[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:48

Mischa schreef:
Ik weet dat het advies van de verzorging van tattoo's per shop kan verschillen. Bij mij werd toen inderdaad geadviseerd om de tattoo twee maal daags met parfumloze zeep te wassen. Verder niet afdekken en geen gesmeer met zalfjes ect, gewoon je huid z'n werk laten doen.

Smeren met Bepanthen kan ik toch echt wel aanraden, al is het alleen maar om jezelf een plezier te doen. Die droge, trekkerige huid kan ik heel slecht tegen. Wassen ben ik helemaal niet secuur mee, de eerste dag doet het vaak te veel pijn om aan te zitten, de tweede/derde dag was ik het 1 keer per dag echt aandachtig en daarna was ik hem gewoon erbij als ik onder de douche sta.

The_Cat

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:51

Maar je mag zeker geen bad nemen dacht ik he?

Schemerdier

Ik mag pas in oktober.. -O-

goldenarrow

Ik ben ook niet zo secuur met wassen. De eerste dag was ik hem als de folie eraf gaat omdat er dan veel rotzooi op je arm zit. En daarna gewoon onder de douche heel voorzichtig omdat het nog gevoelig is.

Smeren met Bepanthen deed ik dan wel secuur. Zoals Emma al zegt is een droge, trekkerige huid echt niet chill.

En nee, een bad nemen zou ik niet doen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:53

Gelukkig zal het men pols maar zijn, want we hebben momenteel enkel de bad optie thuis haha :D maar pols kan ik uit het water houden

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:10

Drunksheep dat snap ik alleen kom er zelf niet aan.
Maar ik zal mijn vriend wel in de ochtend lastig vallen om het te wassen.

goldenarrow ik kan me ook niet herinneren dat ik mijn andere tattoo 2x daags gewassen, alleen de eerste dag en daarna inderdaad gewoon onder de douche.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:12

Ik heb twee dagen geleden de naam van mijn dochter laten zetten op mijn binnenkant onderarm. Wassen doe ik onder de douche en ik smeer bepanthen. Ik vind het behoorlijk gevoelig nog na twee dagen! Op mijn rug had ik nergens last van maar deze deed flink zeer en nu nog helaas..al ben ik blij met het resultaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:36

Emmaa_ schreef:
Mischa schreef:
Ik weet dat het advies van de verzorging van tattoo's per shop kan verschillen. Bij mij werd toen inderdaad geadviseerd om de tattoo twee maal daags met parfumloze zeep te wassen. Verder niet afdekken en geen gesmeer met zalfjes ect, gewoon je huid z'n werk laten doen.

Smeren met Bepanthen kan ik toch echt wel aanraden, al is het alleen maar om jezelf een plezier te doen. Die droge, trekkerige huid kan ik heel slecht tegen. Wassen ben ik helemaal niet secuur mee, de eerste dag doet het vaak te veel pijn om aan te zitten, de tweede/derde dag was ik het 1 keer per dag echt aandachtig en daarna was ik hem gewoon erbij als ik onder de douche sta.

Oh idd niet, ik kan niet tegen die droge, trekkerige, jeukerige huid die pijn doet als je er alleen al naar kijkt :P
Ik deed ook maar 1 keer per dag wassen. Verder lekker smeren met bepanthen.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:44

Ik liet mijn man mijn rugtattoo voorzichtig afnemen met een nat washandje de eerste paar dagen. Zelf doen vond ik erg onhandig. Hij moest me ook helpen met insmeren :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:32

Mischa schreef:

Smeren met Bepanthen kan ik toch echt wel aanraden, al is het alleen maar om jezelf een plezier te doen. Die droge, trekkerige huid kan ik heel slecht tegen. Wassen ben ik helemaal niet secuur mee, de eerste dag doet het vaak te veel pijn om aan te zitten, de tweede/derde dag was ik het 1 keer per dag echt aandachtig en daarna was ik hem gewoon erbij als ik onder de douche sta.[/quote]

Oh idd niet, ik kan niet tegen die droge, trekkerige, jeukerige huid die pijn doet als je er alleen al naar kijkt :P
Ik deed ook maar 1 keer per dag wassen. Verder lekker smeren met bepanthen.[/quote]

Het lijkt me ook geen kwaad kunnen als je daarmee smeert, en zeker niet als het echt vervelend voelt.
Ik ervaarde het niet echt als een trekkerige huid ofzo. Weet wel dat het wat hinderlijk was de eerste week met werk/spijkerbroek die er langs schuurde. Maar ik kan me daar wel voor af sluiten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:24

9 juni is het de echte dag! Gisteren met de tatoeërder gesproken over het ontwerp en de tekening achter gelaten. Ik ben benieuwd!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:35

Leuk cat! Ik ben de 9e ook weer aan de beurt :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:20

Nog 1 nachtje slapen *\o/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:32

Ik ben nu onderweg naar de Amsterdam Tattoo Convention voor die van mij. Nog meer bokkers die gaan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:36

Veel plezier goldenarrow :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:55

Dankjewel! Ik heb de plek van mijn artiest al gevonden, nu de artiest zelf nog :))

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:36

Tof! Veel plezier!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:07

En alweer klaar :D Het viel nog mee, er was 1 stuk op mijn ribben die Erg Veel Pijn deed, maar ook stukken dat ik niks voelde. Maar hij is zo mooi <3 Ik zal later een foto plaatsen :P

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:08

ik ben heel benieuwd ! hoe ging het met de kledingstukken?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:09

Mag ik mij hier ook melden?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:11

Ben benieuwd goldenarrow ! Lijkt me echt zo'n gave ervaring om tijdens zo'n evenement getatoeëerd te worden :j Veel bijkijks ?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:10

Damned schreef:
ik ben heel benieuwd ! hoe ging het met de kledingstukken?

Goed! We hebben de rand van mijn shirt onder mijn bikini gedaan zodat hij goed omhoog bleef.

Mondy schreef:
Ben benieuwd goldenarrow ! Lijkt me echt zo'n gave ervaring om tijdens zo'n evenement getatoeëerd te worden :j Veel bijkijks ?

Best wel, ik kon niet veel zien, maar ik zag steeds een ander paar voeten in de buurt komen staan :)) Enige nadeel is dus dat je niet heel prettig zit, want je hebt niet zo'n bank als in een shop. Ik zat op een klapstoeltje een beetje schuin met mn armen boven mijn hoofd. Comfortabel zitten is een uitdaging :')

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 07:24

Ik lag ook zwaar oncomfortabel op de conventie inderdaad. :') En met mijn gezicht naar de muur, dus ik kon niet eens mensen kijken.
Maar het was het waard! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:11

Ik ben onderweg... Over ongeveer 4 uur ben ik in Weert... Eerst naar de grote gele M en dan naar de shop *\o/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:24

Succes Banjer!