Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:16

He wat raar ineens Alice. Jullie zijn al zo lang bezig, en dan haakt ze ineens af? Ik vind het raar. Het is zo'n mooi beestje.

Zal je Livano nu dan toch niet zelf willen houden?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:58

Quir , ten eerste een dikke virtuele knuf, wat een ellendige tijd maak je door zeg!! :(:) :(:)

:(:) Ik hoop dat de drain er snel komt.

Wat raar dat de koop van Livano opeens niet doorgaat, zomaar opeens. Is het misschien toch een optie om hem zelf te houden?

De fotos vind ik wel goed gelukt hoor!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 02:14

Van mij ook een hele dikke virtuele knuffel, zou je graag een echte knuffel gevenom te laten zie dat ik aan je denk maar dat is wat ver.

Wat balen van Livano, nadat alles geregeld was. Hopelijk vind je alsnog een goed baasje voor hem.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:46

Dikke knuffel Quir! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:15

Wat een rotactie eigenlijk. Ik heb wel plaats maar momenteel niet echt budget, maar hij spreekt me wel aan. En helaas, mijn vriend krijg ik echt niet overtuigd dat ik nog een wedstrijdpaard zou bijkopen :(Heb je een specifiek type ruiter of loopbaan in gedachten? Kan je misschien wel een tip geven om hem aan iemand voor te stellen...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 00:09

Afbeelding
Afbeelding
Libje bij Esje, in hele goede handen daar. <3

Heel fijn dat ze daar even terecht kan tot we met de twee pony's naar Zweden vertrekken, beter kan ze eigenlijk niet staan.

Livano maar even kijken, als hij goed terecht komt verkoop ik m (heb een mooi opfok plekje voor m in principe). Ik zie hem vooral graag bij iemand terecht komen die met hem wil gaan sporten, waar hij zijn kansen kan krijgen (en misschien zelfs naar de keuring wil gaan, ook voor Zilvana goed en interessant).

Dus als iemand interesse heeft in een heel goed lopend veulen, of iemand weet, die vooral ook een veulen zoekt voor de dressuur sport. Laat maar weten. :)
Want lopen kan hij wel. <3

Verder zit ik gruwelijk slecht in mijn vel. Heb enorme pijn en slaap nauwelijks nog. Morgen eindelijk naar de neurochirurg en hopelijk deze week nog naar OK... en anders volgende week. Dus heel hard duimen dat het bloed goed is.

Afbeelding
Silly. <3
Ze doet het heel goed, eerste pasjes onder het zadel alweer gedaan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 00:41

Afbeelding
Paddenstoeltjes voor t huisje. :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:43

Wat een mooie foto! heerlijk die kleuren, geeft een mooi nazomer gevoel vind ik

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:55

Fijn dat Liberty zo'n goed plekje heeft zeg! En wat een prachtige foto van Zil :+:
Ik duim voor je vandaag Alice! Ik hoop het zo voor je want dit kan je zo niet meer volhouden!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:44

Ik duim ook voor je! Het heeft nu wel weer lang genoeg geduurd :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:59

Liberty staat hier fijn vetjes te kweken.
Ze heeft een lief dartmoor vriendinnetje en samen halen ze kattekwaad uit.

Kruiwagen ombouwen de honden plagen en vooral veel eten.
Het liefst samen aan hetzelfde plukje hooi

Nu maar hopen dat je vlug de nieuwe drain krijgt en zelf genoeg aansterkt om voor je beestjes te zorgen.
Tot die tijd hebben ze het hier prima naar hun zin

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:52

Lieve Alice ik hoop toch zo dat je vandaag goed nieuws hebt gehad! Kom goed bij vanavond en vannacht, zal heel vermoeiend zijn geweest weer

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 22:55

Het is even afwachten nu.

Hij wil wel een va-shunt plaatsen, dus drain van de hersenen naar het hart. Wel een paar maartjes aan.

Door bloedstollingsstoornis moet hij nog het een en ander uit zoeken of het überhaupt kan zonder dat het gevaarlijk wordt. Mijn bloed stolt heel snel en daardoor grote kans op trombose. Trombose in het hart moeten we uiteraard niet hebben...

Dus vandaag heeft hij ook de hematoloog erbij gevraagd om mee uit te zoeken. Er is geen literatuur van, omdat en de aandoening/ziekte zeldzaam is, en nog veel meer zelden een drain naar het hart geplaatst wordt, en mijn stollingsstoornis heel zeldzaam is, kortom combinatie die nog veel meer zeldzaam is...

Ook de vraag of er maatregelen genomen moeten worden, etc. Dus heel spoed kan het nu niet, maar beter goed uitgezocht dan dat het dadelijk helemaal fout gaat.

Deze week hoopt ie meer te kunnen vertellen. Ook gaat hij de operatie dan niet alleen doen, omdat hij dit vrijwel nooit doet.

Verder als ze deze drain erin stoppen, moeten mijn nieren regelmatig gecontroleerd gaan worden.

Verder was mijn bloed niet helemaal goed.
Crp was prima, maar bse was weer duidelijk hoger dan de vorige keer.
En een knobbeltje gevonden in mijn oksel, waarschijnlijk gewoon een cyste of iets dergelijks, maar toch...
En dan puntbloedingen. Gaat lekker.

Dus voor nu maar even afwachten. Hoop snel wat meer te horen en dan ook wanneer de operatie is of op welk termijn. Ben er best wel klaar mee. Slaap nauwelijks nog, heb geen eetlust, continue misselijk, heel slecht zien en ontzettend veel pijn...

Ben zo ongelooflijk blij als er weer een drain in zit, eindelijk weer een beetje leven en niet meer overleven.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:01

Ooh bah knobbeltjes is nooit prettig. hopelijk trekt het weer weg.
Wel balen dat de operatie nu niet met spoed kan. Maar goed eerst alles goed uitzoeken is ook wel wat waard.

Hopelijk krijg je deze week nog positief nieuws te horen over de drain in combinatie met de stollingsstoornis.
En kunnen ze je snel gaan opereren. En kun je dan snel en goed herstellen/revalideren.

Kan me helemaal voor stellen dat je zo snel mogelijk van al die klachten af wilt zijn. Heel veel sterkte met wachten!!!!!!! :(:)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:24

pfff het gaat dus nog lekker... Hopelijk kan er toch snel een drain in en gaat die helemaal goed functioneren en kan die er enkele jaren zonder gedoe in blijven zitten.. Ga hard voor je duimen in ieder geval!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:45

Wel goed dat ze deze dingen eerst goed uitzoeken voordat er straks weer iets mis gaat. Hopelijk snel duidelijkheid en groen licht voor deze hopelijk voorlopig laatste operatie.
En tot die tijd volhouden hoor bikkel !!

Welke merk deken heeft he schat op ziet er goed uit namelijk .

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 01:30

Ah Alice... ik had gehoopt eens wat goed nieuws te lezen, maar het mag helaas niet zo zijn!

Riskant hoor een drain naar je hart, vooral gezien al jouw pech... goed dat de artsen het zo serieus nemen!
Sta je zelf helemaal achter de beslissing naar je hart?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 01:46

Jeetje, steeds wanneer je denkt dat er niet nog meer bij kan......

Ik brand een kaarsje voor je! Het klinkt allemaal zo zwaar en ingrijpend :\

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 02:10

Inderdaad wel fijn dat het goed uitgezocht wordt (ondanks dat dat wel betekend dat het langer duurt, maar beter nu een week langer dan straks dood ziek), maar ook heel erg fijn dat je gehoord wordt en ze er iets mee doen. Dat doet eigenlijk nog veel meer. Wat dat betreft ook echt enorm blij met mijn chirurgen.

Ik sta er 100% achter. Besef heel goed wat de risico's zijn en zeker met alle ellende die ik al gehad en meegemaakt heb. Waar ik relatief elke keer redelijk goed vanaf gekomen ben, want het had nog veel slechter en verkeerder af kunnen lopen. Natuurlijk is een drain naar de buik "veiliger", maar het is zo waarschijnlijk dat de infecties uit de buik komen. Dat het eigenlijk een kwestie is van wachten op weer een hersenvliesontsteking en buikvliesontsteking...

Naast buik en hart is er ook nog de optie longen, maar dat wil ik echt niet. Geeft veel pijn klachten en je vind ook veel terug over klaplong en dat het vocht niet voldoende opgenomen kan worden. Dan liever maar weer naar de buik als hart echt geen optie is... en dan maar antibiotica of iets.

Ondertussen ook zoveel info en ervaringen opgezocht, ook literatuur, etc. Dat voor mij nu toch echt wel de doorslag gegeven heeft. Uiteraard liever geen drains, geen operaties, geen weet ik wat voor ellende, maar ik weet ondertussen ook dat een werkende drain zoveel meer kwaliteit van leven geeft. Das voor mij nog veel belangrijker en véél meer waard.

Als voorbeeld:
Liever vijf jaar "gewoon" kunnen leven en leuke dingen kunnen doen (gewoon tussen haakjes, want gewoon zal het nooit meer worden natuurlijk en pijnvrij ook absoluut niet meer helaas), dan 30 jaar een ellendig leven leiden waarin je vrijwel niets kunt, vergaat van de pijn, eten nauwelijks wil en je de wereld enorm wazig en dubbel ziet...
Dan weet ik echt wel wat ik wil en dat is niet de 30 jaar...

En ik hoop nog steeds heel hard dat er een keer een moment komt dat er een omslag punt is. Dat het gewoon weer een tijdje wat beter en de goede kant op gaat. Weer lekker zelf met mijn beestjes aan de gang kan, ze zelf volledig kan verzorgen, ze zelf weer kunnen trainen, dat is mijn aller grootste en allerliefste wens. <3
En dat gaat lukken. :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:58

En dat is je zooooooo gegund :(:)

Hopelijk gaat die wens een keer uitkomen!!! :*

Mooi dat je achter de keuze staat, hopelijk gaat er niks raars gebeuren!

Hoe werkt nou de constructie dat jullie zijn verhuisd naar zweden?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:01

Ben erg benieuwd wat ze zullen beslissen, wel goed dat ze niet over 1 nacht ijs gaan en goed inlezen en informatie zoeken over wat te doen en wat de beste keuze is.
Ik gun het je zo!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:43

Meid, ik hoop toch zo dat alles gaat zoals je wilt. Wat een ellende allemaal. Je verdient het echt dat het nu eens wat beter gaat en je pijn en het zo rot voelen eens wat minder wordt.
Ik denk dagelijks aan je :(:) :(:)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:31

Ik leef met je mee! Wat een klotesituatie zit je in. Ik kan alleen maar hopen dat het na je operatie gewoon weer bergopwaarts gaat.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:27

ik hoop met je mee dat dat omslagpunt nu snel gaat komen.. dat deze nieuwe drain het wel goed doet en lang kan blijven zitten.
Zag toevallig net dat ziekenhuisonderzoek van de AD voorbij komen... jouw ziekenhuis (elisabeth in tilburg toch?) komt er niet zo goed uit..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:39

Je moet niet alles geloven wat in de krant staat. Onderzoeken geven antwoord op enkele vragen.
TS, ik hoop dat het nu wat beter gaat met je.