[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 00:24

ok thnx.
Maar wat zal k dan doen.. nu totaal 4 weken sliken, week stoppen end an 5 weken sliken? Of nu gewoon totaal 6 weken achter elkaar doorslikken...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:01

Dat ligt helemaal aan jezelf. Lachen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:45

Gewoon lekker doorslikken, ik slik de pil altijd 6 weken.

Heb ik weer hoor. Ik vertel dus gister aan mijn moeder dat ik het mirena spiraaltje ga laten plaatsen (heel voorzichtig, mijn moeder kan nogal onvoorspelbaar zijn daarbij), blijkt zij al jaren een koperspiraaltje te hebben. Dat kon en wilde ik me nou net niet voorstellen Clown

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:49

Leo schreef:
Hm is dat ook mogelijk? Ik slik nu 5 jaar de pil, en ben meerdere keren bezig geweest met afvallen maar dit gaat heel moeizaam (ik kom sneller aan dan dat er iets af gaat). Nooit bij stil gestaan of dit ook mogelijk is door de pil, gezien ik deze al zo'n tijd slik. Kan dit ook nog na die 5 jaar?

Ik wil wel stoppen met de pil en over op iets anders; het afgelopen jaar krijg ik steeds meer last van bijwerkingen, en ik vind het absoluut genoeg geweest. Ik ga naar de huisarts om over een andere oplossing te praten.

Ja hoor, ik was ook al zo'n 5 jaar aan de pil toen ik er mee stopte. Veel minder trek in eten en lijnen ging gewoon makkelijker

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:10

Dat zou nog een fijne bijkomstigheid zijn. Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar sinds ik niet meer microganon krijg, maar die anderemetdeonuitspreekbare naam, heb ik vreetkicks. Ook ben ik inderdaad sinds ik de pil gebruik (een jaar of 5, 6 nu) flink wat aangekomen en een cupmaat gegroeid.
Ik ben nu tevreden met mezelf, het zou fijn zijn als het spiraaltje hier wat minder last mee gaf.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:11

Utixo schreef:
Dat zou nog een fijne bijkomstigheid zijn. Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar sinds ik niet meer microganon krijg, maar die anderemetdeonuitspreekbare naam, heb ik vreetkicks. Ook ben ik inderdaad sinds ik de pil gebruik (een jaar of 5, 6 nu) flink wat aangekomen en een cupmaat gegroeid.
Ik ben nu tevreden met mezelf, het zou fijn zijn als het spiraaltje hier wat minder last mee gaf.

Ik was niet tevreden over die pil metdeonuitspreekbarenaam Haha! en ben toen weer begonnen met de microgynon, ik kwam in 4weken tijd 4 kilo aan Huilen in mijn stopweek viel ik direct weer 2 kilo af. Toen was voor mij de keuze snel gemaakt. Met het spiraaltje blijf ik redelijk in evenwicht, heb niet meer trek gekregen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:43

Klinkt goed!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:46

Ik slik ook de Regividon / Ethinylestradiol sinds die op de markt kwam in plaats van de microgynon. Maar als het even kan ga ik helemaal van de pil af, in plaats van terug op de microgynon of een lichtere. Ik zal snel horen wat het wordt. Ik hoop overigens dat het afvallen dan ook een stuk makkelijker gaat, want ik zit absoluut niet prettig meer in m'n vel nu.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:52

Dat had ik ook bij die regividon! Werd er strontchagerijnig van..
Ik heb nu echt een superpil gevonden! Ik zal zo even kijken hoe hij heet! Zit veel beter in mn vel en heb veel minder buikpijn!(klein minpuntje is dat ik een kilo ben aangekomen)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:12

Ik stopte 6 maand met de pil en viel 'vanzelf' plots 2 kilo af en die blijven er met het spiraaltje voorlopig ook af.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:14

Nou Coot.... Ik ben wel benieuwd naar die superpil van jou. Ik wil misschien ook gaan veranderen....
Ik heb nu de Yasmin maar daar ben ik niet echt tevreden over. Ik heb vaker migraine en ik denk dat de Yasmin ook wat te zwaar is voor mij. Ik slik op vrijdag mijn laatste pil en wordt dan pas op woensdag ongesteld. Dat is wel wat meer dan 2 dagen...

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:34

Hoihoi.
Normaal gesproken slik ik de pil 10 uur 's ochtends. Maar omdat ik nu ziek ben, en dus de heletijd heb geslapen, is dat 3 uur geworden. Nou had ik daarna meteen diaree, dus heb een reserve pil geslikt. Daarna weer meteen diarree. Moet ik nou aan de gang blijven met extra pillen slikken? Nagelbijten / Gniffelen Dit is trouwens de laatste pil van de strip.

Hoop dat het een beetje duidelijk is!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:35

Ik moest nog 3 pillen slikken en toen werd ik ineens een soort van ongesteld Clown Is dat ook een doorbraakbloeding?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:20

@ rachel, Je moet maar 1 pil per dag nemen ook als deze er op de een of andere manier weer uitkomt. Daarna gewoon even 7 dagen extra maatregelen nemen.
@kim, Ja, dat is een doorbraakbloeding. Gewoon de laatste 3 pillen ook in nemen en dan een normale stopweek houden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 00:30

Mandy, ik had ook altijd begrepen dat als je binnen het uur overgaf of diarree had, dat je een pil uit de reservestrip moest nemen.

Rachel, ik zou gewoon wacten to later op de dag, als je wat minder naar de wc moet. Anders word je een pillentrein, ook niet ideaal.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:49

dingetje schreef:
Nou Coot.... Ik ben wel benieuwd naar die superpil van jou. Ik wil misschien ook gaan veranderen....
Ik heb nu de Yasmin maar daar ben ik niet echt tevreden over. Ik heb vaker migraine en ik denk dat de Yasmin ook wat te zwaar is voor mij. Ik slik op vrijdag mijn laatste pil en wordt dan pas op woensdag ongesteld. Dat is wel wat meer dan 2 dagen...

Stediril 30 heet het Lachen
Bij de apotheek zeiden ze dat het precies dezelfde samenstelling had als Microgynon. Maar toen ik de gebruiksaanwijzingen ging vergelijken zat er wel degelijk verschil tussen de ingrediënten, ik zag de bui al hangen, gezien ik zo verschrikkelijk op de regividon reageerde.. Buikpijn, chagerijnig, hoofpijn, niet lekker in mijn vel. Terug gegaan naar Microgynon en de klachten gingen niet weg.
Nu aan de Stediril en ik ben weer vrolijk en heb geen buikpijn meer Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:04

Utixo schreef:
Mandy, ik had ook altijd begrepen dat als je binnen het uur overgaf of diarree had, dat je een pil uit de reservestrip moest nemen.

Rachel, ik zou gewoon wacten to later op de dag, als je wat minder naar de wc moet. Anders word je een pillentrein, ook niet ideaal.

In mijn bijsluiter staat binnen 4 uur nadat hij eruit komt dat je alsnog een extra pil moet slikken, vandaar dat ik hem zelf meestal inneem voordat ik ga slapen, heb ik meestal dat probleem niet Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:07

Je kunt dan idd beter extra pil nemen om alsnog beschermd te zijn, maar ik zou sowieso wel opletten nu voor 2 weekjes.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:47

Mij is altijd verteld dat als het in de laatste week (week 3) gebeurt dat je dan niet een extra pil hoef te nemen. Je kan dan kiezen of je de volgende dag weer verder gaat of dat je meteen de stopweek in las. En aangezien het bij rachel de laatste pil is, zou ik lekker stoppen met slikken.
Ik slik ze zelf ook altijd 'savonds maar, dat komt omdat ik 'sochtends altijd te veel haast heb en dan vergeet te slikken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:48

Mirena gebruikers Haha!
Ik heb een vraag.
7 augustus is volgens mij de mirena geplaatst. En nu heb ik weer bijna 2 weken al last van heftige bloedingen, heeft iemand dit ook meegemaakt?
Maandag wil ik de huisarts bellen, maar vraag me af of mensen die mirena hebben dit ook hebben meegemaakt Lachen

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:14

Ik heb de mirena nu vanaf 25 aug. Knipoog
Ben dr zoo blij mee heb 1 dagje last gehad van bloedingen daarna niks meer ! GEWELDIG !!!! Go jij! Go jij!

En door de pil werdt ik zo saggo Boos! en totaal geen zin meer in sex maar nu !!

Haahah vriendlief is ook blij met de mirena !! hahaha ROFL

Ben elke morgen blij als ik die pil niet meer in hoef te nemen

Ben een stuk gelukkiger zo Haha!

Het zetten ben ik hierdoor alweer vergeten Duivel

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:15

Ja hoe is het gegaan? Viel toch wel mee he??

Mijn vriend dacht ook blij te zijn met de mirena, maar eerst ruim4 weken bloedingen voor de mirena, toen bleek mirena een oplossing te zijn en nu weer ruim 2 weken, ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat aanhouden Scheve mond

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:19

Haha ja het viel opzich wel mee ! Alleen meot nu 6 weken met condoom… omdat hij nog iets omhoog moet maar dat doet het lichaam vanzelf zeggen ze dus na de controle mogen die dingen weer de kast in ! Hahahah mochten jullie wel gelijk zonder ?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:41

De gyn. had het alleen over de eerste week met condoom.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:43

Ik heb niet van die bloedingen gehad. Zou idd maar eens gaan bellen Ja

Voor mij was de mirena 3 jaar geleden ook zo'n heerlijke verandering Haha!