Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:36

Mijn voorkeur gaat uit naar grote oefeningen inderdaad. Heb momenteel al een extra gesioleerde oefening gevonden voor triceps, dus nog een extra voor biceps is ook altijd welkom!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:47

Geisoleerd de biceps heb je de bicep curls en deze kent verschillende varianten. Onderarmen geisoleerd heb je wrist curls. Wat ik vaak doe is deze oefeningen terwijl ik in een statische lunge, squat of half squat sta, zodat de benen ook nog iets doen en je dus efficienter bent. Al hangt het er vanaf hoe zwaar je dumbells zijn. Je kunt het ook combineren met deadlifts, zpals de hammer curl.

Grotere oefeningen zijn natuurlijk push up, plank en al zijn varianten. Met de variaties kun je kiezen waar het het meeste effect heeft (bijvoorbeeld armen dichter of wijder uit elkaar plaatsen). Al is het dan al snel de triceps die gepakt worden. En de pull up is ook erg goed, maar dat moet je maar net in huis hebben of een klimrek in de buurt. Pull down kan ook goed zijn, maar moet je wel een krachtstation hebben of op de sportschool spprten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:41

Verschillende - curls had in de eerste zin moeten zijn, zoals bicep curls hammer curls contract curls etc. Iig google wat rond op dergelijke namen en afbeeldingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:08

Combineren met een lunge is een goed idee! Planken en push ups zitten al in mijn routine. Een pull up moet wel mogelijk zijn in de sportschool. Bedankt!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:57

Heeft iemand hier nog belang bij een paar Nike free 5.0 tr fit maat 40? :) vallen redelijk smal en klein maar niet smal en klein genoeg voor mij.. :)) ben te laat met terugsturen. Heb ze alleen gepast. Oja ze zijn zwart met grijs/wit

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:33

JONGENSSSSSS im back :):) ik mag vanaf zaterdag weer opbouwen!!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:09

Fijn Gianti!
Hier gaat het goed. Zit op meerdere oefeningen al op 30kg, langzamerhand opbouwen naar 32,5. Knieën zijn zwakke punt, die gaan nu goed op 17,5 kg en chest press nu op 20.

Maar ik heb de laatste tijd wel ontzettende honger en mis dat voldaan gevoel. Heeft iemand daar tips voor?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:12

dingen met eiwitten vullen heel goed! kwark bijvoorbeeld :)

bij mij waren mijn knieen echt zwak punt bij squat... weet nu eindellijk waarom ook, heb hypermobiliteits syndroom.. Hierdoor raakte ik dus zo verkrampt vorige keer en trokken mijn gewrichten het niet.. ga nu dus ook op totaal andere manier trainen...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:17

Gianti schreef:
JONGENSSSSSS im back :):) ik mag vanaf zaterdag weer opbouwen!!

Fijn zeg! Ik mag nu ook eindelijk weer starten. Pff heb vanaf begin vh jaar van alles gehad...hopen dat het nu beter blijft gaan. :)
Voor dat honger gevoel zou ik idd ook voor eiwitten gaan :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:14

Wat FIJN Gianti :D :D top!!

Ik ga behoorlijk lekker, train nu 1-2 x per week samen met iemand (mannelijk), wordt gepusht en uitgedaagd := trainen voornamelijk benen samen, ik heb hem met de hipthrusters geïntroduceerd :') werkt echt super motiverend om met iemand te sporten die (veeeeel) sterker is dan jij :)

Mijn week ziet/zag er zo uit:
Zondag - lowerbody 1,5u kt en 30min cardio
Maandag - Rust
Dinsdag - upperbody 1u kt en 40min cardio
Woensdag - half uurtje hardlopen
Donderdag - Lowerbody 45min kt en 10min cardio
Vrijdag - Rust evt klein stukje hardlopen
Zaterdag - upperbody kt en cardio (tijden nog onbekend :'))
Zondag - lowerbody kt en cardio

Valt het op dat ik toch wel graag benen/billen train? :))

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:14

Bralindy, mijn eerste antwoord is ook eiwitten, maar wat eet je nu zoal op een dag?

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:26

Gianti schreef:
dingen met eiwitten vullen heel goed! kwark bijvoorbeeld :)

bij mij waren mijn knieen echt zwak punt bij squat... weet nu eindellijk waarom ook, heb hypermobiliteits syndroom.. Hierdoor raakte ik dus zo verkrampt vorige keer en trokken mijn gewrichten het niet.. ga nu dus ook op totaal andere manier trainen...

Tik ´m aan!! Hier ook een hypermobile muts. Ben wel benieuwd op welke andere manier je dan nu gaat trainen, misschien kan ik nog wat tips van je overnemen :o

Mijn knie´tje is langzaam weer aan het herstellen. Heb afgelopen tijd even iets meer gas teruggenomen. Niet meer 2 of 3 keer pumpen in de week, maar 1 keer pump 1 keer balance en verder gewoon rustig cardio/kracht. Bij kracht weer 3 stappen terug en rustig spiertjes opbouwen. Gaat tot nu toe dus redelijk :)

dressagelady, lekker bezig!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:54

Zo heerlijk hè wanneer je merkt dat alles verbeterd! Hier zijn mijn knieën ook duidelijk sterker geworden in 2 maanden. Ik merk ook dat ik slanker geworden ben hoewel ik veel krachttraining doe. Heb nu bijna geen vet kwapjes boven mijn broek als ik mijn shirt in stop en dat is een maat 38. Maar ik ben nog steeds mijn 71 kg :+

Honger gevoel is nu een stuk minder trouwens

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:39

Helaas lig ik er al 3 weken uit en lig er nog zeker 4 weken uit

Wordt as vrijdag geopereerd aan cts dus dat is even rust helaas

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:57

Beetje stil hier :+

Wat voor leggings hebben jullie? Ik zoek eentje die niet doorschijnt tijdens het squaten etc en die niet meteen 90 euro kost:P

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:28

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:52

Dat is een goede! Ik denk dat deze week even langs de hunkemöller ga om er 1 te passen.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:53

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:41

Nog plek voor een "beginnend" fitnesser hier? :')
Ik meld mij ;)

Geen onbekende met sporten, alleen lang niet fanatiek gedaan. Sinds kort weer begonnen (hardlopen + sportschool)

Met als doel(voor nu; )Strak voor Defqon.1 2016 (eind juni)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:52

Welkom Melanthe! Wat voor oefeningen doe je?

Hier net weer lekker meegedaan met RPM. Helemaal gesloopt maar zo lekker! Naast 2x in de week krachttraining ga ik nu voortaan op dinsdag avond meedoen met de les. Heel chill.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:31

Welkom Melanthe! Succes met je doel, hij zit behoorlijk dichtbij :D

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:44

Ach, dat red ik hoor, voor defqon +:)+
Voeding gaat al onwijs goed, dat was voornamelijk het groottste probleem.

Op dit moment (naast paardrijden + half uur naar stal fietsen en terug half uur) probeer ik 2 of 3 x per week naar de sportschool te gaan voor krachttraining en verder 2x per week hardlopen om m'n conditie te verbeteren (die is bizar slecht)

Richt me vooral op mn buikspieren en benen billen :')
Ik moet alleen nog even over mijn faalangst heen komen zodat ik in de sportschool ook squats kan gaan doen met gewicht O:)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:50

Hoi hoi allemaal!
Na een hele slechte periode zonder motivatie ben ik weer terug, ik ben een tijd geleden helemaal uitgeput geraakt en had nergens zin in. Sinds kort rijd ik weer paard en heb ik besloten dat ik echt weer moet gaan sporten en op mn eten moet letten.

Ik heb zelf best veel spieren wasr helaas een hele boel vet overheen ligt.. Ik heb her vooral over mn lovehandles( m'n buik is redelijk strak) en mn boven benen ( onderbemen zijn ook mooi gespierd)

Ik ben van plan om het hardlopen van 1 naar 3 keer in de week op te bouwen en minimaal 3 keer in de week te gaan paardrijden + 20 min heen en 20 min terug fietsen.
De sportschool laat ik nog even liggen want wil niet te overdreven gaan beginnen en weer terug vallen net als wat ik had.
Ook doe ik oefeningen van blogilates, die vind ik zelf erg fijn om te doen.

Heeft iemand er bezwaar tegen dat ik mn etenslijstjes hier post? Dat helpt mij namelijk heel veel.
Voor vandaag:
O: kopje thee + 2 glutenvrije crackers zonder beleg ( is helaas allemaal op)
T: appel
L: groeren/fruit smoothie met beetje havermout
A: boerenkool stampot met een klein stukje worst
T: 2 glutenvrije crackers ( als er boodschappen gedaan zijn met kalkoenfilet)
B: 40 min fietsen( naar werk en terug) + 4/5 uur werken in de horeca( bediening)

Ik eet als lunch niet veel omday ik om kwart over 3 al moet avond eten voordat ik moet werken.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:02

Volgens mij was er ook een ander topic waar veel van dat soort lijstjes werden gepost.. kan mij alleen niet heugen welke.

Ik heb vorige donderdag trouwens een tattoo laten zetten op mijn schouder/rug. Nu heb ik morgen RPM maar ik zit te twijfelen of ik wel of niet een sportbeha aan kan (ik leef nu half strapless :') ).. wat zouden jullie doen? De wond is al dicht en ik ben al flink aan het vervellen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:02

afvaltopic, het "wat heb je gegeten vandaag" topic o.a. Er zijn echt heel veel lijstjes topics hier *kruipt weer onder steen*