Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:16

Zo, dat is echt wel weinig ja ... Dat is niet de juiste manier om echt te gaan afvallen. Minder eten helpt daar niet in op zo'n manier ..

Ik heb dit weekend een beetje een cheat weekend gehad, m'n vriend kwam terug van een festival en we hadden geen zin om te koken :Y) Vanavond gaan we uiteten (ja, echt heus :P ) en morgenochtend maar weer eens sporten!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:19

__Sannne schreef:
Is dit alles wat je eet vandaag? Sorry maar dit is toch veel te weinig??

Ik was men fruit vergeten vandaag naar het werk. Meestal eet ik als 10uurtje/2 uurtje nog een appel/kiwi/banaan. Misschien dat ik dat deze avond nog een fruitslaatje van maak voor de tv dan. Voor de rest sta ik open voor suggesties hoor :) behalve smorgens, men maag kan er echt niet tegen om in de ochtend teveel te eten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:45

Denk eens terug aan maart, wat deed je toen anders als dat je nu doet?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:26

secricible schreef:
Denk eens terug aan maart, wat deed je toen anders als dat je nu doet?

Karate gestopt, maar dat moest op aanraden van de dokter (knie problemen kreeg ik er van) ben dan begonnen met touwtje springen (met de goede schoenen gaat dat wel)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:13

@the_cat: op hoeveel kcal zat je bij de maaltijd waar mensen van zeiden dat t te weinig was? Want soms kan het heel weinig lijken terwijl het wel voldoende is, zeker als er geen precieze hoeveelheden bij staan! ^^

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:21

Mijn lijstje voor vandaag (1470 kcal):
L: twee stevige spelt boterhammen met Hüttenkäse en gerookt paprikapoeder
T: 200 gram geschrapte worteltjes, 200 gram vetvrije Griekse yoghurt, een perzik
A: warm gerookte zalmsteak met groene asperges, 80 gram pasta, pesto en gedroogde tomaatjes
T: 50 gram magnetron popcorn zout

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:24

IMANDRA schreef:
@the_cat: op hoeveel kcal zat je bij de maaltijd waar mensen van zeiden dat t te weinig was? Want soms kan het heel weinig lijken terwijl het wel voldoende is, zeker als er geen precieze hoeveelheden bij staan! ^^

Dat weet ik niet :) Het was nu niet al te weinige salade (Een gevulde portable saladekom van tupperware) en dan witte rijs met kippenblokjes. Het was eigenlijk meestal homemade :p Maar het is niet dat ik van tafel ga met honger om het zo te zeggen. Ik maak de porties zodat ik verzadigd ben maar mezelf niet over eet :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:34

Dan zal het op zich wel meevallen. Zou er wel op letten dat je minimaal je bmr eet. Op zich niet erg om een dagje minder te eten, maar dan is het wel slim om morgen te balansen en wat meer te eten ;)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 28-06-16 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:53

Maanlicht schreef:
T: 200 gram geschrapte worteltjes, 200 gram vetvrije Griekse yoghurt, een perzik
A: warm gerookte zalmsteak met groene asperges, 80 gram pasta, pesto en gedroogde tomaatjes

Wat een lekker lijstje! Hoe gaat het nu je je goal gehaald hebt? Probeer je nu gewoon op gewicht te blijven of nog een ander goal? :D
Laatst bijgewerkt door Bente_11 op 28-06-16 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:57

@maanlicht: als je je doel behaald hebt, mag ik vragen waarom je dan nog zo weinig eet? 1470 is waarschijnlijk onder of dichtbij je bmr?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:58

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 cracottes met kaas en een glas melk
T: appel en een kop groene thee
L: kippensoep en 2 boterhammen met boter en 2 koppen groene thee
T: kop groene thee en nog bedenken
A: farfalle (pasta) met spinazie, gamba's, broccoli en kruidenkaas
T: handje dop pinda's

Helaas de komende weken geen beweging, ik heb m'n hamstring ingescheurd bij het paardrijden.. Helaas helaas! :(

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:03

bente12 schreef:
Maanlicht schreef:

Wat een lekker lijstje! Hoe gaat het nu je je goal gehaald hebt? Probeer je nu gewoon op gewicht te blijven of nog een ander goal? :D

Dank je! Het is mijn intentie om na mijn vakantie te beginnen met sporten en krachttraining.
Ik vind het nog best wel lastig om op mijn doelgewicht te blijven, ik wissel behoorlijk vaak van gewicht. Nu ben ik toch iets lichter dan mijn doelgewicht, maar morgen waarschijnlijk weer zwaarder. Ik moet daar nog de juiste balans in vinden.

Mijn BMR is erg laag, omdat ik nu vrijwel niet beweeg. Ik zit de hele dag op de bank aan mijn project te werken, en ga straks alleen even boodschappen doen. Afgelopen dagen heb ik iets boven mijn caloriedoel gegeten, vandaag wat minder :).

Die pasta klinkt super lekker Sharon!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:18

Dankjewel! Ik hoop dat ie smaakt :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:43

Wat naar Sharon beterschap!!

@maanlicht gewicht behouden is inderdaad altijd lastig.. Misschien dat het straks met wat krachtraining en sporten en daardoor wat meer eten gemakkelijker wordt om rond een bepaald gewicht te blijven :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:45

bente12 schreef:
Wat naar Sharon beterschap!!

@maanlicht gewicht behouden is inderdaad altijd lastig.. Misschien dat het straks met wat krachtraining en sporten en daardoor wat meer eten gemakkelijker wordt om rond een bepaald gewicht te blijven :)

Ja precies. Ik zal dan ook weer zwaarder worden ivm spieren, dus dan is het vooral in de spiegel kijken en zo!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 18:07

Weet niet waar ik vandaag last van had, maar hele dag door honger gehad. Gelukkig had ik een bak druiven meegenomen, dus had mooi wat te snacken tussendoor op het werk. De schade valt heel erg mee, maar het gevoel is niet fijn. Terwijl ik niets minder heb gegeten of meer heb gedaan dan andere dagen.
Ik ben al twee weken niet naar sportschool geweest en ook nauwelijks bij paarden. Druk met leren voor toetsen. Wil nog niet echt lukken, komende dagen hele dag in Groningen leren. Hopelijk wil het dan wat vlotten. Mis het wel echt, kan gelijk merken dat ik last krijg van gewrichten.

Maanlicht, inderdaad opletten dat je niet constant te weinig eet. Maar volgens mij weet je ook wel hoe dat werkt. Zeker als je straks fanatiek gaat sporten zal je voeding anders moeten zijn. Al is dat vast geen nieuws :P

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:08

Linoleum ik had dat ook al vandaag! Hele dag trek gehad, niet aan toe gegeven trouwens. Maar ik zat te denken; heb gisteren eigenlijk wel te weinig gegeten in verhouding met wat ik verbrand heb met intensief sporten. Zou het daardoor kunnen komen? Weet iemand dat?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:25

In principe zou dat niet echt heel veel verschil mogen maken.
Ik had vandaag moeite de droppot op het werk met rust te laten. Dat is vakkundig mislukt. Ook niet bewogen. Ach geen ramp verder, we zien morgen wel weer.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:14

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 01:15

Hoi, mag ik me ook melden?
Heb nog niet alles doorgelezen, ik zal de vorige pagina's doornemen.

Ik ben zo'n aantal maanden geleden ziek gevallen, en heb verschillende ziektes gehad in die maanden die mijn lichaam natuurlijk verzwakt hebben.

Heb geen idee van mijn gewicht nu, wil het ook niet weten, maar moet terug naar de 58. Voel me eindelijk klaar om terug te sporten. Ik kom van 2x 30min lopen, 1x zwemmen en 1-2x paardrijden per week. Wil dit graag terug. En had mijn buikspieren ook duidelijk zichtbaar (2kotjes, zoals dat hier in belgie dan heet) en wil dit graag terug. Maar ziekte was natuurlijk nefast.

Bij deze, ik wil er terug iets aan doen, ik wil mijn lichaam terug!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 08:54

Moet of wil? ;)

Wat rot dat je afgelopen maanden zo ziek bent geweest. Gewoon rustig aan beginnen, en dan komt die beweging en dat afvallen ook vanzelf wel.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:01

Leuk artikel maanlicht!! Ik had hem al op Facebook voorbij zien komen! Mag je zeker trots op zijn!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:48

Boeiend artikel maanlicht! Ik herken me ook wel in sommige punten (zoals jezelf dwingen om te ontbijten..) Maar heb je dan niet echt ontzettend honger tegen 12u? Ik heb bang dat ik dan eerder ga schrokken

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:06

Dank jullie wel! Nee, valt wel mee met dat schrokken. Heb meestal wel aardig wat honger rond 12 uur, af en toe kijk ik echt het laatste uurtje van de klok, maar soms ook helemaal niet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:17

Maanlicht, ik ga het ook even lezen :j

Linoleum, wil inderdaad :o
Maar ben erg bang op mijn oude gewicht te komen (+10kg) en wil graag niet meer verdikken. Maar mijn lichaam is nu zo snel moe en weinig conditie, dat terug sporten me wat afschrikt(zit niet meer op het niveau van vroeger natuurlijk).

Inderdaad klein beginnen. Alle kleine beetjes helpen, toch?!