's van het fietsen!

Klinkt als een fijne training Laura ;)

Dat is een gave fiets T2T! Mijn racefiets kwam btw ook tweedehands van de fietsenmaker.

Wij hebben zaterdag 35 km gemountainbiked. Ging super :D Nu ik gewone pedalen heb, gaat het zo veel beter *\o/* Eigenlijk bizar hoeveel 'mentale' invloed dat heeft, terwijl ik op de racefiets al 2 jaar met klikpedalen fiets.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:23

Oh dat geloof ik direct hoor Tayga!! Ik durf ook niet zo goed kleine bochtjes te maken. Kan me voorstellen dat je veel strakker en scherper durft te sturen als je weet dat je voeten los zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:22

Tayga schreef:
Eigenlijk bizar hoeveel 'mentale' invloed dat heeft, terwijl ik op de racefiets al 2 jaar met klikpedalen fiets.

Ik fiets al meer dan 20 jaar met die klikdingen, sinds kort na het uitvinden ervan en toch heb ik platte pedalen op mtb. Wederom al sinds mtb bestaat :D
Het is niet alleen vallen of zelfvertrouwen; het ís ook sneller bij alles behalve klimmen, omdat met je been uitgestoken of een voet op de grond meer kan met betrekking tot evenwicht.

Vandaag nieuwe Five Ten schoenen binnengekregen

Afbeelding

voor naast de

Afbeelding

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:51

Mooie schoentjes HC.

Ik heb zaterdag weer lekker 35 km gefietst. Begin de smaak te pakken te krijgen :D

Waarschijnlijk gaan we in juni 3 dagen naar Limburg een trail van 240 km fietsen. Dan hebben we weer wat km's met de racefiets in de benen en heb ik de cursus mountainbiken gevolgd :o :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:27

Tayga schreef:
Mooie schoentjes HC.

Dank je.

Citaat:
Ik heb zaterdag weer lekker 35 km gefietst. Begin de smaak te pakken te krijgen :D

Waarschijnlijk gaan we in juni 3 dagen naar Limburg een trail van 240 km fietsen. Dan hebben we weer wat km's met de racefiets in de benen en heb ik de cursus mountainbiken gevolgd :o :D

Goed dat je de smaak te pakken hebt dan, want je mag inderdaad nog wel wat meer kms in de benen hebben en wat extra vaardigheid in je rugzak voor zo´n heerlijke trip.

Heb de fiets de afgelopen dagen helaas niet aangeraakt, Druk met van alles en slecht weer was geen trekker.
Ga straks met de mtb op pad, letterlijk. Even goed plannen want het is kkkkoúd en de rivieren zijn wat gezwollen wat een uitermate oncomfortabel combi is. Dus beter de doorwaadplaatsen omzijlen en dat is nog een hele uitdaging hier.
Dan vanmiddag met zoon de weg op.

Heb mijn koffie al op, pijnstiller/ontstekingremmer naar binnen gegooid dus frrrrrrísse neus halen!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:29

Nee, niet de weg op. Zoonlief wilde mtb. Ohhhhkeeee... >;)

Had vanmorgen een pittige route gedaan dus de echt zware die de turf van 1m85 viel niet mee.
Maarrrrr, pa laat zich niet zómaar kennen; hij is 5 keer afgestapt, ik 1 keer *D
Erg ruige afdaling ook en dat probéért hij niet bij te houden; 44,5 km/u omlaag over onverhard. Ik denk dat ik een betere integraalhelm ga kopen :=

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:49

Slik Tayga, een 240km trail :=

HC, een hele goede helm mag met die snelheid zeker niet ontbreken inderdaad :Y)

Hier zaterdag weer een training gehad van 80km. Was vooral heeeeeul koud en dat terwijl ik nu ook overschoenen en een extra shirt aan had. Blijf het lastig vinden wat ik allemaal aan moet trekken en ook wat je aan eten mee moet nemen..

Hopelijk gaat het weerbericht voor a.s. zaterdag nog veranderen, ze geven nu vooral regen op -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:24

Lauraennala schreef:

Ja, ik ben echt goed in conditie en ervaren met de mtb maar drie dagen tachtig kilometer onverhard lijkt me een stijve opgave. Maar goed, de caminos hier zijn wel van een heel andere orde dan zelfs de Ardennen. Had daar een trail motorfiets staan waar ik veel weekeinden mee op pad was. Was plezant om het op zijn Belgisch te zeggen.
Hier brak ik gelijk een set ribben, vervolgens sleutelbeen, vingers, een set voetbotjes, vingers uit de kom schouder meermalen uit de kom etcetera. En blauwe plekken... Wel, was een keer op mijn nieren gevallen en voor fotos naar het ziekenhuis gestuurd. Het zustertje haalde alle collegas van de afdeling erbij want zóveel hadden ze er nog nooit gezien op een nog lopende patient _O-
Was dan ook van een week lang van paard, fiets en motorfiets afstuiteren bij elkaar :D
Dit hele jaar ;) pas twee blauwe plekken (mooi symetrisch op beide billen) en een krakje van niks in mijn tibia +:)+
Beetje vervelend is dat ik mijn ´shirt´ met harde beschermstukken niet kan vinden. Is echt wel érgens maar :roll: Wil ik op sommige afdalingen toch echt wel aan :j

Ok terug on topic: Hoop op beter weer dan verwacht voor je zaterdag!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:05

Lauraennala schreef:

Hier zaterdag weer een training gehad van 80km. Was vooral heeeeeul koud en dat terwijl ik nu ook overschoenen en een extra shirt aan had. Blijf het lastig vinden wat ik allemaal aan moet trekken en ook wat je aan eten mee moet nemen..

Hopelijk gaat het weerbericht voor a.s. zaterdag nog veranderen, ze geven nu vooral regen op -O-

Ik vind die kleding ook altijd zo moeilijk. Vorige week had ik te veel aan, week er voor was het net aan. Als ik uit de auto stap, fiets er af, schoenen aan.. enz. Dan heb ik het ondertussen al steenkoud en doe dan wat extra's aan, dan na een half uur op de fiets ga ik dood van de hitte.. -O-

Ik heb van mijn verjaardagsgeld een actioncam gekocht. Iemand hier ervaring mee op de fiets? Wil hem op mijn stuur monteren.. Ben benieuwd hoe dat zal zijn met de hobbels en bobbels. Een harnas schijnt nog het beste beeld te geven, maar lijkt me totaal niet lekker zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:59

Helene83 schreef:
Ik heb van mijn verjaardagsgeld een actioncam gekocht. Iemand hier ervaring mee op de fiets? Wil hem op mijn stuur monteren.. Ben benieuwd hoe dat zal zijn met de hobbels en bobbels. Een harnas schijnt nog het beste beeld te geven, maar lijkt me totaal niet lekker zitten.

Op je fiets, dan zie je niets.
Op je helm is zie je wel.
Staat debiel maar ook stabiel.

Wij hebben 10 jaar geleden een superlicht ding voor op de helm gekocht. Vooral voor paardrijden.

Mijn zoon is dit weekeinde jarig en zijn vriendengroep heeft een gopro voor hem gekocht.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:17

Op mijn helm ben ik dan weer een beetje huiverig voor.. als ik val.. Zit uiteraard wel zo'n case omheen dan, om de klappen op te vangen. Maar is dan wel weer extra gewicht op mijn hoofd.
Met paardrijden wil ik hem wel op mijn cap monteren, maar dat is wat minder ruig.. dan hoef ik ook niet zo'n extra case te hebben.. valgevaar is wat kleiner dan en hij hoeft minder strak vast te zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:47

Helene83 schreef:
Op mijn helm ben ik dan weer een beetje huiverig voor.. als ik val.. Zit uiteraard wel zo'n case omheen dan, om de klappen op te vangen. Maar is dan wel weer extra gewicht op mijn hoofd.
Met paardrijden wil ik hem wel op mijn cap monteren, maar dat is wat minder ruig.. dan hoef ik ook niet zo'n extra case te hebben.. valgevaar is wat kleiner dan en hij hoeft minder strak vast te zitten.

K-Edge heeft een mooie compacte voor onder het stuur, voor het balhoofd. Imo de beste plek op de fiets zelf want het meest stabiel en uit de weg bij een val.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:08

Dat is inderdaad wel een mooie plek.. moet dan wel ver genoeg onder de kabels vandaan zien te komen. Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:44

Helene83 schreef:
Dat is inderdaad wel een mooie plek.. moet dan wel ver genoeg onder de kabels vandaan zien te komen. [ [url=m/MbRoQV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die kabels kunnen trouwens wel een snelbindertje gebruiken; elimineert het geklapper.
Heb je ook gelijk meer ruimte.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:06

Helene83 schreef:
Lauraennala schreef:

Ik vind die kleding ook altijd zo moeilijk. Vorige week had ik te veel aan, week er voor was het net aan. Als ik uit de auto stap, fiets er af, schoenen aan.. enz. Dan heb ik het ondertussen al steenkoud en doe dan wat extra's aan, dan na een half uur op de fiets ga ik dood van de hitte.. -O-

Ze zeggen dat je het eigenlijk net een beetje koud moet hebben als je opstapt, maar daar kan ik dus ook echt niks mee haha.

Wat betreft monteren van een actioncam, soms zie je wel eens op Facebook pagina's van profs dat ze een actioncam hebben zitten. Je zou zulke foto's misschien een op kunnen zoeken en kijken hoe zij dat hebben gedaan? Ik dacht ook dat het meestal ter hoogte van het balhoofd zit.