Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:44

Itsme, shred is er natuurlijk op gemaakt om het elke dag te doen, wat wel zwaar is maar het is er speciaal voor bedacht
Dus misschien dat als je het echt niet elke dag wil doen dat je dan beter een ander programma kan doen...
Maar, ook al doe je de shred maar een paar dagen per week, iets is natuurlijk altijd beter dan niets :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:46

Ik kom net thuis van uit eten. Zou nog shredden, maar pf ik sla maar een dag over.. Ik faal..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:49

hallo ik ben ook weer terug :) Jeetje ik heb echt een baaldag vandaag.
Doordat de kapster kwam moest ik om 21.30 nog gaan shredden, en dat heb ik gedaan, maar het ging zo klote vandaag -O- Al bij de eerste oefening van 6 weeks six pak (die doe ik voor het shredden) maakte ik een verkeerde beweging en schoot het in mijn zij. Daar heb ik de hele workout (1 uur) last van gehad -O-

Ik dacht: ik ga even stiekem tussen door meten, en wat denk je? Nog niks eraf -O- Zelfs alleen maar centimeters erbij. Of ik moet verkeerd gemeten hebben, of ik moet niet direct na het sporten meten, want het werkt erg demotiverend zo -O-

Nu mijn frustratie afwerken op een bakje optimel yoghurt en dan lekker slapen.
Morgen iets meer eten, misschien dat ik dan iets meer energie ga hebben.

Qua kleding draag ik altijd een joggingbroek en een strak shirtje :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:58

Pfff.

maar je doet dus en de shred en 6 week sixpack? Dan kan het niet lang duren voor je verschil gaat merken, knap hoor!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:59

Je moet ook niet na het sporten meten, want dan zijn al je spieren nog opgepompt.
Beter is 's ochtends na de wc maar voor het ontbijt.

Ik heb een driekwart sportbroek en een hempje aan met shredden.
Vind het anders zo bloot. En m'n kousen natuurlijk.
En een vest bij de hand omdat t nogal koud is 's ochtends op de plavuizen.

Ik heb nu al geen zin in morgen ochtend. Wilde uur geleden al naar bed!

Oja eens kijken of ik beter m'n buiten schoenen aan kan. Ik krijg last van de voorkant van m'n enkel, tegen m'n wreef aan. Alsof de schoenen te strak geveterd zijn, maar anders schuif ik erin.
Buitenschoenen zijn ook wat soepeler.
Laatst bijgewerkt door Bzoem op 29-01-13 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:01

Thank Bzoem! Dan heb ik nog hoop!

NeverGiveUp ik doe inderdaad beide workouts. Normaal niet direct achter elkaar, maar dat kon nu even niet anders :P Moet zeggen dat áls ik het beide achter elkaar doe, ik liever eerst de 6w6p doe en daarna shredden. Dat kost minder energie :P

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:03

ook ik ben begonnen met shred, haha pas level 1 nr 1 gedaan hoor vandaag. Vond het erg leuk. Alleen nu vraag ik me af, dit doe je 30 dagen maar daarna ga je niet elke dag meer sporten is het dan niet zo dat alles er weer aan komt? neem aan dat niemand hier elke dag een half uur zijn hele leven vol gaat houden...euh of wel? :x

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:04

MrUlbe schreef:
Thank Bzoem! Dan heb ik nog hoop!

NeverGiveUp ik doe inderdaad beide workouts. Normaal niet direct achter elkaar, maar dat kon nu even niet anders :P Moet zeggen dat áls ik het beide achter elkaar doe, ik liever eerst de 6w6p doe en daarna shredden. Dat kost minder energie :P

Shredden is meer zweten he :j

Is natuurlijk ook meer op afvallen gericht.

Maar dat komt heus wel goed hoor. Ik heb helemaal nog niet gemeten, doe ik wel na 3 weken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:06

@MrUlbe: meet altijd op hetzelfde tijdstip (vb. 's ochtends na het plassen); niet als je ongesteld bent en niet na het sporten want dan zijn al jouw spieren opgepompt :(:) Overigens mat ik pas rond dag 12 ofzo, dus ik weet ook niet goed vanaf wanneer je het echt begint te zien in centimeters, maar het komt heus goed! Gewoon even op de tandjes bijten en die centimeters gaan er zo vanaf :)

Wat een knappe resultaten hier al; ik moest even van een hele dag teruglezen dus ik herinner me niet ieders naam, maar hoedje af hoor!
Go go go Neroo!!!

Monster: nog heel veel sterkte; je nam een dappere en goede beslissing, ik hoop dat je verdriet snel een beetje draagbaar wordt :(:)

Aan iedereen bedankt voor de complimentjes! (Ik hoor al een hele dag 'I told you so's' van vriendlief over mijn voormalige spartaanse eetpatronen, maar daar ben ik enkel blij mee; met al die steun moet het mij wel lukken)

Na een echte baaldag ging het shredden gelukkig wel fijn; ik heb redelijk wat bezig geweest met de paarden, nadien moest ik naar de winkel en onverwachts koken dus geen tijd gehad voor de yoga, maar misschien voelt mijn rug/schouder dan wat beter morgen. De strentgh oefeningen kon ik nu met 3 kg (de cardio's doe ik nog met flessen want ik durf die 3kg-dingen niet gebruiken uit vrees dat ik ze op mijn teen laat vallen :+ ).

Overigens heb ik een heerlijke pasta gemaakt door wat dingen bij elkaar te gooien: lente-ui met 3 paprika's, halve courgette, 2 tomaten en champignons gestoofd, beetje witte wijn, 2 eetlepels rode pesto en 1 eetlepel light-room; een snufje ras-el-hanout kruiden en 2 uur laten pruttelen. Voor vriendlief wat kipfiletlapjes erbij. Njammie!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:07

s1993 schreef:
Wat voor kleren hebben jullie eigenlijk om in te shredden?
Ik heb het nl altijd zo verschrikkelijk warm met shredden, als ik net begin heb ik het meestal koud, en dan ben ik even bezig en krijg ik het zo warm dat ik bijna al mijn kleren uit doe en in mijn ondergoed (maar wel met schoenen aan) sta te shredden (ik doe het toch op mn kamer met de gordijnen dicht), nog meer mensen met deze rare afwijking? :P

Ik sta ook in m'n bh en onderbroek :') Maar nu wel met een lekker lijf :))

Monster, sterkte met je verlies :(:)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:08

Welkom dito :) Je moet het inderdaad daarna wel zelf bijhouden uiteraard :) Maar dat is met gewoon sporten ook zo.

Nevergiveup: misschien wil ik ook wel te snel hoor :) Ik zie hier zulke mooie resultaten voorbij komen. Maar ik zit pas op dag 5 :+ Dus heb ook eigenlijk nog tijd zat om verschil te merken :)

Brisheis bedankt voor de tips :) Morgenvroeg maar een nieuwe poging doen dan :) Heb jij voor mij misschien een linkje van de yogaworkout? die zou ik graag doen op de dagen dat ik niet de 6w6p doe :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:14

Ik was nog niet moe dus ik heb net de yoga meltdown gedaan :+
Moest goed kijken want ik heb nog nooit yoga gedaan. Qua intensiteit viel het me mee, maar ik mis duidelijk lenigheid om een aantal dingen goed te doen (en balans). Misschien dus juist wel goed dat rekken en strekken. :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:18

http://www.youtube.com/watch?v=q5nyrD4eM64 ziezo
Ik denk dat deze wel minder zwaar is dan de 6w6p; maar hij is hoe dan ook zwaar en vooral eens leuk om te doen :) Alleen de push-ups doe ik op mijn knieën; ik kan écht niet zo laag zo lang hovering doen...

@phor: haha; geweldig *\o/*
Ik train in een heel kort los broekje (van bij de decathlon) en meestal mijn sportbeha+topje; maar soms ook gewoon in short + sportbeha. Altijd op blote voeten (en sinds vandaag mét matje; dat sport echt lekkerder dan op de harde vloer heb ik ontdekt :+ )

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:18

Bhriseis schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=q5nyrD4eM64 ziezo
Ik denk dat deze wel minder zwaar is dan de 6w6p; maar hij is hoe dan ook zwaar en vooral eens leuk om te doen :) Alleen de push-ups doe ik op mijn knieën; ik kan écht niet zo laag zo lang hovering doen...

Die heb ik dus net een keer gedaan... stijve hark. :D :+
Ik vond 'm niet super super zwaar! Het vasthouden van de posities vergt wel even kracht/doorzettingsvermogen (vooral dat laatste) maar zodra je dat los mag laten was het bij mij ook weer weg.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:28

Ik shred altijd in een kort sportbroekje dat ik 5 jaar geleden heb gekocht (en gewoon nog pas ook... :)) ) en daarop een of ander shirt dat ik nooit meer aandoe, behalve met sporten. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:31

Ik vind vooral het eerste circuit het zwaarste met die oefening waarbij je je been zo naar binnen moet doen en weer naar buiten in plankpositie ('blablabla... trains like EVERYTHING, EVERY muscle in your body...' zegt ze dan :+ ) Dan gaan mijn buikspieren echt branden. Maar je wordt er wel elke keer leniger in!

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:31

Ik had er vandaag écht geen zin in, maar toch gedaan. Om half 11 nog begonnen met shredden level 2 dag 4 en erachteraan nog 6weeks6pack gegooid. In de helft van 6w6p wou ik het 'opgeven' maar heb toch doorgezet tot het einde. Yay :D ! Bij alle plankposities merk ik dat ik onbewust een beetje cheat door meer naar achter te leunen waardoor mijn armen niet recht onder mijn schouders zijn maar meer naar voor en mijn kont ook iets meer in de lucht is dan mijn schouders. Woeps! Maar het is zooooo zwaar om het juist te doen, gelukkig gaat het elke keer beter.

Ik vind dit topic echt supermotiverend (mijn meet en weeg resultaten waren niet zo denderend ook al at ik al 10 dagen gezond) maar dankzij jullie toch doorgezet!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:31

Meh, we werden halverwege de workout niet zo vriendelijk verzocht te stoppen door de onderburen -O- Ze dachten dat iemand hier violent sex aan het hebben was, helaas *D Morgen maar even dubbel dus!

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:32

Hahahaha :D , ik ben ook altijd een beetje bang wat mijn onderbuur van mijn gebonk denkt (die is druk aan het studeren)... Maar als het te luid is, moet hij het maar komen zeggen. Verder doe ik soms oefeningen op Anita manier omdat die 'stiller' zijn dan Nathalie's manier.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:49

Ik sta in een hipster, sportbh en shirtje te sporten, warming up nog wel eens met een vestje, maar dat is gauw uit. Overigens sport ik nog steeds op blote voeten, ik doe alleen geen jumping jacks meer (dat ging ik aan de buitenkant van m'n knieen voelen).

Zo, ik ga beginnen aan dag 20, even lekker knallen als ik level 2 afsluit :):) !

Afbeelding

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:57

Annash schreef:
Ik denk dat ik zo'n sportbh nog ga bestellen: http://www.kiesdejuistesportbh.nl/sport ... top-2.html

Leuke kleurtjes, helemaal in combi met die gave tops van die site die CCCC eerder linkte!

Als je dit overweegt zou ik eens op ebay kijken, staan ze voor eurootje of 3 :)!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:12

Oh help nog maar 1x level 2 morgen...
Het lijkt wel elke dag moeilijker te gaan! :(
Ik raak ook niet zo veel cm meer kwijt. Maar goed ik doe dan ook maar 1 programma tegelijk.
Was m'n haarbandje vergeten vanmorgen en het zweet drupte van m'n hoofd, gatver!
Buitenschoenen zijn een stuk minder stabiel, begon gelijk weer te zwabberen op m'n enkels.
Maar de druk op bovenkant van m'n wreef is iets minder, al doe ik deze ook aardig strak.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:43

Loesss schreef:
Annash schreef:
Ik denk dat ik zo'n sportbh nog ga bestellen: http://www.kiesdejuistesportbh.nl/sport ... top-2.html

Leuke kleurtjes, helemaal in combi met die gave tops van die site die CCCC eerder linkte!

Als je dit overweegt zou ik eens op ebay kijken, staan ze voor eurootje of 3 :)!

Ik heb iets wat hier op lijkt een keer in het wit gekochtvoor een paar euro toen ik hem tegenkwam, geeft echt geen steun, dan kan je net zo goed geen bh aan doen. Is dat bij deze niet ook zo?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:45

Bzoem schreef:
Was m'n haarbandje vergeten vanmorgen en het zweet drupte van m'n hoofd, gatver!

Lekker toch :D !

Ik vind die sportbh's hierboven wel leuk maar ze moeten bij mij echt goed vast en stil zitten, ben bang dat deze wat minder stevig zijn. Meer een gewoon hempje ipv sportbh.

En wat betreft tegenvallende resultaten, niet kijken naar de weegschaal of het meetlint, gewoon even je ogen dicht doen, diep ademhalen en echt voelen hoe je je voelt. Dat is vast fitter en strakker, met meer energie en dat is toch veel belangrijker!! Iemand anders ziet niet aan jou of je wel of niet een halve kg bent af gevallen, of 1cm, maar ze zien wel aan je dat je goed in je vel zit en trots op jezelf bent *D ! En als dat zo is, kun je het volhouden en dan komen de resultaten vanzelf, dat gaat niet over 1 nacht ijs (of 2 weken shred :') ).

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:51

Amen