Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:34

Kiwi wat een gedoe met de huisarts! Gelukkig was diegene wel aardig, dat scheelt weer een stukje. Nog wel kunnen slapen vannacht?
Mooie foto! ♡

Charlotte ik heb echt met je te doen. Blijf hopen voor je dat ze iets kunnen betekenen voor je.

Gnome jeetje wat spannend dat je al zoveel gerommel hebt in je buik. Ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich komt melden. Heb je nog een beetje kunnen slapen?
Het is soms wel pittig inderdaad, maar als mijn vriend straks weer moet werken ben ik overdag ook alleen. :) Beter er nu al aan wennen dus haha. En ik kan hem altijd wakker maken wanneer ik hem nodig heb.

Freekieee mooie nagels! Veel plezier vandaag op de bruiloft, hopelijk voel je je een beetje goed.

Cabelona spannend dinsdag! Gister nog lekker met de paardjes kunnen knuffelen?

Azmay wat een prachtige foto. Wat een bos haar heeft ze zeg, geweldig. ♡ Ik vind dat je ook echt straalt op de foto.

Ballard geniet van je laatste ritje! Hopelijk kun je na de bevalling snel weer opstappen. Fijn dat een goede slaap je goed heeft gedaan.
Top dat alles zo goed als voor elkaar is in huis en voor de baby. :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:31

Ja dit was wel erg fijn :) maar ik voelde mijn buik wel weer na een galopje, dus het is goed zo.

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:06

Ballard_L schreef:
Ja dit was wel erg fijn :) maar ik voelde mijn buik wel weer na een galopje, dus het is goed zo.

[ [url=m/8dZ9I0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijke foto! Ziet eruit als een mooi ritje.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:25

Vanmorgen de gehuurde Tens nog even op de man geprobeerd. Ik heb daar heel veel aan gehad tijdens m’n bevalling. Maar je kan wel raden hoe een man reageert op stand 1 van dat ding :')

Wel oké geslapen hoor. Voel me best prima eigenlijk vandaag. Irritant met die antibiotica is dat ze op lege maag moeten. Vier keer per dag. Alsof ik lang genoeg niks loop te kanen om vier keer per dag een lege maag te hebben :=

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:47

Haha ik kan me er iets bij voorstellen hoe hij reageerde :')

Wat vervelend dat dat op een lege maag moet ja, is bijna niet te doen overdag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 14:04

Kiwipitje schreef:
Vanmorgen de gehuurde Tens nog even op de man geprobeerd. Ik heb daar heel veel aan gehad tijdens m’n bevalling. Maar je kan wel raden hoe een man reageert op stand 1 van dat ding :')

Wel oké geslapen hoor. Voel me best prima eigenlijk vandaag. Irritant met die antibiotica is dat ze op lege maag moeten. Vier keer per dag. Alsof ik lang genoeg niks loop te kanen om vier keer per dag een lege maag te hebben :=

Wat raar ja.. In de ochtend is dat nog wel te doen. Wanneer is je maag leeg? Duurt wel een paar uur toch.. Echt een haalbaar plan :+

Wenkbrauwen ook weer netjes.. Ik ben klaar voor de foto's :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:59

Ja 1 uur voor of 2 uur na de maaltijd. Neem er 2 in de nacht. Ben toch wakker dan :))

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:59

Gnome schreef:
Wenkbrauwen ook weer netjes.. Ik ben klaar voor de foto's :Y)
Ohhh heerlijk! Voelt zo lekker verzorgd dan ook.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:26

Azmay, wat een mooie bos haar zeg! Mooi popje!

Kiwi, ook al zo'n lieve foto! Langzaam maar zeker gaan de zwangerschapsverhalen plaats maken voor babystories :))
Werkt zo'n Tens apparaat? Ik overweeg het al voor mijn rug, ik heb een zenuw die klem zit...

Ballard, je hebt het lang vol kunnen houden met rijden, maar goed dat je naar je lichaam luisterd en het ziet er uit als een prachtige (tijdelijke) afsluiting zo :D

Gnome, haha goedzo! Goed voor jezelf zorgen :)

Vandaag precies 30 weken en er stond een groei echo op de planning. Uiteindelijk blijkt alles goed (dus ook de beentjes waar ze vorige week in het ziekenhuis over twijfelde) maar ik schijn te veel vruchtwater te hebben. Dus maandag wéér naar het ziekenhuis en ook maandag opnieuw die kl*te suikertest :( ondanks dat de uitslag 3 weken geleden goed was... Baal echt enorm! Ik ben nog gewoon volle bak aan het werk, verbouwen, verhuizen enz. maar je komt nergens aan toe met al die afspraken. En natuurlijk is het belangrijk en ben ik ook blij dat ze het checken ;) maar mijn zus had bij alle 3 ook veel vruchtwater dus mijn inziens is het gewoon iets erfelijks ofzo... :o

Na vandaag nog 6 weken werken (en volgende week maar een korte week voor mij) dus het aftellen is nu echt wel begonnen. Meer mensen die al zo de (werk)weken aan het aftellen zijn ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:30

Ik heb dat Tens apparaat alleen maar gebruikt tijdens mijn bevalling. Ik vond het heel prettig werken en heb denk ik mede daardoor geen pijnstilling nodig gehad. Ik weet niet of het ook fijn is voor bijvoorbeeld rug klachten.

Dat aftellen van de werkweken had ik ook (al vanaf toen ik nog 8 weken te gaan had :=).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 15:51

Hier nog weer even een vergelijksfoto gemaakt. De laatste was met 34 weken. Nu inmiddels (maandag) 37 weken. De tijd vliegt echt. Hoop dat de volgende met baby is. Volgens mij is de ergste groei er nu wel uit gelukkig haha.

Afbeelding
Afbeelding

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:00

Wat gaat het hier alweer hard!

Gnome, hopelijk zet het binnenkort wel door. Herkenbaar hoor, dat je er op een gegeven moment klaar voor bent en de baby dan wel mag komen. Ook zo'n gek idee dat het nu kan zijn, maar ook nog een week of 5 kan duren. Het is echt wachten!

Lieve foto's Kiwi en Azmay!

Ballard, lekker nog een laatste ritje!

Linda, fijn om te lezen dat de echo goed was. Wel balen van het vruchtwater en wéér een suikertest... Snap dat je nergens aan toe komt zo langzamerhand. Nog 6 weken is inderdaad aftellen! Hier ook hoor, ik moet er nog 7,5. Met nog een paar korte weken er tussen, schiet dat al lekker op. Wat mij betreft begint mijn verlof morgen al, haha!

Hier een heerlijke week op Texel achter de rug. Lichamelijk toch wel intensief met wat wandelingen hier en daar, in combinatie met geen top-bed. Dus wel wat last van mijn bekken aan over gehouden. Maar komende dagen nog even rustig aan en dan kan ik er denk ik wel weer tegen! Merk dat het wel steeds minder wordt qua belastbaarheid, ook erger dan bij de eerste. Zwemmen is wel heel lekker, dus dat probeer ik ook maar een beetje te blijven doen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:07

Wat balen Linda! Waarom is het slecht dat er meer vruchtwater dan normaal is? Ik snap dat met al die afspraken erbij het wel veel is allemaal.
Ik kijk ook uit naar mijn verlof! Nog 4 weken hier, het gaat onvoorstelbaar snel. Ik ga met 34 weken, dus wij zitten ongeveer rond dezelfde uitgerekende datum.

Grappig Gnome, je ziet echt dat je buik wat lager is gaan liggen nu :)

Goed naar je lichaam luisteren inderdaad Melanie. Zwemmen vind ik ook heerlijk en is volgens mij ook het minst belastend. Hopelijk heb je met voldoende rust niet te veel last van je bekken.

Hier ook nog even naar de kapper geweest, ik denk de laatste keer voordat baby er is.
Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:17

Kiwi ik moest even zoeken wat een Tens was. Maar wat fijn dat je dankzij dat apparaat zonder pijnstilling de bevalling hebt kunnen doen. Haha heerlijk die "pijngrens" van de mannen.
Pff antibiotica op de lege maag en dat 4x op een dag. Intens.

Gnome fijn de wenkbrauwen weer netjes! Laat maar komen de kleine. :D
Wat een mooie vergelijkindsfoto's! Tof dat je dat doet. Heb er stiekem een beetje spijt van dat ik dat niet veel heb gedaan bij Hidde. :)

Linda wat fijn dat alles met de kleine goed was. Te veel vruchtwater joh? Wat bijzonder dat je te veel vruchtwater kan hebben. Wel rot zeg dat je nu weer die suikertest moet doen.
Nog 6 weken werken, eind komt ook in zicht bij jou. :D

Melanie lekker op Texel gehad dus. :) Ook goed weer gehad? Pijn van je bekken zal wel ja. De bedden in een hotel of appartement zijn lang niet zo lekker als je eigen bedje.

Vandaag is Hidde alweer 4 weken. Dus weer een foto van Hidde op z'n kleed. <3
Afbeelding

En nog een van ons samen. ♡
Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:21

Wat een lieve foto’s van jullie steeds <3

Ik heb vandaag twee keer zelf aan kunnen leggen (zonder hulp van man bij baby judo) en pijnloos kunnen voeden. Zo dankbaar voor. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 17:39

@linda wat rot!! Bij mij waren ze steeds heel blij met veel vruchtwater.. Gek.

@melanie heerlijk dat je genoten hebt op texel. Goed voor te stellen dat je lichaam nu even behoefte heeft aan rust.

@ballard Ja hij is duidelijk gezakt. Ben sindsdien ook veel mobieler.. Erg fijn! Jij ook al prachtig haar!! Hopelijk houden we het mooi in model tot de eerste foto's haha.

@mriek heerlijke foto weer van jullie samen. Wat gaat de tijd hard. Ben je voor je gevoel inmiddels zelf ook weer de oude?

@kiwi super!!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:38

Mooi haar Ballard! Blonde krullen, wauw! ♡

Kiwi wat top van het voeden! Dat voelde was heel erg goed en fijn.

Gnome de tijd gaat echt heel erg hard! Ik heb al een paar weken het gevoel dat ik weer de oude ben. Heb zóveel geluk gehad met mijn herstel, bij de meeste keizersnedes gaat het niet zo snel.
Ik loop alweer stukken en fiets ook al. Moet soms echt opletten dat ik niet té veel doe, want wil toch wel het advies van y weken rustig aan doen aanhouden. Maar is soms wel erg moeilijk haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:42

Cabelona: je zult de paardjes wel missen idd. Spannend dinsdag de dag.
Queene: geen straf zadels vullen op Texel.
Mriek1990: Hidde alweer vier weken, gaat snel. Knap ventje. En fijn dat je ratje weer een maatje heeft.
Charlotte: vervelend die paniek aanvallen. Gelukkig met de baby alles oke.
Kiwipitje: fijn dat je door mag met voeden met de antibiotica, vervelend dat je ze continu nuchter moet innemen. Hele lieve foto van jullie. En super van het aanleggen vandaag.
Freekie: vervelend zeg dat die misselijkheid op en aan blijft. Mooie nagels.
Annemijn: leuk ook nog kleine maatjes erbij maken. Ben benieuwd als het op je Insta staat.
Gnome: vervelend dat het zo rommelt. Mooi die fotos zo en idd stuk lager je buik.
Ballard: fijn dat het huis opschiet en je laatste ritje ziet er heerlijk uit. Voor je het weet zit je er weer op. Mooie bos haar.
Linda: fijn dat alles goed was. Wel rot van extra controles ivm teveel vruchtwater. Hier juist te weinig vruchtwater volgens de metingen op de echo, maar op het oog nog voldoende. En nu alweer suikertest, Jeetje.
Melanie: genieten even er tussenuit. Jammer dat de belastbaarheid minder wordt.

Zo even gereageerd op alles wat ik nog niet gehad had.

Hier wordt ik echt gek van het feit dat ik amper rechtop kan zitten en zelfs met liggen nu regelmatig last. Ze zit echt met der hoofd onder mn borst bij mn ribben en dan continu rechts.

Een x per week vind ik al veel controle maar dat is nog te overzien maar twee x per week echt niet... En 9 vd 10 x veel tijd kwijt ivm lange uitloop. Vd week ook 45 minuten te laat geroepen voor afspraak. En uiteindelijk na de flinke woorden met verloskundige aan telefoon en gyneacoloog in het ziekenhuis wel een minuut met echo erover, geen ctg of iets. En zelfs mijn bloeddruk niet gemeten terwijl zwangerschapsvergiftiging bekend is in de familie en ik de mogelijkheid kreeg ascal ervoor te gebruiken wat ik ivm bloedingen niet gedaan heb. Dus heb zoiets zo zorgen maken jullie je niet en ga eerst maar normaal communiceren en juist handelen.

Ben 33+2 en nog geen geboorteplan niks kunnen bespreken ook. En volgende week wederom weer een andere gynaecoloog om het makkelijk te houden.

Hier is het aftellen begonnen qua werk. Nog kleine drie weken ivm weekenden werken ooj. 9 mei laatste dienst en totaal nu nog 11 diensten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 18:49

Laatste loodjes komen ook voor jou in beeld Marlis! Ik heb ook geen geboorteplan. Nooit naar gevraagd ook maar heb er ook geen behoefte aan. Ga er open en ontspannen in. In het ziekenhuis verwacht ik ook niet een hoop getuttefrut of ruimte als er iets niet goed lijkt te gaan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:58

Gnome schreef:
Laatste loodjes komen ook voor jou in beeld Marlis! Ik heb ook geen geboorteplan. Nooit naar gevraagd ook maar heb er ook geen behoefte aan. Ga er open en ontspannen in. In het ziekenhuis verwacht ik ook niet een hoop getuttefrut of ruimte als er iets niet goed lijkt te gaan.

Naja hier ligt ze nog steeds in stuit en snap dat draaipogingen vanaf 36 weken zijn als je dit wil maar rond 36 weken al bevallen zijn komt bij ons in de familie wel vaak voor dus om van te voren al dingen duidelijk te hebben lijkt me handig.

Ik wil namelijk echt geen draaipoging. Heb weinig vruchtwater, placenta voor en sterke buikspieren dus weinig kans van slagen. Dus mocht ze niet zelf nog draaien wil ik een keizersnede en geen stuit bevalling.

Bijten dat zijn mijn hb en ferritine erg laag dus iets om extra alert te zijn want bij flink bloedverlies ben ik de sjaak.

Verder als het een normale bevalling wordt indien ze wel draait dan heb ik verder geen wensen of wat dan ook. Gewoon zien hoe het loopt en hoe het gaat als ik maar in het ziekenhuis kan bevallen, thuis wil ik niet.

Maar maakte vd week nog in het ziekenhuis een opmerking van als ik dat überhaupt haal, toen er gezegd werd we kijken met 35 of 36 weken wel. Maar werd niet op gereageerd aha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 19:05

Pfft ik dacht dat ze juist dingen uit de familie erg serieus namen. Waar hoop je zelf op? Keizersnede of natuurlijk, even er vanuit gaande dat ze draait en minimaal 36 weken haalt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:08

Gnome schreef:
Pfft ik dacht dat ze juist dingen uit de familie erg serieus namen. Waar hoop je zelf op? Keizersnede of natuurlijk, even er vanuit gaande dat ze draait en minimaal 36 weken haalt.

Ik heb stiekem liever dat ze in stuit blijft liggen en het een keizersnede wordt. Kijk enorm op tegen de bevalling vind het dood eng aha

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:30

Marlis jammer dat het zo'n gedoe blijft. Maar wie weet blijft ze wel in stuit liggen inderdaad.

Gnome spannend die voorweeën zo! Leuk die vergelijkingsfoto's.

Mriek 4 weken alweer, gaat zo hard! Fijn dat je je zo goed voelt ook.

Kiwi fijn dat aanleggen nu beter gaat!

Ballard goed gelukt bij de kapper! En laatste ritje is een gek idee.

Azmay fijn dat Nimue zo goed gaat, hopelijk jij ook snel helemaal ok!

Melanie fijn dat jullie een fijne vakantie gehad hebben!

Linda balen dat je nogmaals moet :(

Hier vandaag dagje thuis met dochter, ik was helaas om 6.15 al wakker, zij om 7 uur. Ik voelde me echt een zombie :') Na een middagdutje samen iets beter. Daarna mee geweest naar trainen hondjes, mis het wel hoor. Eerste wedstrijd vast ingeschreven voor november :Y)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:11

Vervelend Marlis telkens die strijd. Gek van de bloeddruk, die maten ze bij mij wel echt altijd. Iedere keer een andere gynaecoloog hadden wij ook, dat ligt er echt aan wie er op het moment van je afspraak dienst heeft. Is wel verwarrend inderdaad, maar je hebt helaas meestal niet één vaste gynaecoloog.
(Heb er in Emmen al 6 gezien en mijn controle afspraak is ook met een die mij niet geopereerd heeft.)
Nog even werken dus, heerlijk! :)
Hoop dat je vertrouwen in het ziekenhuis wel terug komt, lijkt mij naar iedere keer zo'n vervelend gevoel er aan over houden.

Gnome ze hebben bij mij ook niet gevraagd naar het geboorteplan. Hebben we alleen kort besproken met de verloskundige. Is volgens mij ook meer om alvast na te denken over je wensen, maar er staat zeker niks vast.
Fijn dat je er zo open in gaat. :)

MissAnnemijn vroeg wakker al vanochtend! Lekker is een middagdutje dan. Leuk dat je de eerste wedstrijd alweer hebt staan. :D

Kijken jullie ook die nieuwe NPO serie Dag & Nacht? Gaat over een kraamafdeling in een ziekenhuis. Het is fictief maar phoej, wel realistisch! Denk dat degene die al angst hebben voor de bevalling trouwens beter niét kunnen kijken, ook al is alles gespeeld. :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 23:24

@mriek hahaha ja heb een aflevering gezien. Ze laten niks weg zullen we maar zeggen :') mja dat dat hoofd er daar uit moet komen, wist ik al. Hoe denk ik liever niet bij na.