[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:28

Heftig die oorbel Drunksheep, lijkt me loodzwaar :P

Ik heb dit weekend de oorbellen in mijn 2e oorgaatjes er toch uitgehaald om dicht te laten groeien want het bleef echt maar ellende. Ben nu 2 dagen aan het smeren met antibiotica zalf die ik heb voor een ontstoken nagelriem en het is nu rustig gelukkig. Misschien over een tijdje nog een keer proberen, maar voor nu ben ik even genezen haha.
Ben hierom ook een beetje huiverig om een conch te laten piercen, wil 'm echt heel graag maar ben zo bang dat ik daar ook weer ellende mee ga krijgen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:11

Drunksheep schreef:
Mijn daith produceert vooral veel korstjes op het moment. Het is vandaag precies 3 weken geleden dat ik hem heb laten piercen. Maar hij was denk ik maar 2/3 dagen gevoelig. En dat vond ik eigenlijk ook wel meevallen qua ernst :')

Vind bij jou de plaatsing ook een beetje twijfelachtig Banyu, hij lijkt erg recht en de hoek waarin 'ie gepiercet is lijkt me ook niet helemaal ideaal. De kleine curve die het sieraadje heeft zit nu ook niet echt op de goede plek namelijk.

Was vanaf de aankondiging van de nieuwe sieraden van Buddha Jewelry Organics een paar maanden geleden aan het wachten tot ze eindelijk de verkoop in zouden gaan, dus toen ze gisteren online stonden bij BAF heb ik de Evoke eyelets besteld <3
[ [url=m/pS3l9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu wacht ik tot de Rapture earrings online komen (en hopelijk een beetje betaalbaar zijn):
[ [url=m/R4Lq52.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stiekem wil ik eigenlijk nog wel meer uit die collectie :=

Kan het misschien komen omdat ik net voor de foto eraan heb gezeten met schoonmaken? Verder geen last van momenteel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:17

Hand hier tijdje terug ook naar oor piercings gevraagd, maar nog even in algemene:
Zwemmen is niet handig? Hoelang niet?
En hoe ervaren jullie slapen met oordopjes, met oor piercings?
( even om t even welke. Behalve dan standaard oorbellen, uiteraard).

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:30

Mij werd afgeraden om te zwemmen tot de piercing genezen is. Ivm de bacterien die zich in zwembadwater en natuurwater etc kunnen bevinden. Ik heb een helix en kan volgens de piercer uitgaan van 9 maanden tot een jaar genezingstijd. Mag dus minimaal 9 maanden niet zwemmen. Hoelang je niet mag zwemmen hangt dus echt af van wat voor piercing je neemt.

Ik heb met mijn helix totaal geen problemen met met oordopjes in slapen, maar ja, die zitten dan ook niet in de buurt van mijn piercing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:33

M’n laatste piercing is alweer een jaar of 15 terug haha.
En wil graag nog iets klein&fijn in m’n oren erbij naast m’n normale gaatjes en m’n ( vroegah geschoten) helixen ( waar ik jaren niks mee gedaan heb maar waar ik nu oorbelletjes ofzo voor zoek. Gaatje denk ik te groot voor piercing sieraad..? Of te klein...)

Dankje iig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:34

Ik mocht niet zwemmen in zwembad,wel eventueel gewoon de zee.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:46

Ben gewoon gaan zwemmen, nooit last van gehad. Daarna gewoon goed schoonmaken

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:57

Al jaren lees ik mee in dit topic en steeds durf ik het maar niet. Nu heb ik besloten dat ik mijn angsten moet overwinnen dus krijg ik deze week in beide oren een derde gaatje en een traguspiercing. Voor mij is het makkelijkste om naar bodymx in Breda te gaan maar zijn er ook andere/betere plekken om te gaan in Breda ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:28

Bodymx zou ik afraden, betweters. Daarnaast vind ik ze ook niet goed piercen. Mijn navelpiercing zat in mijn buik, ipv in het randje van mijn navel. Dus die groeide uiteraard uit.Ik zou eerlijk gezegd uitwijken naar Tribal Trading in Tilburg. Staat goed bekend en nog goedkoper ook. :j
In Breda heb ik verder geen aanraders.
De Bunker is helaas al jaren weg, dat waren echt goede.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:54

Drunksheep schreef:
Mijn daith produceert vooral veel korstjes op het moment. Het is vandaag precies 3 weken geleden dat ik hem heb laten piercen. Maar hij was denk ik maar 2/3 dagen gevoelig. En dat vond ik eigenlijk ook wel meevallen qua ernst :')

Vind bij jou de plaatsing ook een beetje twijfelachtig Banyu, hij lijkt erg recht en de hoek waarin 'ie gepiercet is lijkt me ook niet helemaal ideaal. De kleine curve die het sieraadje heeft zit nu ook niet echt op de goede plek namelijk.

Was vanaf de aankondiging van de nieuwe sieraden van Buddha Jewelry Organics een paar maanden geleden aan het wachten tot ze eindelijk de verkoop in zouden gaan, dus toen ze gisteren online stonden bij BAF heb ik de Evoke eyelets besteld <3
[ [url=m/pS3l9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu wacht ik tot de Rapture earrings online komen (en hopelijk een beetje betaalbaar zijn):
[ [url=m/R4Lq52.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stiekem wil ik eigenlijk nog wel meer uit die collectie :=

Maar waar twijfel jij dan aan als ik vragen mag, omdat ik dit alleen van jou hoor?
Het kan natuurlijk ook zijn dat dit zo gekomen is omdat ik hem tijdens schoonmaken bewogen heb?

Duidelijke foto zelf maar is enorm lastig. Dus het is maar net een moment opname zeg maar.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:32

Lous schreef:
Bodymx zou ik afraden, betweters. Daarnaast vind ik ze ook niet goed piercen. Mijn navelpiercing zat in mijn buik, ipv in het randje van mijn navel. Dus die groeide uiteraard uit.Ik zou eerlijk gezegd uitwijken naar Tribal Trading in Tilburg. Staat goed bekend en nog goedkoper ook. :j

Bedankt voor de tip! Tilburg is voor mij wel een stukje sturen, wat opzich prima is. Maar ken je toevallig ook andere goede in het westen van Brabant?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:19

x_Elise schreef:
Lous schreef:

Bedankt voor de tip! Tilburg is voor mij wel een stukje sturen, wat opzich prima is. Maar ken je toevallig ook andere goede in het westen van Brabant?

Bloodline in Roosendaal, is dat te doen voor je?
Tegenwpordig vanwege het tattoeëren, doen ze alleen nog maar op donderdag piercen. Tussen 16:00 - 19:00 is het "Happy hour", dan heb je lage prijzen, en je kan zonder afspraak binnen lopen. :)

Als je meer informatie erover wilt, pb me even, of kijk op hun site. :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:36

Iemand nog ervaring met een piercingsshop in enschede ? Ik ging altijd naar east side, erg hygiënisch en was er normaal erg tevreden over maar mijn daith hadden ze dus net te diep gezet en daarna een vrij krap ringetje ingedaan (wel na 6 maanden pas het ringetje), en twijfel nu over die shop :\

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:36

x_Elise schreef:
Lous schreef:

Ik ben bij Saunders Tattoo in Bergen op Zoom geweest. Snel gezet en aardige jongen.

Op vrijdag vrije inloop en piercings kosten dan € 25,-

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:08

Bedankt meiden! Die zijn allebei goed te doen. Dan ligt het er alleen nog aan of ik donderdag of vrijdag kan. Spannend!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:03

Banyu schreef:
Maar waar twijfel jij dan aan als ik vragen mag, omdat ik dit alleen van jou hoor?
Het kan natuurlijk ook zijn dat dit zo gekomen is omdat ik hem tijdens schoonmaken bewogen heb?

Duidelijke foto zelf maar is enorm lastig. Dus het is maar net een moment opname zeg maar.

Omdat dit de juiste plaatsing is:
Afbeelding
Afbeelding

Jouw sieraadje zit met de curve 'naar voren' zeg maar, in plaats van opzij richting je oorschelp. Ook op de foto dat 'ie net gepiercet is. Ook waar je piercing uitkomt aan de onderkant lijkt niet diep genoeg in je oor. Ik hoop dat de foto's het wat duidelijker maken :)

Maar ik ben natuurlijk geen piercer, ook al ben ik erg kritisch. Dus ik zou me er vooral niet teveel van aantrekken haha.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:07

Iemand tips voor balletjes die niet meer los willen? Wil mijn lippiercing vervangen want dit staafje is echt te lang (is al genezen!!) maar ik krijg het balletje niet los. Heb al met zon speciaal tangetje geprobeerd maar het is zo onhandig ondat ik eerder mijn lip omdraai dan het balletje haha. Als het echt niet lukt ga ik naar de piercer want dit staafje is echt vervelend aan het worden!

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:11

Heb je het al met handschoenen geprobeert? Toen lukte het bij mij wel.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:43

Banyu schreef:

Het lijkt alsof hij verkeerd om zit. Normaal zie je de bolling naar de buitenkant/naar achteren, zodat je er ook een ringetje in kan doen. Bij jou zit de bolling naar de binnenkant/naar voren gericht.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:31

Zo dan?

Afbeelding

Want dan is het denk ik kwestie van alleen draaien toch?

Hoe doen jullie dat voor leuke staafjes te vervangen? Bestellen en bij de shop laten doen, of gewoon gelijk naar de shop?
Laatst bijgewerkt door Banyu op 08-08-18 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:48

Hie is de ervaring van 1.2mm labretjes in geschoten helix gaatjes? ( 0.8 of 1 mm gok ik...)
Ik wil geen gewone oorbellen omdat die achterkantjes altijd in m’n haar verstrikt raken..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:06

1mm labretje in 0,8 ging prima, wel even het labretje laten 'geleiden' door de oorbel (voorkant labret tegen achterkant oorbel, oorbel eruit en labret gelijk meeduwen zodat die erin gaat terwijl de oorbel eruit gaat) dan zodat je niet zit te pielen en wroeten waardoor je oor opzwelt en het gaatje iets krimpt.
Maar dat was met nog niet genezen gaatjes (2-3 maanden oud) waarbij het materiaal irriteerde en dus zowiezo vervangen moest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:38

Ik zie nergens goudkleurige 1mm labretjes..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:42

Anoniem schreef:
Hie is de ervaring van 1.2mm labretjes in geschoten helix gaatjes? ( 0.8 of 1 mm gok ik...)
Ik wil geen gewone oorbellen omdat die achterkantjes altijd in m’n haar verstrikt raken..

Ik vond het naar. Kon er bijzonder niet op slapen en bleef superwarm. Heb 'm eruit gehaald.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:47

Anoniem schreef:
Ik zie nergens goudkleurige 1mm labretjes..

Is het anders een optie om zilverkleurig of bioplast/flex te gebruiken en dan na een paar maanden een maatje groter te doen?
Stretchen (zeker die kleine verschillen) kan nl ook met kraakbeenpiercings maar het heeft meer tijd nodig.
Of anders herpiercen met 1.2mm?