Goedkope Beautytips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P_A_R_Love

Re: Goedkope Beautytips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:01

wat kon je okal weer gebruiken om te schrubben?

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:14

AuwAuwAuw!! Heb met me scheermesje over me nagelgegaan en nu heb ik z'n half sneetje erin, hij ligt nog wel plat maar ik ben bang dat hij verder gat scheuren en dus me nagel er half af ligt... wat kan ik doen???

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:27

laten zitten tot je hem er af kan knippen Knipoog
ja zou er een pleister overheen kunnen doen om vuil te weren

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:37

Heb er nu een dun laagje doorzichtige nagelak overgedaan Lachen en heb de lange nagel afgeknipt zodat ik hem minder makkelijk schuer stoot...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:22

dat moet je er nu niet met nagelak remover afhalen anders kun je donderop zeggen tegen een onsteking Knipoog

nagellak was niet een beste oplossing

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:46

lisaamor schreef:
wat kon je okal weer gebruiken om te schrubben?

voor mn lichaam heb ik een scrub maracuja en pecan van de etos daarvan zijn de korreltjes lekker grof van. Me gezicht scrub ik nooit omdat ze me op school verteld hebben dat dat niet goed is maar dat je een peeling of lysing moet gebruiken Lachen

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:51

Horsy_Lover schreef:
Nee ik rook zelf niet. Was gister avond in een kroeg maar mijn haar ruik nu nog steeds..

ja denk ik gewoon kwestie van goed wassen of wat parfum op een afstandje spuiten in je haar Lachen

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:51

rommulus schreef:
dat moet je er nu niet met nagelak remover afhalen anders kun je donderop zeggen tegen een onsteking Knipoog

nagellak was niet een beste oplossing

Ik gebruik bijna nooit nagelak remover.. En het zit bovenaan me nagel dus het is er zo uit gegroeit, tis maar ff voor versteviging Lachen

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:31

misschien al een paar tips genoemd maar toch even

Tips haarverzorging

Futloos haar
Futloos haar? Föhn je haar ondersteboven! Je krijgt hierdoor veel volume in je haar en het lijkt of je een hele bos hebt. Heb je juist te veel volume? Maak je haar nat en spuit vervolgens wat haarlak op je kam. Kam je haar een keer door en het is weer glad.

Natuurhaar
Harde nylon borstelharen en ijzeren pinnen kunnen het haar beschadigen. Borstels van natuurhaar zijn niet goedkoop, maar wel zachter voor je haar. Een grove kam is het prettigst om het uit de klit te halen.

Drogen
Droog je haar voorzichtig en ros er niet met een handdoek doorheen. Knijp het meeste vocht uit je haar en wikkel 5 minuten een handdoek om je hoofd. Die absorbeert het meeste vocht, waarna het haar vrij snel droogt.

Bijpunten
Je kunt je haar zelf bijpunten. Dit doe je door het in kleine strengetjes te draaien. Het haar dat er dan uitspringt, is droog en dood. Die haartjes kun je er dan afknippen. Het kost misschien even wat tijd, maar je spaart er wel kapperskosten mee uit en het pept je haar echt op!

Diffuser
Heb je geen diffuser, maar wil je toch krullen in je haar föhnen? Doe dan een haarnetje over je vochtige haar en föhn het droog. Het resultaat is bijna hetzelfde als met een diffuser!

Natuurlijke verzorging
Biergist verstevigt het haar, evenals afgekoelde kruidenthee getrokken van rozemarijn. Olijfolie verzacht en verzorgt, een geklutst ei geeft je haar een extra portie verzorgende proteïne (eiwitten). Eén eetlepel azijn verdund met acht eetlepels water geeft als laatste spoeling extra glans aan het haar. Laat een handje vol brandnetelblaadjes trekken in kokend water en je hebt een haarlotion tegen roos.

In de krul
Speels krullend of golvend haar krijg je bijvoorbeeld door te slapen met natte vlechten. Thuis een krultang? Spuit dan op elke lok eerst haarlak en draai hem rond voordat je hem om de krultang rolt. Knijp de tang niet dicht en laat de krul na een paar tellen van de tang glijden zonder hem af te rollen.

Koud water
Wist je dat als je je haar met koud water wast, dat het dan zachter en soepeler wordt? Het gaat er ook meer door glanzen. Probeer het maar eens!

Haarmasker
Meng een eidooier met 150 gram yoghurt, masseer in je haar en spoel uit met koud water (warm water laat het ei stollen en maakt het haar minder glanzend).

Tintje lichter
Wil je je haar enkele tinten lichter maken, maar zonder chemische kleuring? Laat dan gedroogde kamillebloempjes weken in lauw water en gebruik dat als laatste spoeling bij het wassen van je haren.

Beschadiging
Als je je haar vaak verft, beschadigen de voorste plukken steeds erger. Begin daarom achter op je hoofd met verven. Het haar is daar dikker en beschadigt dus minder snel.

Minder vaak wassen
Al ruikt je shampoo nog zo lekker, was je haar niet elke dag! Je hoofdhuid raakt dan min of meer verslaafd aan de shampoo. Als je het dan een dag niet wast, wordt het vet.

Niet föhnen
Een handige tip voor droog haar is om het niet te föhnen. Laat je haar gewoon drogen aan de lucht. Je zult zien, dat het meteen een stuk minder droog aanvoelt.

Bijpunten
Een truc om zelf lang haar bij te punten: vooroverbuigen en het natte haar net boven je voorhoofd in een staart doen. Haarpunten knippen, terwijl je de paardenstraat omlaag laat hangen. Daarna rechtop staan en staart recht omhoog trekken. Vervolgens weer puntjes bijknippen.

Vaseline
Vaseline is een goed alternatief om je haar te laten glanzen als je geen serum in huis hebt. Gebruik niet te veel, want dan gaat je haar er vet uitzien.

Vuile handdoek
Wie zijn haar wel eens heeft geverfd, weet dat de handdoek er na afloop erg vies uitziet. Hoe krijg je al die verf er nog uit? Spuit op de droge, vuile handdoek wat haarlak en gooi de handdoek in de wasmachine. De handdoek komt er weer helemaal schoon uit!

Haarverf
Smeer voordat je je haar gaat verven eerst wat vaseline of haargel op de randjes langs je haargrens. Mocht er verf op je huid komen, dan krijg je het er een stuk makkelijker vanaf.

Klitten
Vind je het ’s morgens ook zo’n gedoe om al die klitten uit je haar te krijgen? Kam dan voor het slapengaan even goed je haar door. Doe daarna een vlecht in je haar. De volgende ochtend haal je de vlecht er weer uit en je haar is makkelijk doorkambaar.

Masker
Hier een tip voor droog en dor haar. Maak een haarmasker: meng 1 ei, 2 eetlepels olijfolie, 1 theelepel gewone azijn en 1 theelepel glycerine. Was je haar eerst en masseer vervolgens het masker in je haar. Pak je haar in aluminiumfolie met een warme handdoek er omheen en laat het trekken. Na 15 minuten uitspoelen en nog even wassen met shampoo.

Kuurtje
Meng een ei en kiwi door elkaar. Breng het aan op je haar en laat het 10 tot 15 minuten intrekken. Het klinkt heel vies, maar je haar gaat er echt van glanzen.

Futloos haar
Is je haar futloos en heeft het geen volume? Koop dan een avocado en wrijf het vruchtvlees tot een goedje. Smeer dat in je haar. Een paar minuten in laten trekken en goed uitspoelen. En… je hebt een volle bos glanzend haar.

Afwasmiddel
Is je haar heel vet? Was het dan eerst met Dreft (ja, het afwasmiddel) en daarna met gewone shampoo. Heel simpel, maar je haar is niet meer vet en glanst je tegemoet!

Glansrol
Sesamolie is een puur natuur glansmiddel voor je haar. Breng het op je haar aan en wikkel (eventueel met folie eronder) een warme handdoek om je hoofd. Na een half uur kun je het uitspoelen en je haar wassen.

Glanzende lokken
Pas gewassen haar krijgt een gezonde glans door het na te spoelen met azijn. Ook spoelen met ijskoud water zorgt dat het haar er glanzend uitziet; de haarschubben sluiten zich dan namelijk.

Anti-statisch
Last van statisch en futloos haar? Was je haar dan eens met volle melk! Laat het een kwartiertje intrekken, grondig uitspoelen en nog even met shampoo nawassen.

Hennahaar
Wil je voller en gezonder haar met een mooie glans? Kleur het dan met henna. Je kunt henna in Marokkaanse of Turkse winkels kopen. Er zijn verschillende kleuren, zelfs naturel om je haar een oppepper te geven.

Sausjeshaar
Heb je last van schilfertjes? Was dan je haar met mosterd. Heb je last van droog haar? Was je haar dan met cocktailsaus.

Ciderazijn en citroensap
Blond haar wordt lichter als je in het laatste spoelwater een half kopje citroensap mengt met twee kopjes water. Donker haar gaat dieper glanzen van een half kopje ciderazijn op twee kopjes water, gemengd met 5 druppels kruidnagelolie.

Pep je krullen op
Wrijf in je droge haar, streng voor streng, een heel klein beetje conditioner die niet uitgespoeld hoeft te worden. Werk van de wortel naar de punten.

Wastips
Begin bij het wassen achter op je hoofd (bij kort haar), waar het haar het dikst is. Begin onder het haar als je haar op schouderlengte is of langer. Masseer het haar rond je slapen om dode cellen te verwijderen en de circulatie te bevorderen.

Haarmasker
Last van droog haar? Maak een maskertje van olijfolie, eidooier en mayonaise. Smeer dit mengsel in je haar en laat het 10 minuten intrekken. Goed uitwassen!

Blond, blonder, blondst
Met citroensap kun je je haar 1 tot 2 tinten oplichten. Smeer na het wassen citroensap in je haar. Je kunt je haar dan met de föhn drogen of in de zon gaan liggen. En… je haar wordt lichter!

Oliesteil
Heb je een slag in je haar en wil je het graag steil? Verwarm dan een beetje olijfolie (niet te heet) en smeer dit in je haar. Afhankelijk van hoe steil je je haar wilt, laat je de olie twee tot vier uur intrekken. Was de olie er met shampoo uit.

Verfresten
Als er na het verven van je haar verf in je nek en op je voorhoofd zit, kun je dit met een tissue met nagellakremover verwijderen. Smeer je nek en voorhoofd daarna wel goed met crème in.

Borsteltips
Het borstelen van je haar voor het wassen verwijdert dode hoorncellen en laat het haar sneller groeien. Borstelen tussen het wassen door houdt je hoofdhuid schoon. Borstelen voordat je gaat slapen zorgt er voor dat je haar er 's ochtends beter uitziet: borstel het van voor naar achter en sla niets over. Borstel je haar tien seconden voor het wassen om zeker te zijn van een gezonde haargroei.

Mengkleurtje
Wil je je haar een andere kleur geven, maar wil je het niet te veel veranderen? Meng dan de helft van de nieuwe kleur en de helft van de haarkleur die je hebt door elkaar. Zo heb je wel een andere kleur, maar is het resultaat niet te drastisch! Doe bijvoorbeeld goudblond met de helft van bijvoorbeeld licht natuurlijk blond door elkaar. Erg mooi!

Hete olie
Voor een professionele hot oil-behandeling: drenk je haar in olijfolie. Wikkel je haar in aluminiumfolie en bedek het met een hete handdoek. Twintig minuten laten intrekken voor het beste resultaat.

Geel of groen
Heb je geblondeerd haar dat bijvoorbeeld door zwemmen in chloorwater geel of groen is geworden? Doe er ketchup in en laat het een tijdje intrekken. Na dit 'maskertje' is je haar weer stralend blond.

Haar met
Van mayonaise maak je een geweldige conditioner! Breng een half kopje aan in je haar voordat je er shampoo in doet. Bedek het haar met een plastic zak en laat het 15 minuten intrekken. Dan meerdere keren uitspoelen en grondig wassen met shampoo.

Weg kauwgom
Als je kauwgom in je haar hebt gekregen, kun je er pindakaas op smeren. Zo weekt de kauwgom los en kun je het er makkelijk uitpeuteren.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:19

Tip voor zachte verzorgde oksels:

's avonds na het douchen (als je 's avonds doucht) afdrogen en een beetje talkpoeder/ babypoeder onder je oksels. Je kunt ook nog andere delen bepoederen, je huid wordt er ontzettend zacht van en je hebt een stuk minder last van "klotsende oksels". 's morgens nog steeds redelijk schoon en fris wakker worden! Haha!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:39

Ik heb nog niet alles gelezen, dat ga ik vananvond thuis ff op t gemakkie doen. Wel alvast een paar tips, sorry als ie dubbelop komt.

* Mascare bijna op, doe er 4 druppels bodylotion bij, kan je er nog ongeveer een halve maand mee doen.
* Nagels die scheuren / breken, smeer dagelijks een beetje olijfolie op de nagels, Hier wordt het iets zachter van wat scheuren en breken voorkomt.
* Slechte adem, gebruik een tonglepel of poets je tong voorzichtig mee.
* Langer ogende wimpers, Doe mascara op, poeder op de mascara doen en nog een laagje mascara erbij Knipoog

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:33

Weet iemand ook iets voor die strepen op je heupen / billen Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:43

striae ???

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:54

rommulus schreef:
striae ???

Ja, ik kwam niet zo op het woord.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:49

minder snoepen *LOL*

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:48

Wie heeft dé tip tegen (hoofd)huidschilfers ?? Knipoog

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:40

_Denise_ schreef:

Je haar minder vaak borstelen. iig, dat werkt bij mij wel Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:41

EvaChiara schreef:
_Denise_ schreef:

Je haar minder vaak borstelen. iig, dat werkt bij mij wel Lachen

Bij mij zit het er al direct na het wassen Clown
Als je de haren opzij haalt, en je krabt bij de voorkant een beetje, laat alle huid zó los, het is hartstikke vervelend, 1. het jeukt, 2. je kleren zitten onder 3. mijn haar is donkerbruin, ziet iedereen, 4. Behalve dat het snel schilfers bevat, is het ook zeer snel vet.
Ik was 't om de dag/ om de twee dagen, langer kan niet, anders loop ik met een hele nare kop rond Clown
Het enige wat tot nu toe werkte tegen vet haar is droogshampoo Lachen
Nu nog iets tegen de huidschilfers Bloos
maar toch bedankt voor je tip !

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:46

Is het niet berg? Heb ik ook gehad, komt omdat je je haar niet goed genoeg uitspoelt. Misschien is dat het? Knipoog Gewoon heel goed je haar uitspoelen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:35

Berg ? Bedoel je ophoping shampoo ?
Zal het vast niet zijn, heb het na het wassen bij de kapper ook Bloos en ik ga d'r wel vanuit dat zij goed wassen.

Na het wassen is het wel het minst erg, later wordt het wat erger en als ik een hele week niks aan m'n haar doe

kan je me beter niet meer tegenkomen Bloos
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 27-11-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:39

Striae gaat niet meer weg al heb je het, babyolie vermindert het wel !! voor de rest niet te snel aankomen en je huid soepel houden en niet te droog.

Nog een vraagje ; wat te doen tegen mee eters op je neusje ?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:20

Wat kan je het best doen tegen roos? Ik word er niet goed van ! Nagelbijten / Gniffelen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:02

nann_CCU schreef:
Wat kan je het best doen tegen roos? Ik word er niet goed van ! Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij heb je daar best goede shampoo voor..
Mijn vader heeft dat ook, en op een donker bloes, of een pak ziet ht natuurlijk niet uit..
Met die shampoo is ht al stukken minder geloof ik!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:47

Diamante schreef:
nann_CCU schreef:

Volgens mij heb je daar best goede shampoo voor..
Mijn vader heeft dat ook, en op een donker bloes, of een pak ziet ht natuurlijk niet uit..
Met die shampoo is ht al stukken minder geloof ik!

Welke shampoo dan? Ik heb bruin haar, en je ziet het zo erg..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:57

_Denise_ schreef:

Misschien andere shampoo proberen. Van sommige shampoo's raakt m'n hoofdhuid ook heel erg geiriteerd. Voelde dan heel erg trekkerig aan en de haarlijn langs m'n voorhoofd was helemaal rood.
Heb het toen een tijdje met babyshampoo gewassen en daarna weer met gewone shampoo van een ander merk. Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.