Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:34

Kootwijk is ook mooi! Heb begin corona toen bij radio Kootwijk een lekkere wandeltocht gemaakt :).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:53

Ik wil met de pony wel weer graag eens naar Kootwijk, maar vind parkeren op het moment wel een dingetje.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:44

Ik heb een vraagje..
De afgelopen 2 weken heb ik ontbeten met yoghurt Griekse stijl en diepvries fruit, maar helaas reageert mijn huid niet goed op de zuivel.
Nu ben ik opzoek naar een vervanger of ander ontbijt. Dus een ontbijt zonder zuivel en tarwe.
Ik heb ook gekeken naar plantaardige zuivel, maar dat is wel vrij duur in verhouding..

Iemand van jullie tips?

SandravdB

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:06

Helaas geen tips voor je.

+2,5 kilo erbij ten op zichte van vorige week, helaas heeft erg weerslag op me dat met mijn zoon niet goed gaat

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:21

Ik heb braaf meegelezen dit weekend maar te druk geweest om goed te reageren :D Heerlijk wandelweer was het gisteren! Leuk om te zien dat er velen van hier ook lekker op uit zijn gegaan :j Ik was zelf wandelen op Marken omdat een vriendin daar woont, zo hee wat was het daar druk.. En gossiemikkie wat was die wind koud :=

SandravdB, jeetje wat balen :( Zou ook zo een deel vocht kunnen zijn. 2,5kg in één week moet je wel echt heel hard je best voor doen. Ik merk het aan mezelf ook, ik weeg vandaag 1.5kg meer dan gisteren en voel me ook een opgeblazen oliebol op dit moment. Kunnen we je helpen meedenken om je te ondersteunen in je lastige tijd?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:39

Ah balen Sandra, maar het kan misschien ook wat vocht zijn hè!

@Itsme, ik dacht gelijk aan plantaardige yoghurt als ik eerlijk ben.. zijn er geen huismerken die het verkopen? Is misschien net goedkoper dan de A merken. Of een Aldi/Lidl?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:47

ItsMe2 schreef:
Ik heb een vraagje..
De afgelopen 2 weken heb ik ontbeten met yoghurt Griekse stijl en diepvries fruit, maar helaas reageert mijn huid niet goed op de zuivel.
Nu ben ik opzoek naar een vervanger of ander ontbijt. Dus een ontbijt zonder zuivel en tarwe.
Ik heb ook gekeken naar plantaardige zuivel, maar dat is wel vrij duur in verhouding..

Iemand van jullie tips?

Ik vind de meeste plantaardige yoghurt van Alpro Ed. Ook niet zo lekker, erg duur en vaak veel toegevoegde suikers.

Overnight oats met amandel- of sojadrink? Soja rond de 0.80 per liter, amandeldrink bv bij de Lidl ook vrij goedkoop, kies de ongezoete variant. Basic havermout is 50 cent voor 500 gram. Opleuken kan met allerlei variaties / fruit wat beschikbaar is. Ik had vanochtend met raw cacao, banaantje, blauwe bes en lepeltje pindakaas. Vaak ook chia zaad er in:

Afbeelding

Ziet er niet uit maar ik vind het echt lekker. Dit is de snelste optie omdat je het 's avonds klaar zet.

Andere opties:
- smoothies, ook met amandel- of sojamelk dus
- groente omelet
- pannenkoek op basis van amandeldrink + havermout + ei + banaan
- wafels op basis van havermout- of boekweitmeel.
- crackers zonder tarwe,of bijvoorbeeld roggebrood.

Sterkte Sandra

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:35

Zo, na een paar weekjes afgeleid te zijn vandaag weer aan de bak. Foxy. Braaf zijn met eten. Even die knop weer om.

*zet My 600lb life op en slingert Foxy aan*

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:55

Sandra, komt vast wel weer goed als je iets meer rust hebt toch?

Marielle, is die PT niet superzwaar? Collegaatje van me had ook een PT een tijd en moest zelfs overgeven zo pittig waren de trainingen. Was echt beetje te denk ik...

Hier het weekend veel gewandeld met de honden, daarnaast beide dagen ook gewandeld, was meer speedmars hangend aan een paard rondje gedaan met de paarden. Vindt zelf wel dat dat zwaarder telt als wandelen haha. Gisteren met eten wel slecht geweest, twee boterhammen met kroketjes. Tja soms is je dochter haar mening ook belangrijk en moet je ook eens toegeven.

Vandaag weer even doorzetten...niet echt veel puf voor maar t is niet anders, t moet er af gewoon...ben er zo klaar mee...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:09

Hoe komen jullie trouwens van overtollig vocht af?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:11

Gisteren wat korter gelopen, maar dan konden de kleintjes ook een keer mee (kleine hondjes :+ ).

En uiteindelijk toch 20 uur gevast gisteren/vandaag.
En vanmorgen om 10.30 maar een flinke salade met ei naar binnen gewerkt.

Bij valt overtollig vocht wel mee. Die zijn er met de eerste kilo's al af gegaan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:12

BarbaraNova schreef:

Voor mij helpt het om vooral genoeg water te drinken en minder koolhydraten te eten :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:13

Wat voor honden heb je?

Ja dat vasten is ook wel fijn he, heb dat ook een periode gedaan.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:14

Negerzoen schreef:
BarbaraNova schreef:

Voor mij helpt het om vooral genoeg water te drinken en minder koolhydraten te eten :)

Ja dat drinken is wel echt een probleem voor mij....Ik kom denk ik net aan de 1,5 ltr per dag alles bij elkaar...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:19

Dat heb ik me nou altijd afgevraagd. Hoe weet je of je vocht vasthoudt? Al sla je me morsdood. :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:20

1 keer 2 kroketten moet kunnen toch? :j

Met dit weer drink ik ook niet zo makkelijk veel water, dus ik drink sloten thee.

Slimme weegschaal meet ook vocht, om eerlijk te zijn maak ik me niet zo druk om vocht. Is ook zo weer weg.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:22

Afbeelding
Dit is de hele groep.
Van links naar rechts:
- senna, bearded collie van 9 van mijn ouders
- buddy, kruising sheltie van 3 van mijn broertje
- gioia, dwergpoedel van 6 jaar van mij
- kyara, soort van maltheser van 10.

Kyara wil niet zover lopen en gioia heeft een blessure (ik vermoed artrose in de voorpoot doordat ik erop ben gaan staan tijdens training).
Die mogen dus niet mee als we langer dan 1.5 uur gaan lopen.
Kyara vind 5 min genoeg :+ (ze heeft dus vaak pech _O- )

Ik jat dus heel vaak buddy om te wandelen en agility te trainen.

Bij jou kan dat nu zeker wel gaucho!!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:28

Wat een leuk clubje honden hebben jullie joh!

Wij hebben een St Bernhard en een engelse basset, in het weekend gaan we vaak voor lekker struinen door de bossen en duinen hier maar de basset is ook al 8 dus die wil ook niet veel langer dan 1,5 uur...

Ik heb wel het idee dat ik vocht vast hou door mijn handen en armen, t voelt gewoon strak en zwaarder zeg maar...

Ja ik drink ook wel veel thee maar heb 500 ml mok en krijg hem nooit goed leeg en wordt weer gevuld als collegaatje haar rondje doet dus weet niet precies hoeveel ik drink haha

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:28

Ik heb net voor het eerst sinds tijden weer eens een tosti gegeten :D wel met kipfilet, 30+ kaas en volkoren zuurdesembrood. Smaakte me echt heerlijk :j Heb ik eerlijk gezegd ook liever dan een kroket :)

Maar ik geloof er niet zo dat je bepaalde dingen niet zou mogen eten omdat je wilt afvallen. Als het valt binnen je plan of je kan er ruimte voor maken, go for it. Als iets niet mag wil ik het zelf juist altijd hebben ;) Het gaat meer om weloverwogen keuzes maken voor mij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:36

Daar ben ik het helemaal mee eens, gaucho. :j dan hou je het nog vol ook. Denk dat de meeste dieetpogingen van mensen mislukken doordat ze zich niks gunnen en dan gaan schransen , of doordat ze totaal geen inzage hebben in wat er nou precies achter de kiezen gaat.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:49

Ben ik het ook helemaal mee eens. Je kan beter een cheatday doen bv op een zondag ofzo, dan is het beter vol te houden door de weeks ipv dat je lekkere croissantje over een maand of zes gepland staat...daarom de volgende dag weer even terug in calorieen, beetje balansen
Maar dit is puur mijn eigen idee hoor, zo doe ik het. Heb nu een tijd helemaal niets gedaan en was weer 6 kilo er bij....daar baal ik wel heel erg van

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:04

Ik geloof het meest in een eetpatroon waarbij je nooit meer hoeft te diëten denk ik. Weet niet of me dat helemaal lukt, ik denk dat ik aardig op weg ben daar naar toe.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:31

Dat is ook het beste, maar in de praktijk voor iemand die 20+ kilo moet afvallen vaak niet haalbaar. Daarvoor gaat dat te langzaam..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:34

Voor mij is soms iets lekkers eten niet haalbaar. In ieder geval niet wekelijks.
Mijn afvallen stopt dan meteen voor een langere tijd en ik krijg er vreetbuien van.

Dus probeer ik alles zoveel mogelijk zo te maken dat het wel in mijn levensstijl past.

Afgelopen week heb ik bv heerlijke pizza gegeten. Naja de bodem was van een eibrood (geen granen, alleen ei en kaas). Maar het was heerlijk. Ook prima.

Een lekker tussendoortje is nu bv wat kaas of wat droge worst, of geklopte slagroom (met beetje zoetstof en vanillearoma of chocopoeder).

Als ik op gewicht ben, dan is het wel de bedoeling dat ik groenten met iets meer kh ga eten en af en toe een paar frietjes. Maar niet meer zoals eerst, heel bord met frieten.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:36

Vulina schreef:
Dat is ook het beste, maar in de praktijk voor iemand die 20+ kilo moet afvallen vaak niet haalbaar. Daarvoor gaat dat te langzaam..

Mwah, ik doe het ook op die manier en okee het duurt lang, maar ik zit nu op -17 en ik wil er nog wel 10 af (iig 5) dus ook 20+ kilo.

In het verleden ben ik het ook wel eens sneller kwijtgeraakt maar in de praktijk betekende dat een echt dieet-dieet (shakes, Sonja Bakker, noem maar op) en veranderde m'n lifestyle niet echt waardoor ik na afloop ook weer aankwam.