Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
secricible schreef:omdat je begon over een "omdat zij het mag, dan ik ook", en daar het artikel volgens mij helemaal niet over gaat. Ik begreep uit je bericht dat je vond dat die opmerking terecht was en dacht door je schrijven dus ook dat het artikel ook die opvatting had.
sureido schreef:secricible schreef:omdat je begon over een "omdat zij het mag, dan ik ook", en daar het artikel volgens mij helemaal niet over gaat. Ik begreep uit je bericht dat je vond dat die opmerking terecht was en dacht door je schrijven dus ook dat het artikel ook die opvatting had.
Dat ging over de opmerking van safina dat de horeca zou moeten opdraaien voor besmettingen kwa kosten, niet over waar ze vandaan komen.
sureido schreef:Nou, ik hoor dat de horeca extra steun gaat krijgen echt net op de radio dus het doel is bereikt en dan zullen ze 17 januari ook niet open gaan.
Ik las het wel over het algemeen eerlijk gezegd.
Shadow0 schreef:Ik sluit me zeker aan bij Magrathea. Een weekje meer of minder omzet moet je wel op kunnen vangen, maar dit gaat in totaal toch al om meer dan een half jaar sluiting en een aantal maanden heel beperkte opening en geen gebruikelijke evenementen.
En normaal kun je ook wel alternatieven bedenken (ben je zelf een jaar uit de running wegens ziekte, dan kun je een bedrijfsleider aanstellen. Moet je pand langere tijd sluiten wegens weet ik veel wat - wellicht dat je wel ergens anders terecht kunt of desnoods zelf ergens anders aan de gang kunt. Vallen er evenementen heel erg tegen vanwege rotweer? Ok, dan heb je nog wel een vaste omzet waar je in elk geval ook wat uithaalt.) Maar helemaal niks... dat komt volgens mij bijna niet voor in normale omstandigheden.
Shadow0 schreef:Het zou denk ik ook al heel erg helpen als er echt een plan is waar men naartoe werkt met een beetje realistische tijdlijn. (Weten jullie het? Ik niet.)
En het gevoel dat er echte eerlijke afwegingen gemaakt worden met realistische inschattingen van wat wel en wat niet kan.
(Dan denk ik dat met name de kroegen en discotheken het nog steeds heel lastig hebben omdat de kans dat 'lekker met veel vreemden dicht bij elkaar' niet zo waarschijnlijk lijkt...)
Plus dat ik de indruk heb dat men het vanuit het kabinet nu wel best vindt... terwijl dit helemaal geen houdbare situatie is. Niet voor de mensen die doodgaan, niet voor de mensen die langdurig ziek worden, niet voor de mensen in de zorg die veel te zwaar onder druk staan, maar ook niet voor alle bedrijven die nu net niks kunnen maar zich ook niet echt ergens op in kunnen stellen.)
En die vindicatters kunnen me gestolen worden: ik mis hier vooral heel erg een fatsoenlijke planning van onze regering.
besita schreef:En er is echt veel verschil in de horeca zaken en de verkregen maatregelen
Ken bvb frituren , kebab zaken die 10k hebben ontvangen tijdens eerste lockdown omdat hun verbruikerszaal verplicht werd gesloten ( vaak gaat dat dan over 2 of 3 tafels of een toogje tegen de muur) maar dubbele omzet gedraaid hebben terwijl anderen die nog geen jaar open waren niets hebben gekregen .
En als je een restaurant hebt wat 3 - 4 duizend op een dag draait en je krijgt 160 € per dag ...das ni veel
purny schreef:Obesitas is veel meer dan alleen frituurzaken
safina schreef:besita schreef:En er is echt veel verschil in de horeca zaken en de verkregen maatregelen
Ken bvb frituren , kebab zaken die 10k hebben ontvangen tijdens eerste lockdown omdat hun verbruikerszaal verplicht werd gesloten ( vaak gaat dat dan over 2 of 3 tafels of een toogje tegen de muur) maar dubbele omzet gedraaid hebben terwijl anderen die nog geen jaar open waren niets hebben gekregen .
En als je een restaurant hebt wat 3 - 4 duizend op een dag draait en je krijgt 160 € per dag ...das ni veel
Ik zit net naar een webinar over obesitas en de invloed op het verloop van covid-19 te kijken. Van die frituren en kebabzaken kunnen we er echt wel wat minder gebruiken...
besita schreef:Yep
Vind ik ook ..zou best een vestigingswet mogen opkomen.. sommige straten lopen ervan over
En meteen een ander probleem waar de regeringen ook eens mogen op inspelen
Obesitas voorkomen ..ik schrok ook van hoeveel invloed dat heeft op covid ( maar ook zonder covid toch een echt groot probleem voor de toekomst ).