Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:20

Hebben jullie het ook altijd zo koud een tijdje na het sporten? :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:21

Nee geen last van. Lekker douchen en dan voel ik me kiplekker.

Ik begin zowaar mijn spieren te ontdekken :') zat van de week op mijn been te drukken en dacht wow wat is dat harde. Bleken mn hamstrings te zijn. En vriendlief zat gister op mijn buik te drukken en kon blokjes voelen. Ze zitten alleen nog goed verstopt :')

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:34

Ik meld me hier ook :).

Hele tijd crossfit gedaan, maar tijd/afstand/geld houden me hierin even tegen. Dus voorlopig maar weer naar de basic fit. Begin December begonnen en het bevalt me er wel. Ik heb het geluk van héél onregelmatige werkuren te hebben, dus ik kom voornamelijk in de sportschool als iedereen aan het werk is. Geen last dus van de januari-drukte.

Doel is conditioneel goed te blijven en functioneel sterk te blijven (werk bij de politie, wel handig dan). Maar ook om toch eindelijk eens wat kilo's kwijt te spelen. Ik zit bijna aan 80kg, bij 1.63m is dat véél te veel. Ik stel momenteel zelf mijn trainingen samen. Ideaal is het misschien niet naar krachtopbouw (want ik heb er geen week-na-week opbouwende logica in zitten), maar ik heb wel genoeg afwisseling (wissel een push/pull training af met benen. Core en stabilisatie probeer ik er elke training in te steken) en het voelt allemaal wel zwaar genoeg aan :Y).

capopjekop schreef:
Zijn er nog tips om die diepte te bereiken? Ik krijg nu steeds als commentaar dat ik nog wat dieper zou moeten en mijn hakken goed op de grond moet zetten. Maar ik krijg last van mijn knie als ik zo diep ga (oude voetbalblessure helaas)

Je gaat even (met een trainer ideaal gezien) moeten bekijken of het probleem ligt aan die hakken die niet aan de grond blijven (en daardoor een stukje fout in je houding) of aan je oude blessure. Ik squat ook niet meer 100% diepte door een blessure. Dat is een stukje aanpassen op wat je nog kan...

Ik heb mezelf vandaag ook nog eens op film gezet met het squatten. Ik krijg graag feedback, maar zet het filmpje liever niet open en bloot online. Dus PB ! Squats in het filmpje zijn 50kg, mijn 1RM is 100kg - maar dat was voor een blessure in mijn heup, waardoor ik al ruim een jaar niet meer gesquat heb. Ik ben vandaag zonder problemen naar 5x65kg kunnen gaan. Zoals gezegd, niet meer 100% diepte omwille van de blessure, helaas.

@Dreamer: wat voor sporttest moet je gaan doen? Ik ben benieuwd! Hoe ga je er specifiek voor trainen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:15

Ben wel benieuwd naar jouw squat Florenc.
Ik squat met barbell op t moment maar 1x in de week en dan maar 1 set. En laag gewicht. Verder oefen ik op Mn airsquat. (En zit er een andere vorm in Mn schema)
Ik weet dat ik nooit uit het boekje zal gaan squatten. Ligt natuurlijk ook aan Mn lijf. Maar hoop m wel ietsje beter te kunnen krijgen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:47

Needje schreef:
Ben wel benieuwd naar jouw squat Florenc.
Ik squat met barbell op t moment maar 1x in de week en dan maar 1 set. En laag gewicht. Verder oefen ik op Mn airsquat. (En zit er een andere vorm in Mn schema)
Ik weet dat ik nooit uit het boekje zal gaan squatten. Ligt natuurlijk ook aan Mn lijf. Maar hoop m wel ietsje beter te kunnen krijgen.

Verstuurd!

Hier is het ook wat zoeken met de blessure wat kan en niet kan. Ik heb altijd meer last met airsquats dan met zwaar gewicht (of die voelen minder makkelijk aan), vreemd genoeg.

Ik denk dat je ook soms moet aanvaarden dat iets je niet weggelegd is. Ik zal bv nooit heel explosief kunnen springen. Zooooveel op geoefend, terwijl een ander zonder ook maar iets van training direct beter kan. Jezelf willen verbeteren is 1 ding, maar daarmee moet je je eigen fysieke grenzen ook kennen en accepteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:32

Florenc schreef:
@Dreamer: wat voor sporttest moet je gaan doen? Ik ben benieuwd! Hoe ga je er specifiek voor trainen?

De sporttest om toegelaten te worden op de Politie academie voor de functie van agent :D
Ik heb hierbij het geluk dat mijn vriend mijn PT is en ook agent is, dus hij kan mij als de beste helpen en dinsdag gaan we een schema maken!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:42

Check dan ook even de PolitieConditie Sportapp :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:46

Oeh spannend zeg!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:52

Florenc schreef:
Verstuurd!

Hier is het ook wat zoeken met de blessure wat kan en niet kan. Ik heb altijd meer last met airsquats dan met zwaar gewicht (of die voelen minder makkelijk aan), vreemd genoeg.

Ik denk dat je ook soms moet aanvaarden dat iets je niet weggelegd is. Ik zal bv nooit heel explosief kunnen springen. Zooooveel op geoefend, terwijl een ander zonder ook maar iets van training direct beter kan. Jezelf willen verbeteren is 1 ding, maar daarmee moet je je eigen fysieke grenzen ook kennen en accepteren...

Grappig dat jij juist met air squats meer last hebt.
Nu waren mijn air squats net zo belabberd als mijn backsquats. Maar qua balans enzo gaan ze al beter.
Ik aanvaard ook zeker dat bepaalde dingen niet voor mij zijn weggelegd.
Ik hoef er niet van te leven, dus prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:08

MuSLi schreef:

Ja die heb ik inderdaad :D Maar wil graag ook een schema voor in de sportschool omdat ik dat zelf eigenlijk fijner vind :) Ik loop buiten te snel over m'n eigen tempo heen, en die loopband remt mij tenminste een beetje af :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:10

_Dreamer schreef:
MuSLi schreef:

Ja die heb ik inderdaad :D Maar wil graag ook een schema voor in de sportschool omdat ik dat zelf eigenlijk fijner vind :) Ik loop buiten te snel over m'n eigen tempo heen, en die loopband remt mij tenminste een beetje af :D

En maak je niet té druk, het is echt wel een haalbare test :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:37

Spannend Dreamer, succes!

Mijn vriend heeft me net m'n nieuwe trainingsschema gestuurd en ik heb er echt zin in :D Veel meer gericht op powerliften/kracht, ook echt voor atleten, dan op hypertrophy zoals ik gewend ben dus heel anders!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:53

Dreamer leuk hebben wij hier ook gehad.

Koud nooit na trainen trouwens. Zweet me altijd kapot,

Maar nog zeker 1,5 week niet trainen, zucht -O- de ab voor de longontsteking heeft iets anders getriggert. Morgen bloedprikken en tot de uitslag handen bij voorkeur volledig rust geven. Hoe geen idee maar ik kan nog geen kopje vast houden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:53

MuSLi schreef:
_Dreamer schreef:

En maak je niet té druk, het is echt wel een haalbare test :j

Ik ben graag (te) goed voorbereid :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:48

Sem_ schreef:

Zo heel afentoe gebeurd het mij dat ik iets te laat uit bed stap, er 3 kids naar school moeten, mét lunchpakket en er dan nog net tijd is om mijn koffie op te drinken en op weg naar school een banaan te eten. Wanneer ik dan een heel pittig lesje heb, waar ik dan een dubbele les van "moet" meedoen terwijl ik te weinig water op heb tussen de lessen door, dan heb ik het ook de hele dag koud.

Of dat nou door het te hard sporten is, te weinig water, of te mager ontbijt, dat weet ik niet. Maar mogelijk ook wel een combi van deze 3, haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:44

Sem_ schreef:

Niet zo vaak, alleen na de bootcamp in de regen. Verder gelukkig niet, heb het normaal al snel genoeg koud.

Tof zo'n poltietest! Moet wel goedkomen toch :) succes in elk geval!

Balen Karuna dat je zo uit de roulatie ligt :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:53

_Dreamer schreef:
Ik ga mijn sportschoolbezoeken ook opschroeven, aangezien ik over ong 1,5 maand een pittige sporttest af moet leggen! :D
Wil nu 4x per week gaan, even kijken of het haalbaar is in combi met werk, studie en paard :D

Ik wil ET wel een keertje vaker rijden in de week hoor :+

Ik heb inderdaad zo'n stang in de deurpost, maar goed vastgeschroefd en mijn vriend hangt er ook elke dag aan, dus kan wel wat hebben.

Voor de sportschool heb ik een eigen schema opgesteld:
- 10-20 minuten fietsen op redelijk tempo
- Buikspieren op een matje (plank, crunches, leg raise), een paar yoga poses
- Chest press incline 3 setjes van 10x10-15 kilo
- Hyperextension zijwaarts allebei de kanten x10
- Seated leg press 3 setjes van 10x60-80 kilo
- Biceps curl 3 setjes van 10x5 kilo per arm
- Leg abduction 3 setjes van 12x30-35 kilo
- Leg adduction 3 setjes van 12x30-35 kilo
- Horizontal row 3 setjes van 10x10 kilo
- Rotary torso 3 setjes van 10x10 kilo per kant

Daarnaast loop ik 3 keer in de week 4-5 km hard buiten en rijd ik twee keer paard.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:11

_Dreamer schreef:
Florenc schreef:

De sporttest om toegelaten te worden op de Politie academie voor de functie van agent :D
Ik heb hierbij het geluk dat mijn vriend mijn PT is en ook agent is, dus hij kan mij als de beste helpen en dinsdag gaan we een schema maken!!

Spannend!
Ik neem aan dat het wel goed komt als je vriend PT én agent is :j. Ik kan je alleen maar aanraden van veel HIIT erin te steken, zodat je gewoon wordt om op een hoge hartslag door te duwen. De sporttesten bij ons zijn iets ander, maar het is ook een soort van 'functioneel parcours' (met trappen-evenwichtsbalk-vertesprong-kar met gewicht voortduwen en trekken), dus volgens mij wel vergelijkbaar. In BE zijn de testen in de toelatingsproeven goed doenbaar, als je conditie gewoon wel oké is. Eenmaal in de opleiding worden ze wel écht pittig :'). Blij dat ik daar van verlost ben _/-\o_

Dus ik raad aan: burpees - box jumps - slamballs - jumping air squats - jumping lunges - korte sprints - gecombineerd met wat langere duur om je conditie algemeen te onderhouden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:29

Hebben mensen hier ervaring met sporten met koptelefoon? Ik heb een hele mooie draadloze gezien <3 Ik wil vooral zonder draad sporten, maar een koptelefoon is ook op andere plekken praktischer dan draadloze oortjes.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:31

Bij ons zijn ze alleen toegestaan bij de cardio dus ik vergeet steeds oortjes mee te nemen :')

Vandaag ga ik de koptelefoon van mijn vriend proberen. Die is draadloos en blijft volgens hem zelfs goed zitten met hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:41

Een koptelefoon is prima zolang je rechtop blijft. Als je iets moet doen op je rug liggend dan heb je een probleem want daar is dat ding niet voor ontworpen en zal dus vaak afvallen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:53

enzino schreef:
Een koptelefoon is prima zolang je rechtop blijft. Als je iets moet doen op je rug liggend dan heb je een probleem want daar is dat ding niet voor ontworpen en zal dus vaak afvallen.

Dit heb ik ook ervaren helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:16

Ik heb sowieso een hekel aan koptelefoon, en zie mensen in de sportschool er ook regelmatig mee klooien :=

Ik heb m'n pees in m'n voet zwaar verrekt/overbelast, mooi k u t -O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:23

Ah klote zeg. Beterschap.

Bij ons zie ik zelden mensen met muziek sporten en dat bevalt me wel. Onderling is er leuk contact met de mensen. Even kort praatje hoe het met de sportieve prestaties gaat enzo. Je kunt lekker je ding doen maar het voelt heel gemoedelijk aan omdat je vaak dezelfde gezichten ziet.

Vriend wil mss wel ergens anders gaan sporten als zijn abo af gelopen is. Die sport juist wel graag met muziek en loopt er tegen aan dat hij bepaalde oefeningen alleen kan doen als de pt er zijn omdat de rest de gewichten niet kan houden als het fout gaat. Ik kijk tegen die tijd wel wat ik doe. Want ik weet niet of ik me zo op mn gemak ga voelen in een grotere gym

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:37

Ik sport met draadloze oortjes. Vind ik veel fijner dan een koptelefoon.
Bij ons mag je gewoon met oortjes/koptelefoon sporten :).

Tijdens cardio kijk ik vaak Netflix, anders vind ik het saai.

@dreamer, beterschap en sterkte :(:).