Het corona vaccin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:37

Pandora2 schreef:
Las ik ook al iets over inderdaad. En 85% minder sterfte onder de rusthuisbewoners.

Ik hoorde gister wel dat in Frankrijk de vaccinatiebereidheid onder de bevolking slechts 52% is ofzo.
Dat is wel niet overdreven veel :7 En hier neemt het franstalige landsgedeelte en Brussel dit gedeeltelijk over.
Er is nog wat werk aan de winkel lijkt me :Y)

Dat idee heb ik ook. Zal wel lukken Als meerdere gevaccineerd zijn, goed voorbeeld doet volgen. Ik benader het maar positief, des te eerder ben ik ad beurt.
Ik heb besloten ook voor Astra Z te gaan itt eerst. Dit na de goede berichten uit Schotland.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:40

Begreep dat de huisartsen az enten en dat het per provincie gaat..
Begonnen in Zeeland, mijn nichtje in Cuijck is ook al geënt..
Ik kan niet wachten..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:44

pien_2010 schreef:
Dat idee heb ik ook. Zal wel lukken Als meerdere gevaccineerd zijn, goed voorbeeld doet volgen. Ik benader het maar positief, des te eerder ben ik ad beurt.
Ik heb besloten ook voor Astra Z te gaan itt eerst. Dit na de goede berichten uit Schotland.

Heb je een keuzeoptie dan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:46

Echwel schreef:
Begreep dat de huisartsen az enten en dat het per provincie gaat..
Begonnen in Zeeland, mijn nichtje in Cuijck is ook al geënt..
Ik kan niet wachten..

Ja en moderna voor de 65+ idd. AZ gaat per provincie. Idee was van Zuid naar Noord. Gelderland was nu aan de beurt maar grote kans dat er door de vertraging te weinig vaccin is voor die hele provincie en dat ze eerst een kleinere provincie gaan doen.

nynke55

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:49

Ik hoop niet dat dit voor de hele vaccinatiestrategie geldt, van zuid naar noord, ben ik echt zo'n beetje als allerlaatste aan de beurt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:51

Volgens mij is dat nu puur vanwege de waardeloze leveringen van AZ. Er is niet genoeg om landelijk te vaccineren.
Als de leveringen straks verbeteren wordt dat ook beter.

Pfizer ging wel sneller leveren begreep ik, dat is weer een meevaller.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:54

Heb je nog keus in vaccins
Liefst zou ik Janse hebben scheelt weer een prikkie
Hoorde wel dat die net zo gemaakt is ong als az

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:56

Ik geloof niet dat je kan kiezen nee.
Uitzondering is als je voor 2 vaccins in aanmerking komt, dan kun je natuurlijk wachten op de tweede oproep maar er wordt gevraagd dat niet te doen omdat het de boel vertraagd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:08

Pandora2 schreef:
Ik hoorde gister wel dat in Frankrijk de vaccinatiebereidheid onder de bevolking slechts 52% is ofzo.
Dat is wel niet overdreven veel :7 En hier neemt het franstalige landsgedeelte en Brussel dit gedeeltelijk over.
Er is nog wat werk aan de winkel lijkt me :Y)

In Frankrijk is de inentingsbereidheid sowieso laag en al jaren aan het afnemen, dat is niet specifiek voor covid. Voor mazelen zitten ze ook gevaarlijk laag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:13

Spanje hetzelfde probleem inderdaad. Daar was in December de bereidheid 44% geloof ik. Ongetwijfeld nu wat hoger maar dat is wel een uitdaging.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:30

Hoe zuidelijker, hoe minder vaccinatiebereidheid lijkt het.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:54

Ik dacht ook constant natuurlijk dat er 17 miljoen prikken gezet moeten worden, maar onder de 18 hoeft niet toch? Dan gaat het wel idd weer een stukje sneller.

Ik hoop 1 mei horeca open want dan ben ik jarig, zou een fantastisch cadeau zijn :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:04

Onder de 18 hoeft niet nee. Maar er moeten wel 2 prikken gezet worden dus met 17 miljoen prikken zijn we er niet :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:11

secricible schreef:
Onder de 18 hoeft niet nee. Maar er moeten wel 2 prikken gezet worden dus met 17 miljoen prikken zijn we er niet :D

Nee, dat snap ik, maar dat scheelt wel 3 miljoen mensen denk ik?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:12

En de jansen hoeft maar 1 prik!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:26

Ik ben heel benieuwd wanneer wij als gezonde twintigers aan de beurt zijn.
langzaam hoor ik hier inderdaad mensen die worden opgeroepen van boven de 60 (met risico).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:49

Ik zie trouwens echt precies wat de media aan het doen is met die rhino uitbraak :') perfecte voorbeeld hoe ze eigenlijk alles kunnen draaien, allemaal koppen met ‘uitbraak zeer gevaarlijk virus’. Hoezo clickbait. :+ als covid er niet was geweest had dit denk ik niet zo op de voorpagina’s gestaan.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:53

sureido schreef:
Ik zie trouwens echt precies wat de media aan het doen is met die rhino uitbraak :') perfecte voorbeeld hoe ze eigenlijk alles kunnen draaien, allemaal koppen met ‘uitbraak zeer gevaarlijk virus’. Hoezo clickbait. :+ als covid er niet was geweest had dit denk ik niet zo op de voorpagina’s gestaan.

Ik denk dat die hele media nauwelijks ooit gehoord heeft van Rhino.

Ik weet jaarlijks wel een paar plekken met Rhino in Nl.

Op dit moment een stal dicht in mijn buurt, en waar ik sta is de boel net weer volledig veilig verklaard na 1 merrie met de abortusvariant een paar weken terug.

Her schijnt echter wel een heftigere mutatie te zijn, zégt men.
En op een gigantisch evenement waar het behoorlijk uit de hand loopt.
Die twee dingen maken het ook wel iets anders dan andere jaren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:53

Maar aan de manier waarop hier is gehandeld , ruiters die toch nog snel naar huis zijn gegaan of doorgegaan naar andere wedstrijden is dit gewoon een kopie van hoe corona zich heeft verspreid.
Fei die eerst niet thuis geeft en het word openbaar en dan meteen actie en dik 20 dierenartsen en hulpmiddelen er heen, terwijl meteen alles afgesloten had moeten worden. Net als met corona.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:56

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:

Heb je een keuzeoptie dan?

Nee je hebt geen keuze, in de vaccinatiestraat bij ons krijgt iedereen tussen 1900 en 1956 de pfizer en de rest de astra Z.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:15

Pien woont in Frankrijk he, misschien is het daar wel anders?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:17

sureido schreef:
Ik dacht ook constant natuurlijk dat er 17 miljoen prikken gezet moeten worden, maar onder de 18 hoeft niet toch? Dan gaat het wel idd weer een stukje sneller.

Ik hoop 1 mei horeca open want dan ben ik jarig, zou een fantastisch cadeau zijn :')

Idd hoeven er geen 17 miljoen mensen gevaccineerd te worden. Kinderen worden voorlopig nog niet gevaccineerd. En als je dan leest dat een vaccinatiegraad van 40% al zoveel doet, dan word ik daar wel heel blij van!!!

Mijn moeder heeft maandag haar eerste vaccin met AstraZenica gehad en had enkel wat hoofdpijn. Ik zie het echt wel positief in.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:18

Ik weet het Femke, maar ze maken er ‘afgelasting door agressief virus’ van en daardoor lijkt het wel weer alsof er een nieuw virus is wat op mensen werkt en niet dat het voor de paarden is. Daar moet ik gewoon een beetje om lachen. De media is op dat vlak gewoon een beetje voorspelbaar.

Bigone ja inderdaad er is weer slecht gehandeld. En mensen zijn gewoon egoïstisch.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:19

Beetje zijdelings gelinkt aan corona, maar misschien toch van enige toegevoegde waarde, dit artikel.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/eet-soe ... ~af15907b/

Ben het voor een groot deel eens, maar vraag me wel af of het klopt wat hij stelt over corona in Brabant en de Randstad: komt dat niet ook simpelweg omdat er meer mensen op een klein oppervlak wonen?
En volgens het longfonds is de luchtkwaliteit in sommige delen van de Achterhoek ook niet zo best, als gevolg van de intensieve veeteelt en de grote hoeveelheden gif die gebruikt worden in de landbouw.
Maar goed, tips om gezond te leven zijn uiteraard welkom ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:27

Ik denk dat alles een optelsom is.
Uiteraard een goede weerstand zal helpen en gezond eten daarbij ook.
En heb je je longen kapot gerookt zal dat niet ten goede komen bij een longziekte als Covid19.
Onderzoeken zijn nog steeds bezig met de luchtkwaliteit, in de randstad door fabrieken, in Brabant door veeteelt. Overal zijn verkeer en vliegtuigen wel slecht lijkt me. En inderdaad hoe meer mensen bij elkaar, hoe meer daar van is.
En dan is er nog het stukje vervuiling van uit Antwerpen en het Ruhrgebied, daar kunnen we zo weinig mee. maar komt ook zeker extra aantikken in de zuidelijke provincies.
En ja het aantal mensen moet wel meespelen, is er bijna niemand om je heen valt er ook niet veel te besmetten.