Welshcobfan schreef:Mijn vriend moet binnenkort weer op gesprek met zijn psycholoog en ik wil dat hij naar de volwassen psychiatrie overstapt (wil hij ook hoor) in de hoop dat ze daar wat betere therapie aan kunnen bieden die past bij zijn leeftijd. Want zijn psych is echt een prima vrouw, maar opgeleid om te werken met kinderen. Dus het werkt niet meer.
Bedenk wel dat er op dit moment vaak nog vrij weinig ervaring is met de behandeling/ondersteuning van mensen met pdd-nos / as / adhd in de volwassenenpsychiatrie. Tot een jaar of wat geleden had niemand zich ooit gerealiseerd dat dit niet als sneeuw voor de zon verdween met je 18e verjaardag.
Ik zou dus eerst eens vragen wat er mogelijk is.
Van de andere kant heb je in Groningen het ATN (Autisme-team Noord-Nederland) en die hebben wel ervaring met volwassenen, dus wie weet kunnen die wat bieden.
Citaat:
Iemand ervaring met een goede therapie? Is sociale vaardigheidstraining nuttig?
(hij heeft adhd met pdd-nos)
Tsja, wat is nuttig? Noch adhd noch pdd-nos zijn als zodanig te behandelen, dus er is niet 'een' therapie die standaard nuttig is. Het gaat er dus vooral om welke problemen hij het meest tegenkomt en op welke manier die aan te pakken zouden zijn. Of een sociale vaardighedentraining nuttig is, hangt er ook maar net vanaf op welke manier dit voor problemen zorgt.