Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Jennifer_ schreef:ja, soms doe ik gewoon alsof ik aan het luisteren ben, ik probeer te luisteren, maar het is allemaal het ene oor in het andere uit. En dat gaat dan gewoon heel onbewust, en dan niet per se omdat ik niet geïnteresseerd ben. Maar dan heb ik achteraf echt iets van: wat had ze nu ook al weer gezegd?
San_E schreef:Nou, dit is een aardig lijstje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ohja, nog een vraagje: vinden jullie relaties ook zo moeilijk?
San_E schreef:Ohja, nog een vraagje: vinden jullie relaties ook zo moeilijk?
Karin schreef:Bindingsangst vind ik zo'n negatief woord... Maar ik heb wel heel veel ruimte nodig. Letterlijk.
Ilzjuh schreef:Ik kan ook geen mensen aankijken als ik tegen ze praat. Helaas hebben de meeste mensen hier nogal wat moeite mee en denken dan dat ik gelijk ook niet naar ze luister en niet geïnteresseerd ben.
San_E schreef:Waar ik last van heb:
- emoties van mensen, sferen en kleuren aanvoelen
- mensen moeten niet te dicht bij me (letterlijk) gaan staan, anders voel ik me heel erg ongemakkelijk
- ik kan slecht tegen veranderingen, daar kan ik van slag van raken
- bij dieren voel ik me meestal prettiger dan bij mensen
- met drukke ruimtes kan ik best goed omgaan, maar kan er af en toe ook chagerijnig en rusteloos van worden. Vooral drukke dagen in de stad vind ik vreselijk, maar dat heeft iederen wel denk ik.
- ik ben erg angstig ingesteld. Ben vaak bang dat ik van een paard afval, dat ik ziektes krijg, bang dat ik de controle over mezelf zal verliezen
- ik heb vaak het gevoel dat ik een beetje buiten m'n groep vrienden sta, ookal weet ik dat ze me aardig vinden. Ik heb er gewoon een bepaald gevoel bij, een soort van afstandelijkheid ofzo...
- ik zit graag in mijn eigen wereldje, waardoor het me veel energie kan kosten om met mensen een gesprek aan te gaan. Een soort van luiheid maar dan anders.
- ik kan me helemaal suf piekeren
- ik weet nog dat ik vroeger doodsbang voor knallende ballonnen was... nu heb ik dat nog steeds een beetje, en met andere harde geluiden.