[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:59

Jolien87 schreef:
Lush heeft tegenwoordig henna in de kleur Strawberry blonde.
Henna is permanent dus dat moet echt uit je haar groeien.
Gewone rode verf heeft snel de neiging om na verloop van tijd naar roze te vervagen, bij henna heb je dit probleem niet.

Het is even gesmeer maar er staan een boel instructiefilmpjes online die het je uitleggen.

Oke, dat klinkt dan toch beter dan verf, ik ga het eens onderzoeken!

Bedankt voor jullie tips! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:56

Alsjeblieft :)
En geef vooral een gil als je er niet uitkomt.

jasz

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:26

Ja het maakt een beetje rotzooi, maar ik heb het jarenlang gedaan en je hoeft het maar eens per 8 weken ofzo te doen. En zolang je goed de grond beschermt vond ik het allemaal wel meevallen.
Die van lush heb ik ooit eens geprobeerd en daar zat cacaoboter in en dat kreeg ik daardoor met geen mogelijkheid meer van de badkuip af. Daarna die niet meer durven gebruiken :') ik kocht het altijd bij Holland en Barret.

Ik heb er trouwens zelf wel overheen geverfd uiteindelijk, ondanks dat je altijd hoort dat het niet kan. Wel pas nadat ik het heel lang had laten uitgroeien en toen eerst op een klein plukje geprobeerd

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:43

Oh wat interessant. Ik dacht dat blond haar nooit rood kon worden, maar ik zou dat wel een keer tof vinden haha. Ik ben wel echt lichtblond en ik zou dan wel naar die kleur van die 29 ofzo. Maar van mij mag het nog wel warmer.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:55

Stille meelezer meld zich: ik heb ook lang henna gebruikt, zolang je henna zonder metalen er in gebruikt en het netjes aan de kapper meldt kan er veel verf daarna gewoon overheen gebruikt worden :)

Het is vooral de henna met metalen er in, waar haar verf op reageert. Maar misschien dat een echte kapper je daar meer over kan vertellen. Ik heb het in ieder geval zelf thuis geverfd over de henna heen (in m’n tienerjaren) en dat is altijd goed gegaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 03:56

Ik ben van mezelf donkerblond en in de zomer hoogblond maar heb het al jaren rood door de henna.
Ik gebruik koperrood of kastanjerood.
Het wordt wel steeds donkerder omdat de kleur zich opbouwt.
Ik heb meerdere foto's in dit topic gedeeld.

Lush heeft de formule van de hennablokken inmiddels aangepast waardoor de hoeveelheid cacaoboter nu minder is en de blokken ook veel makkelijker te smelten zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:39

Heeft hier iemand tips voor een kleurmasker voor (licht) bruin haar?
Gewoon om af en toe mijn eigen haarkleur een beetje op te frissen, ik weet dat dit er natuurlijk niet permanent in zit.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:06

Even een schopje hier.

Ik ben opzoek naar een goede kapper in de regio Leiden! (wil best wat uitwijken).
Ik wil graag geverfd worden, maar na de laatste keer 3 jaar terug heb ik best wat hoofdhuidproblemen gehad.
Toen is er Olaplex gebruikt (mn haar ging van donkerbruin (eigen kleur) naar richting van asblond) en direct na de behandeling kreeg ik jeuk en schilfers, wat ik nu pas een beetje onder controle heb...
De kleur was echt prachtig geworden, maar de jeuk en schilfers waren ontzettend jammer.

Ik ben dus wel een beetje huiverig en wil graag naar een salon waar ze weten wat ze doen en hoe om te gaan met evt gevoeligheden/allergieën :)

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:45

Ik zit de laatste tijd letterlijk en figuurlijk met mijn handen in mijn haar!
Sinds een paar maanden heb ik last van ontzettende knopen in mijn haar die te pas en te onpas verschijnen. Ik kan in de ochtend mijn haren helemaal knoop-vrij hebben geborsteld en in de middag is het weer een en al knoop. En geen gewone kleine knoopjes van een paar haren maar echt hele plukken die met elkaar verweven zijn… Ik ben iedere avond ruim 20 minuten bezig om mijn haar weer ontklit te krijgen en de volgende dag begint het gedoe weer opnieuw.
Beetje extra info: ik ben niet veranderd van haarproducten, ben geen extra producten gaan gebruiken en doe ook niet ineens hele andere dingen met mijn haar dan de gebruikelijke hoge staart of af en toe een vlecht. Wel heb ik redelijk lang haar, tot halverwege mijn rug.

Is er iemand met een goede tip om mijn haar een beetje knoop vrij te houden behalve stekeltjes nemen? :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:55

Domiinique schreef:
Ik zit de laatste tijd letterlijk en figuurlijk met mijn handen in mijn haar!
Sinds een paar maanden heb ik last van ontzettende knopen in mijn haar die te pas en te onpas verschijnen. Ik kan in de ochtend mijn haren helemaal knoop-vrij hebben geborsteld en in de middag is het weer een en al knoop. En geen gewone kleine knoopjes van een paar haren maar echt hele plukken die met elkaar verweven zijn… Ik ben iedere avond ruim 20 minuten bezig om mijn haar weer ontklit te krijgen en de volgende dag begint het gedoe weer opnieuw.
Beetje extra info: ik ben niet veranderd van haarproducten, ben geen extra producten gaan gebruiken en doe ook niet ineens hele andere dingen met mijn haar dan de gebruikelijke hoge staart of af en toe een vlecht. Wel heb ik redelijk lang haar, tot halverwege mijn rug.

Is er iemand met een goede tip om mijn haar een beetje knoop vrij te houden behalve stekeltjes nemen? :P

Ah wat rot.
Is er hormonaal wellicht iets bij je veranderd?
Of een formule van één van de producten die je gebruikt?

Het klinkt alsof de porositeit van je haar hoger is geworden waardoor de haarschubben meer openstaan en dus meer in elkaar klitten.
Je zou eens kunnen kijken naar het gebruik van producten met of zonder proteïnen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:17

Hoi!

Ik heb van mezelf héél dik haar, krullend en een hele unieke structuur, zo moet er bij mij absoluut geen mouse oid gebruikt worden, mijn haar doet alles zelf en hoe meer je er aan zit hoe erger het wordt.

Jaren geleden is door hoog prednison gebruik mijn haar structuur veranderd, van mooie krullen ging het naar golven. Ik heb toen alles helemaal kort gewiekt omdat ook ivm mijn bypass ik vreselijk haar uitval had, helaas niet tot het punt dat het dun werd :')

Spoiler:
Afbeelding

door het afvallen kon ik ook minderen met de prednison dus tijd om mijn haar weer te laten groeien en in een jaar tijd had ik mijn eerste mini staartje:

Spoiler:
Afbeelding

Inmiddels is het al 2x geknipt, haar tot over mijn BH bandje want het groeit als kool. aanstaande maandag ga ik naar de kapper om het in model te laten knippen op mijn schouders want ik heb nog steeds heel veel haar uitval. Het krult inmiddels weer maar wordt nooit meer de oude zoals vroeger.

Ik heb echter helaas nog steeds niets de juiste haar producten gevonden voor mijn krullen die zorgen dat die pluis minder is, vooral nu het weer kouder wordt.

Ik heb nu geprobeerd:

- Yari
- Orofluido (was vroeger mijn go-to merk)
en op dit moment zit ik op HASK (duits merk) een aantal weken.

Maar allen niet het resultaat wat ik wil en dat is die voeding, dat voedende gevoel houden. Ik heb ook nog een duur kappersmerk aangesmeerd gekregen maar ook dat deed na een paar weken niets en als ik mijn haar pakte hoorde je letterlijk de crunch :')

Ik heb zelden vet haar, juist heel snel droog en pluizig, héél dik, valt veel uit en krullend.

Welk merk staat nu op mijn lijst om te proberen?
Ik heb elke week trouwens een haarolie masker met rozemarijn (zelf gemaakt) en dit doet echt al héél veel goeds, nu nog die shampoo/conditioner/creme/verzorging maar ik zie door de bomen het bos niet meer :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:56

Ik heb via de krullenkapper het merk Flora & Curl. Hydrateert erg fijn :j
Ik doe shampoo en conditioner. En dan na het wassen doe ik defining gel en activation lotion er in. Nooit plakkerige of crunch bij mij. Ik haat het als mijn krullen hard worden, ik wil gewoon zacht haar :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:20

Yari is zwaar, dus da's geen aanrader.
Blondeer jij je haar Friemel? Dan moet je iets hebben met grote proteïne, en dat wordt alleen opgenomen uit een masker of leave-in conditioner

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:52

Ik ben na een half jaar nu een beetje achter mijn krullenroutine. Ik doe een leave in in, maakt niet zoveel uit welke maar heb er nu 1 van curlygirl. Die kam ik goed door.

Dan een flinke dosis curl cream van cantu, grote fles en zit veel in, kan je lang mee doen en niet duur. Daarna doe ik van umberto giannini de scrunching gelly erin, gewoon een normale hoeveelheid diffusen,dan is het keihard en dan even met olie los halen. Dan heb ik vrij pluisvrije gedefineerde krullen, en dat heb ik nooit.

Afbeelding

En 1x in de week een proteine masker

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:28

Kinke schreef:
Yari is zwaar, dus da's geen aanrader.
Blondeer jij je haar Friemel? Dan moet je iets hebben met grote proteïne, en dat wordt alleen opgenomen uit een masker of leave-in conditioner

Nee, niet meer! Vroeger in de winter wel omdat ik blondine van mezelf ben word ik in de winter heel donker taupe en in de zomer weer heel heel, ik haat het om zo'n toverbal te zijn maar heb het inmiddels geaccepteerd sinds ik mijn haar weer heb laten groeien, had zoiets van dan ben ik er maar vanaf :')

Leave in conditioner is dus een goeie? Is dat niet te vet? Ik heb het nog nooit geprobeerd overigens dus ik zal morgen eens wat opgenomen de merken opzoeken :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:08

Ben benieuwd of er hier ook kappers zitten die mij evt zouden kunnen helpen.
Ik ben heerlijk grijs (vooral bovenop). Maar liet eerder mn haar (uitgroei) verven bij de kapster. Ik wil nu over naar demi permanent. Maar heb dus nu een balk in m'n haar en best wat kleurverschil. Verschil in uitgroei vs geverfde deel, maar ook wel qua licht/donker onder- en bovenop. (Heb nu 2.5 maand niet laten verven) De lengte is erg warm geworden. Ik zou graag mn uitgroei dus met demi gaan doen en dan de lengte ook bijwerken (tonen) zodat dit minder warm wordt en iets beter aansluit bij de basiskleur tussen al mn grijs.
Dus ben benieuwd of er misschien iemand is die verstand hier van heeft en nav wat foto's en ideeën kan aangeven of dit evt een optie kan zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:34

Ik ben inmiddels op zoek naar een kleurmasker of toner om mijn bruine haar met cherry/cassis gloed tussen de verfbeurten door op te frissen.

Die kleurmaskers zijn erg fijn maar kan nu niet een passende kleur vinden. Iemand tips?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:36

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 01:07

Iemand een tip om een donkere toner zo snel mogelijk uit je haar te krijgen? Heb het 2 maanden met een toner donker gemaakt, maar nu wil ik weer blond. Volgende week vrijdag ga ik naar de kapper, maar ik had stille hoop met 2x antiroos shampoo wassen het er wel uit te krijgen :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 08:14

_Friemel schreef:
Leave in conditioner is dus een goeie? Is dat niet te vet? Ik heb het nog nooit geprobeerd overigens dus ik zal morgen eens wat opgenomen de merken opzoeken :j

da's voor iedereen weer anders. Als je slag in je haar hebt ipv echt krullen dan is een leave in vaak al te veel.
Helaas is het een kwestie van experimenteren wat werkt. Ik heb ook echt van alles geprobeerd, in allerlei volgordes en vaak is gewoon een gel in kletsnat haar en net voor het föhnen (met diffuser uiteraard) een dun laagje andere gel voor mij het beste :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:32

Hoi, help :')

Ik heb gisteren mijn haar (van nature lichtblond) geverfd naar koperrood, maar het is echt veel te fel en donker geworden. Het lijkt heel onnatuurlijk, als een pruik of zo en het glanst ook niet meer.

Ik heb permanente verf gebruikt, ook niet zo handig achteraf..

Afbeelding

Het is een beetje zoals die linksonder geworden, hoewel het in daglicht meer een lichte wortel oranje kleur heeft. Ik wil dat het meer zoals rechts onder wordt, een natuurlijkere, zachtere en iets lichtere kleur.

Als ik het vaak genoeg was, zou het dan gewoon uitvagen tot die kleur? Of moet ik toch iets van blauwe shampoo of toner gebruiken, of een nieuw doosje verf? Ik ga liever niet bleken, ben bang dat het resultaat dan nog heftiger wordt of mijn haar nog meer beschadigd. Bedankt :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:50

Even goed wassen met een wat agressieve shampoo, head en shoulders of een goeie detox shampoo helpt vaak om een deel eruit te wassen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:09

Hey, ik schop dit topic even omhoog.

Kan je een donkerdere toner zetten op blond haar?

Ik heb highlights, ben enkele maanden geleden al terug wat donkerder gegaan, maar wil graag nog een tint donkerder zonder permanent te kleuren. Vooral omdat ik wil kijken of ik het mooi vind, en het er eventueel nog kan uitslijten/wassen. Ik ben mijn blond een beetje beu, maar ben een beetje bang dat donkerder niet mooi gaat zijn met mijn lichte huid.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:38

Heb je een foto van je haar nu? Je zou voor een color gloss kunnen gaan, bijvoorbeeld kis softshades of wella shinefinety
Afhankelijk van de kleur die je nu hebt wel even goed kijken of je voor een koele of warme kleur wilt gaan

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:40

Afbeelding
Dit is m'n haar op dit moment. Color gloss heb ik inderdaad ook al over getwijfeld, maar vind het moeilijk om te beslissen welke kleur ik dan neem.