4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:35

Haha ja hier hetzelfde taifoen, nog teveel lekkere dingen in de koelkast/kasten die op ''moeten''. Deze week is het wel lekker rustig op werk, dus veel thuiswerken. Dat geeft ruimte voor een lekkere lunch :)

Gisteren:
O: twee gekookte eieren
L: restje truffel-aardappelgratin
A: lasagne
T: 25 gram chips
Totaal: 1455 kcal

Vandaag de planning:
O: gekookt ei
L: restje lasagne
A: zalm met snoeptomaatjes, paprika, orzo en feta :~
Totaal: 1484 kcal

B: sporten met vriendin :)

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:04

Hier ook de draad weer wat aan het oppakken. Ook de boel maar weer serieuzer loggen via fatsecret. Er iets mij iets teveel bijgekomen afgelopen jaar en voor het mooie mag er een paar kilo af.

Gisteren:
O: eitje, bakje druiven
L: 3 bolletjes met pindakaas
A: Kipfilet, rijst, broccoli, ketjap
B: 6 kilometer hardlopen

Vandaag:
O: gekookt eitje, bakje druiven
L: 2 volkoren wraps met zuivelspread (AH), spinazie, pittige kipfilet
A: Kipfilet, olijfolie 1el, 1 zoete aardappel, paprika, tomaat, champignons, tomaatjes + lekker kruiden --> in de oven
T: Snack a jack

B: krachttraining

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:10

Ik meld me ook weer, vorig jaar 5 kilo afgevallen zonder al te veel mijn best te doen dus dat moet dit jaar ook wel lukken. Misschien ook wel 10. ;)

Mijn dagje gisteren:
O: Brinta met havermelk en 0 kcal zoetstof
L: 1 walnootbroodje met roomkaas
A: ongezonde ovenpasta haha
T: Bakje chips
B: schoonmaken. :))

Vandaag:
O: O: Brinta met havermelk en 0 kcal zoetstof
L: 1 waltnootbroodje met roomkaas of kaas (ga ik straks bedenken)
A: Geen idee ik eet niet thuis
B: Wandelen, gok zo'n 5 km wel.

Normaliter sport ik 2 tot 3x per week in de sportschool. Maar dat is nu door de feestdagen wat anders haha. Maar dat ga ik wel weer oppakken. Ik heb vooral moeite met overdag genoeg eten. Ik zeg altijd ik heb voor 15:00 bijna geen eetlust. :P

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:27

Ik ben nu nog een weekje weg met de schoon familie, maar vanaf volgende week hoop ik de draad weer wat meer op te pakken. Ik heb onlangs van sterrenstof fatburner een proefpakket besteld. Dit beviel me wel, minder snel trek en wat meer energie. Dus ga dat verder uit proberen.

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:48

ziet er gebalanceerd uit winged, wat voor krachttraining doe je?

Marlinderooz oooh walnootbroodjes zijn zo lekker. Heb je een afbakvariant of verse?

wat is dat sterrenstof pakket welmoed?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:50

Die verse van de Lidl! <3

Had er nog een flinke hoeveelheid salade bij gegeten!

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:13

Het een soort Shake, maar geen maaltijd vervanger. Ik drink er eentje per dag, bij het ontbijt en dan heb ik over de dag minder (snaai) trek en meer energie.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:45

Aight schreef:
ziet er gebalanceerd uit winged, wat voor krachttraining doe je?

Marlinderooz oooh walnootbroodjes zijn zo lekker. Heb je een afbakvariant of verse?

wat is dat sterrenstof pakket welmoed?

Ze noemen het hier 'beasting'. Eigenlijk een variant op crossfit. Sport met een stel stoere mannen mee die mij regelmatig opjutten om juist wat meer gewicht te pakken. Dus dat werkt wel :))

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:06

Winged schreef:
Aight schreef:
ziet er gebalanceerd uit winged, wat voor krachttraining doe je?

Marlinderooz oooh walnootbroodjes zijn zo lekker. Heb je een afbakvariant of verse?

wat is dat sterrenstof pakket welmoed?

Ze noemen het hier 'beasting'. Eigenlijk een variant op crossfit. Sport met een stel stoere mannen mee die mij regelmatig opjutten om juist wat meer gewicht te pakken. Dus dat werkt wel :))


Dat klinkt vet!!

Ik kom me hier ook weer melden, want alle kilo's die ik vorig jaar was afgevallen ben ik inmiddels weer bijgekomen helaas. Kleding past niet meer lekker en ik voel me ook niet meer zo lekker.
Ik kijk ook wel uit naar de langere dagen, dan kan ik ook weer doordeweeks meer met de paarden doen.

O: optimel kwark met granola + multivitamines
T: worteltjes & een appel
L: itaiaanse bol met kaas, pesto en komkommer
T: traktatie op werk
A: Weet ik nog niet, vriendlief kookt :D

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:08

Hi allemaal,
Ik wil me hier graag melden voor support. Ik wil dit jaar de uitdaging aan om de (vele) overtollige kilo’s kwijt te raken zónder dieet *D

1 van mijn grootste valkuilen is het steeds opnieuw bedenken van gezonde maaltijden, die ook in mijn dag passen (mijn lunch bijv. eet ik, door mijn werk, vaak even snel tussen de bedrijven door, dus een uitgebreide maaltijd zit er dan niet in). Dus ik vroeg mij af, weten jullie of er zoiets bestaat als een bedrijf dat gezonde weekmaaltijden uitschrijft? Beetje hello fresh, maar dan voor ontbijt, lunch en diner… en zonder dat ze het bezorgen? O:)

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:46

MarlindeRooz schreef:
Die verse van de Lidl! <3

Had er nog een flinke hoeveelheid salade bij gegeten!


lekker hoor!!

Qua shakes heb ik geen ervaring, moet er ook niet aan denken eerlijk gezegd. Hou teveel van eten om iets te ''drinken'' :')

Welkom Mano88! Mijn diëtiste schreef zo'n boekje uit voor mij. Maar in de boeken van project gezond staan zulke menu's voor 4 weken dacht ik? Dus voor 4 weken ontbijt, tussendoor, avondeten met boodschappenlijstjes en alles erbij voor de week.

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:06

Welkom allemaal :)

O: overnight oats, cappuccino
L: restje plaattaart
T: protein chocolade pudding, cappuccino
A: nasi met vega kip stukjes, ei en cassave

B: 70 min sporten met de fysio
Nieuw schema gekregen met veel uitdaging :)

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:20

Aight schreef:
Welkom Mano88! Mijn diëtiste schreef zo'n boekje uit voor mij. Maar in de boeken van project gezond staan zulke menu's voor 4 weken dacht ik? Dus voor 4 weken ontbijt, tussendoor, avondeten met boodschappenlijstjes en alles erbij voor de week.


Project gezond boeken gevonden op bol, heb gelijk de eerste besteld! Thanks! :D

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:46

Leuk dat het topic weer begint te lopen!
Ik wil me ook weer melden, maar zit momenteel in zo’n chaos periode dat het gemakkelijke en ongezonde eten en snel in gaat.
Ik hoop volgende maand iets meer rust te krijgen en dan weer actief mee te gaan posten :)

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:20

Mag ik volgen?

Goede voornemens, afgelopen jaar + 5 kg. Tijd om wat verandering aan te brengen.

Ik overweeg thuis gaan sporten, heb winst te behalen in makkelijk en ongezonde eetkeuzes. Meer bewegen.

Beginpost al even gelezen. Ik ga nu eerst laatste pagina's even bijlezen ook :-)

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:21

welmoed__ schreef:
Ik ben nu nog een weekje weg met de schoon familie, maar vanaf volgende week hoop ik de draad weer wat meer op te pakken. Ik heb onlangs van sterrenstof fatburner een proefpakket besteld. Dit beviel me wel, minder snel trek en wat meer energie. Dus ga dat verder uit proberen.


Werkt dat van sterrenstof echt?

Ik heb ook echt winst te behalen bij ontbijt merk ik, maar moeilijke eter en alles is eigenlijk al qua tijd erg veel. Kijken of ik daar wat inspiratie in op kan doen.

Lunch eet ik vaak luxe harde bolletjes, ook net niks.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:38

Zoals ik al noemde merk in dat ik wat meer energie heb en minder trek in snaaien.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:12

Taifoen schreef:
Nieuw schema gekregen met veel uitdaging :)

Dat is altijd fijn!

Ik ben in dubio wat ik voor avondeten ga maken. Ik heb nog zoete aardappel, verse spinazie, vega cordonbleu, gewone kip, paprika, rode ui, tomaten... Genoeg om wat mee te bedenken, maar ik zie nog niet iets ontstaan zeg maar _O-

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:35

Dat sterrenstof klinkt wel interessant. Sowieso merk ik dat wanneer ik mijn eiwitten flink verhoog, ik ook minder trek heb.

O: kwark met granola en vitamines
T: wortelstjes en appel
L: italiaanse bol met pesto, kaast en komkommer
T: eiwitreep
A: pompoensoep met broodje

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:41

ik zou oppassen met shakes. Je kan beter zelf je voedingspatroon aanpakken en zelf leren meer eiwitten etc te eten. Je gaat ook niet je hele leven shakes drinken dus dan kan je het maar beter gewoon goed aanleren. Anders val je zo weer terug in je oude patronen.

Hier gisteren uit eten geweest maar wel 10.000 stappen oid. := Dus dat kon prima. :P

Gisteren:
O: Brinta met zoetstoffen en havermelk
L: Walnootbroodje en salade
A: stokbroodje vooraf en pizza quattro fromagi (met heel veel kaas := )

Vandaag
O: Brinta met zoetstoffen en havermelk
L: 2 kampioentjes met roomkaas of kaas
A: Ik denk spruitjesovenschotel met kaas
T: Bakje joppiechips (moet nog op)

Ik eet trouwens best veel maar ben meestal erg actief en ben 1.83 en ook niet heel licht. Dus mijn verbranding per dag ligt best hoog. Daarbij wil ik niet zo snel mogelijk afvallen maar wil ik duurzaam een gezondere leefstijl hebben.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:51

Wat ik gebruik is ook geen shake als in een maaltijd vervanger. Het is een extra ondersteuning. Je hebt ook wel shakes van dat merk, maar dat gebruik ik dus niet.

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:26

vind de reviews van de sterrenstof wel goed eruit zien. Maar wat mij tegen zou houden is de flinke dosis caffeine die erin zit (200 mg per portie = 2 koppen koffie). Ik drink al redelijk wat koffie op een dag en dat wil ik niet verhogen :) Maar als het werkt voor jou welmoed dan werkt het!

leuk iedereen die weer volgt!!

marlinderooz ik vind het wel leuk van dit topic dat iedereen z'n eigen weg volgt en dat er meestal ook gelet wordt op te weinig eten (=crashen).

Mijn lijstje vandaag:
O: pita kaas
L: pompoengnocchi restje uit de vriezer
A: orzo met tomaten en feta
B: sporten met een vriendin, ging gisteren niet door, maar vandaag wel *\o/*
Totaal 1578 kcal

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:53

Ik heb even een beetje terug zitten lezen en zie dat veel van jullie calorieën tellen/bijhouden. Nu heb ik er al 14 jaar aan jojo'en en (crash) diëten opzitten en wil eigenlijk weer terug naar intuïtief eten (https://www.intuitiveeating.org/10-principles-of-intuitive-eating/).
Zijn er meer mensen bezig met het opzij zetten van de dieet mentaliteit?

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:04

Mano88 schreef:
Ik heb even een beetje terug zitten lezen en zie dat veel van jullie calorieën tellen/bijhouden. Nu heb ik er al 14 jaar aan jojo'en en (crash) diëten opzitten en wil eigenlijk weer terug naar intuïtief eten (https://www.intuitiveeating.org/10-principles-of-intuitive-eating/).
Zijn er meer mensen bezig met het opzij zetten van de dieet mentaliteit?

Ik houd het nu bij omdat ik met een kleine maand op vakantie ga en dan iets strakker in mijn vel wil zitten. (4 weken Sri Lanka). Daarna ga ik wel weer meer intuïtief eten. Hier zit het probleem voornamelijk in de snaaidrang naar chips, koekjes en snoepjes. Deze probeer ik dus wat meer uit het patroon te zetten en te kiezen voor gezondere varianten. En ook met eten veel meer smaak toe te voegen. Dus geen broodje kaas, maar een wrap met kruiden, groenten, vlees/vega. Ik ben dus meer aan het leren hoe het reguliere eten lekkerder te maken is zonder teveel moeite. Want dat heb ik vanuit huis uit eigenlijk niet meegekregen en ik ben een hele luie kok.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:48

Herkenbaar Winged!
Al neem ik aan dat 4 weken Sri Lanka <3 het waard is dat je nu weer even moet opletten met eten :)