GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:16

Berdien schreef:
Wat een mooi resultaat, -20 kilo!

Ik sta al een maand zo goed als stil := Op zich niet verkeerd, dan kan m’n vel beetje mee krimpen :') maar er moet toch echt nog wel 10 kilo af. Zit nu op -11/12 kilo. Alsnog geweldig!! maar ben er nog niet.

Wat gebruik jij en op welke dosis zit je nu?

Ik ben gisteren opgehoogd naar 7,5 mg. Ik heb het dan meteen lichamelijk een stuk warmer. Vond ik toen ik ermee ging beginnen ook. Niet erg want ik ben een koukleum en met fysieke beweging doe ik wel een trui uit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:17

Fjordjes wat goed!
Fijn zeg zo'n mooi resultaat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:24

Zonnetje, ik gebruik Ozempic en nu een drie weken op de 0,75. Daarvoor hele tijd 0,5. Volg dus niet het reguliere schema.

Heb het de hele tijd wel stervenskoud, nu je dat zo noemt. Ben ook al een paar weken net niet fit, dat speelt vast ook mee.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:53

fjordjes schreef:
Vandaag eindelijk de mijlpaal van -20 kg bereikt!

Wow wat heerlijk!
Ik hoop dat ook ooit te kunnen behalen _/-\o_

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:25

Berdien schreef:
Zonnetje, ik gebruik Ozempic en nu een drie weken op de 0,75. Daarvoor hele tijd 0,5. Volg dus niet het reguliere schema.

Heb het de hele tijd wel stervenskoud, nu je dat zo noemt. Ben ook al een paar weken net niet fit, dat speelt vast ook mee.

Blijft toch balen als er een maand niks gebeurd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 14:04

Ach, het loopt ook niet op dus dat is mooi. Moet wel weer beweging in komen maar het is geen sprint. En wat ik al zei, voor m’n gevoel kan mijn vel zo ook mooi mee krimpen haha!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 16:20

Hoi Iedereen,
Wat fijn dat dit topic bestaat!
Ik zal binnenkort ook beginnen met een behandeling om af te vallen met injecties. Ik weet nog niet via welke site , maar daarom lees ik hier de ervaringen bij. ( is er een overzicht met de voor en nadelen van de verschillende aanbieders)

Net als de meesten hier ben ik na jaren, ondertussen deskundige op allerlei diëten en weet ik wat goed en slecht is om te doen, maarja die eeuwige honger, trek en gravings…

Vanaf januari ben ik mij het focussen op het proteïnerijke / carnivoor dieet en ben 5 kg kwijt, maar ik blijf hangen…

Dus nu de keuze om dit maar zelf te gaan betalen, met hopelijk veel meer resultaat. ( ik ben 53, in de overgang, 1.70m, weeg nu 90kg, zou graag tot 75 kg afvallen)
Dus

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 16:30

Welkom Vanes!
Over de aanbieders kan ik niet veel zeggen, maar andere bokkers waarschijnlijk wel.
Ik zou ook eerst kijken of je het via de HA kan krijgen, dat blijft altijd de goedkoopste optie.

Pas je wel op met het carnivoor dieet op je leverwaarden? Het is nogal een heftig dieet voor je gezondheid.
Succes met je toekomstige traject! :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 17:45

Zerena schreef:
Ik heb bij Yazen nu het bloedonderzoek aangevraagd en een afspraak voor bloedprikken gemaakt.
Ben benieuwd hoe lang het vanaf nu duurt.

Dat gaat best heel snel hoor. Zodra de uitslag van het bloed binnen is. En goed, kan er een recept gemaakt worden. En dat is er met 2a3 dagen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 18:05

Wat een goede resultaten lees ik hier weer. Ik sta nu ook al een tijdje weer stil of val maar minimaal af, maar dat komt meer omdat ik mijzelf nu wat meer gun haha. Wat ik in de week afval, komt er in het weekeind ongeveer weer aan :+ .
Wil eigenlijk nog een kilo of 2 tot 5 eraf, maar heeft geen haast nu. En zit nog steeds op de laagste dosering Mounjaro dus hoef ook niet echt af te bouwen.

Voor de mensen met iets meer medische kennis:
Ik was aan het zoeken naar een duidelijk pk profiel van tirzepatide (de werkzame stof van Mounjaro). Ik prik namelijk op donderdag middag. Maar vrijdag en zaterdag zijn echt de dagen waar het voelt dat mijn level het laagste is. Maar wat ik zag aan pk profielen stijgt het level in het bloed al erg snel na toediening. Wat zou dan een reden kunnen zijn? Je zou toch verwachten dat donderdag het zwaarste (lees laagste level) zou zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 18:08

Ik weet ook niet precies hoe dat werkt Mariska. Bij mij was woensdag (ochtend) de prikdag en de ‘sterkste’ dag was de vrijdag bij mij. Die dag moest ik mezelf dwingen om wat te eten. Na zondag nam het duidelijk weer wat af.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 18:15

Ik prik donderdagochtend maar ik heb juist woensdag vaak het meeste last van honger en juist vrijdag zaterdag en zondag dat ik totaal geen honger heb. Maar het verschilt per dag en werk ook afhankelijk van m'n cyclus.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:00

Ik vind het na het lezen van jullie ervaringen zo raar. Zelf heb ik met Mounjaro helemaal geen honger.
Nu ben ik ook pas 2,5 week bezig, maar vanaf de eerste spuit heb ik maar 1x zin gehad in eten, en dat was vlak voordat ik ongesteld moest worden. Ik merk dat ik dus ook geregeld vergeet te eten en drinken.
Hebben meer mensen dit in het begin gehad en dat daarna het hongergevoel wel weer terug kwam op de begindosis?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:07

Rambogirl schreef:
Ik vind het na het lezen van jullie ervaringen zo raar. Zelf heb ik met Mounjaro helemaal geen honger.
Nu ben ik ook pas 2,5 week bezig, maar vanaf de eerste spuit heb ik maar 1x zin gehad in eten, en dat was vlak voordat ik ongesteld moest worden. Ik merk dat ik dus ook geregeld vergeet te eten en drinken.
Hebben meer mensen dit in het begin gehad en dat daarna het hongergevoel wel weer terug kwam op de begindosis?

Jazeker!

Met mounjaro werkte het bij mij echt meteen. Die is ook krachtiger dan ozempic. Bij ozempic lees je wat meer uiteenlopende ervaringen.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:20

Vanmiddag is de Ozempic geleverd door Thuisapotheek, keurig en duidelijk mbt het tijdstip van bezorging! Ik ga vrijdag of zaterdag de eerste spuit zetten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:55

Rambogirl schreef:

Er trad bij mij gewenning op. Dus toen ik verhoogde viel het best zwaar en had ik geen honger. Na een maand op die dosering werd dat minder. En na een week of 6 kwam het hongergevoel meer terug.

Maar het is heel persoonlijk hoe dit ervaren wordt. Sommigen merken niks. Andere valt het heel zwaar en alles er tussenin.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:06

Een vraagje
Hoe zien jullie hoeveel vloeistof er nog in de spuit zit?

Wij (mijn man en ik) zien allebei niet dat de vloeistof in het reservoir afneemt
Ik heb nu de 4e x gespoten 0.25 en het lijkt nog steeds alsof het helemaal vol zit als je door het venster kijkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:16

Dat is inderdaad moeilijk te zien en kan ook even duren voordat je het ziet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:48

Na 4 keer spuiten is je pen in principe leeg dus dan zou je zeker wel moeten zien dat er flink wat uit is. Draai je de pen wel helemaal goed door totdat je niet meer verder kunt?

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 23:58

Vanillia schreef:
Na 4 keer spuiten is je pen in principe leeg dus dan zou je zeker wel moeten zien dat er flink wat uit is. Draai je de pen wel helemaal goed door totdat je niet meer verder kunt?

Ja we draaien gewoon door tot er 0.25 staat en dan spuiten we hem leeg totdat er weer 0 staat

Op het etiquette staat dat er in de hele spuit 1.5 zit. Dus theoretisch zou er nu nog 0.5 in zitten

Het reservoir lijkt nog volledig vol … wel een beetje gek

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 06:18

Doef schreef:
Vanmiddag is de Ozempic geleverd door Thuisapotheek, keurig en duidelijk mbt het tijdstip van bezorging! Ik ga vrijdag of zaterdag de eerste spuit zetten.

Gaat netjes he, je wordt eerst gebeld door de apotheek, welke dag je thuis bent en je kunt nu kiezen voor een moment op de dag (moet je uiteraard wel weer voor betalen )

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 06:26

_Vanes_ schreef:
Hoi Iedereen,
Wat fijn dat dit topic bestaat!
Ik zal binnenkort ook beginnen met een behandeling om af te vallen met injecties. Ik weet nog niet via welke site , maar daarom lees ik hier de ervaringen bij. ( is er een overzicht met de voor en nadelen van de verschillende aanbieders)

Net als de meesten hier ben ik na jaren, ondertussen deskundige op allerlei diëten en weet ik wat goed en slecht is om te doen, maarja die eeuwige honger, trek en gravings…

Vanaf januari ben ik mij het focussen op het proteïnerijke / carnivoor dieet en ben 5 kg kwijt, maar ik blijf hangen…

Dus nu de keuze om dit maar zelf te gaan betalen, met hopelijk veel meer resultaat. ( ik ben 53, in de overgang, 1.70m, weeg nu 90kg, zou graag tot 75 kg afvallen)
Dus

Succes! Ik woog zo'n 95/96 kilo en ben ook 1.70, nu zit ik op de 83, maar ik was ook voor ik begon met de Ozempic ook al begonnen met lijnen. Ik hou wel redelijk strak mijn calorieën (zo'n 1700/1750 per dag)bij in de Yazio app (betaalde versie kost 15 euro per jaar).

Ik krijg/koop de pen (Ozempic) via https://www.leefstijldirect.nu
Dit is verreweg de goedkoopste aanbieder (ik heb er geen aandelen hoor :+ ), maar het scheelt echt veel als ik zo de andere prijzen van de aanbieders zie.
Kijk even naar mijn eerder gestuurde post, daar leg ik uit waar je het op de site kan vinden. Je wordt eerst gebeld door de assitente en later door de huisarts zelf. Je mag voor vragen wel een pb doen

Ik betaalde deze week voor een nieuwe pen 0.50mg een tientje minder dan de vorige pen, het lijkt wat goedkoper te zijn geworden

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 06:45

Ik kwam mezelf gister ff goed tegen :(

Ik volg al een hele poos Jade Kops van mijnlevenmetkanker op insta.
Meid van 18, die op haar 14de diagnose keelkanker kreeg, vreselijk verhaal, maar heel inspirerend. Ze heeft een 2tal vakantiehuizen voor gezinnen met kinderen die ook kanker hebben uit de grond gestampt dmv donatie's heel knap!
Gister kreeg ze weer een nare uitslag na een laatste poging chemo's die ze een paar weken geleden deed, zo vreselijk triest.

Ik werd er verdrietig van en dacht toen what the F, ik heb zin in vet en veel! Had ik niet moeten doen, gister de hele middag en avond hondsberoerd geweest. Daar kan mijn buikje niet meer tegen :(:)
Staat natuurlijk in schril contrast met wat Jade overkomt, I know.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 07:04

Ennasuus schreef:
Vanillia schreef:

Ja we draaien gewoon door tot er 0.25 staat en dan spuiten we hem leeg totdat er weer 0 staat

Op het etiquette staat dat er in de hele spuit 1.5 zit. Dus theoretisch zou er nu nog 0.5 in zitten

Het reservoir lijkt nog volledig vol … wel een beetje gek

Dat had ik volgens mij met mijn 0,25 mg pen ook. Ik heb er wel 8 x 0,25 mg uit kunnen halen. Je zou nu 0,5 mg kunnen spuiten, door 2 x te prikken. Dan ga je de stamper van de spuit wel zien.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 07:44

Zijn er meer die een nare maag krijgen smorgens? Ik ben nu op het vliegveld en het gebeurde voor de zoveelste keer. Gisteravond niet heel veel gegeten en vrij vroeg op naar het vliegveld. Ik stond net en krijg dan gevoel van overgeven, hartkloppingen en het is in ene onwijs heet.
Ik heb dit vaker smorgens sinds ik begonnen ben met mounjaro, ken het gevoel van maagpijn aanvallen enkel zet dit niet door en hoe misselijk ik ook ben als ik wat eet lost het op.
Thuis vind ik het niet zo heel erg maar onderweg wel :o