Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:50

Geen rustdagen inderdaad. :) ik merk trouwens nu al wel verschil, dat 'vethoopje' op mijn navel is langzaam aan het verdwijnen haha :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:55

En hoelang ben jij nu bezig?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:13

Ik heb morgen de laatste dag van level 1

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:30

Net de eerste keer level 1 gedaan zo dat is best pittig!
Kreeg ook steken in mijn zij maar toen ik eerder nog aan het hardlopen was kreeg ik dat ook altijd.
kan me voorstellen dat dit inderdaad goed werkt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:31

Hier ook alle levels afgerond en redelijk tevreden. Maar ik ben er nog net niet. Iets vd bovenbenen, billen en rond de navel en klaar. Helaas wel erg last vd knieeen, dus ik ga nog ff om de dag shredden en daarna wil ik ripped in 30 gaan doen. Ook on de dag ivm knieklachten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:37

Ik las op pagina 1:
Om spieren op te kunnen bouwen heb je voldoende koolhydraten en proteïne nodig. Eet niet te veel koolhydraten - maar ga ook niet koolhydraat arm eten. Eet bij voorkeur na de video 1 a 2 gekookte eieren of eventueel je avond eten met bijvoorbeeld magere kipfilet.

Eten jullie dan dagelijks gekookte eieren?
In brood zitten toch ook koolhydraten?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:38

Die gekookte eieren bedoelt men denk ik voor de proteïne :) Ik eet voornamelijk kwark om mijn eiwitten bij te houden. Maar als je elke dag vlees eet, zal je sowieso niet heel veel moeite moeten doen om aan voldoende eiwitten te komen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:41

Ik eet niet elke dag vlees eigenlijk maar 1 of 2x in de week.
En ik volg nu een dieet omdat ik aan het afvallen ben.
Maar daarvoor at ik ook bijna geen vlees.
Kan wel elke dag yogurt gaan eten heb ik nog in de koelkast staan.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:50

Ik ontbeet vroeg elke dag met kwark (is ontbeet goed Nederlands?), als je afwisseld met fruit en kaneel is dat goed te doen. Bonen zouden goede bronnen kunnen zijn, maar ik hou er niet van, dus eet ze niet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:51

Linzen zijn ook goede eiwitbronnen, en kikkererwten :~

Misschien is het wat om even je eetlijstjes in te voeren op een site als eetmeter? Dan zie je meteen de verhoudingen, en of je iets zou moeten aanpassen, of dat alles net prima is :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:02

Eetmeter doe ik inderdaad soms invullen maar dan zie je niet of je genoeg binnen krijgt omdat ik vandaag ben begonnen met level 1. Over de eiwitten en koolhydraten of proteïne.
Ik rij ook gemiddeld 5 a 6 dagen in de week paard wel op recreatie niveau.

Maar bonen lust ik wel kan ik deze week een keer eten :j
Vorige week gezocht naar kikkererwten maar die kon ik niet vinden.

Ik heb als kind altijd melk allergie gehad dus eet liever niet elke dag zuivel.
maar kwark kan ik wel een keer kopen.

Bedankt voor de tips!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:03

Voor mezelf houd ik zo'n 100 g eiwitten aan als ideaal :) Ik eet gemiddeld minstens 1900 kcal en maximum 2400 - op wekelijkse cheatdag na. Ik heb wel een heel actieve levensstijl, dus dat speelt ook een rol, naast lengte en gewicht.

Via valtaf.nl houd ik dagelijks bij wat ik ongeveer verbrand: BMR inactief + bewegingen die je uitvoert, vb. 30 min. huishouden, 30 min. paardrijden, 20 min. wandelen...

In het eetlijstjes topic zitten ook heel wat sportende en niet-zuivel-etende bokkers. Linzen, sojayoghurt, bonen, falafel, tofu, tempeh... bevatten allemaal eiwitten. Of zo'n Whey Perfection shake.

Graag gedaan hoor!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:51

Jotoma schreef:
Hier ook alle levels afgerond en redelijk tevreden. Maar ik ben er nog net niet. Iets vd bovenbenen, billen en rond de navel en klaar. Helaas wel erg last vd knieeen, dus ik ga nog ff om de dag shredden en daarna wil ik ripped in 30 gaan doen. Ook on de dag ivm knieklachten

Misschien zou je iets kunnen doen waarbij je minder moet hupsen? Dat heeft de shred (en ripped ook) namelijjk best veel. Ik heb vandaag toevallig Yoga Meltdown gedaan en daar zat helemaal geen cardio in en weinig beweging wat op je gewrichten aankomt. Er zullen vast nog wel meer programma's zijn die minder gehups enzo hebben, want anders blijf je je knieën maar belasten en ik denk dat het programma lang niet zo effectief is als je het om de dag doet.

Die Yoga Meltdown was trouwens pittiger dan ik dacht, ik dacht dat doe ik wel even na de shred. :') Ik ga het morgen weer proberen. Vooral de bewegingen enzo waren nogal ingewikkeld waardoor ik niet helemaal meekwam. En je moet best veel planken en op je handen steunen, ik heb volgensmij best zwakke polsjes dus dat begon ik wel echt te voelen.

linnie050: Kikkererwten hebben ze bij elke supermarkt eigenlijk wel, gewoon tussen de bruine bonen/linzen/etc conserven. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:14

Ga ik van de week nog een keer kijken Loose.
Tofu had ik vorige week gegeten. Dat eet ik niet meer.
Ik zit op dit moment volgens mij wel onder de 1900 kcal.
Zal van de week kijken hoe het gaat.
Zaterdag moet ik weer op de weegschaal en dan wordt gelijk mijn spiermassa ook gemeten.
kan ik gelijk zien of dat verbetert is of achteruit gegaan is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:48

@loose: goed punt. Ik vervang de springoefeningen nu voor shadowboxing.
Qua bespiering ben ik wel tevreden, maar er moet nog iets vet af. Cardio is dus nog wel nodig.
Weet iemand met welk programma je wel aan cardio doet, maar dan op een andere manier dan 30 day shred of ripped?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:57

Blogilates heeft veel filmpjes die gebaseerd zijn op HIIT cardio :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:53

Leuk dat er weer nieuwe mensen bij zijn gekomen!

En wat letten jullie actief op jullie voeding,goed zeg!

Ik kies altijd maar weer iets uit waar ik zin in in heb! Heb een paar keer 6w6p gedaan, maar dan doe je twee keer hetzelfde circuit en dat vind ik erg saai worden :+ Toen overgestapt naar ook andere filmpjes en dat bevalt wel ! Moet zeggen dat ik het idee heb dat ik wel strakker wordt *eindelijk!* :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:59

Ik heb gisteren de 2e keer laten schieten. Heb vandaag nog pijn in mijn linkerbeen en arm zal wel iets verkeerds gedaan hebben?
En ik heb een laminaat vloer me onderrug is ook nog gevoelig.
Ik heb geen matje voor de oefeningen op de grond dus misschien vanavond of morgen dan ik weer verder ga met level 1 :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:23

Een matje is idd wel een must :) als je plankt op je knieeen dan is de laminaatvloer voor mij echt niet te doen.
Ik ga me ook alvast verdiepen in andere programma's, voor mij is het nu nog iets eraf en verder preventief.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:02

Ik heb er altijd een kussentje bij voor als ik op mijn knieën of rug moet. Maar misschien is een matje wel handiger. :D
Weet iemand toevallig of er ergens nog goedkoop van die matjes te krijgen zijn?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:16

Ik heb geen matje maar ik doe alles in mijn kamer en daar heb ik zachte vloerbedekking. :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:08

waar hebben jullie level 2 van 6 weeks 6 pack vandaan? Staat alleen level 1 op youtube en is level 2 veilig te downloaden?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:05

Ik meld me hier ook weer. Na ongeveer een week even geen motivatie en tijd te hebben gehad heb ik net weer lv 2 gedaan, daar was ik net 2 dagen mee bezig vorige week. Bhri de planks vind ik stom trouwens! ^)
Pff het valt me behoorlijk zwaar nu na zo'n lange pauze maar nu wel weer lekker voldaan! Ik zit alleen een beetje in twijfel over hoe nu verder omdat het 30 dagen effect niet echt meer van toepassing is :Y) Maar ik denk dat ik maar gewoon verderga waar ik mee bezig was, en hopen dat zo'n gestoorde pauze even eenmalig was, en ik nu weer regelmatig door kan gaan met als uitzondering af en toe een dag rust als ik een overvolle dag heb :)

Downloaden jullie alle filmpjes dan? Ik gebruik met shredden tot nu toe gewoon youtube op m'n laptop en dat gaat prima eigenlijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:47

Slecht bereik op zolder (daar sport ik) dus ik draai ze niet af op youtube.

iLivid is een app waarmee je YT filmpjes ook op de pc kan zetten. Dan is het geen downloaden :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:19

F_Orumster schreef:
Slecht bereik op zolder (daar sport ik) dus ik draai ze niet af op youtube.

iLivid is een app waarmee je YT filmpjes ook op de pc kan zetten. Dan is het geen downloaden :)

Jawel hoor, is ook downloaden, maar in Nederland is dat gewoon toegestaan :j

Ik begin vandaag weer aan 30D :j Ook al ben ik nog lichtjes ziekjes